Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piastowski_2007 » 26 grudnia 2016, 18:20

Witam. Mam pytanko. Czy springi+amorki od Golfa V GT podejda do Leona 1P?
Zobacz Profil
Piastowski_2007
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 listopada 2015, 21:17
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Haszeer » 26 grudnia 2016, 20:01

Piastowski_2007 napisał(a):Witam. Mam pytanko. Czy springi+amorki od Golfa V GT podejda do Leona 1P?
pewnie tak, to jest ta sama plyta podłogowa
Obrazek
Cichy Leon by Haszeer
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haszeer
Sport
Sport
 
Posty: 823
Dołączył(a): 10 marca 2015, 07:03
Lokalizacja: -KMI-
Auto: LEON 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piastowski_2007 » 5 stycznia 2017, 20:14

Siemka. Panowie miałem w swoim FR oryginalne amorki+sprężyny eibach pro kit. Chciałem trochę komfortu i wymieniłem same springi od Golfa V GT. Niestety komfort nie zmienił się. Czy muszę też zmienić amorki od Golfa V GT? Właśnie zawieszenie od Golfa V GT mi pasuje bo znajomy na takim jeździ i jest oki.
Dajcie mi jakieś porady. Z góry wielkie dzięki.
Zobacz Profil
Piastowski_2007
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 listopada 2015, 21:17
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez bad » 5 stycznia 2017, 21:03

Ja też mam pytanie - muszę wymienić tylne amortyzatory, mam pakiet Sport Up - czy muszę kupić koniecznie amortyzatory do zawieszenia sportowego czy też mogę zastosować standardowe? Komfortu zapewne nie poprawią, ale czy zmienią się właściwości jezdne i czy wymiana na standardowe jest możliwa?
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Nanako » 8 stycznia 2017, 17:33

Pytanie z innej baczki czyli jak dostać się do podwozia nie posiadając kanału? :) Macie jakieś patenty? Cegły stosowałem, ale kiedy prawie spadł mi na łeb ten samochód bo znajomy przyszedł i się oparł dość mocno ze słowami CO Tam to mi się raczej odechciewa. Myślałem, żeby najazd samochodowy kupić,ale nie wiem jak z prześwitem i dostępem do różnych elementów tam będzie. Praktykował ktoś takie rozwiązanie? Chodzi mi o coś takiego.
Zobacz Profil
Nanako
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 08:40
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Haszeer » 13 stycznia 2017, 19:16

ma ktos rozeznanie jaka firma jest teraz godna zainteresowania odnosnie amorków? Sachs, Kayaba czy Monroe? na wiosne bede wrzucał sportline i odrazu amorki wymieniam, dlatego pytanie odnosnie trwałosci amorków tych firm, jezeli ktos jezdzi/jeździł na takich jak podałem pisać ile wytrzymały. Czy bawić sie w cos takiego jak TA Technix (EVOSTVW13V) niby sportowy amor krótszy o 2cm wzgledem ori, bo producent Eibach zaleca jakies sportowe amorki do Sportline. nie mam kupe siana na amorki za 2-3tysie od bilsteina wiec mi o tym nie piszcie...
Obrazek
Cichy Leon by Haszeer
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haszeer
Sport
Sport
 
Posty: 823
Dołączył(a): 10 marca 2015, 07:03
Lokalizacja: -KMI-
Auto: LEON 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez arons666 » 14 stycznia 2017, 13:09

Mam bardzo ważne do Was pytanie. Ostatnio montowałem u siebie w Cuprze rozpórkę górną przednią i niestety jedna ze śrub była tak zapieczona że został urwany gwint montażowy w mocowaniu amortyzatora teleskopowego. Poniżej zdjęcie nowego mocowania amortyzatora w którym jak widzicie są trzy miejsca na śruby.

Obrazek

Więc aktualnie z jednej strony (od kierowcy) zamiast trzech śrub trzymających mocowaniu amortyzatora mam tylko dwie. Nie ma możliwości naprawy tego, bo jest ułamany fragment plastiku wraz z gwintem. Druga strona jest sprawna.

Teraz najważniejsze:
Czy to jest poważna usterka ?
Jak długo mogę z tym jeździć ?
Co w ogóle sądzicie o jeździe autem z czymś takim ?
Mocowanie amortyzatora mogę wymienić tylko to uszkodzone czy trzeba parami ?
Przy wymianie mocowania amortyzatora łożysko walcowe też kupić nowe ?
Zobacz Profil
arons666
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 czerwca 2016, 08:58
Region: dolnośląskie
Auto: Leon
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 14 stycznia 2017, 13:18

to co pokazujesz na zdjeciu to łożyskowanie kolumny
w oryginale kosztuje w ASO całe 150zł, w zamienniku całe 50zł

warto ?
ma Cie glowa bolec ze Ci sprezyna z czasem wyrwie te dwie pozostale..

nie musisz wymeinaic parami, skoro druga strona jest dobra, łożysko nie strzela itd
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez arons666 » 14 stycznia 2017, 18:54

mocowaniu amortyzatora teleskopowego - nazwa używana w sklepach/potocznie
łożyskowanie kolumny - nazwa w ASO (ETKA)
te określenia oznaczają to samo.

łożysko walcowe/łożysko amortyzatora - nazwa używana w sklepach/potocznie
łożysko kulkowe wzdłużne - nazwa w ASO (ETKA)
te określenia oznaczają to samo.

Co do cen, to na jedną stronę komplet czyli mocowaniu amortyzatora i łożysko amortyzatora z firmy febi bilstein to około 110 zł.

miroA3 napisał(a):warto ?
ma Cie glowa bolec ze Ci sprezyna z czasem wyrwie te dwie pozostale..

no właśnie chodzi mi o konsekwencje ze zwlekania z wymianą tego :cry: To już tutaj nie chodzi o same koszta, tylko bardziej o czas wolny mojego mechanika. Sam sobie sprężyny nie ścisnę...

miroA3 napisał(a):nie musisz wymeinaic parami, skoro druga strona jest dobra, łożysko nie strzela itd

nic nie strzela, przynajmniej tak mi się wydaje. A jak wymienię tylko uszkodzone, czyli z jednej strony to to nie będzie miało wpływu na jakieś nierównomierne zużycie zawieszenia/opon ?

Przy wyciąganiu całego McPhersona warto wymienić coś eksploatacyjnego przy okazji, żeby było za jednym zamachem ?
Zobacz Profil
arons666
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 czerwca 2016, 08:58
Region: dolnośląskie
Auto: Leon
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zajkos10 » 17 stycznia 2017, 19:36

Panowie obecnie Leonik smigal w okresie letnim na feldze 18 cali ori cupra + seryjne amortyzatory i sportline , po glowie chodzi mi wrzucenie 19 cali z cupry 1p albo 5f , czy dobrze to zagra ze sportlinem ? Zaznaczam , ze na 18 jest twardo ale poza tym zadnych minusow , amorkow poki co nie wymieniam bo sa zdrowe a w zaden gwint nie chce sie bawic .
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Arczii » 17 stycznia 2017, 20:27

zajkos10 napisał(a):Panowie obecnie Leonik smigal w okresie letnim na feldze 18 cali ori cupra + seryjne amortyzatory i sportline , po glowie chodzi mi wrzucenie 19 cali z cupry 1p albo 5f , czy dobrze to zagra ze sportlinem ? Zaznaczam , ze na 18 jest twardo ale poza tym zadnych minusow , amorkow poki co nie wymieniam bo sa zdrowe a w zaden gwint nie chce sie bawic .


Powiem ci w lutym bo mam 19" świeżo kupione ale jak zjadę do pl to będę mierzył bo tez mam sportlinee na ori amorze
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zajkos10 » 17 stycznia 2017, 20:48

ok, cos kojarze z forum ,ze przy ostrych zakretach potrafilo przytrzec :? ale fajnie jakby wypowiedzieli sie Ci co sami tego doswiadczyli.
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 17 stycznia 2017, 21:14

Mialem 19 cali amory serie i sportline i przy koleinach czy nierownosciach potrafilo przytrzec o nadkole.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Arczii » 17 stycznia 2017, 23:47

Sebool2006 napisał(a):Mialem 19 cali amory serie i sportline i przy koleinach czy nierownosciach potrafilo przytrzec o nadkole.


Jakie ET i J ??
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 18 stycznia 2017, 07:53

Arczii napisał(a):
Sebool2006 napisał(a):Mialem 19 cali amory serie i sportline i przy koleinach czy nierownosciach potrafilo przytrzec o nadkole.


Jakie ET i J ??


ET 45 na 4 felgach 8J kazda.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 18 stycznia 2017, 19:39

przy ET45 i 8J to nawet 18 225 przytrze

ori 19 mają ET53, różnica bardzo duża, optycznie niestety też
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 18 stycznia 2017, 19:45

W 19stkach mialem 235/35/19 dlatego zmienilem na 18stki
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ksl » 18 stycznia 2017, 22:31

miroA3 napisał(a):przy ET45 i 8J to nawet 18 225 przytrze

ori 19 mają ET53, różnica bardzo duża, optycznie niestety też

Mi tam nic nie trze na et 45 18x8, zobaczymy jak bedzie w lato na 19tkach
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 24 stycznia 2017, 20:58

Zależy czy mówicie o tarciu o przednie nadkole, czy o tylne. Bo tylne koła mogą mieć różnie ustawione pochylenie, nawet tak, że i 9 cali z małym ET nie będzie tarło.

arons666, wymień jedną poduszkę i kup trzy nowe śruby. Nie jeździj na dwóch, bo na poduszki przenosi się cała siła pracy z przednich kolumn. Wymień tylko to, jeżeli wszystko inne jest sprawne. Robota powinna zająć nie więcej niż godzinkę i kosztować około 100 zł. Jeżeli zbieżność masz dobrą, to nie będzie potrzeby jej poprawiać.

Piastowski_2007, jeżeli to są normalne amortyzatory, to raczej nie powinny mieć wielkiego wpływu na komfort. Może być tak, że Twoje amortyzatory są po prostu zużyte. Wbrew pozorom Eibachy Pro-kit potrafią być bardziej komfortowe niż seria.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez torzech » 25 stycznia 2017, 08:21

miroA3 napisał(a):przy ET45 i 8J to nawet 18 225 przytrze

OZ Ultraleggera, 8x18" ET 45, opona 225/40, Eibach Sportline.
Żadnego przytarcia nawet przy bardzo dużym obciążeniu.

Teraz będę zakładał 8x18" z ET 40. Wedle wszelakich informacji w sieci również nie powinno być żadnych problemów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
torzech
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 11 lipca 2005, 03:20
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia vRS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez lukaszlukasz » 22 lutego 2017, 21:24

Czy ktoś jeździ na amortyzatorach MTS (przód - zwykłe, nie gwint) zależy mi na czymś trochę twardszym niż oryginał. Sprężyny mam teraz -35mm i czasem na sporej dziurze lubi obetrzeć o nadkole.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlukasz
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 3 lutego 2013, 16:33
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez racek666 » 22 lutego 2017, 21:47

lukaszlukasz napisał(a):Czy ktoś jeździ na amortyzatorach MTS (przód - zwykłe, nie gwint) zależy mi na czymś trochę twardszym niż oryginał. Sprężyny mam teraz -35mm i czasem na sporej dziurze lubi obetrzeć o nadkole.

A nie lepiej dać twarde odboje? Nie stracisz na komforcie a na dziurach nie będzie dobijac. Polecam odboje od mapeta
Zobacz Profil
racek666
Sport
Sport
 
Posty: 207
Dołączył(a): 12 stycznia 2016, 23:43
Auto: leon
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ddyniu » 6 marca 2017, 09:07

Robię przymiarki do http://www.rallyshop.pl/index.php?p1361 ... -seat-leon. Leon 1P polift 2010 r.
Obecnie posiadam zestaw felg 7x7J, ET 38 ori z oponkami 205/50/17. Możecie podpowiedzieć jak to może wyglądac czy to się zegra przy takiej konfiguracji ? Czy ET nie za małe. Dodatkowo rozmawiałem ze sprzedającym i powiedział, że przy tym zestawie springów NALEŻY wymienić amortyzatory i zaproponował pro-kity http://allegro.pl/sprezyny-eibach-seat- ... 37628.html
Ale czy pro-kity wgl coś obniżają ?
Auto służy jako dupowóz chciałbym go troche obniżyć albo uzyskać troche lepszy efekt niż na serii ale przy zachowaniu pełnej ergonomi jazdy. Dużo jeżdżę.
Zobacz Profil
ddyniu
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 lutego 2017, 17:44
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Auto: Leon 1P 2010 r.
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez torzech » 6 marca 2017, 09:10

Pro-kit to porażka.

Sportline bez problemu dogaduje się z seryjnym amorkiem (przynajmniej w Cupra R).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
torzech
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 11 lipca 2005, 03:20
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia vRS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ddyniu » 6 marca 2017, 09:26

No przeglądając forum i czytając opinie innych użytkowników też tak myślę. Tylko teraz ten dylemat jak to będzie wyglądać i czy obecny komplet opony+felgi będą pasować.
Zobacz Profil
ddyniu
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 lutego 2017, 17:44
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Auto: Leon 1P 2010 r.
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Sebool2006 » 6 marca 2017, 11:31

torzech napisał(a):Sportline bez problemu dogaduje się z seryjnym amorkiem (przynajmniej w Cupra R).


Z FRką również się dogadują ;)
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Arczii » 6 marca 2017, 11:43

Sebool2006 napisał(a):
torzech napisał(a):Sportline bez problemu dogaduje się z seryjnym amorkiem (przynajmniej w Cupra R).


Z FRką również się dogadują ;)


Dobrze pisze polać mu ja sam mam takie zestawienie i gra gitara aaaa i już 19 u mnie wpadła i jest petarda
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez dcsp52 » 8 marca 2017, 20:37

panowie i panie

jaka średnicę stabilizatora przedniego będzie miał leon 1p 2007 rok 2.0 bwj cupra ??


nigdzie nie mogę dostać gum do przedniego stabilizatora tylko strongflex i powerflex maja takie w ofercie - ale oni wymagają średnicy stabilizatora (auto mam 30 km od miejsca gdzie jestem teraz i nikogo na miejscu) a że nie mogę znaleźć oznaczenia to nie wiem czego szukać
Zobacz Profil
dcsp52
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 4 czerwca 2015, 17:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: 1p
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet02 » 5 kwietnia 2017, 08:55

wysiada mi prawy tylny amorek , potrzebuję nr seryjnego ori amorka przy 1p FR lub zamiennika który nie zmieni mi charakterystki zawieszenia , zakres będzie taki sam jak w przypadku ori :idea:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Fossil » 5 kwietnia 2017, 15:03

Mogę ci odsprzedać Ori amorki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fossil
Sport
Sport
 
Posty: 520
Dołączył(a): 2 grudnia 2014, 17:33
Auto: LEON 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet02 » 10 kwietnia 2017, 09:51

znalazłem , numer seryjny tylnego amora ori 1K0513029HH , jednak nie wiem kto jest producentem , ktoś kupował może i podrzuci info :?:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez bad » 10 kwietnia 2017, 10:25

Sachs
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez bad » 10 kwietnia 2017, 20:50

desmo napisał(a):znalazłem , numer seryjny tylnego amora ori 1K0513029HH

Dziś sprawdziłem i u mnie w wersji Sport Up czyli zawieszenie takie samo jak w FR były zamontowane 1K0512011QN
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet02 » 11 kwietnia 2017, 12:26

bad napisał(a):
desmo napisał(a):znalazłem , numer seryjny tylnego amora ori 1K0513029HH

Dziś sprawdziłem i u mnie w wersji Sport Up czyli zawieszenie takie samo jak w FR były zamontowane 1K0512011QN


Hmmm..... Sport Up ma inny numer amora niż FR jak widać , więc nie jest takie samo :?

Zaczyna byc irytujące poszukiwanie części......... chyba zrzuce koło i sprawdze organoleptycznie :idea:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 1 września 2017, 09:06

Panowie i Panie czy zawieszenie (sprężyny i amortyzatory) są takie same jak z Golf V/VI, Octavii II, A3?. Czy może różnie się rozkłada siła?. Wizualnie Golf V i VI ma takie same jak Leon 2.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez TomaszTom » 3 października 2017, 14:45

Mam pytanie do posiadaczy Leonow FR TDI
Kupilem Auto na 19 nastkach i zawieszeniu Gwintowanym KW dalem amory do firmy http://www.mxprofi.pl/ Tragedia 21 Wrzesnia wyslane dzownilem 25 wrzesnia powiedzieli ze paczka doszla z amortyzatorami i ze sie odezwa do dzis zero kontaktu bylo zadzwonilem sam dzis o godz 11 i odebral chlopak i powiedzial ze odezwie sie za godzine i cisza nie odbiera tel trzymaja amortyzatory i nawet nic nie zrobili z nimi :-x

Zastanawiam sie nad sprezynami eibach i jakimis amorami sportowymi na przod bo tyl mam dobry
Zmierzyłem Auto od ziemi do blotnika bylo 62.5cm przy kole 225/35/19 nie powiem przod troche za nisko dla mnie byl maly przeswit miedy kolem a blotnikiem

Co polecacie za zawieszenie zeby auto dobrze wygladalo na 19 stkach i jakos sie prowadzilo dobrze bo juz chyba gwint mi bokiem wychodzi przez ta firme mxprofi
Leon 2.0 BMN 201 PS /441 Nm R -Motors Alu OZ SUPERTURISMO GT 225/35 R19
byl KW Variant 2 jest Bilstein b8 z przodu i Eibach Sportline
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TomaszTom
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 sierpnia 2017, 13:00
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wielkopolski
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez ksl » 3 października 2017, 18:47

kup kayabe ultraSr + do tego eibach sportline + dobry rozmiar opon 235/35/19 i bedzie git
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez kostek8 » 15 października 2017, 18:40

Mam taki temat: kupiłem sobie zestaw dedykowany gwintowany vogtlanda do Toledo 5P (ale to jeden ciort co Leon)- całość zamontowana ale w miejscu w którym pierwszy raz zetkneli się z takim zestawem. Tu w mojej okolicy w Radomiu jest deficyt speców od takich tamatów... Jeżdżę tak z 1 poprawką na regulację kilka tysięcy kilometrów łącznie ale kiera drży w pewnym zakresie prędkości 10X-16X a ja nie mam pewności czy to wszystko jest ustawione tak jak potrzeba. Twardość jest w miarę ok - siedzi to niezbyt nisko, powiedzmy ze 3 cm niżej niż seria tak na oko - ogólnie ustawione tak że raz na jakiś czas przy obciążonym aucie na wybojach czasem coś zatrze o nadkole (2 dorosłych + dzieciaki). Dawałem na weryfikację auto do innego zakładu ale tam tylko powiedzieli, że tarcze trzeba by wyrównać i zrobili to ale nic to nie pomogło reszta niby jest poprawnie. Dodatkowo mam wrażenie że jak dam ostro po hamulcach to przód amortyzuje tak jakby o 1 raz za dużo.
W każdym razie szukam zakładu w okolicy Radomia czy powiedzmy w promieniu 100km, który dobrze sprawdzi gwintowane zawieszenie i da mi 100% pewność czy objaw powyżej to wina amorków czy też są one sprawne a coś trzeba jeszcze poprawić. Opony na felgach wyważane kilkukrotnie w kilku zakładach oczywiście.
Same amorki kupowałem u dystrybutora w Łomiankach - napisałem do nich ale jak na ten moment nie doczekałem się reakcji a liczyłem że oni mnie pokierują. Mam już przeczucie, że to sytuacja jak w zwykłych polskich realiach, że obsługa klienta skończy się tylko na sprzedaży.. no ale poczekam jeszcze z wyrokowaniem.

-- 15 października 2017, 18:40 --

Aktualizacja tematu powyżej: przeprowadzony test zawieszenia na stacji diagnostycznej a potem ustawienie zbieżności 3d - amorki są podobno książkowo sprawne. Wymienione tuleje tylne wachacza przedniego wraz z elementami gumowymi (miały swoje lata) - i na wybojach jest lepiej ale problem drżenia kiery nadal występuje. Czy to mogą być półosie lub półoś ?
Zobacz Profil
kostek8
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 listopada 2016, 21:46
Auto: Seat Toledo 3
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez piotrassenior » 22 października 2017, 13:22

Oczywiście że problem może tkwić w zespole napędu - półosiach np. w przegubach.
Na 100% problem nie tkwi w kołach - oponach???
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Arczii » 23 października 2017, 19:20

Elo Elo 3...2...0 szybkie pytanko słuchajcie czy ktoś się orjetuje jakie są koszta przerobienia gwintu na air ride ? Ktoś coś wie w tym temacie ? Czy lepiej gotowca kupować
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sleeper » 22 grudnia 2017, 11:03

Nie wiem jak w innych 1P ale w Cuprach jest wielowahacz z tyłu. Czy ktoś może przerabiał temat regeneracji zawieszenia tylnego? Tzn. wymiana wszystkich elementów gumowo-metalowych? Mój mechanik zwrócił mi uwagę przy przeglądzie że u mnie już na tylnym zawiasie widać upływ czasu i wypadałoby to zrobić. Niestety cena nie mała. Interesuje mnie czy ktoś już temat przerabiał u siebie i jakie były koszty?
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 18 stycznia 2018, 13:41

Dobra Misie. Kto ma amorki Koni Sport i może wrzucić zdjęcia z opisem jakie ma sprężynki. Boję się że auto podniesie do góry o 1cm.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Arczii » 18 stycznia 2018, 20:42

chlorek napisał(a):Dobra Misie. Kto ma amorki Koni Sport i może wrzucić zdjęcia z opisem jakie ma sprężynki. Boję się że auto podniesie do góry o 1cm.



Ooooo bardzo dobre pytanie !! Tez jestem tego ciekaw
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Turas121 » 27 stycznia 2018, 22:08

Cześć, Panowie, chciałem zrzucić trochę w dół mojego Leona i pytanie czy wystarczy wrzucić same sprężyny sportline i dobrze to zagra ? Czy trzeba by tez zmienić amortyzatory ? Leon 1P silnik 1.6 tdi cayc
Zobacz Profil
Turas121
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 stycznia 2016, 12:40
Auto: Leon 1P
Silnik: CDLD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Aikon123 » 28 stycznia 2018, 08:39

Na sam początek wystarczy. Dużo osób amortyzatory dopiero wymienia jak są już słabe.
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Dyaus84 » 19 lutego 2018, 09:52

Witam. Ostatnio zauważyłem że w leonie 1p FR TDI 2009 lift złamała się tylna sprężyna. Co prawda na ostatnim zwoju, że auto siadło 1mm ale przydałoby się jednak je wymienić. W aso chcą 700zł za parę więc odpada. Czy wie ktoś może czy da się kupić gdzieś oryginalne w normalnej cenie? Ewentualnie z jakiej firmy (i jaki model) wybrać, żeby miały taką samą wysokość i jakość jak oryginalne? W katalogach firmy oferują sprężyny, które można zastosować w prawie każdym modelu 1p, a chciałbym dostać jednak tę samą wysokość i twardość co stare.
Oryginalne miały 2 paski różowe i 2 żółte ale oprócz numeru: 1K0511115FL nie znalazłem żadnych innych parametrów żeby dobrać zamiennik :(
Eibachy raczej odpadają bo one będą za twarde na drogi w mojej okolicy, ewentualnie coś z cupry, bo czytając forum doszedłem do wniosku że cupra byłaby pomiędzy fr a eibachami.

Inne pytanie: czy w którymś modelu audi A3 były stosowane te same sprężyny lub podobne (w okoli jeden gość sprowadza a3 na części do można by dokładnie sprawdzić ich jakość) w przeciwieństwie do sprowadzanych przez ebay z zagranicy.
Zobacz Profil
Dyaus84
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 25 października 2015, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: Leon 1P FR
Silnik: CEGA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 19 lutego 2018, 10:06

Dyaus84 napisał(a):Czy wie ktoś może czy da się kupić gdzieś oryginalne w normalnej cenie?

Zostają tylko używki.
Dyaus84 napisał(a):W katalogach firmy oferują sprężyny, które można zastosować w prawie każdym modelu 1p, a chciałbym dostać jednak tę samą wysokość i twardość co stare.

W zamienniku nie będzie takiej samej. Bo FR ma delikatnie krótsze sprężyny.
Dyaus84 napisał(a):Eibachy raczej odpadają bo one będą za twarde na drogi

Bardzo nie wielka różnica.
Dyaus84 napisał(a):Inne pytanie: czy w którymś modelu audi A3 były stosowane te same sprężyny lub podobne

Są podobne. Z przodu masz tabliczkę na której jest podany nacisk na oś. I musi być w przybliżeniu. Bardziej podejdą z Golfa V/VI GTI/R. Tylko szukaj z silnika 1.9/2.0.
http://allegro.pl/emu-sprezyny-sprezyna ... 96395.html
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Dyaus84 » 19 lutego 2018, 10:48

chlorek napisał(a):Dyaus84 napisał(a):
Eibachy raczej odpadają bo one będą za twarde na drogi

Bardzo nie wielka różnica.

Na forum wyczytałem że fr jest -7mm a eibachy -30mm więc wydaje mi się że to może być dużo, no chyba że to głównie różnica w wysokości a twardość pozostaje podobna.

chlorek napisał(a):Są podobne. Z przodu masz tabliczkę na której jest podany nacisk na oś. I musi być w przybliżeniu. Bardziej podejdą z Golfa V/VI GTI/R. Tylko szukaj z silnika 1.9/2.0.
http://allegro.pl/emu-sprezyny-sprezyna ... 96395.html

Tę aukcję cenowo porównywalną z eibachami pro kit już wcześniej oglądałem i przyszła mi myśl, że dałoby się założyć sam tył, wtedy tył siadłby o kolejne -7mm (wyczytałem że fr jest -7mm a cupra -14mm) a mierząc prześwit wyszło mi, że itak przód byłby delikatnie niżej niż tył więc chyba byłoby ok, wtedy przód z cupry zostałby na zapas lub do odsprzedania.
Zobacz Profil
Dyaus84
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 25 października 2015, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: Leon 1P FR
Silnik: CEGA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez facet03 » 19 lutego 2018, 10:57

Wątpie aby eibach prokit bardzo Ci usztywnił auto w porównaniu do serii. Jak nie chcesz super obniżenia, weź pro kit dedykowany do Twojego auta i zmień sprężyny przód i tył.
Wszelkie kombinacje ze sprężynami od innego auta, lub inny przód i tył przeważnie kończą się porażką i niepotrzebnymi kosztami bo i tak trzeba kupić odpowiednie sprężyny.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez chlorek » 19 lutego 2018, 11:03

Mi się wydaję że FR ma więcej niż -7mm. -15mm a cupra -20mm. Wychodziły też seryjnie z eibachem.
Nawet jak założysz prokita to auto nie opada dużo więcej. To że ma -30mm nie znaczy że tyle będzie na seryjnym amorze. Będziesz dużo bardziej zadowolony a komfort zostanie zachowany.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość