Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez lucasnufc » 1 lutego 2016, 14:24

To już wolę kupic b 4 i zostać przy starych sprężynach. Ale dzięki za pomoc :)
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet03 » 1 lutego 2016, 17:00

Koła mam oryginalne od FR tam jest et51, ja oczekuje komfortu i obniżenia (wizualnie by lepiej wyglądało). Jeżdżę po Poznaniu a tu dziura na dziurze, dlatego sportline mnie trochę martwi że coś będzie obcieralo itd
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Thomash » 5 lutego 2016, 12:47

Orientuje się ktoś czy w 1.8 TSI R Edition sprężyny są krótsze/twardsze niż w normalnej serii ?
I jak wypadają na tle Eibach Pro Kit -30mm ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Thomash
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 14 stycznia 2010, 11:07
Lokalizacja: Ornontowice
Region: śląskie
Auto: Leon 5F FR ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Kostek88 » 5 lutego 2016, 13:56

Mam u siebie zestaw B8+ sportline w Cuprze i auto stoi prawie tak wysoko jak seria. Właściwości jezdne super natomiast jak komuś zależy na wyglądzie- to szału nie ma.
Seat Leon Cupra 1p 2008 424 km 520 nm by COMPSPORT
Zobacz Profil
Kostek88
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:42
Auto: Leon

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Thomash » 5 lutego 2016, 14:34

Kostek88 napisał(a):Mam u siebie zestaw B8+ sportline w Cuprze i auto stoi prawie tak wysoko jak seria. Właściwości jezdne super natomiast jak komuś zależy na wyglądzie- to szału nie ma.


Przedstawię problem inaczej, mianowicie myślę u wrzuceniu 17" lub 18" i zastanawiam się czy przy R Edition niezbędne będzie i tak obniżenie minimalne auta aby nie powstał tarpan ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Thomash
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 14 stycznia 2010, 11:07
Lokalizacja: Ornontowice
Region: śląskie
Auto: Leon 5F FR ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Stuttin82 » 9 lutego 2016, 15:30

Witam,

a co myślicie panowie o takim rozwiązaniu:
- Leon 2006 wersja podstawowa
- sprężyny od Leona FR 2007 przed liftem + amory standard SACHS
- 225x45x18 felga 7,5 ET 51

mysle ze przeswit powinien byc juz zredukowany tak by wygladal to w miare ladnie, komfort jazdy ok ale martwi mnie podniesione zawieszenie o jakies 1,5cm.

z gory dziekuje za porade
Zobacz Profil
Stuttin82
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lipca 2014, 09:56
Auto: Seat Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 9 lutego 2016, 16:13

Jak 7mm to wystarczające obniżenie to czemu nie.
A czemu opona 45?, zakładaj 40...
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc, prześwit zmniejszony ale auto będzie stać wyżej 1,5cm :?:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Stuttin82 » 9 lutego 2016, 16:33

Względem standardu średnica koła o około 3 cm większą przy profilu 45, to na promieniu 1,5cm. Prześwit w nadkolu 7mm + 1,5 to prześwit o 2,2 zredukowany ale auto stanie wyżej względem jezdni o 1,5cm.
Zobacz Profil
Stuttin82
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lipca 2014, 09:56
Auto: Seat Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez johny87 » 9 lutego 2016, 17:02

siemka.Mam eibach pro-kit w leonie 1p ale tył jest wyżej zdecydowanie niż przód.Czy można wrzucić np,na tył inne springi?Ma ktoś taki setup?
Zobacz Profil
johny87
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 września 2013, 10:02
Auto: seat leon
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 9 lutego 2016, 17:39

johny87 napisał(a):Ma ktoś taki setup?

Co co mieli, wyrzucili go i włożyli sportline.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Stuttin82 » 9 lutego 2016, 18:42

Panowie, ma ktoś może zdjęcie Leona fr na 225x45x18?
Zobacz Profil
Stuttin82
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lipca 2014, 09:56
Auto: Seat Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 9 lutego 2016, 18:55

johny87 napisał(a):siemka.Mam eibach pro-kit w leonie 1p ale tył jest wyżej zdecydowanie niż przód.Czy można wrzucić np,na tył inne springi?Ma ktoś taki setup?

Nie sądzę, żeby ktoś miał różne sprężyny z przodu i z tyłu. Niestety na prokitach tak wygląda.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez johny87 » 9 lutego 2016, 20:52

tomek-waw napisał(a):
johny87 napisał(a):Ma ktoś taki setup?

Co co mieli, wyrzucili go i włożyli sportline.


Ale sportline też chyba nie siedzi idealnie z tyłu.A do sportline,jakie macie amorki założone??Bo seryjne to raczej złe rozwiązanie i długo nie wytrzymają..
Zobacz Profil
johny87
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 września 2013, 10:02
Auto: seat leon
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 9 lutego 2016, 21:36

johny87 jak poczytasz 2-3 strony wcześniej zobaczysz na czym jeździmy. Tomek i ja mamy założone sportline i jeździmy na seryjnych amorkach.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zajkos10 » 9 lutego 2016, 22:06

Sebool2006 napisał(a):Tomek i ja mamy założone sportline i jeździmy na seryjnych amorkach.


i na sezon ja tez ,ja tez na takiej konfiguracji jak panowie :D
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 10 lutego 2016, 06:17

I jak ci się jeździ po przesiadce?
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zajkos10 » 10 lutego 2016, 07:24

Sebool2006 na dniach bedzie zmiana ,wtedy opisze doznania :)
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 10 lutego 2016, 07:50

tomek-waw napisał(a):Co co mieli, wyrzucili go i włożyli sportline.


nie wszyscy... niestety :?

Marcin_1p napisał(a):Niestety na prokitach tak wygląda.


ee tam :-D

johny87 napisał(a):Mam eibach pro-kit w leonie 1p ale tył jest wyżej zdecydowanie niż przód.Czy można wrzucić np,na tył inne springi?Ma ktoś taki setup?


tuż po założeniu, 4lata temu, auto ok 29tys przelotu :

Obrazek

3lata temu, auto wtedy jakieś 35tys przelotu :

Obrazek

Obrazek

auto puste, zdjęcia " z górki " , więc tył jeszcze wyżej stoi niż na równym.

Na pewno coś Ci jeszcze siądzie, ale czasem po prostu zużycie amortyzatorów daje o sobie znać. Byli tacy co założyli obniżające a tu zdziwko bo auto poszło do góry :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet03 » 10 lutego 2016, 22:22

miroA3 napisał(a):
tomek-waw napisał(a):Co co mieli, wyrzucili go i włożyli sportline.


nie wszyscy... niestety :?

Marcin_1p napisał(a):Niestety na prokitach tak wygląda.


ee tam :-D

johny87 napisał(a):Mam eibach pro-kit w leonie 1p ale tył jest wyżej zdecydowanie niż przód.Czy można wrzucić np,na tył inne springi?Ma ktoś taki setup?


tuż po założeniu, 4lata temu, auto ok 29tys przelotu :

Obrazek

3lata temu, auto wtedy jakieś 35tys przelotu :

Obrazek

Obrazek

auto puste, zdjęcia " z górki " , więc tył jeszcze wyżej stoi niż na równym.

Na pewno coś Ci jeszcze siądzie, ale czasem po prostu zużycie amortyzatorów daje o sobie znać. Byli tacy co założyli obniżające a tu zdziwko bo auto poszło do góry :mrgreen:

U Ciebie ten prokit ładnie leży, amorki seryjne? Masz zdjęcie z boku auta na równym? Mógłbyś zrobić?

Don't be the same, be better.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 10 lutego 2016, 23:50

Miro, masz chyba klienta na prokity :mrgreen: Za nic nie daje się namówić, już we 3 ciśniemy :-P
Może Ciebie się uda, sprzedaj prokity i zakładaj sportline :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 10 lutego 2016, 23:55

ProKit to taki wielki kit. :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 11 lutego 2016, 09:06

michu napisał(a):U Ciebie ten prokit ładnie leży, amorki seryjne? Masz zdjęcie z boku auta na równym? Mógłbyś zrobić?


ładnie,ale na sportline byłoby ładniejszej 8)
amortyzatory seria, specjalnie pisałem przebieg żeby zaznaczyć że prawie nowe, niewytłuczone ( teraz mam 58tys )
zdjęć aktualnych nie robie, bo auto na zimówkach stalówkach wyje

Marcin_1p napisał(a):Miro, masz chyba klienta na prokity :mrgreen: Za nic nie daje się namówić, już we 3 ciśniemy :-P
Może Ciebie się uda, sprzedaj prokity i zakładaj sportline :D


jakby nie te przekładki, zbieżności itd to bardzo chętnie, ale trzeba by do interesu parę stówek dołożyć..
a potem prokity za grosze sprzedać, seryjne po przebiegu 29tys za flaszkę nikt nie chciał..
Musi zostać jak jest, tragedii nie ma, przyszły właściciel sobie gwint wsadzi :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 11 lutego 2016, 17:35

miroA3 napisał(a):seryjne po przebiegu 29tys za flaszkę nikt nie chciał..

coś wiem o tym, moje też leżą gdzieś na strychu i jeszcze poleżą...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin222 » 15 lutego 2016, 18:28

Witam,
Mam pytanie odnośnie zawieszenia.
NA lato chcę założyć alu 17` i obniżyć samochód
Z racji tego że chcę aby nadal był funkcjonalny to chcę to zrobić z głową.
Nie interesuje mnie gleba totalna tak że opona chowa się w nadkolu a seryjny amor wypljue wszystko po 1 sezonie jazdy.
Ma ładnie "leżeć" poczytałem w tym temacie trochę i proszę o podsumowanie i poradę.
Eibach oferuje:
1.) sport line -50/-50 (mam znajomego co chce sprzedać ten zestaw sprężyn od golfa V będzie pasować? )
2.) Pro kit -30/-30

Chcę aby prześwit między oponą a krawędzią błotnika był niewielki .
Jaki zestaw wybrać (amortyzatory zostają seryjne)
Mam Leona 1P 1.6 TDI Cr (105km) rocznik 2011

Od razu poproszę o poradę w kwestii kół.
Seria jak się nie mylę to ET 54
Jakie max. Et i szerokość felgi wejdzie bez ciągnięcia rantów z tego co pamiętam to do maks ET 40 poniżej trzeba ranty "pieścić"

Chciałbym aby ładnie to było spasowane.

Z góry dzięki za porady!
Zobacz Profil
Marcin222
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 stycznia 2016, 17:13
Auto: Leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 15 lutego 2016, 18:44

Marcin222 napisał(a):Jakie max. Et i szerokość felgi wejdzie bez ciągnięcia rantów z tego co pamiętam to do maks ET 40 poniżej trzeba ranty "pieścić"

U mnie siedzą 17/7 ET39 bez żadnej rzeźby.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 15 lutego 2016, 19:29

Marcin222 napisał(a):1.) sport line -50/-50


tak sie przyjelo, ale tak naprawde sportline nie ozbniza 50/50
a przod do 50 a tyl " tylko" o 35 , znaczna roznica

Marcin222 napisał(a):mam znajomego co chce sprzedać ten zestaw sprężyn od golfa V będzie pasować?


zalezy z jakiej wersji silnikowej, u Ciebie sa pod amortyzator 50, z małych silników, ale jeśli nawet, to nie są to stricte te same sprężyny, jak miało to miejsce w poprzednich generacjach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Haszeer » 15 lutego 2016, 19:55

miroA3 napisał(a):tak sie przyjelo, ale tak naprawde sportline nie ozbniza 50/50
a przod do 50 a tyl " tylko" o 35 , znaczna roznica

a jesliby załozyc zestaw prokit do przodu a sportline do tylu? wyróznałoby to auto i nie bylo by kaleka na codzienna jazde po jakichs wybojach czy drodze nie asfaltowej, a wizual by troche polepszylo. jezdzi ktos na takim secie?
Obrazek
Cichy Leon by Haszeer
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haszeer
Sport
Sport
 
Posty: 823
Dołączył(a): 10 marca 2015, 07:03
Lokalizacja: -KMI-
Auto: LEON 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zajkos10 » 15 lutego 2016, 20:39

jesli sie nie myle to ktos poruszal taka kwestie, ze zestaw przod i tyl z innej parafi ( pro kit - sportline) raczej nie bardzo polecane :?
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin222 » 15 lutego 2016, 22:06

Na pewno nie mam zamiaru montować mixa
Interesuje mnie tylko który zestaw będzie spełniał moje oczekiwania.
Czyli obniżyć tak aby prześwit był minimalny a zarazem dawał komfort z jazdy

tomek-waw napisał(a):U mnie siedzą 17/7 ET39 bez żadnej rzeźby.

ok ale felga ma 7 cali
A mi np. podoba się ten model:
http://allegro.pl/oryg-audi-5x112-et45- ... 92912.html
lub
http://allegro.pl/dotz-mugello-dark-8x1 ... 37163.html
Te drugie mają 8 cali i ET35 na bank będą obcierać.
Jest może gdzieś jakiś kalkulator na forum jakie ET przy jakiej szerokości felgi dobrać aby idealnie spasować koło z błotnikiem?
Zobacz Profil
Marcin222
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 stycznia 2016, 17:13
Auto: Leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 15 lutego 2016, 22:15

Marcin222 napisał(a):Jest może gdzieś jakiś kalkulator na forum jakie ET przy jakiej szerokości felgi dobrać aby idealnie spasować koło z błotnikiem?

Na Chrome chyba nie działa.
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi

-- 15 lut 2016, o 23:15 --

http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 16 lutego 2016, 07:18

Haszeer napisał(a):a jesliby załozyc zestaw prokit do przodu a sportline do tylu? wyróznałoby to auto i nie bylo by kaleka na codzienna jazde po jakichs wybojach czy drodze nie asfaltowej, a wizual by troche polepszylo. jezdzi ktos na takim secie?


wg twojego mixu :
prokit przód -30 , tył sportline - 35

oryginał :
prokit przód -30, tył -30

według twojego pomysłu dwa komplety różnych sprężyn, po to żeby z tyłu uzyskać całe 5mm ( czytaj być może pół centymetra ) różnicy
nie no rewelacja :mrgreen:

Marcin222,

czego nie możesz znaleźć lub dopytać w temacie o felgach, ET itd ?

viewtopic.php?f=77&t=36878

po co robić śmietnik w temacie o zawieszeniu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Haszeer » 16 lutego 2016, 15:20

miroA3 napisał(a):wg twojego mixu :
prokit przód -30 , tył sportline - 35
oryginał :
prokit przód -30, tył -30

pro kit w realu nic nie obniża moze 1cm z tego co wszyscy piszą wiec przód stałby wyzej a dupa by siadła idac w full sporta to przód siadzie napewno i na malo ktory kraweznik czy podjazd wejdziesz, a dupa dalej bedzie wyzej... producent podaje 50/50 ale jest 50/35 a pro kit producenta 30/30 a w realu 15-20/5-10? wiec co ty za wnioski wyciagasz.. porownanie realu sporta do "liczb producenta" w pro...
Obrazek
Cichy Leon by Haszeer
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haszeer
Sport
Sport
 
Posty: 823
Dołączył(a): 10 marca 2015, 07:03
Lokalizacja: -KMI-
Auto: LEON 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 16 lutego 2016, 15:31

przy sportline producent wcale nie podaje 50 tył a 35,( w katalogu przód 45-50, tył 35 ) sprawdź w katalogu i na stronie producenta zanim cokolwiek napiszesz

pro-kit, oczywiście że obniża, przy niewyrąbanych amortyzatorach obniża dokładnie o 30, tak przód jak i tył
miałem go w kilku autach, mam teraz w leonie, obniżył dokładnie tyle ile miał obniżyc, czyli -20-25 wzgl FR ( fabryczne - 7 )

moje zdjęcia na pro-kicie zaledwie kilka postów wyżej, chyba nie powiesz że auto nie poszło w dół ,albo o 5, o 5 to idzie ale w cuprze
w serii idzie o 30, w FR wysłużonym o te 15..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet03 » 22 lutego 2016, 20:41

Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 22 lutego 2016, 20:45

Michu po co kombinujesz z zawiecha? Dostales bardzo dużo opcji do wyboru. Nie pchaj się w g... Gwinty czy sprężyny. Później będziesz tylko narzekać. Posłuchaj kolegów i załóż sportline i będziesz zadowolony.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miro192 » 29 lutego 2016, 23:29

Witam,
no niestety u mnie nadszedł czas na wymianę zawieszenia. Jeździłem na AP
Obrazek ale pękła sprężyna.

Teraz pytanko co kupić:
Seat leon 2008r 2.0 Tdi 170KM wersja FR silnik BMN

Myślę o którymś z tych zestawów:
http://tomas-tuning.com/ap-sportfahrver ... 10369.html
http://tomas-tuning.com/ap-sportfahrver ... 10368.html
http://tomas-tuning.com/ap-sportfahrver ... 10366.html
http://tomas-tuning.com/ap-sportfahrver ... 10365.html


tylko nie wiem jakie mój leon ma:
maksymalne dopuszczalne obciążenie obu osi pojazdu
bo są:
Dopuszczalny maksymalny nacisk na:
Przednią oś (?): 1170 [kg]
Tylną oś (?): 1000 [kg]

lub

Dopuszczalny maksymalny nacisk na:
Przednią oś (?): 1060 [kg]
Tylną oś (?): 1000 [kg]

oraz
czy średnica obudowy amortyzatora przedniego ma 50mm czy 55mm (bo są dwa rodzaje)

a może coś innego polecacie? Przeczytałem cały ten temat i na pewno nie chcę żadnych MTS czy TA, ale na kompletny zestaw (amory + sprężyny) Eibach za 4000zł mnie nie stać.
pozdrawiam
Zobacz Profil
miro192
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 20:43
Lokalizacja: SPI
Auto: Leon 1P LineaR 170KM
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 1 marca 2016, 00:02

miro192 napisał(a):tylko nie wiem jakie mój leon ma:
maksymalne dopuszczalne obciążenie obu osi pojazdu
bo są:

Zobacz u siebie na tabliczkę.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Aikon123 » 1 marca 2016, 00:26

Średnica amortyzatora 55mm
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miro192 » 1 marca 2016, 08:55

no już znalazłem:
1 - 1048
2 - 894
średnica amortyzatora 55mm

Jakieś opcje co do zawieszenia? :)
Zobacz Profil
miro192
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 20:43
Lokalizacja: SPI
Auto: Leon 1P LineaR 170KM
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 1 marca 2016, 10:05

Długo jeździłeś na dotychczasowym gwincie? Ile km zrobiłeś?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miro192 » 1 marca 2016, 11:30

ja na pewno dwa lata (od momentu zakupu auta) ile wcześniej w aucie było, tego nie wiem.
Zrobiłem 40tyś km. Ile poprzedni właściciel zrobił - też nie wiem :)

biorę ten sam zestaw ponownie tzn:
http://tomas-tuning.com/ap-sportfahrver ... 10368.html

gwint Eibach czy KW to już za wysoka półka dla mnie, tym bardziej, że muszę pomału myśleć o dwumasie...

ważne pytanko:

co jeszcze wymienić przy okazji wymiany całego zawieszenia ?
Zobacz Profil
miro192
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 20:43
Lokalizacja: SPI
Auto: Leon 1P LineaR 170KM
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 1 marca 2016, 12:41

A może wystarczy dorwać tylko sprężynę jeśli reszta jest ok.
Zadowolony jesteś z obniżenia? Z tego co wiem AP nie daje zbyt dużego pola do popisu w 1P.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miro192 » 1 marca 2016, 13:26

no właśnie nie wiem ile te amory zrobiły wcześniej, więc chyba wolę komplet wymienić.

co do obniżenia to jak najbardziej, wystarczająco, nawet musiałem go lekko dźwignąć bo było za nisko.
AP ma zakres:
Przód: 35 - 65 [mm]
Tył: 35 - 65 [mm]
więc wystarczająco.

coś jeszcze wymieniać przy zawieszeniu? Tuleje, sworznie?
Zobacz Profil
miro192
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 20:43
Lokalizacja: SPI
Auto: Leon 1P LineaR 170KM
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 1 marca 2016, 13:54

Nie ma co na darmo wymieniać. Wjedź na kanał/podnośnik i posprawdzaj czy gdzieś nie ma luzów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez desmoRR » 3 marca 2016, 20:00

miroA3 napisał(a):
tomek-waw napisał(a):Co co mieli, wyrzucili go i włożyli sportline.


nie wszyscy... niestety :?

Marcin_1p napisał(a):Niestety na prokitach tak wygląda.


ee tam :-D

johny87 napisał(a):Mam eibach pro-kit w leonie 1p ale tył jest wyżej zdecydowanie niż przód.Czy można wrzucić np,na tył inne springi?Ma ktoś taki setup?


tuż po założeniu, 4lata temu, auto ok 29tys przelotu :

Obrazek

3lata temu, auto wtedy jakieś 35tys przelotu :

Obrazek

Obrazek

auto puste, zdjęcia " z górki " , więc tył jeszcze wyżej stoi niż na równym.

Na pewno coś Ci jeszcze siądzie, ale czasem po prostu zużycie amortyzatorów daje o sobie znać. Byli tacy co założyli obniżające a tu zdziwko bo auto poszło do góry :mrgreen:


miroA3 możesz wrzucić fotki z profilu. Cały czas zastanawiam się nad zestawem Sportline a ProKit, a na prokicie fajnie wygląda i nie jest tak bardzo nisko.
Zobacz Profil
desmoRR
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 18 stycznia 2015, 13:56
Auto: SEAT Leon
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet03 » 3 marca 2016, 20:33

Zaraz Cię wszyscy pewnie będą hejtowac i pisać że sportline, ja jeszcze się nie zdecydowałem, czekam na cieplejsze dni, założę wówczas 18 od FR i zobaczę jak to wygląda. Chętnie też bym zobaczył zdjęcie z profilu, bo moim zdaniem miroa3 wygląda ok i nie robi "kaleki" z auta, nie ogranicza jego funkcjonalności i nadal pozwala na podjazd pod krawężnik

Don't be the same, be better.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Szary93 » 3 marca 2016, 20:42

Panowie miałem pro kity w cuprze i w cuprze R. Różnica wizualna jest zerowa !!! Kolega zakładał pro kity do zwykłej wersji leona i auto siadło ok 1,5 cm także tyle co nic. Ja osobiście nie kupił bym już pro kitów bo nie ma żadnego efektu wizualnego. Natomiast na sportline auto wygląda fajnie i wcale nie jest to mega gleba żeby się obawiać o pourywanie zderzaków itp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Szary93
Sport
Sport
 
Posty: 905
Dołączył(a): 3 kwietnia 2010, 11:31
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 3 marca 2016, 21:23

Panowie, wystarczy poczytać wartości obniżeń dla sprężyn Eibach na stronie producenta i nie bić piany.
http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 4=1&12=100
Wszystko jest napisane, który model silnika i jakie sprężyny można zakładać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez desmoRR » 3 marca 2016, 22:16

Szary93 napisał(a):Panowie miałem pro kity w cuprze i w cuprze R. Różnica wizualna jest zerowa !!! Kolega zakładał pro kity do zwykłej wersji leona i auto siadło ok 1,5 cm także tyle co nic. Ja osobiście nie kupił bym już pro kitów bo nie ma żadnego efektu wizualnego. Natomiast na sportline auto wygląda fajnie i wcale nie jest to mega gleba żeby się obawiać o pourywanie zderzaków itp.


Ja chcę założyć komplet od Eibach Blistein sprężyny + amortyzatory B6 czy B8 + Prokit. Większość osób zakłada na seryjne amortyzatory i nie ma efektu obniżenia.
Zobacz Profil
desmoRR
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 18 stycznia 2015, 13:56
Auto: SEAT Leon
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez tomek-waw » 3 marca 2016, 22:31

Do prokita B6, do sportline B8
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Region: mazowieckie
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości