Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez sielu » 19 maja 2012, 16:56

Tom-Tdi napisał(a):1K0511409BR ja mam z tym numerem, ale występuje też pod nowszym numerem tak jak kolega wyżej napisał 3C0511409F , tak czy owak jest to ta sama cześć. Dodam że w seacie jest najtańszy 250 zł, ale trzeba czekać około 2-3 tyg. w VW kosztował nieco ponad 300 zł i mają praktycznie od ręki.
Podam jeszcze przy okazji numer gum które "trzymają" stabilizator 1K0511327AS -potrzebne 2 sztuki
Gdyby ktoś był zainteresowany to mogę podać namiary na gościa co załatwia ori części do grupy VAG po trochę niższych cenach niż u dealera
Moje zamówienie u Niego finansowo wyglądało tak:

1K0511409BR stabilizator seat- 239zł
1K0511327AS - (wkładka gumowa) - 21zł sztuka (x2) - 42kpl.
1K0511439E - opaska (x2) - 26zł
N10719301 - śruba (x4) - 2,40zł sztuka - 9,6zł kpl.

Ostatnie 2 pozycje nie są konieczne,ja chciałem mieć wszystko nowe żeby potem nie było problemów że coś się urwało itp.itd.

martig nie wiem jaki jest w cuprze bo nie sprawdzałem, szukaliśmy najgrubszego w grupie VAG, natomiast nie wiem jak wygląda w autach 4x4 bo istniało prawdopodobieństwo iż coś nie będzie pasować to darowaliśmy sobie.


A czy ten stabilizator będzie pasować do leosia z bixenonem i auto poziomowaniem czy może jest inny nr stabilizatora z auto-poziomowaniem ???
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Tom-Tdi » 19 maja 2012, 22:58

sielu wszystko pasuje-też mam bixenon i jeździ :wink:
jak wejdziesz pod auto to zobaczysz w którym miejscu jest czujnik "poziomowania",stabilizator nie ma tutaj nic wspólnego-czujnik ma swój mechanizm
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 20 maja 2012, 11:06

Ojciec napisał(a):qczarq, jakie masz zawieszenie tzn. gwint czy krótkie sprężyny ?
Mam chyba oryginalne zawieszenie od Cupry, nie wiem, bo nie rozbierałem, wczoraj już tarło na maksa, ale chyba nie koło, bo podnieśliśmy samochód i nic nie obcierało, natomiast poduszka pod skrzynią/silnikiem jest do wymiany?? taka pojedyncza na środku. Jutro mi wymienią i zobaczymy, miał ktoś coś podobnego? Jak dodawałem gazu ostro to tak jakby coś obcierało, jak na luzie to nie.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez sielu » 20 maja 2012, 12:18

Tom-Tdi napisał(a):sielu wszystko pasuje-też mam bixenon i jeździ :wink:
jak wejdziesz pod auto to zobaczysz w którym miejscu jest czujnik "poziomowania",stabilizator nie ma tutaj nic wspólnego-czujnik ma swój mechanizm

Dzieki za info w takim razie trzeba zamowic
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 20 maja 2012, 18:11

qczarq, u mnie jak padła poduszka to przy dodawaniu gazu ale tylko przy skręconych kołach było słychać metaliczny dźwięk.
Tylko u mnie padał poduszka ta która znajduje się pod akumulatorem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 20 maja 2012, 19:48

qczarq, Ojciec, jakie macie przebiegi aut, mnie zastanawia ,że Wam padają poduszki, a ja mam prawie 115kkm i teraz oprócz górnych mocowań amorków , nic nie stuka nic nie puka, tylko te mocowonia tak dziwnie szurają przy kręceniu kierownicą
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zwirek75 » 20 maja 2012, 23:43

Może ktoś będzie wiedział. Jadę sobie w okolicach 100-120 na drodze Ekspresowej i skręcając to w jedną to w drugą strone na zakręcie mam jakieś dziwne delikatne uślizgi. Czasami jeden. Czasami delikatnie jeden za drugim. Czasami do stopnia, przy którym włącza się ESP. Zakręty nie są bardzo ostre, opony są dobre. Nie działo się tak w zeszłym roku ...
Może ma ktoś pomysł ... ?
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 21 maja 2012, 07:17

martig napisał(a):qczarq, Ojciec, jakie macie przebiegi aut, mnie zastanawia ,że Wam padają poduszki, a ja mam prawie 115kkm i teraz oprócz górnych mocowań amorków , nic nie stuka nic nie puka, tylko te mocowonia tak dziwnie szurają przy kręceniu kierownicą


Ja mam 63.000KM I też mam te delikatne czasem szuranie przy kręceniu kołem kierownicy w miejscu, o co kaman?
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 21 maja 2012, 08:24

zwirek75, ja bym pojechał najpierw na szarpaki, jeśli jest ok to stawiałbym na zbieżność i to tylnej osi

qczarq, tak hałasują górne mocowania amorków, mi to kiedys na gwarancji robili , ale podejrzewam , że nie wymieniali , tylko przesmarowali lub coś podobnego ,bo od jakiegoś czasu znowu szura i to coraz mocniej
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 22 maja 2012, 10:28

Słuchajcie Cupra już jest naprawiona, pokazuję zdjęcia poduszki pod akumulatorem jak wygląda po pęknięciu. Dla przestrogi tym, którzy mają poważne mody w silniku i lubią się "pobujać" od dołu do odcinki. Moja wytrzymała 63.000KM Plus została wymieniona kość pod skrzynią

Obrazek
Shot at 2012-05-22

Obrazek
Shot at 2012-05-22

Obrazek
Shot at 2012-05-22

Po wymianie na znacznie mocniejszą Lemforder'a, wszystkie objawy pukania, stukania i rzęrzenia skrzyni ustały. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez krz_p » 22 maja 2012, 12:33

to pęknięcie to raczej dzięki jakiejś wcześniejszej kolizji mogło powstać
Golf V GTI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krz_p
Sport
Sport
 
Posty: 430
Dołączył(a): 22 marca 2006, 16:45
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Golf V GTI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Klikoś » 22 maja 2012, 13:20

qczarq napisał(a):którzy mają poważne mody w silniku i lubią się "pobujać" od dołu do odcinki

Ale brednie... Co to są te poważne mody? 100kg cegieł pod maską? Mocniejsze auta mają zwykle takie elementy mocniejsze niż wersje zwykłe, bo i bardziej w dupę dostają.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 22 maja 2012, 13:35

Klikoś napisał(a):
qczarq napisał(a):którzy mają poważne mody w silniku i lubią się "pobujać" od dołu do odcinki

Ale brednie... Co to są te poważne mody? 100kg cegieł pod maską? Mocniejsze auta mają zwykle takie elementy mocniejsze niż wersje zwykłe, bo i bardziej w dupę dostają.
No tak, ale u mnie okazało się to za słabe, być może miałem z gorszego stopu ten element, w każdym razie specjalnie zrobiłem zdjęcia żeby każdy mógł sobie to przemyśleć.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 22 maja 2012, 17:28

Niestety bardziej prawdopodobne wydaje się to:
krz_p napisał(a):to pęknięcie to raczej dzięki jakiejś wcześniejszej kolizji mogło powstać

niż to:
qczarq napisał(a):być może miałem z gorszego stopu ten element
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 22 maja 2012, 17:52

Moja poduszka pod aku nie wyglądała aż tak tragicznie jak u kolegi qczarq,
Padła mi przy przebiegu ok 70tys i auto nigdy nie było bite (jestem pierwszym właścicielem)
W serwisie powiedzieli mi że na szybsze zużycie np poduszki silnika ma wpływ np. twarde zawieszenie, duża felga i niski profili opony, a to dla tego że poduszka jest bardziej obciążana (to co fabryczne zawieszenie brało na siebie teraz bierze poduszka) do tego jeszcze przyczyniła się dynamiczna jazda...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 22 maja 2012, 19:02

Ojciec, metalowa część była w ogóle uszkodzona, czy tylko guma?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 23 maja 2012, 17:46

Tylko guma
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 23 maja 2012, 18:13

No właśnie, jakoś mi się nie chce wierzyć, że podczas normalnego użytkowania, nawet ostrego, te elementy metalowe mogą się rozsypać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 23 maja 2012, 20:02

noktoto napisał(a):No właśnie, jakoś mi się nie chce wierzyć, że podczas normalnego użytkowania, nawet ostrego, te elementy metalowe mogą się rozsypać.

Dokładnie, ja obstawiałbym że coś takie uszkodzenie to wynik wypadkowej przeszłości auta.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 24 maja 2012, 07:47

pkonrad napisał(a):
noktoto napisał(a):No właśnie, jakoś mi się nie chce wierzyć, że podczas normalnego użytkowania, nawet ostrego, te elementy metalowe mogą się rozsypać.

Dokładnie, ja obstawiałbym że coś takie uszkodzenie to wynik wypadkowej przeszłości auta.
pkonrad napisał(a):
noktoto napisał(a):No właśnie, jakoś mi się nie chce wierzyć, że podczas normalnego użytkowania, nawet ostrego, te elementy metalowe mogą się rozsypać.

Dokładnie, ja obstawiałbym że coś takie uszkodzenie to wynik wypadkowej przeszłości auta.


Też tak mogło być, bo o dzwonie wiedziałem, tylko dlaczego nawet serwis nie wykrył tego przy oględzinach przed zakupem??
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 24 maja 2012, 08:15

Pewnie najpierw bylo tylko niewielkie pęknięcie którego nikt nie zauważył, a dopiero po pewnym czasie się to rozsypało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez miroA3 » 24 maja 2012, 08:48

qczarq napisał(a):...tylko dlaczego nawet serwis nie wykrył tego przy oględzinach przed zakupem??


chyba za bardzo wierzycie w ASO, gdzie z reguly pracuja patalachy, ktorych nikt nigdzie indziej nie chce
sami wymieniacze, jak nie bylo na szkoleniu i w ELSIE, to znaczy ze sie nie da.

nie takie rzeczy "leca" , czasem wcale nie trzeba "duzego impulsu"

maly off, ale w sumie w temacie, zobaczcie co stalo sie z felga z prawej strony tego auta, a nie byly to repliki, tylko taka felga kosztuje na pewno wiecej niz nie jedno 1p, wiec nie ma co plakac nad lapa w leosiu

http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktu ... -warszawie

takie sa stopy, wiec i lapa mogla lekko dostac, pracuje caly czas pod naprezeniami, to z czasem sie rozleciala, zuzywajacy sie element gumowy ja rozpechal
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 24 maja 2012, 09:16

miroA3 napisał(a):maly off, ale w sumie w temacie

Eee, niezbyt...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 24 maja 2012, 09:23

noktoto napisał(a):Pewnie najpierw bylo tylko niewielkie pęknięcie którego nikt nie zauważył, a dopiero po pewnym czasie się to rozsypało.


Obym więcej nie miał takich niespodzianek ;).
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez miroA3 » 24 maja 2012, 09:34

noktoto napisał(a):Eee, niezbyt...


eee, niezbyt... sie czepiaj
chodzilo o pokazanie jak kruchy moze byc material


end ot
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 24 maja 2012, 18:01

qczarq napisał(a):Słuchajcie Cupra już jest naprawiona, pokazuję zdjęcia poduszki pod akumulatorem jak wygląda po pęknięciu. Dla przestrogi tym, którzy mają poważne mody w silniku i lubią się "pobujać" od dołu do odcinki. Moja wytrzymała 63.000KM Plus została wymieniona kość pod skrzynią

Obrazek
Shot at 2012-05-22

Obrazek
Shot at 2012-05-22

Obrazek
Shot at 2012-05-22

Po wymianie na znacznie mocniejszą Lemforder'a, wszystkie objawy pukania, stukania i rzęrzenia skrzyni ustały. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni.


To i tak długo wytrzymała bo u znajomego w cuprze przed liftem wytrzymała 20 tyś km,nie jest to za bardzo trwały element ...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 31 maja 2012, 20:55

a były jakieś objawy tego pęknięcia poduszki pod akumulatorem?
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Misiek » 31 maja 2012, 21:16

martig napisał(a):a były jakieś objawy tego pęknięcia poduszki pod akumulatorem?

qczarq napisał(a):Panowie mam problem i pytanie, byłem na stacji diagnostycznej w zasadzie na dwóch, sprawdzono zawiechę, nic nie wykazało, żadnych luzów itp. A jak wjeżdżam na poprzeczną nierówność albo koło wpada w dziurę przy zakręcie to słychać jak coś się tam rusza, wczoraj jak przejeżdżałem przez tory i potem dałem gazu to coś stuknęło i zaczęło coś obcierać o oponę !! Potem dałem kątrę kierownicą lewo prawo i ustało. I co jakiś czas coś puknie jak przejadę przez łączenie asfaltu. Ktoś może mi pomóc?? Bo nie chcę się dać naciągnąć mechanikowi.

chyba takie. Poczytaj posty qczarq w tym temacie.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 1 czerwca 2012, 07:42

martig napisał(a):a były jakieś objawy tego pęknięcia poduszki pod akumulatorem?


Jak będziesz wymieniał poduszkę pod skrzynią, to przy okazji sprawdź resztę poduszek, bo jak zbyt długo jeździłeś na zużytej to reszta też szybko leci. Najgorsze jest to, że żadna stacja diagnostyczna nie wykaże Ci tej pękniętej poduszki, więc musisz rozbierać krok po kroku.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zwirek75 » 5 czerwca 2012, 16:31

martig napisał(a):zwirek75, ja bym pojechał najpierw na szarpaki, jeśli jest ok to stawiałbym na zbieżność i to tylnej osi

Wygląda, że to była przyczyna. Dokładniej - skrecona kierownica w prawo przy jezdzie na wprost - przy pewnych prędkościach na lekkich zakrętach w lewo ESP głupiało i próbowało prostować auto :)
Z innej beczki - czy ktos testował TSC ?

Channel 005: Torque Steer Compensation (TSC)
The Torque Steer Compensation (TSC) is only being activated for Front-Wheel-Drive (FWD) Models which have a high powered Engine. This Function prevents the Car from leaning into one Direction while Accelerating in Combination with powerful Engines and unequal Lenghts Drive Shafts.

Wygląda, że działa i przydaje się przy większych mocach:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=36475
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Sober » 11 czerwca 2012, 10:16

Używał ktoś może dystansów H&R systemu DRA? Czyli przykręcanych niezależnie do piasty.

Chcę wymienić sobie dystanse z tyłu na coś markowego i zastanawiam się albo nad tym DRA (20mm), albo zwykłymi przelotowymi z pierścieniem (15mm).

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sober
Sport
Sport
 
Posty: 346
Dołączył(a): 3 września 2010, 10:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 11 czerwca 2012, 10:31

zwirek75 napisał(a):Z innej beczki - czy ktos testował TSC ?

Channel 005: Torque Steer Compensation (TSC)
The Torque Steer Compensation (TSC) is only being activated for Front-Wheel-Drive (FWD) Models which have a high powered Engine. This Function prevents the Car from leaning into one Direction while Accelerating in Combination with powerful Engines and unequal Lenghts Drive Shafts.

Wygląda, że działa i przydaje się przy większych mocach:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=36475

Nie wczytywałem się głębiej w ten wątek, ale czy to nie działa tylko wtedy, gdy masz Park Assist?
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 11 czerwca 2012, 14:03

marcink79 napisał(a):Nie wczytywałem się głębiej w ten wątek, ale czy to nie działa tylko wtedy, gdy masz Park Assist?

Nie, to działa tylko gdy masz dużo Nm ;)
Generalnie ten system ma zapobiegać samoczynnemu skręcaniu kół przy przyspieszaniu (http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_steering).

-- 11 cze 2012, o 15:02 --

Sober, dystans 20 mm bez porządnej gleby będzie marnie wyglądał moim zdaniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Sober » 11 czerwca 2012, 14:15

Teraz mam 17mm i wygląda normalnie - więc te 3mm wielkiej różnicy chyba nie zrobią... Myślałem o nim bo to dość wygodne - raz przykręcasz i masz z głowy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sober
Sport
Sport
 
Posty: 346
Dołączył(a): 3 września 2010, 10:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 11 czerwca 2012, 22:07

noktoto napisał(a):Nie, to działa tylko gdy masz dużo Nm ;)

To się domyślam, że w 105ce po sofcie ten diwajs byłby bezrobotny :-)
Zastanawiam się jak to jest realizowane w przypadku opisanym przez zwirek75. Co rekompensuje ten samoczynny skręt kierownicy?
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 11 czerwca 2012, 22:13

marcink79 napisał(a):Co rekompensuje ten samoczynny skręt kierownicy?

Wspomaganie elektryczne (które jest również wykorzystywane w Park Assist, bez żadnych dodatkowych mechanizmów).

Notabene Ford właśnie bardzo mocno promuje swój odpowiednik tego TSC w nowym Focusie ST, a VAG jak widzimy ma to już od dawna ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 11 czerwca 2012, 22:18

Dzięki za rozjaśnienie noktoto. Sprytne to... :)
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez 1 6 D » 19 czerwca 2012, 18:48

marcink79 napisał(a):
zwirek75 napisał(a):Z innej beczki - czy ktos testował TSC ?

Channel 005: Torque Steer Compensation (TSC)
The Torque Steer Compensation (TSC) is only being activated for Front-Wheel-Drive (FWD) Models which have a high powered Engine. This Function prevents the Car from leaning into one Direction while Accelerating in Combination with powerful Engines and unequal Lenghts Drive Shafts.

Wygląda, że działa i przydaje się przy większych mocach:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=36475

Nie wczytywałem się głębiej w ten wątek, ale czy to nie działa tylko wtedy, gdy masz Park Assist?


Ja mam Scirocco i u mnie działa ta funkcja bardzo fajnie, dodatkowo zauważyłem że można tam poza ustawieniem 1 zrobić 2 i to chyba jeszcze mocniej wtedy działa według moich odczuć
Zobacz Profil
1 6 D
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 29 października 2011, 11:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: VW Scirocco

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez mario1991 » 21 czerwca 2012, 16:28

Sorki że sie podepnę , ale jak już jesteśmy w temacie zawieszeń to postanowilem zapytac. Mam taki problem z Leonem II 1.9 Tdi BXE , są w nim założone sportowe sprężyny H&R , i chciałem sprawdzić zbierzność w samochodzie , a gość mi powiedział że niema programu do samochodu ze sportowymi sprężynami i nie da mi gwarancji że będzie prawidłowo ustawiona , orientuje sie może ktoś w temacie gdzie zrobią mi w okol. Krakowa prawidłowo zbierzność ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mario1991
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 marca 2012, 19:10
Lokalizacja: Brzezinka k. Skawiny
Auto: Seat Leon II 1.9 tdi

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 21 czerwca 2012, 20:30

mario1991 napisał(a):gość mi powiedział że niema programu do samochodu ze sportowymi sprężynami i nie da mi gwarancji że będzie prawidłowo ustawiona

Miałem ten sam problem, tyle że z Eibach'em... W końcu wzięli do ustawienia geometrii/zbieżności wartości od modelu z fabrycznie usztywnionym/obniżonym zawiasem (bodajże od Cupry - ale głowy sobie nie dam za to uciąć) i wszystko działa jak powinno.
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez brucelee » 2 lipca 2012, 14:43

Wie ktoś co to za sprężynki u mnie siedzą ( czerwony, czerwony, biały, niebieski). Podałem kolory kropek na sprężynie. Seria? Może jakiś sport? Jeżeli tak to ile mm w dół?
Zobacz Profil
brucelee
Signo
Signo
 
Posty: 156
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa/TBU
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 20 sierpnia 2012, 13:02

Czy zawias od Cupry ( grubośc amorka 55mm) podejdzie do BKD-ka bz problemu?
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 20 sierpnia 2012, 16:48

Tak 2.0 TDI/ 2.0 TFSI/FSI maja to samo i amor 55mm

50 mm ma 1.9 tdi i 1.6 BP :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 20 sierpnia 2012, 18:00

Piotrek_tdi, dzieki wielkie , no właśnie nie byłem pewien
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zwirek75 » 31 sierpnia 2012, 15:31

Założyłem dzisiaj pełne tylne tuleje wahaczy ... I auto jakby się przykleiło do drogi :) Nawet koła przestały się ślizgać przy przyśpieszaniu :)
Wygląda, że moje były koszmarnie zmęczone.
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez HRABIA » 2 września 2012, 13:45

zwirek75 napisał(a):ałożyłem dzisiaj pełne tylne tuleje wahaczy

gdzie kupowałeś/jaka cenka?
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez sielu » 2 września 2012, 19:31

zwirek75 napisał(a):Założyłem dzisiaj pełne tylne tuleje wahaczy ... I auto jakby się przykleiło do drogi :) Nawet koła przestały się ślizgać przy przyśpieszaniu :)
Wygląda, że moje były koszmarnie zmęczone.

Ja mam to samo tyle ze ja wrzuciłem poliuretany auto jedzie jak przyklejone i przy starcie od razu ciągnie :-)
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez HRABIA » 9 listopada 2012, 22:33

zakupilem pełne tuleje od s3 lemfordera 27132-01, mój mechanik wycenił wymianę z ustawieniem zbieżności na ok 150-160zl... :|
wiem że trzeba zdemontować wahacze, ale cena zabójcza mi się wydaje...nie sądzicie ??
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 9 listopada 2012, 22:49

Raczej nie...sama zbieżność to wydatek ok 100-120zl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 10 listopada 2012, 08:03

Jak za wymianę i geo to cena mega dobra :-)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości