Błąd - układ sterowania elektozaworem sterującym długością..

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Błąd - układ sterowania elektozaworem sterującym długością..

Postprzez d87mat » 4 listopada 2016, 18:00

Witam.

Pacjent: Seat Leon 1.8 TSI 2008r.

Po dzisiejszym podpięciu Leona pod komputer moim oczom ukazał się następujący błąd:
- Układ sterowania elektrozaworem sterującym długością kolektora dolotowego zablokowany otwarty (blok1). Stały.

Innych błędów nie ma, samochód jeździ zupełnie normalnie, po pomiarze na hamowni nie ma żadnych ubytków mocy. Po wykasowaniu i przejechaniu kilometra błąd wraca. Reasumując - co on oznacza? Czy któryś zawór jest do wymiany?

I pytanie poza konkursem - Jakie powinno być ciśnienie doładowania w 1.8 TSI?
"Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Seat Leon II
silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Błąd - układ sterowania elektozaworem sterującym długośc

Postprzez zamir » 6 listopada 2016, 12:44

Bardzo prawdopodobne jest to, że masz uszkodzony potencjometr odczytujący położenie klap w kolektorze ssącym. Widzi je w pozycji stale otwartej, podczas gdy do obrotów 3000 klapy te w naszym silniku są zamknięte. Jest to wówczas tylko błąd odczytu, który nie rzutuje odczuwalnie na pracę silnika, nie mniej lepiej go wyeliminować :wink:
Podpowiadam Ci opierając się na swoim przypadku, u Ciebie może być też inny wątek i mogę się mylić. W najgorszym przypadku możesz mieć przyblokowane klapy, najlepiej rozebrać kolektor i sprawdzić wizualnie, przy okazji wyczyścisz go :D
Zobacz Profil
zamir
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 12 lipca 2013, 16:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1P
silnik: BZB 1.8

Re: Błąd - układ sterowania elektozaworem sterującym długośc

Postprzez d87mat » 18 grudnia 2016, 12:55

Odświeżam temat - kolektor wyczyszczony, ale problem nadal pozostaje. Nie wiadomo skąd, ale zrobił się ubytek w postaci ok 12-14 KM.
Czy elektroniczne wyłączenie klap pomoże? Zauważyłem, że czasami samochód szarpie jak się nagle puści gaz...

Na dniach samochód wędruje do serwisu.
"Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Seat Leon II
silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron