2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez slawek1918 » 21 marca 2016, 21:32

Hej

Mam do was pytanie, a mianowicie. Czasem zdarzy mi się, że jak jadę autem szybko lub wolniej i wrzucę bieg na luz t obroty spadną do 1,5tys potem trzymają się tak przez kilka sekund potem znowu spadną lekko do 1,2tys też chwile tak będą stać i dopiero finalnie spadną do tych 800obr.
Czasami się też tak zdarzy, ale to już rzadko, że obroty spadną do jałowych potem podskoczą do 1,5tys i znowu spadną i znowu podskoczą i tak kilka razy. Dzieje się tak tylko po wrzucniu na luz jak auto normalnie jedzie.

I jeszcze też jest taki problem że jak np. gwałtownie przyspieszę na jedynce i nagle zahamuję ze sprzęgłem do zera to obroty staną na 2tys i tak stoją przez 5-10sekund zanim spadną do jałowych 800obr.

Ogólnie to po podłączeniu pod komputer wykryło błąd silnika jeden związany z Odmą. I teraz moje pytanie, czy jak wymienię zawór pcv (odma) 06F 129 101 N , to rozwiaże to ten problem. Czy przyczyną tych wahań obrotów moze być coś innego. Bo ogólnie nie czuć żeby autu brakowało mocy, albo żeby coś przerywało, nic z tych rzeczy mu nie dolega.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie ;)
Zobacz Profil
slawek1918
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10 września 2014, 11:06
Auto: StreetCopa
silnik: BWJ 2.0

Reklama

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez sleeper » 21 marca 2016, 21:55

slawek1918, jak wywala Ci błąd odmy na kompie to ja bym się nie zastanawiał i od razu ją wymienił - bez względu na to czy jest to bezpośredni powód falujących obrotów czy nie.
w silniku 2.0 tfsi jest kilka elementów które powinno się wymienić zaraz po kupnie używanego auta - dla świętego spokoju - i odma zdecydowanie do nich należy.
w linku poniżej masz wymienione te elementy i ich orientacyjne ceny w ASO
viewtopic.php?f=40&t=50764
SKODA Octavia 2.0 TDI RS CEGA 204KM
Obrazek
SEAT Leon Cupra 2.0 BWJ 240KM
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Różowy Miś
 
Posty: 1507
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Auto: Cupra
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez slawek1918 » 22 marca 2016, 12:56

Hej, dzieki za odpowiedź. W takim razie jutro zamawiam odme i wymieniam.

-- 22 marca 2016, 13:56 --

To jeszcze jedno pytanie mam. Bo znalazłem na internecie stronkę, gdzie jest pokazane jak wymienić ten zawór PCV (Odmę) tylko, że tam jeszcze koleś dodatkowo przy tym wymienia:
06F 103 483 E - uszczelka i dwie rurki
06F 103 221 E - Breather Hose
06F 103 235

Czy te rzeczy też są wymagane przy wymianie, czy można się bez tego obejść?
Zobacz Profil
slawek1918
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10 września 2014, 11:06
Auto: StreetCopa
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez Sebool2006 » 22 marca 2016, 13:37

Nie musisz tego wymieniać.
Wymieniasz podstawowe rzeczy z linku który dostałeś czyli zawór PCV,popychacz pompy,oring i zawór DV
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
jest czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Ex LeonClub Team
 
Posty: 4564
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez slawek1918 » 25 marca 2016, 16:51

Hej

Jestem kilka dni po wymianie Odmy i dzisiaj podłączyłem komputer do autka, wykasowałem błędy i przejechałem się kawałek. Po ponownym skanie wyskoczył znów ten sam błąd co przed wymianą Odmy, a mianowicie: 001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected
P0507 - 001 - Upper Limit Exdeeded - Intermittent

Ogólnie autko nic nie przerywa, gładko przyspiesza. Na wolnych obroty nie skaczą. Miałby ktoś propozycję co dalej jest nie tak, że ten błąd się pojawia?
Zobacz Profil
slawek1918
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10 września 2014, 11:06
Auto: StreetCopa
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez winner4 » 26 marca 2016, 23:05

Norma, masz zasyfiony dolot, u mnie też czasami wywalało ten błąd, po czyszczeniu dolotu jest igła.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 329
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: Cupra 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez slawek1918 » 1 września 2016, 14:46

No niestety, przyszła pora na najgorsze :D Jak się trafi jakiś wolny weekend to się zabiorę za to. Ogólnie to dzięki za pomoc ;)

-- 1 września 2016, 14:54 --

Hej

Odświeżę trochę temat. Otóż 2 tyg temu wyczyściłem dolot z tego nagaru (było go trochę, ale nie aż tak mega dużo, najbardziej oblepione zawory były). Po tym zabiegu obroty przestały już falować na biegu jałowym aż do dziś. Po odpaleniu ciepłego auta obroty zaczęły falowac w zakresie 1.5-2tys obrotów i tak w kółko. Przed czyszczeniem problem ten także występował.

Po czyszczeniu często się także zdarza, że jak np. jadę sobie 80km/h lub z inną prędkością i wrzucam na luz to obroty normalnie spadają i na 1.5tys zatrzymują się na chwileczkę i potem bardzo powoli zaczynają spadać w dół i np. znowu zatrzymają się na 1000 obrotów stoją tak z 5s i dopiero potem spadną na te 800 obrotów. Czasem od razu spadną na 800, a czasem bardzo długo trzeba czekać zanim to się stanie.

Czy to może być silniczek krokowy? Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam jeszcze, że jestem po wymianie PCV, i Odmy
Zobacz Profil
slawek1918
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10 września 2014, 11:06
Auto: StreetCopa
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez TeddyBB » 1 września 2016, 18:37

1) Sprawdz czy nie masz gdzieś dziury w dolocie (lewe powietrze). Najlepiej to widać po korektach sondy lambda (long term fuel trim powinno się utrzymywać poniżej 3%, jeśli jest więcej to pewnie jest gdzieś dziura).
2) Skoro robiłeś czyszczenie dolotu to pewnie wyczyściłeś też przepustnicę, tak? Zrobiłeś po wszystkim adaptację przepustnicy?
3) Patrzyłeś jak wygląda czujnik ciśnienia powietrza w rurze dochodzącej do przepustnicy? Mój był cały uwalony olejem więc wyczyściłem go zmywaczem do przepustnic.
4) Jak już miałeś zdjęty dolot to wyciągnąłeś wtryskiwacze? Przeczyściłeś końcówki albo dałeś do czyszczenia na ultradźwięki?

Co to znaczy że jesteś po wymianie "PCV, i Odmy" przecież to jest to samo. Chodziło Ci może o DV ?
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 371
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez slawek1918 » 1 września 2016, 19:49

Tak chodziło mi o Odme i DV. Dzięki za wskazówki odnośnie tych obrotów. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to niestety w żaden sposób tego nie wyczyściłem.
Zobacz Profil
slawek1918
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10 września 2014, 11:06
Auto: StreetCopa
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez winner4 » 3 września 2016, 12:09

Wtryski warto wyczyścić przy każdej możliwej okazji, najlepsze są do tego ultradźwięki lub mocny roztwór czyszczący na bazie benzyny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 329
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: Cupra 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez TeddyBB » 4 września 2016, 07:59

slawek1918, gdyby to jednak okazało się że któryś z wtryskiwaczy leje/popuszcza to spróbuj jeszcze zastosować ten dodatek do benzyny:
http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-benzy ... -api-355ml
możesz od razu kupić też ten:
http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-benzy ... 5153-500ml

Gdybyś nie chciał kupować obu to wtedy tylko Amsoil.
Może przeczyści na tyle że nie będzie konieczne ponowne robieranie dolotu.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 371
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

Postprzez slawek1918 » 11 grudnia 2016, 17:47

Hej, dzięki za rady TeddyBB, okazało się, że podczas składania naderwała mi się rurka plastikowa idąca do odmy. Już zamontowałem nową i póki co obroty już nie falują.

-- 11 grudnia 2016, 18:44 --

Hej

Panowie, mam prośbę. Mógłby ktoś rzucić okiem na sporządzone logi z mojej Cupry 1P? Bo znowu borykam się z problemem falujących obrotów biegu jałowego i chciałbym mieć, czy mam rzeczywiście gdzieś nieszczelności w dolocie. Logi wykonane, na rozgrzanym aucie (ciecz 90stopni). Z tego co mi podpowiadał kolega z postu wyżej, to wartość(long term fuel trim powinno się utrzymywać poniżej 3%, w tych logach jest kolumna "sonda" i są tam pomiary w "%", ale czy to jest na pewno to? Tak dla upewnienia prosibym żeby ktoś na to spojrzał, bo czasami ta wartość skacze nawet do 11%, co by wskazywało na jakąś nieszczelność. Pomiary były wykonane na pewno dla sondy przed katalizatorem.
(Jak się klimę włączy to czasami obroty często przestają falować(silnik obciążenia dostaje).
Pod tym linkiem są logi dostępne:
http://vaglog.pl/log-001_003_031_H7NW4.html
Zobacz Profil
slawek1918
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10 września 2014, 11:06
Auto: StreetCopa
silnik: BWJ 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron