Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez kenorb » 19 kwietnia 2016, 19:14

Przymierzam się do zmiany zacisków w moim Leonie na 6-tłoczkowe Brembo z Porsche Cayenne. Rozeznałem trochę temat i poza zaciskami 18Z potrzebuję komplet śrub mocujących o grubości początkowej M16 a następnie z gwintem M14 np. :
http://allegro.pl/sruby-dla-zaciskow-br ... 47160.html

do tego tarcze 350 mm z Mercedesa GL 450 / ma wymiary 350x32 mm / np.

http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-p-m ... 35509.html / producent tylko przykładowy /

Ze zmieszczeniem zacisku nie powinienem mieć problemów bo mam niskie ET .

Potrzebuję jeszcze tuleję lub pierścień centrujący pozwalający osadzić tarczę z MB która ma otwór 67,1 mm na osadzenie z Leona 65,1 .
No i tu pojawiają się pytania... skąd i jakie ??
Czy zapomniałem jeszcze o czymś?
Zobacz Profil
kenorb
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 stycznia 2015, 20:38
Lokalizacja: TYCHY
Auto: FR DSG
Silnik: BWA 2.0

Reklama

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez TeddyBB » 20 kwietnia 2016, 07:56

Ale rzeźba, daj sobie spokój. Jak już robisz swapa to już lepiej weź hamulce z cupry. Masz pewność że te 6 tłoczkowe z cayenne będą współpracować np. z pompą hamulcową? Tzn. czy ori pompa wystarczy by wypchnąć te 6 tłoczków?
Taniej i pewniej.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez kenorb » 20 kwietnia 2016, 08:10

Mówisz rzeźba ale czy wiesz w jaki sposób dostosowywane są zestawy dostępne np. na Allegro ?? Powiem Ci .. Bardzo podobny.. Z tego co udało mi sie jeszcze ustalić to potrzebne bedą przewody inne hamulcowe. Co do cupry to 345mm i jeden tłoczek miałem w A3 3.2 ,może i jest trochę lepszy od tego co mam obecnie ale nie na tyle na ile bym oczekiwał .. Ale mimo wszystko dziękuje Ci za wyrażenie swojej opinii.
Zobacz Profil
kenorb
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 stycznia 2015, 20:38
Lokalizacja: TYCHY
Auto: FR DSG
Silnik: BWA 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez winner4 » 20 kwietnia 2016, 18:29

TeddyBB, mam u siebie taki zestaw, nawet nie zdajesz sobie sprawy jak świetnie się sprawuje nawet względem seryjnych, jednotłoczkowych 345x30 z Cupry ;). W połączeniu z 310x22 na tyle jest przepaść względem serii, która i tak już jest całkiem wydajna.

Co do swapu, takie pierścienie dorobi Ci ktokolwiek ogarniający temat więc to nie problem, podjedziesz do jakiegoś tokarza z piastą i tarczą i Ci skroi je na miarę. Pamiętaj, że jak kupisz zaciski to musisz je zregenerować i wymienić wszystkie uszczelnienia, bo będą się później działy cyrki jak założysz jakieś stare, Bóg wie ile nie używane zaciski. Przewody hamulcowe możesz kupić np. HEL, są bardzo dobre i mogę je polecić.

Ogólnie całość wyjdzie Cię około 3000zł (z tarczami i klockami średniej półki). Pamiętaj też, że z felgami to nie jest taka łatwa sprawa u nas i niskie ET nie zawsze wystarczy, musisz patrzyć też na wyprofilowanie ramion. Możesz podglądnąć w moim temacie co i jak.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez kenorb » 20 kwietnia 2016, 19:45

Widziałem, poczytałem... to jest to :) Ja jeżdżę na ultraleggera'ch 18" z ET35 , porównując ramiona Twoich felg z moimi to w OZ są załamane i bardziej wystające na zewnątrz, więc mam nadzieję że nie będę miał problemów. Co do regeneracji to planuję przeprowadzić ją gruntownie.

Jeśli chodzi o cenę to wszystko zależy w jakiej uda mi się kupić zaciski, patrząc na oferty które wiszą i wiszą to cena końcowa byłaby podobna do ceny zestawów jakie oferowane są już po regeneracji i adapterami p'n'p.

ale... czasem nie ma jak radość z tego że zrobiło się coś z niczego i to samemu... czasem ;)



BTW... podoba mi się efekt po odnowieniu lakieru i woskowaniu Twojej Cupry.. mój już się o to prosi..
Zobacz Profil
kenorb
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 stycznia 2015, 20:38
Lokalizacja: TYCHY
Auto: FR DSG
Silnik: BWA 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez TeddyBB » 20 kwietnia 2016, 20:54

No to zwracam honor w takim razie skoro to sprawdzone (nawet przez forumowicza) rozwiązanie. Mi osobiście po prostu wydaje się to lekką przesadą w takim aucie. Już nawet tarcze z cupry są wg mnie za duże=ciężkie . I to to najgorsza masa - nieresorowana. Jako przykład do porównania nasuwa mi się McLaren F1 w którym tarcze są/były mniejsze niż my mamy w cuprze. Osobiście wolałbym zainwestować w lepsze zawieszenie. Ale jeżeli dobrze widzę na zdjęciu z miniaturki to chyba to już masz ogarięte. Tak czy inaczej, powodzenia w (kolejnych) modach.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez kenorb » 20 kwietnia 2016, 21:49

Dobrze widzisz, to już ogarnięte.. będzie dłuższa chwila to postaram się odpowiednio opisać.. Tak jak pisałem wcześniej, każdy ma prawo do wyrażania własnych opinii na dany temat. Czy jest to pozytywna czy negatywna uwaga to obie są tak samo cenne.

Nad tematem zacisków rozmyślam od dłuższego czasu, tym bardziej że w planach kolejny wzrost mocy...

Co do McLaren'a F1 to posiadał wiele ciekawych rozwiązań z których część okazała się trafna a część nie.. był zaawansowany na tyle na ile pozwalała technologia tamtych lat.. Moce które obecnie posiadamy /a przynajmniej część z nas/ w naszych autach nie mieściła się w głowie nie jednemu użytkownikowi drogi.. podnosimy sprawność silników to i sprawność hamulców przyda się większa...a przecież nikt z nas nie posiada komory silnika wyłożonej złotem celem lepszego odprowadzenia ciepła :))

..a wracając do tematu to...
Jeśli uda mi się nabyć odpowiednie zaciski w odpowiedniej cenie to zainstaluję i zobaczymy co dalej... przemyślę też podsunięty temat 310mm na tył...
Zobacz Profil
kenorb
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 stycznia 2015, 20:38
Lokalizacja: TYCHY
Auto: FR DSG
Silnik: BWA 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez rimu » 6 października 2016, 04:08

kenorb założyłeś siedzi u Ciebie 6tłok?
ewentualnie ma ktoś na śląsku chciałbym przymierzyć z moimi felgami:)
Zobacz Profil
rimu
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 16 listopada 2015, 08:04
Auto: cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez Konik889 » 27 listopada 2016, 13:09

czy wie ktoś jakiej maksymalnej wielkości tarcze mogę założyć na koło 16 w leonie 1p??
Zobacz Profil
Konik889
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 czerwca 2015, 16:49
Auto: LEON II
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez winner4 » 27 listopada 2016, 13:30

Zaczynając od upomnienia, że to w ogóle nieodpowiedni temat do zadawania tego pytania i że na forum często pada na nie odpowiedź (wystarczy wpisać w szukajce) to 312mm na zacisku ATE czyli hebel taki jak w FR np.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez rimu » 27 listopada 2016, 15:44

swoją drogą opisałbyś co dokładnie trzeba po za zaciskiem dla zr18;p
pliizzz:)
Zobacz Profil
rimu
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 16 listopada 2015, 08:04
Auto: cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez winner4 » 27 listopada 2016, 21:56

Już tyle razy było pisane, nawet w tym temacie masz odpowiedź.

No, ale niech będzie, że Dominik dobry wujek napisze dla potomnych raz jeszcze (zestaw P&P 350mm):
- zaciski Brembo 18ZR/L
- tarcze hamulcowe 350x32mm z Mercedesa ML/GL
- klocki hamulcowe pod Brembo
- specjalne śruby montażowe (dostępne np. w Sid Motorsport)
- pierścienie centrujące pomiędzy piastę, a tarczę
- przewody hamulcowe (np. HEL)
- dla Cupry 1P oraz S3 8P potrzebne są również żeliwne zwrotnice, bo seryjne aluminiowe mają inne mocowania (pasują np. z 2.0TDI)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez rimu » 2 grudnia 2016, 07:45

Myślałem że trzeba adapter a Ty u siebie miałeś właśnie zdjęcie zwrotnic co mnie zdziwiło.
Zwrotnice z leona,audi 3, 2,0tdi 140/170, golfa 5,6?
Masz u mnie dobrego browara jak będzie okazja
Zobacz Profil
rimu
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 16 listopada 2015, 08:04
Auto: cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Swap zacisków 6-tłoczkowych z Porsche Cayenne

Postprzez winner4 » 2 grudnia 2016, 15:54

Pasuje każda żeliwna z aut na płycie Golfa 5/6 gdzie zacisk był z przykręcanym jarzmem czyli wszystkie 2.0TDI, 2.0TFSI itp. wtedy nie trzeba żadnego adaptera.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Region: małopolskie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości