Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

swiatla do jazdy dziennej

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez vr6 » 6 stycznia 2012, 12:35

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Reklama

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Ojciec » 6 stycznia 2012, 13:08

vr6, przypuszczam że to co ma zamontowane WALDI1988, jest konstrukcyjne zbliżone do wszystkich rodzajów DRLi sprzedawanych na allegro. Jednak WALDI1988, ma je oryginalnie wkomponowane w kratkę co daje efekt nie ma że fabrycznego rozwiązania i czegoś takiego szukam cały czas.
Nie chcę sam ciąć kratek tym bardziej zderzak, wolę kupić gotowy element i tylko go zamontować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez leo 23 » 10 stycznia 2012, 20:37

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leo 23
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:38
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Leon

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez misiu_tdi » 18 stycznia 2012, 18:51

A powiedzcie ten moduł długie na 30% to gdzie sie montuje? Gdzie to sie podpina/lutuje?
byl ... Leon TS bigT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
misiu_tdi
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 29 czerwca 2010, 15:08
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Volvo
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez martig » 19 stycznia 2012, 19:00

mały offtop czy mozna vagiem ustawić tak zegary zeby wskażniki przy przekreceniu stacyjki , wykonywały ruch jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=6EgWzVrckKk
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez coyote01 » 19 stycznia 2012, 19:22

W przypadku białych zegarów można.

-- 19 sty 2012, o 19:22 --

Tutaj info jak to zrobić:

17 Instruments -> Adaptation -> Staging i należy aktywować tę opcję
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Tracer2 » 20 stycznia 2012, 20:46

misiu_tdi napisał(a):A powiedzcie ten moduł długie na 30% to gdzie sie montuje? Gdzie to sie podpina/lutuje?

Z modułem dostajesz instrukcję.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez martig » 21 stycznia 2012, 12:32

coyote01, czyli u mnie mozna , dziek za pomoc
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez noktoto » 21 stycznia 2012, 13:02

martig, coyote01 miał raczej na myśli biały FIS, taki jak na filmiku, nie kolor cyferblatów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez coyote01 » 21 stycznia 2012, 14:50

Dokładnie tak jak noktoto pisze, chodzi o biały FIS czyli leony po lifcie.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez martig » 21 stycznia 2012, 14:55

To lipa, a juz mi zrobił nadzieję
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Mt-01 » 22 stycznia 2012, 14:34

leo 23 napisał(a):tak to model po FL ale nie ma standardowego wyposażenia w Drl do modeli z roku 2011 jest ta opcja w standardzie.
Jest to normalna lampa ( żarówka H7 - mijania i H1 - drogowe). Moduł Drl ma za zadanie dostarczanie mocy 30 % do żarówki H1.
http://www.drl.proeltec.com/onas.htm - tam jest cała instrukcja :-D


Witam!
Nie znalazłem w opisie więc pytam.
Jak wygląda zapalanie się tych zmodyfikowanych świateł drogowych?
Czy zapalają się zaraz po przekręceniu kluczyka na ZAPŁON czy dopiero po uruchomieniu silnika?
Zna to ktoś z autopsji?
Średnio byłoby, żeby zapalały się przed uruchomieniem motoru np w mroźny dzień kiedy przyda się każda dawka prądu, lub po dłuższym postoju.
Pozdrawiam!
Zobacz Profil
Mt-01
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 5 września 2011, 18:05
Lokalizacja: Ostrzeszów
Auto: Seat Leon II

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez niq » 22 stycznia 2012, 20:56

Zapalają się po przekręceniu na zapłon
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Mt-01 » 22 stycznia 2012, 21:59

To lipa trochę. Gość jednak twierdzi, że zapalą się dopiero po odpaleniu auta.
NIQ - masz ten moduł od tego właśnie gościa?
Zobacz Profil
Mt-01
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 5 września 2011, 18:05
Lokalizacja: Ostrzeszów
Auto: Seat Leon II

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez leo 23 » 24 stycznia 2012, 09:44

Mt-01 moduł zapala się po włączeniu silnika jakieś. Jakieś 2 sekundy silnik pochodzi i się włącza. Mam taki moduł zamontowany
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leo 23
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:38
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Leon

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Mt-01 » 24 stycznia 2012, 19:51

No to gitara~!
Zamówiłem go. Gość też pisał, że włącza się po odpaleniu.
Zastanawiam się jak to jest z przepisami...?
Przy kontroli policyjnej, czy przeglądzie?
Zobacz Profil
Mt-01
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 5 września 2011, 18:05
Lokalizacja: Ostrzeszów
Auto: Seat Leon II

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez vr6 » 26 stycznia 2012, 17:19

Ja nie rozumie jaki jest sens wydawania pieniedzy na ten modul ,jak mozna przeprogramowac kompa i miec swiatla dzienne w trybie north america :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Mt-01 » 28 stycznia 2012, 14:27

Ma ktoś schemat elektryczny lamp z przodu?
Potrzebuję oznaczenie kolorów w wiązce do lampy.
Żeby nie było to nie znalazłem tego nigdzie ;/
Zobacz Profil
Mt-01
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 5 września 2011, 18:05
Lokalizacja: Ostrzeszów
Auto: Seat Leon II

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez martig » 28 stycznia 2012, 16:13

Fajna opcja ten tryb amerykański, mam swiezo ustawione, jakie było moje zaskoczenie jak po zaciagnieciu recznego gasna swiatłą
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez piter75 » 17 lutego 2012, 23:24

Mt-01 napisał(a):Ma ktoś schemat elektryczny lamp z przodu?
Potrzebuję oznaczenie kolorów w wiązce do lampy.
Żeby nie było to nie znalazłem tego nigdzie ;/


proszę bardzo
rocznik 2007 bez zenonów :mrgreen:
Lampa lewa:
-pozycyjne --> szaro-czarny 0,5mm2 [pin nr 10]
-mijania --> biało-czarny 1,5mm2 [pin nr 8]
-długie --> żółto-czarny 1,0mm2 [pin nr 6]
-kierunkowskaz --> czarno-biały 1,0mm2 [pin nr 9]
-masa --> brązowy 1,5mm2 [piny nr 3, 5, 7]
-silniczek do regulacji zasięgu świateł -->czarno-niebieski 0,5mm2 [pin nr 1] +po zapłonie z bezpiecznika nr2
-silniczek do regulacji zasięgu świateł -->czerwono-niebieski 0,5mm2 [pin nr 2] z potencjometru regulacji

Lampa prawa:
-pozycyjne --> szaro-czerwony 0,5mm2 [pin nr 10]
-mijania --> biały 1,5mm2 [pin nr 8]
-długie --> żółto-zielony 1,0mm2 [pin nr 6]
-kierunkowskaz --> czarno-zielony 1,0mm2 [pin nr 9]
-masa --> brązowy 1,5mm2 [piny nr 3, 5, 7]
-silniczek do regulacji zasięgu świateł -->czarno-niebieski 0,5mm2 [pin nr 1] +po zapłonie z bezpiecznika nr2
-silniczek do regulacji zasięgu świateł -->czerwono-niebieski 0,5mm2 [pin nr 2] z potencjometru regulacji
Zobacz Profil
piter75
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 9 sierpnia 2010, 20:52
Lokalizacja: Tarnów, Dębica
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez darecki1177 » 23 lutego 2012, 20:54

Czy widział ktoś na żywo takie " cuś " jak w linku poniżej ? Kasa konkretna chociaż jak policzyć kratki + chińskie DRL na diodach SMD to dużo taniej nie wyjdzie
Co o tym myślicie ?
http://rad-sat.home.pl/sklep/profesjona ... cPath=1_21
Zobacz Profil
darecki1177
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 lipca 2011, 20:50
Lokalizacja: GRUDZIĄDZ
Auto: SEAT LEON 1P 2.O TDI

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez celinskip » 23 lutego 2012, 20:57

No jak dla mnie ma kompletnie nie pasujacy wzor kratek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
celinskip
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 22:29
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon Cupra
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Qrczaq » 24 lutego 2012, 09:33

darecki1177 napisał(a):Czy widział ktoś na żywo takie " cuś " jak w linku poniżej ? Kasa konkretna chociaż jak policzyć kratki + chińskie DRL na diodach SMD to dużo taniej nie wyjdzie
Co o tym myślicie ?
http://rad-sat.home.pl/sklep/profesjona ... cPath=1_21


A gdzie je założyć?? bo w miejsce przeciw-mgłowych absolutnie nie pasują. Chyba, że tak jest spłaszczone zdjęcie>? :shock:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Misiek » 24 lutego 2012, 22:23

qczarq, masz zderzak z cupry a to są do normalnego :shock:
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez octaviars1 » 12 marca 2012, 08:38

nie lepiej zakodowac w przeciwmgielnych i nie robic wiochy agrotuningiem? Po co pakowac 400zl w jakies chinskie badziewie ? Tylko nie piszcie o "oszczednosci"...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
octaviars1
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 18 lutego 2012, 18:20
Auto: skoda octavia II RS

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez wgi » 12 marca 2012, 12:31

octaviars1 napisał(a):przeciwmgielnych

są nielegalne jako drl
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez octaviars1 » 18 marca 2012, 11:51

ciekawe czy te wszystkie smieszne paseczki ledowe sa legalne..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
octaviars1
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 18 lutego 2012, 18:20
Auto: skoda octavia II RS

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez swierg » 19 marca 2012, 13:06

Jeśli mają homologację do użytku jako dzienne RL (nie mylić z homologacją do użytku jako pozycje) i są prawidłowo zamontowane to są legalne.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez grabarz18 » 19 marca 2012, 13:41

octaviars1 napisał(a):ciekawe czy te wszystkie smieszne paseczki ledowe sa legalne..

Niestety jeżeli mają homologację i o ile zostały prawidłowo zamontowane to tak :? .

Takie światła powinny włączać się po przekręceniu zapłonu i "muszą być zamontowane co najmniej 25 cm nad ziemią, ale nie wyżej niż 150 cm. Odległość między dwoma lampami to minimum 60 cm, światła nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od bocznego obrysu pojazdu".

Tyle teorii, teraz praktyka i moje zdanie (do którego mam prawo)... wszelkiego rodzaju paski, diody i inne pseudo-światła do jazdy dziennej, które nie były przewidziane na etapie projektowania auta i są najczęściej montowane w autach wyglądają wieśniacko i badziewnie. Ani to nie wygląda dobrze, ani nie powoduje że stajemy się bardziej widoczni na drodze. A jak ktoś stawia sobie głupią modę czy chęć zaoszczędzenia kilku groszy na paliwie/żarówkach/czym tam jeszcze chce (pomijam to że to badziewie też nie jest rozdawane za darmo) ponad swoje bezpieczeństwo (tak, to że nas widać na drodze jest tego elementem) to moim zdaniem powinien się jeszcze raz zastanowić nad tym co robi.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez swierg » 19 marca 2012, 16:43

grabarz18, mieszasz teorię i przepisy (fakty) ze swoimi opiniami i wrzucasz wszystko do jednego worka pisząc, że wszystkie światła dzienne nie przewidziane na etapie projektowania auta to badziewie.

Rozumiem, że możesz być przeciwnikiem montowania dziennych ledów, ale niektóre z nich są całkiem przyzwoite z technicznego punktu widzenia. Dobrze wiem, że wiele aut ma dzienne rodem ze stodoły i w słoneczny dzień są one w ogóle nie widoczne. Sam jestem przeciwnikiem takich rozwiązań. Jednak można spotkać coraz więcej aut z dziennymi dobrze spełniającymi swoją funkcję. Są przecież dzienne Helli, Philipsa, Osrama itd., mają one homologację i prawidłowo zamontowane (również pod odpowiednim kątem, żeby świeciły do przodu) świecą ok.

Co byś powiedział na zamontowanie dziennych oryginalnych z Fabii 2 RS w miejsce halogenów? Mają homologację, automat załączająco-wyłączający i świecą ok. Przeszkadzałoby Ci to jeśli takowe bym zamontował zgodnie ze sztuką? Oczywiście mówię cały czas o aspektach technicznych i bezpieczeństwie.

A więc jeśli komuś takie rozwiązania odpowiadają, montujcie, ale pamiętajcie o tym, żeby wybrać odpowiednie ledy i prawidłowo zamontować nie pogarszając swojego bezpieczeństwa :!:

Tyle z technicznego punktu widzenia. Dodam, że mnie też się nie podoba 90% dokładanych ledów na rynku/na drogach.

edit:
Do tych co mają ustawiony North America:
Czy u Was też w trybie amerykańskim świecą mijania :?: Gdzieś obiło mi się o uszy, że powinny się zapalić drogowe z mniejszą mocą, tak ponoć mają 1P po FL bez ksenonów (dzienne to drogowe świecące na ileś tam % mocy).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez martig » 19 marca 2012, 18:26

swierg napisał(a):Czy u Was też w trybie amerykańskim świecą mijania :?:
Tak-Leon 2008r bixenon
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Ojciec » 19 marca 2012, 21:18

a ja mam inne pytanie, czy światła dzienne mogą świecić razem ze światłami normalnymi ?
Pytam ponieważ narzeczona ma Citroena C1 i trochę marudzi że wieczorami przestrzeń przed autem jest nie oświetlona.... światła ustawione są prawidłowo świecą fajnie daleko ale faktycznie przed autem trochę ciemnego placu jest....
Zastanawiałem się jak by w miejsce halogenów wstawić okrągłe dzienne które w trakcie dnia świeciły by same a wieczorem razem z normalnymi lampami dzięki czemu przestrzeń przed autem była by trochę lepiej oświetlona...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez Misiek » 19 marca 2012, 21:55

w fordach np. czy w mercedesach i w wielu nowych modelach innych producentów ori ledy przygasają po włączeniu świateł mijania. Przepis niby mówi że:
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Skoro w nowych autach przygasanie ledów jest, to musi to być legalne. Spotkałem się z kilkoma modelami dziennych właśnie z takim modułem, że lampy włączają się po włączeniu silnika i przygasają do 30% po włączeniu świateł mijania.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez zwirek75 » 19 marca 2012, 22:04

misiek_t, te przygasające LEDy to są DRL i pozycyjne - włączasz światła mijania to się włączają pozycyjne, które świecą znacznie słabiej niż DRL-e. Mają homologację RL i A.
Ojciec, legalnie nie mogą.
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez grabarz18 » 20 marca 2012, 17:10

swierg, widzę, że nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Mi te wszystkie ledy i im podobne błyskotki nie przeszkadzają, o ile świecą i są widoczne z odległości większej niż 5 metrów. Niestety większość tanich, badziewnych pasków świeci tak, że praktycznie ich nie widać, do tego są montowane w miejscach bez pomysłu i mogłoby ich nie być. I to mi przeszkadza, ta pseudo oszczędność nie wiadomo czego, montowanie badziewnych światełek, których rzeczywiście nie widać. Ja i pewnie większość osób, które z auta korzystają trochę częściej i czasem wybiorą się w trasę większą niż 5 km za miasto od zawsze jeżdżą na światłach 24h/dobę i nie potrzebowaliśmy przymusu w postaci prawa. Bo takie światła powodowały, że jesteśmy bardziej widoczni... teraz jest moda na ledy... i jeżeli świecą tak, że auto jest widoczne, to niech sobie będą, w przeciwnym razie powinni za nie zabierać dowody.

Nie zmienia to faktu, że takie ledy mi się nie podobają, ale jak chcecie to montujcie sobie w autach co wam się żywnie podoba :).
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez octaviars1 » 21 marca 2012, 10:07

w wiekszosci aut jest tak, ze wieczorem swieca i ledy i normalne mijania..
ja mam ustawione tak jak Fabia RS i wszystko jest ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
octaviars1
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 18 lutego 2012, 18:20
Auto: skoda octavia II RS

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez swierg » 22 marca 2012, 11:49

grabarz18, z wcześniejszego Twojego posta wywnioskowałem, że wszystkie domontowane ledy powinny trafić do kosza, a tak nie jest co już wyjaśniliśmy :p Z poprzednim postem zgadzam się w 100%. Pomimo iż można kupić legalne i poprawnie świecące światła dzienne, to 90% mi się po prostu nie podoba. Jedyne nad jakimi się zastanawiałem to te z Fabii 2 RS i zamontować zamiast halogenów, ale to chciałem zrobić gdy jeszcze jeździłem Fabią 2, bo tam przeciwmgielne były tak badziewne, że nie żal byłoby mi pozbyć się ich. W Leo halogeny dają radę i już porzuciłem myśl montowania dziennych.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez jeremi24 » 24 kwietnia 2012, 17:37

Czy tryb North America można uruchomić niezależnie od rocznika, posiadanych lamp i komputera?
Zobacz Profil
jeremi24
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 kwietnia 2012, 08:54
Auto: Seat Leon 1p

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez swierg » 24 kwietnia 2012, 22:32

jeremi24, powinno się dać. Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz, ale na 99% wszystkie sterowniki obsługują podstawowy tryb North America. Jedynie co może się nie udać w słabszych sterownikach to kombinacje typu przyciemnianie, przeciwmgielne jako DRL i tamie tam pierdoły. Pisząc podstawowy tryb North America miałem na myśli odpalanie tylko mijania po zwolnieniu ręcznego na włączonym silniku bez żadnych dodatkowych kombinacji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

swiatła do jazdy dziennej (ameryka północna)

Postprzez marcinek040 » 15 maja 2012, 14:08

Czy w seat leon 2010r biały fis jest mozliwość zakodowania vcds trybu swiateł do jazdy dziennej (ameryka północna) tak jak to jest pokazane na przykładzie vw touran http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... f=9&t=2989
Zobacz Profil
marcinek040
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 maja 2012, 20:23
Auto: leon

Re: swiatła do jazdy dziennej (ameryka północna)

Postprzez miroA3 » 15 maja 2012, 15:03

przeciez w polifcie 2010 masz swiatla DRL
nie potrzebujesz trybu amrykanskiego (palace sie tylko swiatla przod ) czy tez skandynawskiego (swiatla przod i tyl)

przy aktywnych DRL, po przekreceniu kluczyka zapalaja ci sie tylko i wylacznie DRL wlasnie, lampy z tylku nie swieca
wszystko zgodnie z przepisami
mozesz nawet ustawic procentowo netezenie swiatla tych zarowek

mozna tez zakodowac to zeby gasly przy zaciagnieciu recznego

w poliftowym leonie nie pokrywaja sie wszystkie grupy z golfem czy a3 jesli chodzi o kodowania
np cos co w golfie czy a3 jest w grupie 21, w leonie jest w 14


chyba ze masz reflektor zwykly, to tam nie ma chyba DRL ?
mozesz sobie zakodowac wtedy halogeny jako DRL, tez beda ci swiecic tylko one i tylko przod, mozna zmniejszych natezenie
ale nie mozna wykorzystywac w RP halogenow jako DRL zgodnie z prawem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: swiatła do jazdy dziennej (ameryka północna)

Postprzez marcinek040 » 15 maja 2012, 18:50

a jak zakodowac te DRL W vcds???
Zobacz Profil
marcinek040
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 maja 2012, 20:23
Auto: leon

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez miroA3 » 16 maja 2012, 10:39

marcinek040 napisał(a):a jak zakodowac te DRL W vcds???


jesli masz bixenon z DRL (w polifcie tylko takie sa) to np

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

jesli masz zwykle lampy to albo tryb amerykanski (wtedy jak zaciagniety reczny to gasna)
lub zakodowac halogeny jako dzienne (niezgodne z prawem, leon nie ma drugiej zarowki w kloszu halogenow do DRL, oznaczenie na lampie itd)
lub zamontowac cos z takich jak pokazuja koledzy wyzej
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez marcinek040 » 16 maja 2012, 18:36

kolego miroA3
nie mam bixenon z DRL , to jak zakodowac tryb amerykanski albo halogoney jako dzienne ?? bo do tej pory kodowałem w vw touran i golf v i tam był tryb ameryki połnocnej w długim kodowaniu adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie bajt 0 zaznaczay 4bit , a w leon tego nie ma
Zobacz Profil
marcinek040
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 maja 2012, 20:23
Auto: leon

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez miroA3 » 16 maja 2012, 18:52

patrz na zdjecie nr2

Byte 18

4) Bit 0-7 00 Light Setup....

glowy nie dam, nie mam jak sprawdzic, ale tam chyba wlasnie jest wybor USA (po rozwinieciu listy)

sprobuj, napisz
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez 11lukas11 » 17 maja 2012, 10:36

witam
proszę o pomoc w temacie ustawienia przednich świateł przeciwmgielnych jako dzienne
ustawiłem vagiem tryb północno amerykański i przy ustawionym przełączniku na pozycje Auto zapalają się halogeny po spuszczeniu hamulca ręcznego, nie moge tylko w obniżyć wartości w bajcie 20 - mam wpisane Dec: 92x1=92 i po wpisaniu mniejszej wartości i próbie zapisy wyskakuje mi błąd ?



Seat Altea XL 2007r.
bixenony, światła przeciwmgielne
sterownik z końćówką liter AE
ilośc bajtów 20
Zobacz Profil
11lukas11
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 maja 2012, 10:20
Auto: Seat Altea

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez miroA3 » 18 maja 2012, 15:06

patrzylem teraz w co prawda a3 8P, ale przedlift 2006 chyba, bord nowszy K
normalnie da sie sciemniac, dziala to co piszesz , wpisywanie roznych wartosci


ale wracajac do polftowego leona bez DRL (zwykle lampy )
i aktywacji swiatel ameryka lub skandynawia, albo halogeny
przepatrzylem calego borda 30byte, faktycznie nic nigdzie o tych trybach nie ma...
zgodze sie ze nie ma ameryki, bo tam seata nikt nie widzial, ale zeby skandynawii nie bylo ??

jest w byte 18 wybor z menu rozwijanego, ale tam jest golf, nie ma leona, balem sie probowac, czy przyjmie taki uklad ?
w sumie 5K to Golf6 , moze by przyjal takie kodowanie

na forum octavi chyba, pokazywal ktos scirocco ze zwyklymi lampami, dzienne w dlugich i obnizone natezenie
scirocco to chyba tez moduly 5K ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez marcinek040 » 18 maja 2012, 20:16

kolego miroa3 po wybraniu wszystkich opcij Byte 18

4) Bit 0-7 00 Light Setup....
nie zadziała tryb amerykanski ani halogeny jako swiatła do jazdy dziennej , i juz niewiem co zrobic w golf 5 czy touran 2009 to było proste wybrałem tryb amerykanski i działaly same swiatła tył był wyłączony , a w leon nie ma takiejgo bitu do zakodowania moze sie nie da włączyc tych swiateł?????
Zobacz Profil
marcinek040
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 maja 2012, 20:23
Auto: leon

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez chisel » 23 maja 2012, 19:44

Czy ktos wie jak podswietlic same wskazowki cyferblatow (bez tarcz!) kiedy wlaczone sa DRL ? Cupra MY10. Dziekuje.
Zobacz Profil
chisel
Signo
Signo
 
Posty: 139
Dołączył(a): 27 grudnia 2008, 22:19
Lokalizacja: Wawa
Auto: 2d Sport

Re: swiatla do jazdy dziennej

Postprzez dzinx88 » 23 maja 2012, 19:55

Witam. Jestem posiadaczem poliftowego Leona z 2009 roku wersja bez ksenonów i świateł przeciwmglielnych i nie mam ustawionych świateł dziennych które są aktywne w nowo sprzedawanych samochodach (realizują je światła mijania (?) ) w serwisie w Tarnowie zbyli mnie że Vag nie puści... Jak mogę ich ewentualnie naprowadzić gdzie mają szukać żeby je włączyć? Prosze o pomoc i pozdrawiam ;) :roll:
Zobacz Profil
dzinx88
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 czerwca 2008, 13:36
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Seat Leon 1.4 tsi

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość