Strona 1 z 1
Odkręcenie wariatora - jak?

Napisane:
5 listopada 2018, 18:17
przez sylwesters7
Witajcie. Spotkał mnie taki nie miły problem że nie mogę odkręcić wariatora. Zaczyna odzywać się łańcuszek i chciałem wymienić ale za żadne skarby nie idzie wykręcić śruby mocującej wariator do wałka a chyba inaczej nie da się zdemontować łańcucha. Czy na tej śrubce jest jakiś lewy gwint?
Rozważam już rozcięcie wariatora i przyspawanie nakrętki aby można było lepiej jakoś to złapać. Przypuszczam że jakiś debil wkręcił tą śrubkę na klej do gwintów i nie wiem jak sobie teraz z tym poradzić....
Może ktoś ma jakąś poradę?
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
6 listopada 2018, 12:12
przez krzychu373
Na 99% jest tam lewy gwint ...
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
12 listopada 2018, 22:29
przez sylwesters7
Kurde a ktoś inny na innym forum pisał że prawy. Chyba musze zakupić śrubkę i sprawdzę sam
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
14 listopada 2018, 20:18
przez krzychu373
I co udało się? A tak na marginesie sam wymieniasz rozrząd?
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
17 listopada 2018, 21:20
przez wojtassdl
Nie wiem czy nadal aktualne ale na podstawie tego filmiku wygląda na to, że wariator ma lewy gwint:
https://youtu.be/DLU4EWN49F0?t=489
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
17 listopada 2018, 22:05
przez sylwesters7
Chciał zrobić to znajomy mechanik ale się poddał i ogarnę to w ten sposób że wyślę wariator z wałkiem do firmy która regeneruje wariatory i bez problemu odkręcą. Ślizgi na napinaczu nie mają śladów zużycia więc chwilowo się wstrzymam.
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
19 listopada 2018, 00:35
przez Pandeska
A przypadkiem zeby odkrecic wariator to nie trzeba miec specjalnego klucza ? Cos mi mechanik mowil ze jak u mnie wykrecał to musial specjalny klucz zamowic bo nie dało rady ...
Re: Odkręcenie wariatora problem

Napisane:
19 listopada 2018, 10:29
przez wojtassdl
Nie wiem czy do odkręcenia potrzeba ale z tego co się orientuję to przy montażu potrzebny jest klucz do kół pasowych żeby zablokować obrót wariatora.