Strona 1 z 1

[LPG] Błąd Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 11 września 2019, 18:44
przez elton_xD
Witam!
Przeglądajac forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moj problem niestety nie udalo mi sie stad tez pozwolilem sobie zalozyc nowy a mianowicie Mam problem z notorycznym" check engine " a dokladniej emmissions workshop o ubogiej mieszance w SEAT Leon 1p 1.6 MPI .
Auto ma lpg ale wszystko dzieje sie na BENZYNIE , gdyz instalacja zostala wylaczona w celu wykluczenia.
Do tej pory trwa zabawa w wymiane czesci wiec lista jest dluga:
-nowy reduktor
-nowa listwa wtryskiwaczy lpg
-czyszczona i adaptowana przepustnica ( + uszczelka)
- nowa sonda lambda Ngk
- czujnik temperatury cieczy Ori seat
- cewka beru
- kable swiece maja z 5 tys.
-czujnik polozenia wałka rozrzadu
- kompletny rozrzad + pompa wody + plyn
- termostat
-nowy Map sensor ( cisnienia w kolektorze)
-pompa paliwa

mechanicy rozkładaja rece odsylajac mnie do lektryka elektryk do gazownika i tak wkolo...

co moze mu dolegac to zdawalo sie prosty silnik a siły juz do niego mi brak.

Prosze o pomoc i jakies sugestie
Pozdrawiam!

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 11 września 2019, 20:19
przez bad
Nie bierze oleju? Katalizator ok? Spróbuj ewentualnie zastosować emulator sondy lambda za katalizatorem czyli tulejkę z otworem 1mm.

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 12 września 2019, 20:20
przez elton_xD
bad napisał(a):Nie bierze oleju? Katalizator ok? Spróbuj ewentualnie zastosować emulator sondy lambda za katalizatorem czyli tulejkę z otworem 1mm.


Generalnie to bierze ale rzekłbym w gornych granicach normy tzn nie kopci ani nic lecz przy wyzszych predkosciach zdaje sie sie łykać
Katalizatora nie sprawdzałem .. mowa bardziej o VAG-u czy sprawdzeniu go w srodku?
Emulator - auto stoi obecnie u mechanika zasugeruje mu taka opcje.
Powiem tak auto zrobilo juz ponad 100 tys na gazie i nigdy takich błedów nie było..
a tak przy okazji .swiece do tego silnika powinny byc jedno czy trzyelektrodowe? bo to wszystko jakby zaczelo sie po ich wymianie..
Kupiłem BOSCH jednoelektrodowe ale Made in Russia ale nie wiem czy to cos warte?
Pozdrawiam!

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 15 września 2019, 14:15
przez marcin7x5
Piszesz, że błąd dotyczy jazdy na pb a wymienisz części od LPG. Zasilanie pb to nie tylko pompa ale też i filtr z regulatorem ciśnienia, to też i wtryskiwacze ale i wspólna szyna w którą są wpięte. U Iga mieszanka nie zawsze oznacza że silnik otrzymuje za mało paliwa. Może być za dużo powietrza jak dolot będzie nieszczelny. Podejrzany vagiem jakie są korekty i wartości wyuczone.

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 15 września 2019, 15:22
przez elton_xD
marcin7x5 napisał(a):Piszesz, że błąd dotyczy jazdy na pb a wymienisz części od LPG. Zasilanie pb to nie tylko pompa ale też i filtr z regulatorem ciśnienia, to też i wtryskiwacze ale i wspólna szyna w którą są wpięte. U Iga mieszanka nie zawsze oznacza że silnik otrzymuje za mało paliwa. Może być za dużo powietrza jak dolot będzie nieszczelny. Podejrzany vagiem jakie są korekty i wartości wyuczone.


Dzieki za podpowiedz.
w liscie wymienionych czesci znalazły sie te od lpg ale tylko dlatego ,iz je zgeneralizowałem wszystkie tj byly nowe zanim pojawił sie problem.
Problem po podłaczeniu Vaga pokazuje ,ze własnie ta mieszanka jest za uboga.. ramka zamrozona: Zespol 1 system pomiaru paliwa -
P0171 006 system za ubogi.
Czyli reasumujac sprawdzenie całego dolotu pod kątem nieszczelnosci ?
Wydaje mi sie ,ze ma tu zwiazek wymiana swiec tzn odkrecanie kolektora bo jakby po tym wszsytkim to sie zaczeło dziac, ale swiece z jednolektrodowych zmienione na 3- elektrodowe , to chyba nie wpływa jakos znaczaco ?
Pozdrawiam!

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 15 września 2019, 19:07
przez bad
No to masz odpowiedź. Uszczelki kolektora nowe? Co za kretyn zdejmuje kolektor do wymiany świec....

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 16 września 2019, 18:48
przez elton_xD
bad napisał(a):No to masz odpowiedź. Uszczelki kolektora nowe? Co za kretyn zdejmuje kolektor do wymiany świec....


rzekomo nowe i to jest ten problem ,gdyz nie brałem tego wgl pod uwage. Hmm to jest własnie to .. warsztat w ktorym to robili w ten sposob do tego podszedł . a teraz ja mam zmartwienie, bo wbrew pozorom ten silnik ma opinie prostego a jednak daje w kosc.

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 16 września 2019, 21:19
przez bad
Tutaj lekko podwinięta uszczelka może stanowić problem. Jeśli nowe to mogli źle złożyć i jest efekt. Świece nie mają wpływu. Do lpg niby jednoelektrodowe i takie stosuję, ale na trzyelektrodowych też jeździłem i było ok. Tylko zrobili Cię w balona, bo zwykła wymiana świec kluczem łamanym to nie jest jakaś kosmiczna robota. Naciągnęli Cię i dodatkowo zjebali przy składaniu.

Re: Problem Emissions 1.6 BSE

PostNapisane: 18 września 2019, 21:53
przez elton_xD
bad napisał(a):Tutaj lekko podwinięta uszczelka może stanowić problem. Jeśli nowe to mogli źle złożyć i jest efekt. Świece nie mają wpływu. Do lpg niby jednoelektrodowe i takie stosuję, ale na trzyelektrodowych też jeździłem i było ok. Tylko zrobili Cię w balona, bo zwykła wymiana świec kluczem łamanym to nie jest jakaś kosmiczna robota. Naciągnęli Cię i dodatkowo zjebali przy składaniu.


cenna uwaga ale czy takowy objaw nie dawałby check engine cały czas ? bo nie wiem czy dobrze sprecyzowałem ale przez pare kilometrow jest ok zapala i jezdzi normalnie a potem znowu to samo.. i tylko na benzyzie.
klient i tak placi na koncu.. Stad tez jesli ufam komus powierzajac mu auto w ramach naprawy to i na niego sie zdaje ale widac wychodzi to z roznym skutkiem.