Strona 1 z 1

Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 20 listopada 2019, 14:58
przez michu0507
Witam serdecznie,
na wstępie pokrótce opiszę mój problem... otóż planuje zakup Leona docelowo miał być to Leon Cupra po face liftingu, ale w mojej okolicy był tylko jeden egzemplarz (nauczony doświadczeniem z poprzednimi autami staram się nie oglądać auto dalej niż 100km ode mnie) i to w dodatku w komisie, któremu nie zależy na sprzedaży auta. Po wertowaniu ogłoszeń wpadł mi w oko jeden fajny FR, a jako że planuje modyfikację auta (airide, zmiana hamulcy na 6tłoczkowe z przodu i 4 tłoczkowe z tyłu, itp... ) aż tak nie zależy mi na większej mocy cupry i innym zawieszeniu. Tak więc postanowiłem przeszukać internety i fora o FR po FL, no i informacji jak na lekarstwo. Z Naszego forum dowiedziałem się, że w aucie siedzi silnik TSI o oznaczeniu CCZB (złapałem trop). Ale tu właśnie zaczął się mój problem, informację o tym silniku są dalekie rozbieżne od siebie, jedni mówią ze to GEN 3 - i że wszystko jest już poprawione, drudzy, że to GEN 2 - czyli kicha. Komu wierzyć? I tu prośba do Was, w szczególności użytkowników tego auta, jak wygląda sprawa z eksploatacją tego auta? rzeczywiście bierze olej jak imigrant zasiłek ? czy nie ma tragedii, a dużo to po prostu mity?

Z góry dzięki za odpowiedź! :aniol:

Re: Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 21 listopada 2019, 07:26
przez miroA3
michu0507 napisał(a): informację o tym silniku są dalekie rozbieżne od siebie, jedni mówią ze to GEN 3 - i że wszystko jest już poprawione, drudzy, że to GEN 2


nigdy ale to nigdy na podwoziu golfa 5/6 nie byly wkladane silniki GEN3 ( te to plyta MQB, golf 7, leon 5F .. )

CCZB to EA888v1, czyli ta twoja GEN2 , silnik na łańcuchu

informacji o tych silnikach wszedzie jest mnostwo, ten sam CCZB stosowany np w golfie 6GTI i scirocco
brat blizniak CCZA stosowany w a3 8p, octavi 2 itd ( silniki te niczym poza mocą sie nie rożnia )

michu0507 napisał(a):że to GEN 2 - czyli kicha.


jesli wszystkie silniki teoretycy internetowi wrzucaja do jednego wora to tak ( szczegolnie wszystkie 211PS, a zła sławe przyniosly glownie silniki wzdluzne, w a4,a5 ) .. podobnie jak z 2.0TDI PD
Warto poczytac opinie uzytkownikow ( forum audi a3, octavii itd ), a nie teoretykow i pseudo dziennikarzy z portali internetowych..

polecam Ci grupe Gregora na FB, https://www.facebook.com/groups/365910113441177/
uzywajac tylko wyszukiwarki i chcac czytac, dowiesz sie wszystkiego..

Bylo tu na forum kilka osob z CCZ, jakos nie kojarze zeby ktos narzekal na nadmierne zuzycie oleju.
Ale np na forum a3, uzytkownik do mnie pisal, bo ma ponad 200tys przebiegu i zaczyna mu wcinac olej, ok 0.5 na 1tys km, jest problem
Ale patrzac znowu na starsza generacje TFSI, to samo mozna poczytac o AXX, BWJ,BWA. BHZ czy nawet CDL..

Najbardziej wadliwy w tych silnikach jest napinacz , ktory byl modernizowany kilkukrotnie, wersja K zmodernizowana od bodaj grudnia 2012 ( na dzis 244zl ) sam rozrad praktycznie ten sam co w poniejszych TSI, np 1.8 stosowanym w leonie 5F i nyych MQB.


Osobiscie jezdze CCZB juz prawie 8 lat, nie mam zadnych problemow olejowych, ale tez mam dopiero 83tys przebiegu.
Olej zmieniam raz do roku, przejezdzajc 6-8tys rocznie, wiec nawet jak cos wezmie, to jest to niezauwazalne
Kazdy turbodoladowany silnik cos bierze, sily nie ma..

Re: Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 23 listopada 2019, 14:04
przez michu0507
Czy ogólnie nie ma czego się bać, "jak dbasz, tak masz"? kontrolować stan oleju dolewać i jeździć :}

Re: Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 20 stycznia 2020, 15:23
przez ravi155
Ja moją była FRką CCZB 211 w dsg zrobiłem 100kkm (jak sprzedawałem miała 176kkm) z czego około 50k na modach na 310KM.
Olej zmieniałem co 10k, średnio 2 razy do roku. Od wymiany do wymiany miałem pewnie z 0.3/0.5l ubytku. Kompletnie bez awarii mechanicznych. No może po za plastikowym kolektorem dolotowym i jego klapami.

Re: Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 20 stycznia 2020, 17:38
przez miroA3
@ravi155

przy jakim przebiegu polecialy ci klapki ?

zmieniales rozrzad z tym felernym napinaczem ?

Re: Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 21 stycznia 2020, 08:23
przez ravi155
Kolektor wymieniałem przy +- 130kkm. Auto było z Maja 2010r i z tego co mi powiedziano, napinacz był już poprawiony. Nie zmieniałem rozrządu, nie wykazywał jakichkolwiek oznak ku temu.

Re: Leon FR FL jak to jest z tym silnikiem CCZB?

PostNapisane: 22 stycznia 2020, 23:51
przez d87mat
Mieliśmy firmowego Golfa VI GTI z 2010 roku z tym oznaczeniem - CCZB. Zrobiony na 334 HP i 460 NM - turbo K04-64, przelot, zimniejsze świece, intercooler S3, zmieniony dolot itp. Z tego co pamiętam to przejeżdżona tak dwa lata, od wymiany do wymiany oleju może dolewane po 200-300 ml. Sprzedany, jeździ po okolicznym Pruszkowie i z tego co nam wiadomo to nadal ma się bardzo dobrze ;)