Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ksl » 1 kwietnia 2020, 15:47

chlorek, prosze sie teraz wytlumaczyc :-P
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 3 kwietnia 2020, 07:34

Załóż sobie Sachs oem i w zamienniku + spreżyny sportline to zrozumiesz. Dlatego jak miałem Leona szukałem oryginalnych a nie w zamienniku. Seba zobacz ile u ciebie oryginały wytrzymały myślisz że zamiennik przejedzie tyle samo?. Prostym przykładem jest Piotrsenior.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez piotrek233 » 4 kwietnia 2020, 10:59

ksl napisał(a):
chlorek napisał(a):
bzykofm napisał(a):Z tego co się dowiedziałem to na pierwszy montaż idą właśnie Sachs.

Nie porównuj Sachs OEM do Sachs zamiennik. Dwa różne światy.


Co ze maja niby dwa rozne produkty? I 2 rozne tasmy montażowe?
Skada mssz takie informacje?


Z tego co kiedyś się dowiadywałem aso ma ostrzejsze normy jakościowe dla produktów. To co nie spełnia norm leci jako zamiennik.
Oczywiście spełnia normy założone przez producenta.
Kiedyś słyszałem od pracownika fabryki aut. Przykład akumulatora, Producent x zakłada, że sprawność nowego akumulatora musi mieścić się w przedziale 90-100%. Aso bierze tylko akumulatory którego minimalna granica to 96%. jeżeli przyjdzie gorszy akumulator, będzie jakiś problem i linia produkcyjna aut stanie, producent akumulatorów płaci bardzo wysokie odszkodowanie za przestój linii produkcyjnej.

Ile w tej historii jest prawdy, nie wiem. Ale u mnie w domu jest auto 16 letnie, auto do jazdy wokół komina, tylko miasto, gaszenie, zapalania silnika, generalnie tras nie robi, stoi pod chmurką. W aucie siedzi oryginalny akumulator który wyjechał z autem z fabryki. Czyli jest 16 letni akumulator. Gdybym od kogoś usłyszał, że akumulator może tyle wytrzymać, nikomu bym nie uwierzył. Auto benzyna i mały silnik, wiec akumulator ma trochę łatwiej.
Wnioski każdy wyciągnie sam.
W obecnych czasach mało który markowy akumulator dociągnie 5 lat..
Zobacz Profil
piotrek233
Signo
Signo
 
Posty: 101
Dołączył(a): 28 grudnia 2015, 15:20
Region: śląskie
Auto: Leon 1P Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez cezzal » 29 czerwca 2020, 14:38

Cześc, mam pytanko, potrzebuje wymienić tylne amorki w leon 1P cupra i mam problem z doborem odpowiednich, nr z oryginałów to 1K0512011RN sachs, pomoże ktoś? chciałbym takie same bez zmiany charakterystki. pozdrawiam
Zobacz Profil
cezzal
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 września 2014, 16:11
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez marcin7x5 » 29 czerwca 2020, 20:54

To kup oryginalne lub poszukaj dedykowanych sachs-a.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez cezzal » 29 czerwca 2020, 21:31

Dedykowane Sachs to 310 950, a bilstein b4 19-127439. Może ktoś potwierdzić że będą odpowiednie względem serii?
Zobacz Profil
cezzal
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 września 2014, 16:11
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez maniek23 » 31 lipca 2020, 07:55

Witam,

Mam pytanie. Jestem na etapie wymiany amortyzatorów (bilstein B4) i przy okazji chciałbym wymienić sprężyny (pacjent leon 1p 2.0 tdi BKD). Co polecacie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 31 lipca 2020, 08:14

maniek23, jeśli chcesz blisko serii to eibach prokit. Jeśli coś niższego to sportline. Rozważ używane bo można trafić w b.dobrym stanie prokit ok. 200zł a sportline 300+. Te same pasują do Golf V/VI :)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez maniek23 » 31 lipca 2020, 08:28

chlorek napisał(a):maniek23, jeśli chcesz blisko serii to eibach prokit. Jeśli coś niższego to sportline. Rozważ używane bo można trafić w b.dobrym stanie prokit ok. 200zł a sportline 300+. Te same pasują do Golf V/VI :)

Dzięki, chcę jak najbliżej serii więc chyba zdecyduje się na eibach prokit. Mocno obiży się auto, bo na stronie jest -30 mm, a jak to wychodzi w rzeczywistości? i czy dobrze będzie współpracować z bilstein B4?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 31 lipca 2020, 10:05

Z B4 będzie bardzo dobrze współpracował. Lepsze prowadzenie, trochę sztywniejszy. Obniży tyle co Cupra/FR czyli dalej wysoko i duży zapas. Innych sprężyn typu Kyb/Sachs nie polecam - wolałbym już w używce oryginalne. Raczej nie odczujesz dużej różnicy. Chyba, że twoje zawieszenie już było na tyle wybite/ugniecione.
Nie zapomnij wymienić poduszek P+T. Koszt nie wielki a jedna robota. Przynajmniej po złożeniu będziesz miał pewność, że nic nie puka.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez maniek23 » 31 lipca 2020, 10:29

chlorek napisał(a):Z B4 będzie bardzo dobrze współpracował. Lepsze prowadzenie, trochę sztywniejszy. Obniży tyle co Cupra/FR czyli dalej wysoko i duży zapas. Innych sprężyn typu Kyb/Sachs nie polecam - wolałbym już w używce oryginalne. Raczej nie odczujesz dużej różnicy. Chyba, że twoje zawieszenie już było na tyle wybite/ugniecione.
Nie zapomnij wymienić poduszek P+T. Koszt nie wielki a jedna robota. Przynajmniej po złożeniu będziesz miał pewność, że nic nie puka.

Dzięki za poradę.
Z tymi poduszkami to masz na myśli mocowania amortyzatora? (jak tak to też mam to zamówione)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 1 sierpnia 2020, 17:59

maniek23, tak górne mocowanie amortyzatorów.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Robertos23 » 3 maja 2021, 12:10

chlorek napisał(a):maniek23, jeśli chcesz blisko serii to eibach prokit. Jeśli coś niższego to sportline. Rozważ używane bo można trafić w b.dobrym stanie prokit ok. 200zł a sportline 300+. Te same pasują do Golf V/VI :)


Czy z kazdego golfa V i VI podejda sprezyny pro-kit do leona cupry, bo w katalogu eibacha mają różne numery.
Warto zakladac pro-kit wzgledem oem sprezyn w cuprze, czy jest jakas poprawa, bo przednie amorki mam do wymiany,
Zobacz Profil
Robertos23
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lipca 2016, 17:46
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ksl » 3 maja 2021, 17:33

Z golfa nie podejda i nie rob tego. Maja dlatego inne numery i obciazenia. Prokit nie obnizy Ci nic.
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Robertos23 » 3 maja 2021, 17:56

ksl napisał(a):Z golfa nie podejda i nie rob tego. Maja dlatego inne numery i obciazenia. Prokit nie obnizy Ci nic.


Czyli do cupry nie ma co zmieniać sprężyn oem na pro-kit, nic nie ugram na nich. Wymienie same amory na bilstein b4. Dzięki za info.
Zobacz Profil
Robertos23
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lipca 2016, 17:46
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ksl » 3 maja 2021, 18:06

Wymien na b6 i wrzuc sportlina a autko bedzie sie lepiej prowadzic przy wyższych prędkościach
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez daiman » 18 października 2021, 14:09

Cześć, Mam problem z doborem przednich sprężyn do mojego Leona FR, silnik BWA, 2006, PR-95. Katalogowo, będą to OEM 1K0411105JC, ale są nie do dostania w rozsądnej cenie.
Myślałem o 1K0411105GT, ale nie wiem czy będą najlepsze. Nie chcę obniżać pojazdu bardziej niż obecnie.
Zobacz Profil
daiman
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 października 2021, 20:57
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P FR
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 19 października 2021, 08:09

ksl napisał(a):Z golfa nie podejda i nie rob tego. Maja dlatego inne numery i obciazenia. Prokit nie obnizy Ci nic.

A jak już wejdziesz w poszczególny składnik ma taki sam numer :).

-- 19 paź 2021, o 09:09 --

daiman, szukaj prokitów. Nie wiele się zmieni a szybciej znajdziesz.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miro192 » 28 kwietnia 2022, 09:03

Witam,
mam problem z zawieszeniem w moim leonie.
Leon 1P FR 2008 2.0 Tdi 170KM. Mam założone zawieszenie gwintowane z firmy AP. Pękła mi sprężyna prawy przód. Zawiozłem auto do mechanika żeby wymienił mi wszystkie 4 sprężyny. Chciałem pod te amory AP założyć Eibachy Sportline. Teraz mi dzwoni mechanik że 2 komplety przyszły i żadne nie pasują (wg mechanika "ma być średnica dolna 60mm").
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki mój leon ma dopuszczalny obciążenie na oś przód/tył oraz czy na pewno średnica ma być 60mm

Możecie jakoś pomóc?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
miro192
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 20:43
Lokalizacja: SPI
Auto: Leon 1P LineaR 170KM
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez jendrek1975 » 28 kwietnia 2022, 14:01

miro192 napisał(a):Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki mój leon ma dopuszczalny obciążenie na oś przód/tył


Tabliczka znajduje się w komorze silnika po prawej stronie.
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości