Reklama

Aktualizacja forum Przygotowujemy się do aktualizacji forum. Więcej informacji w tym wątku.

Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez Piotrek_tdi » 3 lipca 2012, 07:32

Jak 312 masz używane to zakładaj jak nówki to ja mimo wszystko zainwestowałbym w nowe klocki bo po prostu szkoda nowych tarcz ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: inny

Reklama

Odp: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez swierg » 3 lipca 2012, 12:28

el_nino, kup nowe klocki, jak radzi Piotrek. Po kilku tys. km klocki są zapewne nie zużyte, ale już dobrze dotarte. Nie ma jak to nowe tarcze + nowe klocki, taki zestaw zapewne będzie się lepiej sprawował niż nowe tarcze + używane klocki. A jak masz tarcze 288 w dobrym stanie + ułożone klocki to pogonisz na Allegro.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 586
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez stellarium » 24 stycznia 2013, 18:52

Czy ktoś mający dostęp do jakiś rzetelnych danych serwisowych może napisać co w końcu potrzeba do zmiany hebli z 280mm na 312mm?
wiem, że:
- klocki
- tarcze
- jarzma
- zwrotnice
Ktoś wspominał o konieczności swapowania całych kolumn bo amory są inne przy 280mm. W 1P są amory fi 50mm i 55mm. Czy czasem nie jest tak, że 55mm są tylko w Cuprze a cała reszta ma 50mm?
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: inny

Re: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez swierg » 25 stycznia 2013, 09:34

stellarium, zerknij do tego tematu.

Piotrek_tdi napisał(a):Tak 2.0 TDI/ 2.0 TFSI/FSI maja to samo i amor 55mm

50 mm ma 1.9 tdi i 1.6 BP :)


Czy przy swap'ie trzeba wymieniać całą kolumnę, to nie mam pojęcia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 586
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez sielu » 5 czerwca 2013, 20:34

WitM zmieniam hamulce tyl na 286 i szukam oslon czy oslona o nr 1J0615611D bedzie pasowac pod ta tarcze czy musze miec oslone o nr1K0615611P
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CDLA 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez bubolak » 12 października 2014, 09:05

Przeczytałem temat i mam jedno pytanie: czy ktoś robił swap na większe hamulce na "raty". Teraz w Sciro mam 312/252 i chcę założyć 345/286 ale na 2 razy, tzn najpierw przód, potem tył. Czy lepiej zrobić najpierw tył a potem przód? Obawiam się, że przy dużym hamulcu z przodu i bardzo małym z tyłu przy ostrym hamowaniu tył będzie mało stabilny.

Rozumiem, że pompy hamulcowej nie trzeba kodować (bo się nie da)?

Czy hamulce z SciroR/S3 , Cupry, R32, R36 i SuperB różnią się czymś oprócz koloru? Bo numery w ETCE różnią się tylko końcowa literą?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon 2 - SWAP Hamulcy 288mm > 312mm

Postprzez Misiek3city » 14 października 2014, 11:11

Przy normalnych hamowaniu ponad 80% siły hamowania idzie na przednią oś. Tylko w sytuacjach awaryjnych może dojść to rozdziału 60 - 40 (przód - tył) także zmieniaj najpierw przód później martw się tyłem ;)
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez bubolak » 3 maja 2015, 12:42

Czy zmieniło się coś w temacie kodowania pompy ABSu z 312 na 345? Mam problem z ESP, a dokładnie brak ESP. W sytuacji poślizgu zamiast działania ESP wyskakuje błąd gdzie zapala się kontrolka ESP, ABS a ręczny mruga. Wszystko w akompaniamencie pojedynczego sygnały dźwiękowego: "piiiiiiii". W tym momencie ani ESP ani ABS nie działa. Wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć jeszcze raz i wszystko wraca do normy do czasu ostrego hamowania (czasami) lub lekkiego poślizgu (przy którym mógł by się załączyć ESP).

System Eclipse pokazał 3 błędy: 16352 (Moduł sterowania), 01276 (Pompa hydroagregatu ABS), 01130 (praca układu ABS zakłócona, interferencja sygnałów). Po skasowaniu ABS zaczął działać. ESP nadal nie działa i powtórnie pokazuje ostatni błąd: 01130 (praca układu ABS zakłócona, interferencja sygnałów).

Ktoś, coś? Kto w Wawie ogrania takie tematy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Jarol » 6 maja 2015, 12:01

bubolak napisał(a):Czy zmieniło się coś w temacie kodowania pompy ABSu z 312 na 345? Mam problem z ESP, a dokładnie brak ESP. W sytuacji poślizgu zamiast działania ESP wyskakuje błąd gdzie zapala się kontrolka ESP, ABS a ręczny mruga. Wszystko w akompaniamencie pojedynczego sygnały dźwiękowego: "piiiiiiii". W tym momencie ani ESP ani ABS nie działa. Wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć jeszcze raz i wszystko wraca do normy do czasu ostrego hamowania (czasami) lub lekkiego poślizgu (przy którym mógł by się załączyć ESP).

System Eclipse pokazał 3 błędy: 16352 (Moduł sterowania), 01276 (Pompa hydroagregatu ABS), 01130 (praca układu ABS zakłócona, interferencja sygnałów). Po skasowaniu ABS zaczął działać. ESP nadal nie działa i powtórnie pokazuje ostatni błąd: 01130 (praca układu ABS zakłócona, interferencja sygnałów).

Ktoś, coś? Kto w Wawie ogrania takie tematy?


to nie wina kodowania tylko masz uwalony sterownik pompy ABS
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 204
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez bolek80 » 6 maja 2015, 16:47

Tez tak myśle,ja po przesiadce z 312 na 345 nie mam żadnych negatywnych skutków.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 377
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez bubolak » 7 maja 2015, 19:51

Czyli wymiana sterownika na nowy i problem znika? Coś trzeba przekodować? Mam założyć taki jak mam teraz, bo inny nie zadziała z pompą ABSu?
bolek80, ESP i ABS działa normalnie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez bolek80 » 10 maja 2015, 08:49

ESP nie miałem okazji sprawdzić,abs działa i jak mocno przyspieszam to samochód kontroluje poślizg kół.No i u mnie nie ma żadnych komunikatów i choinki na desce
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 377
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Jarol » 2 lipca 2015, 13:38

stellarium napisał(a):Czy ktoś mający dostęp do jakiś rzetelnych danych serwisowych może napisać co w końcu potrzeba do zmiany hebli z 280mm na 312mm?
wiem, że:
- klocki
- tarcze
- jarzma
- zwrotnice
Ktoś wspominał o konieczności swapowania całych kolumn bo amory są inne przy 280mm. W 1P są amory fi 50mm i 55mm. Czy czasem nie jest tak, że 55mm są tylko w Cuprze a cała reszta ma 50mm?


Musisz zmienić amortyzatory też.
Przy hamulcach 280 jest amortyzator 50mm
Przy większych hamulcach czyli od 288 do 345 jest inna zwrotnica i amortyzator 55mm.
Do zmiany z 280 na 312 musisz kupić:

Zaciski z jarzmami
Klocki
Tarcze
Przewody hamulcowe
Zwrotnice z łożyskiem i piastą.
Amortyzatory

-- 2 lip 2015, o 14:38 --

Przy okazji orientuje się może ktoś czy zwrotnice z Toguana pasują do Leona 1P?
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 204
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez aiv » 11 marca 2016, 17:21

Odświeżam temat ;)
Mam Leona 1.6 TDI i z tego co widziałem mam tarcze 280mm i już powoli się kończą.
Chciałem zrobić swap na 312, z tego co przeczytałem trzeba wymienić cała kolumnę tak?
Czy sprężyny Eibach Pro-Kit które teraz posiadam będą pasować do nowej? Czego dokładnie szukać na allegro/olx?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aiv
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 12 sierpnia 2011, 11:26
Lokalizacja: Krakow
Auto: Leon
Silnik: CAYC 1.6

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Jarol » 17 marca 2016, 10:38

Sprężyny są takie same więc stare będą pasować.
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 204
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Rafal87 » 17 marca 2016, 11:26

Jesli ktos szuka jarzm do zmiany tarcz 288>312 to potwierdzam pasuja z passata b6 latwiej je znalezc i ceny sa duzo lepsze niz do leona/golfa/audi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Rafal87
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 3 maja 2011, 17:21
Lokalizacja: Rdm
Auto: SEAT LEON 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez PrZeMo0o » 26 kwietnia 2016, 09:44

Czy zaciski z tyłu różnią się tylko jarzmem i tarcza w zależności od wersji a zacisk i tłoczek jest ten sam ? Czy całość jest inna ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PrZeMo0o
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon FR Monza
Silnik: ARL 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez seat1978 » 26 kwietnia 2016, 17:06

ja kupiłem zestaw od GTi 312 mm przód 286mm tył .Jestem ciekaw jak to wyjdzie
Zobacz Profil
seat1978
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 27 marca 2016, 07:21
Auto: seat 1p
Silnik: CBDB 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez lukaszlukasz » 18 maja 2017, 17:55

Właśnie robiłem swap hamulców przód z 280 na 312. Tak to się przedstawia cenowo (razem 1700zł):
- Zwrotnice (np. od Altei 1.9 tdi) pod amortyzator 55mm (300zł)
łożyska zostają stare, czujnik abs również
- Zaciski hamulcowe również od tej samej Altei (100zł)
- Zestaw naprawczy zacisku 54mm (Frenkit 254046) (60zł)
- Smar do tłoczka (10zł)
- Klocki hamulcowe FDB1641 (157zł)
Takie same jak do tarczy 288
- Tarcze 312 zimmermann 100.3300.20 (315zł)
- Jarzma wybity numer 741 (130zł)
- Osłona tarcz 1K0615312F 1K0615311F (90zł)
- Sprężyna zacisku hamulcowego ATE 11.8116 0351.1 (37zł)
- Amortyzator śr. 55mm MTS (328zł)
Sprężyny zostają stare jak i cała góra kolumny
- Farba Foliatec neon (144zł)
-Piaskowanie (30zł)
Obrazek Uploaded with fotem.pl

nie obyło się bez wpadki
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlukasz
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3 lutego 2013, 16:33
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Sebool2006 » 25 maja 2017, 12:17

Pytanie z czystej ciekawości czy zaciski od Mercedesa W209 AMG podejdą do Leona 1P FR ? Fabrycznie mam 312 mm i planuje zmienić na 345 mm i tak zastanawiam się czy właśnie takie rozwiązanie by podeszło.
Jeżeli tak to co jeszcze bym potrzebował ?
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
jest czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5287
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Arczii » 22 lipca 2017, 18:26

Sebool2006 napisał(a):Pytanie z czystej ciekawości czy zaciski od Mercedesa W209 AMG podejdą do Leona 1P FR ? Fabrycznie mam 312 mm i planuje zmienić na 345 mm i tak zastanawiam się czy właśnie takie rozwiązanie by podeszło.
Jeżeli tak to co jeszcze bym potrzebował ?


Przyłączam się do pytani bo ciekawi mnie czy 6 tloczkowe zaciski z AMG podejdą do Fr'ki
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 570
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Jarol » 14 sierpnia 2017, 08:38

Arczii napisał(a):
Sebool2006 napisał(a):Pytanie z czystej ciekawości czy zaciski od Mercedesa W209 AMG podejdą do Leona 1P FR ? Fabrycznie mam 312 mm i planuje zmienić na 345 mm i tak zastanawiam się czy właśnie takie rozwiązanie by podeszło.
Jeżeli tak to co jeszcze bym potrzebował ?


Przyłączam się do pytani bo ciekawi mnie czy 6 tloczkowe zaciski z AMG podejdą do Fr'ki


Na tarcze 345mm pasuje P&P zacisk Brembo czterotłoczkowy z Q5
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 204
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez voytekk1 » 16 października 2017, 16:17

A ja mam pytanie o możliwe niedrogie opcje na polepszenie hamulców w altei freetrack czyli to samo co leon II. W standardzie jest 312/286, na tył ląduje pewnie 310 z s3, co do przodu to jeszcze się zastanawiam. Ma to wejść na ori felgę 17 więc max co może być to tarcza 345. Znalazłem wiele informacji jakie zaciski na to pasują:
- audi q5 3.0tdi/s5 - czterotłoczek brembo - nie jestem pewien czy wejdzie pod 17
- audi a4/a5/q5 - jednotłok 60mm - nie jestem pewien czy będzie pasował na pewno
- audi a6 c7/a7 - jednotłok 60mm - ten będzie na pewno pasował (https://www.drive2.ru/l/5418560/, https://www.drive2.ru/l/5192649/) ale nowe auta to są więc mało ich
Te dwa ostatnie są takie same?
Zobacz Profil
voytekk1
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 września 2012, 09:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Altea Freetrack
Silnik: BWA 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Jarol » 17 grudnia 2017, 13:44

voytekk1 napisał(a):A ja mam pytanie o możliwe niedrogie opcje na polepszenie hamulców w altei freetrack czyli to samo co leon II. W standardzie jest 312/286, na tył ląduje pewnie 310 z s3, co do przodu to jeszcze się zastanawiam. Ma to wejść na ori felgę 17 więc max co może być to tarcza 345. Znalazłem wiele informacji jakie zaciski na to pasują:
- audi q5 3.0tdi/s5 - czterotłoczek brembo - nie jestem pewien czy wejdzie pod 17


Zacisk z Brembo Q5 z tarczą 340mn bez problemu mieści sie pod felge 17".
Sporo felg bedzie wymagała dystansa koło 10mm.

Lepszą opcją beda zaciski z S3 8V z tarczą 340x30mm, te zaciski mają wielkościowo taki sam klocek jak w zaciskach brembo ( większy nią w zaciskach ATE z S3 8P) a bez żadnego dystansu mieszczą się w wiekszośc felg 17"
Tu masz zestaw takich hamulców ze Skody RS, przód 340x30 i tył 272x12mm:
https://drive.google.com/open?id=1r-FiR ... oJKyDfpSh7
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 204
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez oneblood22 » 18 kwietnia 2018, 16:39

A co z kodowaniem pompy? Rozumiem, że w przypadku 288->312 to raczej nie jest konieczne.
CO w przypadku tarcz np 330mm? Powinno się zminiać kodowanie ?
Zobacz Profil
oneblood22
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lutego 2018, 21:56
Auto: Golf mk4
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Misiek » 18 kwietnia 2018, 18:57

oneblood22 napisał(a):przypadku 288->312 to raczej nie jest konieczne.
nie jest konieczne
Obrazek
FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2091
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez barto128 » 18 maja 2018, 15:56

Panowie spotkał się ktoś z 4-ro tłoczkiem Brembo z Mercedesa W211 , W219 ??? Na jakiej tarczy można by to posadzić ewentualnie i czy gra warta jest świeczki w stosunku do ori 312 na przodzie?

Obrazek
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez zajkos10 » 18 maja 2018, 21:07

barto128, chodzi Ci o walory wizualne ,estetyczne czy celujesz w moc 300+ i dlatego hebel taki?:)
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 459
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: Stg/Olsztyn
Auto: Seat Leon FR

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez barto128 » 19 maja 2018, 07:16

zajkos10 walory wizualne i estetyczne to jak najbardziej :wink: Oczywiście poprawa hamowania także, może 300+ nie planuje (bynajmniej w tym aucie) ale coś tam zaplanowałem :-P
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Szymono5759 » 26 maja 2018, 09:49

witam :-) jestem po swapie z 288 na 345 i pytanie jak to jest z tym kodowaniem ? da sie to zrobić ? ogarnął ktoś ten temat? bo czytałem <niestety juz po swapie> i wnioskuje ze jest mega problem.. Robił ktoś to u siebie i mógł podrzucić jakiś plan działania ? bo nie widziałem żadnej instrukcji. :-(
był srebrny fake cupraAHF+++
jest czerwony kapturek MSdesign
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Szymono5759
Sport
Sport
 
Posty: 666
Dołączył(a): 4 czerwca 2013, 16:16
Lokalizacja: Jasło<okolice>
Auto: KOKSOWNIK AHF+++
Silnik: AHF 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez oneblood22 » 30 maja 2018, 17:12

Szymono5759,
Jeżeli auto w serii miało z przodu 288 to to przejściu na 312 nie ma konieczności kodowania , natomiast jeśli były 256 lub 280 to trzeba przekodować pompę ABS/ESP
W przypadku MK60 kodowanie jest w miare proste, wyciagajac po rodzaju zaciskow,
dla oski:
+0000002 = FS3 54 14"/15" (zacisk z tarczami 256,280)
+0000514 = FN3 54 15"/16" (zacisk z tarczami 288,312)
+0000517 = 2FN 42 17" (zacisk dwutloczkowy z tacza 334)
dla czterolapa:
+0000006 = FS3 54 14"/15"
+0000518 = FN3 54 15"/16"
+0000521 = 2FN 42 17"
Zatem zmieniajac z FS III dodajesz do kodowania +512 i masz 288,312, lub +515 i masz 334 dwutloczkowy.
W przypadku MK20 nie mam rozpisanego kodowania, ale zauwazylem ze kodowanie ma postac np. 03304, 13304. "1" na najwyzszej pozycji maja pompy ABS z EDS, zwykle ABS maja "0". U mnie kodowanie bylo 03304, po zmianie na 03504 ABS dziala twardziej, tzn. bardziej na sile hamuje kola. Z ciekawostek Golf IV GTI '00 z pompa MK20 ma kodowanie 13504, leon sport '99 ma 13304, leon signo '01 03304, toledo '99 03504, octavia 03304, sharan 12502, 12812. Zatem trudno powiedziec od czego to zalezy... Jesli ktos ma rozpisane kodowanie dla MK20 to z checia zapoznam sie z tym.

kodowanie dla 312 przod i 256 mm tył:
Na pompie MK20 to nie ma zbytniego pola manewru, probuj 03304, 03504, 03604 i hamuj, najlepiej po deszczu, pamietaj zeby wyjsc ze sterownika na probie drogowej. Jesli masz nowsza MK60 to kodowanie jest w miare rozpisane

Może Ci się przyda, ja też będe musiał kodować. Daj znać czy się udało.
Zobacz Profil
oneblood22
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 lutego 2018, 21:56
Auto: Golf mk4
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez facet03 » 5 czerwca 2018, 12:52

Ja przeszedłem w moim z 280mm na 321mm 4-tłok, mówisz żeby to przekodować? Co jak i gdzie?
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2319
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Szymono5759 » 7 lipca 2018, 23:45

ja zrobiłem swap 288-345przód i tył. na chwile obecną odpusiłem temat kodowania lecz on powróci. dotarło sie wszystko- hamuje dobre własciwosci termiczne ale reakcja jest taka sama...jak nie gorsza... wymieniłem niedawno płyn poprawa niezauwazalna :roll:
z ciekawostek najpierw zrobiłem przód na drugi dzien tył i reakcja po swapie samego przodu była niesamowita :shock: jak załozyłem tył reakcja znikła...znaczy jest tak jak na 288. o zapowietrzeniu nie ma mowy sprawdzałem 2 razy w dodatku wpominiałem juz o płynie.\
wróce do tematu lecz teraz zostawiam tak jak jest. diagnosta na przeglądzie swierdził ze hamują równomiernie i mocno. według mnie reakcji na hebel takiej jak oczekiwałem BRAK .
w 1M robiłem swap z 280-312 bez kodowania pompy szału nie było :wink: mam nadzieje ze i w 1P tez sie uda
był srebrny fake cupraAHF+++
jest czerwony kapturek MSdesign
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Szymono5759
Sport
Sport
 
Posty: 666
Dołączył(a): 4 czerwca 2013, 16:16
Lokalizacja: Jasło<okolice>
Auto: KOKSOWNIK AHF+++
Silnik: AHF 1.9

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez bodzik155 » 11 września 2018, 23:01

Co potrzeba do zmiany z 288 na 312 w 1.8 TSI? Wystarczą same jarzma z passata czy potrzebny jest cały zacisk, bo klocki są większe?
Zobacz Profil
bodzik155
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28 marca 2015, 12:33
Region: pomorskie
Auto: Leon 1P
Silnik: BZB 1.8

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

Postprzez Misiek » 13 września 2018, 20:44

Wszystko masz w temacie. Jeśli masz 288 to tylko tarcza i jarzma, klocki zostają takie same.
Obrazek
FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2091
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość