Strona 1 z 1

Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 19:35
przez maran15
Witam. Mam pytanie do doświadczonych kierowników. Zastanawiam się czy zawirusowanie silnika podniesie frajdę z jazdy w odczuwalny sposób. Mam FR 2.0 TDI. W V-techu powiedzieli mi ze mogą moc ze 170 kucy podnieść do 195 -200 a moment w granicach od 390Nm do 400Nm. Czy może wrzucic boxa. ?? Czy gra niewarta zachodu ??

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 19:50
przez martig
po pierwsze odpusc sobie v-techa, po drugie zawsze podniesienie mocy to frajda, ja uwazam ze równiez bezpieczenstwo, po trzecie zapomnij o baxie , po czwarte poczytaj forum napewno było, i po piate wpadnij na gdańskiego spota:)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 19:57
przez olus
frajde podniesie pod dwoma warunkami, ze nie uzyjesz ani boxa, ani nie skorzystasz z uslug v-techa.
znajdz tunera ktory ogarnia temat, a banan z twarzy schodzic nie bedzie 8)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 20:14
przez pkonrad
Boxa napewno sobie odpuść, ale jeśli chodzi o V-tech to ja chipowałem mojego Leona właśnie u nich i jestem bardzo zadowolony.

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 94&start=0

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 20:22
przez martig
v-tech , v-techowi nie równy , maran15, jest z gdańska wiec pewnie chciałby na pomorzu robic, kolegów z pod Gdyni sobie odpusc, robienia chipa przez salon tez, uderz do Rob555 www.tune-up.pl moze ogarnie temat BMN-a , a jak nie ot Marek z Mastera napewno ogarnia

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 21:07
przez noktoto
Dobry program i nie poznasz samochodu :)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 22:11
przez Andre
napewno zasmucony nie bedziesz ;) no moze po jakims czasie bo ciagle jest malo ;/

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 22:27
przez olus
pkonrad napisał(a):Boxa napewno sobie odpuść, ale jeśli chodzi o V-tech to ja chipowałem mojego Leona właśnie u nich i jestem bardzo zadowolony.

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 94&start=0


tu chodzi o specyfike silnika z dpfem - limitery egt, o ktorych nie kazdy tuner wie, zmieni program i po jednym czy dwoch butach auto "spuchnie" bo w programie pozostana nie ruszone limitery i komp przytnie dawke paliwa zeby nie przekroczyc wartosci zadanych w programie

maran15 poszlo pw

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 23:39
przez Orełek
Spuchnie po dwóch butach? Nawet podniesiony limiter daje o sobie znać już przy pierwszym pomiarze (obciążeniowym) na podkręconym programie.
Program w BMNie szału nie robi - przyrosty są symboliczne w porównaniu z tym do czego się przyzwyczailiśmy w 1.9PD. W serii będziesz miał pewnie ok. 180, po programie 195 - 200, max 205. Czuć, że lepiej jedzie ale to nie jest tak, że auto nie do poznania. Ja oczekuję z nadzieją, że w końcu ktoś u nas rozpracuje jak obejść tego DPFa, bo jak na razie to większy realny potencjał ma 140-ka.

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 09:35
przez sat666
olus napisał(a):frajde podniesie pod dwoma warunkami, ze nie uzyjesz ani boxa, ani nie skorzystasz z uslug v-techa.
znajdz tunera ktory ogarnia temat, a banan z twarzy schodzic nie bedzie 8)


Box oczywiscie odpada, ale jezeli chodzi o v-tech to jest jeden zasadniczy argument - umowa z importerem.

Cytuje: "Przeprogramowania jednostek sterujących polecane przez wyłącznego importera marki SEAT w Polsce są oparte na dwóch oprogramowaniach: V-Tech oraz Ecusoft. Tylko dwie wymienione modyfikacje zmieniające ustawienia fabryczne samochodu, wykonane u autoryzowanego dealera SEAT-a, nie powodują utraty gwarancji."

Cena 1800 w salonie seata, jak bede na serwisie to wypytam jak oni to sobie wyobrazaja np. co gwarantuje ta kwota, bo co innego zrobic z 170->200, a inna sprawa z 180->190.

Pozdrawiam,
s

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 10:58
przez martig
jasne ze gwarancja wazna, programik super sprawa, przedewszystkim lepiej przebiega moment obrotowy, auto zmienia charakterystye auta, miałem przyjemnos smiagac Octavia RS z podkeconym BMNem i auto jak dla mnie zdecydowanie lepiej sie odpycha, ma lepszy zakres uzytecznych obrotów, a kumplowi moc wskoczyła tylko o 15 km
tu masz wykresoki BMN po zmianie softu:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=bmn

tu masz wykres zdrowej serii
http://img179.imageshack.us/img179/726/ ... 365cl6.png

i cały temat o sofcie w BMN
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=bmn

w Seacie jest ten plus ze nie ma problemów z DPFem takich jak w Skodach( przynjmniej kumpel ma, i ASO tez mu nie pomaga)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 11:42
przez pkonrad
martig napisał(a):jasne ze gwarancja wazna, programik super sprawa


Jeżeli autko jest na gwarancji to zamiast jechać do salonu i płacić dużą kasę za "delikatne" podniesie mocy, proponuje według mnie dużo lepsze rozwiązanie.
V-tech ma w swojej ofercie bardzo ciekawe urządzenie: V-tech RTS
Tutaj macie informacje na temat tego cacka:
http://www.vtech.pl/aktualnosci/najnows ... 403-1.html
A tutaj jeszcze test przeprowadzony przez Auto Świat:
http://www.auto-swiat.pl/media,V-Tech-R ... a,362.html
W urządzeniu możesz przechowywać program fabryczny Twojego Leona i drugi wzmocniony, profesionalnie ustawiony pod Twój samochód a nie jakieś tam uniwersalne gówno które podnosi moc i moment o 10-15% ;]
Przed wizytą w serwisie wczytujesz sobie program fabryczny i nie musisz się matrwić o gwarancję. Po przeglądzie zapodajesz moda i jazda :dres:
V-tech RTS cenowo wyjdzie to mniej wiecej podobnie jak chiptuning w salonie Seata, a efekt napewno będzie dużo lepszy :yes:

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 11:53
przez nixu
pkonrad, słyszałem kiedyś, że ze sterownika można odczytać ile razy była zmieniana mapa ;-)

Jeżeli to jest prawda = utrata gwarancji.

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 11:58
przez Andre
mozna odczytac bez problemu ale nie wszystkie serwisy chca lub umieja ;) druga spraw w bmn tzreba drzec kompa na pol zeby wgrac softa wiec to urzadzenie powyzej nie sadze zeby pasowalo do bmna...

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 12:00
przez martig
nixu napisał(a):Wysłany: Dzisiaj 11:53




pkonrad, słyszałem kiedyś, że ze sterownika można odczytać ile razy była zmieniana mapa

Jeżeli to jest prawda = utrata gwarancji.



no niestety nixu, ma racje , ale jest jeszcze jedno rozwiazanie ale nie zbyt tanie, robisz program przez ASO a pozniej jedziesz na poprawke do kogos kto ogarnia temat

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 12:14
przez pkonrad
martig napisał(a):no niestety nixu, ma racje , ale jest jeszcze jedno rozwiazanie ale nie zbyt tanie, robisz program przez ASO a pozniej jedziesz na poprawke do kogos kto ogarnia temat


Z tym też może być problem. Jak robisz moda w ASO to oni nie dobierają ustawień i nie testują kilku programów tylko wgrywają jeden który mają już przygotowany. Jeżeli można odczytać ile razy zmieniana była mapa to i tak kicha :( Przecież V-tech czy inna firma tuningowa będzie testować kilka programów, dobierać odpowiednie ustawienia itd... i potem wyjdzie, że mapa była zmieniana nie raz a 5 razy :hmmm:

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 13:40
przez martig
Z tym też może być problem. Jak robisz moda w ASO to oni nie dobierają ustawień i nie testują kilku programów tylko wgrywają jeden który mają już przygotowany. Jeżeli można odczytać ile razy zmieniana była mapa to i tak kicha Przecież V-tech czy inna firma tuningowa będzie testować kilka programów, dobierać odpowiednie ustawienia itd... i potem wyjdzie, że mapa była zmieniana nie raz a 5 razy
_________________


no niby tak , ale zawsze mozesz isc w zaparte ze Ty nic nie robiłes, dostajesz certyfikat ze autko było robione, i sadze ze jak bedziesz serwisował w ASO w którym robiłes program to nit nie bedzie sprawdzał co i jak

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 13:48
przez IceMan
Tak tylko powiedzcie mi ktory tuner bedzie chcial po kims poprawic program. Zazwyczaj wola napisac swoj nowy niz bawic sie z poprawianiem po kims innym.

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 15:31
przez Seba
A ja sie dolacze do tematu i napisze mala ciekawostke. Otoz w czwartek wstawialem swojego leonka do serwisu w Poznaniu na male "dolegliwosci" i wypytalem a temat programu. Pierwszym moim pytaniem byla cena w serwisie? Odp: 1700zl czas oczekiwania 3dni nie robia tego na miejscu tylko wysylaja... Drugie pytanie to to czy robi to firma Ecusoft? Odpowiedz byla jak dla mnie dziwna "Nie nie znam takiej firmy wysylamy sterownik na slask". Sterownik! Tylko sterownik a nie jak sie okazalo auto na slask, no ale moje pierwsze skojarzenie ze slaskiem to Compsport i sluszne bylo moje skojarzenie bo taka tez otrzymalem odpowiedz ze wspolpracuja z Compsportem. Gdy zapytalem czy sam moge jechac sobie do Compsportu i czy nie strace przez to gwarancji odpowiedz byla bardzo satysfakcjonujaca "Oczywiscie ze tak". I tu pojawil sie na mojej twarzy ogromny banan :okulary: .
Podsumowujac moja wypowiedz co serwis to inne podejscie po drugie robienie programu w serwisie to bzdura poniewaz wysylaja sam sterownik a nie cale autko i w rezultacie nie bedzie ono shamowane ani razu po trzecie wizyta w Compsporcie osobiscie wyjdzie nas chyba troche taniej?

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 15:41
przez olus
ale to chyba wszscy wiedzieli ze program jest pisany poprzez maila lub wysylany jest caly komputer, a chip jest bardzo delikatny, poniewaz tuner nie widzi ani autka ani jego stanu.
Wykresu z hamowni tez raczej sie nie otrzymuje ewentualnie jakies zapewnienie ile mocy i jaki moment powinien wyjsc, najczesciej ustnie.
Jesli chodzi o podejscie co aso to inaczej, jest to niestety norma u nas, z naprawa usterek podobnie - jedni twierdza TTTM a inni naprawiaja bo wiedza jak.
Pamietaj tez ze niektore aso moga nie honorowac programow robionych gdzie indziej :)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 15:49
przez Seba
No czyli potwierdzenie moich slow robienie programu w ASO to bzduraaa...!
Ja ze swojego ASO jestem badzo zadowolony wynajduja wszystkie usterki ktore im wytkne lokalizuja je szybko nawet bardzo i eliminuja... 8)
A co do honorowania, serwisuje sie i tak tylko w jednym ASO a po drugie na 99% jest adnotacja w ksiazce serwisowej o tym ze zostal przeprowadzony zabieg przeprogramowania a zatwierdzony przez ASO, ale o tym dowiem sie osobiscie jak bede w ASO...

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 16:17
przez Andre
a zapytaj ich czy jak zrobisz ten soft sam w compsporcie to czy dadza Ci na pismie ze masz dalej gwarancje bo takei gadanie na slowo to moze byc potem roznie....

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 16:18
przez sat666
olus napisał(a):ale to chyba wszscy wiedzieli ze program jest pisany poprzez maila lub wysylany jest caly komputer, a chip jest bardzo delikatny, poniewaz tuner nie widzi ani autka ani jego stanu.
Wykresu z hamowni tez raczej sie nie otrzymuje ewentualnie jakies zapewnienie ile mocy i jaki moment powinien wyjsc, najczesciej ustnie.


Ja rozmawialem z ASO o innym wariancie, czyli place im, a oni uwawiaja sie z v-tech w Krakowie, ze przyjade i program zostanie zrobiony indywidualnie razem z hamowaniem, no i z pisemnym zachowaniem gwarancji.

Chyba nawet oni wiedza, ze wgrywanie do silnika BMN standardowego programu niema sensu. W innym wypadku spokojnie poczekam do konca gwarancji.

Pozdrawiam,
s

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 17:18
przez aroslaw75
Mi w ASO zproponowali przy kupnie samochodu zwiekszenie mocy gratis. Zawozili też tylko sterownik do firmy Compsport. Silnik BXE seryjne 105KM po programie wyszło 147KM i 320Nm zmierzone na hamowni Maha.Oczywiście gwarancja została z wpisem do książeczki przeglądów.

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 20:14
przez klauspolo
Ja ze swojej strony powiem mając porównanie do ARL przed i po i teraz do BMNa przed i po programie. W ARLu byla większa róznica, natomiast nie jest tak że teraz nie ma róznicy albo jest mała. Różnica jest ale nie tak spektakularna, ale to wynika z charkterystyki tego silnika, a ona jest zupełnie inna aniżeli charakterystyka silnika BMN z DPFem. Tutaj wszystko jest łagodniej, płynniej itd.
Reasumując program zrobić warto jak najbardziej, ja swój program robiłem w CompSporcie i jestem zadowolony. Gwarancji nie straciłem...

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 21:07
przez Seba
klauspolo, a rozmawiales przed programem z ASO? Masz jakis wpis w ksiazce gwarancyjnej.
Ja jak bede teraz w ASO to sie wypytam dokladnie czy mi cos takiego wpisza jak pojade osobiscie do Compsportu.
Ogolnie to cos mi sie obilo o uszy albo zle zrozumialem pana z ASO ze Compsport w Gliwicach ma cos wspolnego z Seatem, maja swoj salon czy jakos tak...

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 21:34
przez klauspolo
CompSport ma umowe z ASO Seat Komot w BB i tam nie stracisz gwarancji.

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 24 stycznia 2009, 21:45
przez Seba
A no wlasnie tak mi co ta nazwa Komot po glowie latala... ;] No to wszystko jasne chyba wystarczy sie dogadac z ASO i do Compsportu czas ruszac... :D

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 stycznia 2009, 10:28
przez sat666
Sebalenk napisał(a):A no wlasnie tak mi co ta nazwa Komot po glowie latala... ;] No to wszystko jasne chyba wystarczy sie dogadac z ASO i do Compsportu czas ruszac... :D


Pozostaja poruszane w tym watku obawy. Masz umowe z jednym ASO, a nie z importerem. Importer zaznacza co pozwala na utrzymanie pelnej gwaracji, i modyfikacje wykonane przez Compsport (lepsze czy gorsze od tych "zalegalizowanych") nie podlegaja pod to.

Co jezeli importer zleci ASO wykonanie sprawdzenia modyfikacji sterownika, np. przy wymianie turbiny (zdaje sie ze Skody musza byc sprawdzane w ten sposob przed powazna naprawa gwarancyjna silnika)? Na koncu twoje ASO moze sie wypiac albo stwierdzic ze zaplaca polowe itd.

Pozdrawiam,
s

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 stycznia 2009, 10:57
przez pkonrad
sat666, masz rację! Na oficjalnej stronie Seata możemy przeczytać:

"Przeprogramowania jednostek sterujących polecane przez wyłącznego importera marki SEAT w Polsce są oparte na dwóch oprogramowaniach: V-Tech oraz Ecusoft. Tylko dwie wymienione modyfikacje zmieniające ustawienia fabryczne samochodu, wykonane u autoryzowanego dealera SEAT-a, nie powodują utraty gwarancji".

http://seat.pl/akcesoria/chiptuning/index.html

Co z tego że jakiś tam ASO ma podpisaną umowę z COMPSPORTem, pojedziesz do innego i tam nie uznają Ci gwarancji i po zawodach. Swoją drogą w takim przypadku nie pozostawałoby nic innego jak podać ASO które "bez utraty gwarancji" zrobiło softa np. w Comsporcie do sądu. Skoro importer honoruje tylko modyfikacje V-tech i Ecusoft to według mnie ASO nie może zlecać takich modyfikacji innym firmom i wmawiać klientom, że gwarancja na samochód nie zostanie utracona !!

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 stycznia 2009, 12:44
przez martig
moze sie myle ale czasem nie jest tak ze Ecusoft ma programy od Compotów ?? Chyba Patryk musiaby sie wypowiedziec, cos mi sie wydaje ze gdzies cos takiego czytałałem. Z ASO gwarancja to jest tak ze zalezy jak sie dogadasz jak cos padnie, bo ASO nie zalezy za bardzo bo nie oni za to płaca tylko Iberia( za usterki na gwarancji)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 stycznia 2009, 19:40
przez pkonrad
sat666 napisał(a):Ja rozmawialem z ASO o innym wariancie, czyli place im, a oni uwawiaja sie z v-tech w Krakowie, ze przyjade i program zostanie zrobiony indywidualnie razem z hamowaniem, no i z pisemnym zachowaniem gwarancji.


sat666, można wiedzieć z jakim ASO się w ten sposób dogadałeś?

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 stycznia 2009, 20:56
przez sat666
sat666, można wiedzieć z jakim ASO się w ten sposób dogadałeś?


Narazie rozmawialem wstepnie bez konkretow, a stanelo na tym ze przy najblizszym serwisie (czyli przyszly tydzien) mamy ustalic czy mozemy to przeprowadzic tak jak napisalem. Oczywiscie zadne modyfikacje przez email mnie nie interesuja, maja mi powiedziec za co dokladnie place i mam dostac do reki odpowiednie dokumenty.

Bez wzgledu na wynik rozmow, napisze tutaj czego sie dowiedzialem.

Pozdrawiam,
s

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 1 marca 2009, 18:24
przez seal
Ja bym Ci sat666 polecił robić program u Daniela. Jak chcesz przez ASO to poleciłbym Dynamicę z Jawornika. Daniel robi softy dla nich. Dostaniesz fakturę na usługę więc wszystko formalnie. Ewentualny problem możesz mieć tylko z serwisowaniem w innym ASO. Zaleta taka, że program możesz mieć zoptymalizowany pod siebie i samochód a nie uniwersalnie zrobiony pod każdego użytkownika.

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 1 marca 2009, 19:43
przez Piotrek_tdi
martig napisał(a):moze sie myle ale czasem nie jest tak ze Ecusoft ma programy od Compotów ??


Ecu i Compoty to 2 rozne firmy i nie maja nic ze sobą wpolnego z tego co wiem,compoty robią programy dla komotu

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 1 marca 2009, 20:12
przez Seba
Piotrek_tdi, tak jak mowisz compoty robia dla komotu...

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 marca 2009, 21:34
przez maran15
N o i okazało się że frajda po chipe jest bardzo duzą :)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 marca 2009, 21:36
przez noktoto
N o i okazało się że frajda po chipe jest bardzo duzą :)


A nie mówiłem ;)

:ok:

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 marca 2009, 22:24
przez olus
ha! tak jak mowilem.

trzeba bylo wczesniej jechac :)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 marca 2009, 22:24
przez sat666
maran15 napisał(a):N o i okazało się że frajda po chipe jest bardzo duzą :)


Mozna prosic o wykres?

Pozdrawiam,
s

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 25 marca 2009, 22:31
przez maran15
z tego wszystkiego zapomniałem zabrać wykres. Jak się uda to coś skombinuje

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 26 marca 2009, 14:39
przez klauspolo
Gdyby jeszcze nie było DPFa, frajda byłaby o wiele większa ;)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 26 marca 2009, 18:17
przez funcarver
maran15, i kto Ci robił ostatecznie softa?

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 26 marca 2009, 18:31
przez markos
funcarver, w podpisie kolegi masz, ze tune-up ;) pzdr :)

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 27 marca 2009, 08:44
przez funcarver
markos, faktiko, :x

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 15 maja 2011, 22:22
przez jacekbydzia91
Koledzy pytanie mam wiecie jak to moze wygladac w 1.6 benzynie MPI?? czy w ogole warto robic i jaki moze byc wzrost mocy??

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 15 maja 2011, 22:24
przez Sebool2006
To żeś kotleta odkopał ....

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 15 maja 2011, 23:09
przez jacekbydzia91
Kolego z tego co powiedzieli mi w bdg w superchip to 10 km doda mi dlatego pytam co mozna zrobic jeszcze

Re: Czy będzie większa frajda z jazdy

PostNapisane: 15 maja 2011, 23:38
przez bubolak
jacekbydzia91, jeśli myślisz o sensownym przyroście, to masz 3 opcje: turbo, swap i trzecia, którą polecą Ci wszyscy : sprzedaj auto i kup nowe. Z turbo będzie sporo roboty (jeśli ktoś to ogarnie), podobnie ze swapem, generalnie się nie opłaca.