Strona 1 z 3

Short Shifter w 1P

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 22:34
przez noktoto
Witam,

czy ktokolwiek z forum ma zamontowany short shifter w 1P?

Zastanawiam się nad czymś takim:

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... uct=FMVWQS

ewentualnie dodatkowo z tym:

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... ct=FMVWSQS

Trochę obawiam się tylko czy regulacja z czasem nie puści. Może ktoś zna (i może polecić) podobne produkty odpowiednie do naszych Leonów?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 22:45
przez Seba
Na forum SCP czytałem kiedyś o tym, sam się zastanawiałem nad tym wynalazkiem bo podobno pasuje do 1P z S3 link do stronki SCP:
http://forum.skodaclub.pl/octavia/o1-o2 ... ilit=short

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 22:56
przez zwirek75

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:45
przez noktoto
Dzięki za naprowadzenie na właściwy trop :)

Short shifter z TT to chyba to czego szukam - niedrogie, bez budzącej moje obawy regulacji, no i co najważniejsze firmy ORI ;)

Tu jest sporo na ten temat:

https://www.seat-leon.de/vboard/showthread.php?t=64124

Tyle, że ja barbarzyńskiego nie ogarniam, a automatyczne tłumaczenia są zbyt mało dokładne do takich tekstów. Niemniej z samych obrazków, numerków i symboli coś może wydedukuje :)

[ Dodano: Sob 06 Cze, 2009 ]
Z tego co zrozumiałem do FR TDI potrzebuję:

8J0 711 051 B - short shifter z Audi TT
N 908 159 03 - zapasowe spinki na wypadek uszkodzenia podczas demontażu/montażu (2-3 sztuki)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 13:08
przez Axee
noktoto napisał(a):8J0 711 051 B - short shifter z Audi TT
8J0711051B zostalo wycofane i zastapione 8J0711046B. A tu juz dzwignia przelaczajaca jest w komplecie z blokada ciegna (ta koncowka na linke) i zapinka trzpienia. Oczywiscie jest to komplet do 6 biegowej skrzyni. Mam zainstalowany podobny patent w 1M, tylko z poprzedniej TT 8N, roznica max 15%, ale daje sie odczuc.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 16:47
przez noktoto
To może jednak Forge zastosować lepiej? Ta firma ma chyba dobrą renomę, może niepotrzebnie przejmuje się tą regulacją, a jej zakres umożliwia zmianę skoku aż o 40%.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 16:57
przez Sammael
nie lubicie swoich skrzyń i synchronizatorów?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:03
przez noktoto
Sammael napisał(a):nie lubicie swoich skrzyń i synchronizatorów?


Skrzynie i synchronizatory nie lubią short shifterów? Nawet tych ori z TT, lub Forge podobnie wyregulowanych?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:26
przez Sammael
Nie wiem o jakich symbolach skrzyń mówicie i jakie macie.
15% to rzeczywiście nie jest straszny hardcore ale skrócenie skoku o 40%... zastanowiłbym się na Waszym miejscu czy jest to aż tak potrzebne w codziennej jeździe. Mnie też wkurza w 1M mój skok lewarka wynoszący 2 metry :D ale szkoda mi skrzyni żeby zakładać shortshiftera tym bardziej, że mam milion innych rzeczy które potencjalnie kiedyś mogą się wysrać a skrzynie w TDIkach, bądź co bądź są dość pancerne.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:32
przez noktoto
40% to ekstremum, ja o jakiś 20% maksymalnie myślę, lub po prostu ori z TT.

Short shifter Audi jest do MQ350, Forge do wszystkich samochodów wymienionych w pierwszym linku, w pierwszym poście (nie wiem jakie tam są skrzynie).

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:34
przez Sammael
noktoto napisał(a):Forge do wszystkich samochodów wymienionych w pierwszym linku

ale forge Ci nigdy nie zagwarantuje przecież że Twoja skrzynia na tym będzie jeździła bezawaryjnie milion kilometrów, prawda?
Powiedz jaką Ty masz skrzynie

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:39
przez noktoto
MQ350

Wiadomo że Forge mi gwarancji żadnej na skrzynie nie da, między innymi z tego powodu cały ten wątek założyłem :) Chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć na temat short shifterów, najlepiej od ludzi którzy mieli/mają styczność z nimi.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:53
przez Sammael
noktoto napisał(a):Short shifter Audi jest do MQ350

MQ350

To chyba nie masz się nad czym zastanawiać i szukać jakiegoś forge'a tylko brać ORI - bo to najlepsza firma ;)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:56
przez Seba
I cenowo wychodzi o wiele taniej od TT na SCP jak kupowali to było po około 120zł bez rabatów w ASO. A od Cupry 1P nie pasuje?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:57
przez noktoto
Sammael napisał(a):To chyba nie masz się nad czym zastanawiać i szukać jakiegoś forge'a tylko brać ORI - bo to najlepsza firma ;)

Chyba nie mam faktycznie :)

Jutro, jak zdążę, do ASO Audi podjadę zapytać się o dostępność i koszt 8J0711051B / 8J0711046B.

Sebalenk napisał(a):A od Cupry 1P nie pasuje?

Cupra 1P ma taki sam skok jak inne skrzynie sześciobiegowe w Leonach, Golfach czy Octaviach. Kupując TT natomiast możesz wybrać opcje "skrzynia o krótkim skoku" i short shifter z tej opcji mnie interesuje :)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:00
przez Seba
Na SCP jeszcze piszą o S3 o którym piszałem może to też jakaś alternatywa, ale własnie podobno jest jeden minus...
Sammael napisał(a):nie lubicie swoich skrzyń i synchronizatorów?

;/

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:03
przez Passenger
Hmmm, ciekawy temat. Nie myślałem, że można to zrobić na ori częściach :)

noktoto napisał(a):Jutro, jak zdążę, do ASO Audi podjadę zapytać się o dostępność i koszt 8J0711051B / 8J0711046B.


Podziel się z nami tą wiedzą.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:06
przez noktoto
Podziel się z nami tą wiedzą.


Oczywiście :)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:11
przez Axee
Sebalenk napisał(a):Na SCP jeszcze piszą o S3 o którym piszałem może to też jakaś alternatywa
Dzwignia przelaczajaca w S3 i TT jest identyczna, ten sam nr vag.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:56
przez Seba
8J0711051B jak i 8J0711046B - ok 110zl

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:59
przez noktoto
Sebalenk napisał(a):8J0711051B jak i 8J0711046B - ok 110zl


Skoro obie części są dostępne to którą brać?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 8 czerwca 2009, 18:02
przez Piotrek_tdi
Powodzenia przy wrzucaniu 3 biegu a w zasadzie 1 bo często sie myli i fajne rzeczy się dzieją.... to tdi ja osobiscie bym nie zamontował tej czesci ...

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 8 czerwca 2009, 18:28
przez noktoto
Skrzynia w 2.0 TFSI i 2.0 TDI 170 KM jest taka sama (MQ350), tylko przełożeniami się różni, więc nie widzę problemu. Jedynki z trójką pomylić mi się chyba nigdy nie zdarzyło (w tym samochodzie).

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 9 czerwca 2009, 00:22
przez Axee
Piotrek_tdi napisał(a):Powodzenia przy wrzucaniu 3 biegu a w zasadzie 1 bo często sie myli i fajne rzeczy się dzieją.... to tdi ja osobiscie bym nie zamontował tej czesci ...
?? ?? ciekawe o jakich dziwnych rzeczach mowisz, taki sortshifter skraca tylko przod tyl, a nie lewo prawo, zatem jakim cudem ma sie mylic 3 z 1 ?? ?? Przy zwyklej dzwigni tez Ci sie myli?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 22 lipca 2009, 15:30
przez Seba
I jak wiadomo coś o tym bajerku?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 22 lipca 2009, 19:57
przez noktoto
Nie za bardzo miałem czas dalej zgłębiać temat, ale gdy tylko będę trochę wolniejszy zajrzę do jakiegoś ASO Audi.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 13:03
przez Cotic
Cześć,

ja mam tego short shifter Forge, przejechałem już 30tys km na tym i jesr ok!

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 19:37
przez noktoto
Cotic, jak ustawiony? Jak wrażenia? Warto się w to bawić (koszt w sumie żaden)?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 06:54
przez Cotic
Ja mam ustawione żeby skok gałki zmiany biegów był jak najkrótszy.
Przynajmniej nie mam skrzyni jak w traktorze :mruga:

Polecam ten produkt, na początku daje satysfakcje;) potem sie człowiek przyzwyczaja

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 08:53
przez noktoto
Polecam ten produkt, na początku daje satysfakcje;) potem sie człowiek przyzwyczaja

Standard niestety :)

Sam może zakładałeś czy w serwisie?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 09:49
przez Cotic
Bardzo prosty montaż około 20min

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 27 lutego 2010, 01:01
przez noktoto
Nowa Cupra R ma krótszy skok gałki zmiany biegów niż pozostałe 1P, sprawdziłem numer 8J0711046B (ten nowszy) w cenniku na seat.pl. Okazało się, że część występuje w cenie identycznej jak ta podana przez Sebalenka.

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]

Wracam do tematu. Ostatecznie zamówiłem coś takiego:

http://cgi.ebay.pl/THS-Qu...#ht_1430wt_1165

Generalnie to kopia short shiftera Forge tyle, że za połowę ceny.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 27 lutego 2010, 04:21
przez olus
Aukcja () została usunięta lub przedmiot jest niedostępny

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 5 października 2010, 13:26
przez noktoto
Short shifter THS to badziewie, pół roku po zamontowaniu nabrał sporych luzów - wyrobiło się to zębate gniazdo mocujące wybierak na sworzniu skrzyni. Ostatecznie założyłem wersje OEM z TT/S3/Cupry R (8J0711046B). THS można było sporo agresywniej wyregulować, ale teraz przynajmniej mam pewność co do trwałości, a skok lewarka i tak jest odrobinę (jak najbardziej wyczuwalną) mniejszy niż w serii.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 6 października 2010, 11:06
przez Sammael
Gulu miał shortshiftera Forge'a u siebie i mimo wszystko gorzej biegi wchodziły - co dość oczywiste.
Może na chwile go założę u siebie, żeby dłużej potestować :)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 6 października 2010, 11:10
przez Staszek20VT
A ja mam przerobioną oryginalną część i jestem bardzo zadowolony. Nie mam luzów, biegi wchodzą wygodnie. W mojej opinii bardzo fajny mod.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 6 października 2010, 11:13
przez Sammael
Staszek20VT napisał(a):A ja mam przerobioną oryginalną część i jestem bardzo zadowolony. Nie mam luzów, biegi wchodzą wygodnie. W mojej opinii bardzo fajny mod.


Chyba seryjnie i tak mam krótsze niż Ty (ale dokładnie nie pamiętam jaki masz skok lewarka). Generalnie moje, z S3 8P będzie pasowało do Ciebie na strzała na 90% taki HINT :D

A co do shortshiftera forge'a to rzeczywiście znacznie skraca skok, mimo że już teraz mam dość krótki, to Gulu miał istnie rajdowy na nim, ale precyzja wchodzenia biegów IMHO gorsza.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 6 października 2010, 13:39
przez noktoto
Sammael napisał(a):A co do shortshiftera forge'a to rzeczywiście znacznie skraca skok, mimo że już teraz mam dość krótki, to Gulu miał istnie rajdowy na nim, ale precyzja wchodzenia biegów IMHO gorsza.

Bawiłem się trochę regulacją w THS (materiałowo marna kopia Forge, ale geomatria identyczna) i przy maksymalnym skróceniu skoku biegi wchodziły wyraźnie ciężej, lekko hacząc. Dodatkowo po wrzuceniu wstecznego drążek wyskakiwał w pozycje neutralną (no prawie, wsteczny był wciąż wrzucony) co mnie bardzo denerwowało. Po kilku próbach stwierdziłem, że ustawienie w połowie regulacji jest najlepsze, skok ciut krótszy niż w S3, chodzi w miarę lekko, nie hacząc, przy wstecznym drążek nie wyskakuje. Tyle że potem to chińskie gie nabrało luzów... Na Forge nie mam zamiaru kasy wywalać, wybierak z S3 robi robotę, przynajmniej dla mnie.

Jak ktoś by chciał się pobawić w naprawę/modyfikację tego THS to chętnie oddam.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 4 listopada 2010, 21:36
przez Sober
noktoto, i jak - wciąż zadowolony z 8J0711046B? :D Chyba też sobie zamówię to ustrojstwo. Cena coś koło 130zł, prawda?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 10 listopada 2010, 20:27
przez noktoto
Sober, człowiek się szybko przyzwyczaja, musiał bym pomachać wajchą z standardowego setupu żeby sobie przypomnieć czy jestem zadowolony ;) Na pewno 5 i 6 nie mają tak dramatycznie dużego skoku jak w serii.

Update:
Kilka podpowiedzi:
Demontaż obudowy filtra powietrza w TDI: viewtopic.php?t=21192
Montaż short shiftera (tu również tego działającego na boki): http://www.forgemotorsport.co.uk/media/QS.pdf
Regulacja po wymianie (i nie tylko): http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 11 grudnia 2010, 00:27
przez kierownik
Witam. Czyli jak zastosuje Short shifter-a z s3 tt (8J0711046B). Będę mieć krótszy skok lewarka biegów jaki jest ori w cupra 1p ??

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 11 grudnia 2010, 11:33
przez noktoto
kierownik, tak, chociaż gigantycznej różnicy to się nie spodziewaj.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 10 lutego 2011, 19:14
przez Sober
Mam pytanko - czy sami montowaliście to ustrojstwo czy w jakiejś firmie? Mam instrukcję i na pierwszy rzut oka wygląda to dość skomplikowanie ;-)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 10 lutego 2011, 19:48
przez Piotrek_tdi
kierownik napisał(a):Witam. Czyli jak zastosuje Short shifter-a z s3 tt (8J0711046B). Będę mieć krótszy skok lewarka biegów jaki jest ori w cupra 1p ??


Bedziesz mieć tak jak w cuprze R która posiada go seryjnie,zwykła cupra nie ma takiego gadzetu

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 10 lutego 2011, 20:21
przez noktoto
Sober, dasz radę sam :)

Masz wersje z S3 czy jakiś aftermarket?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 10 lutego 2011, 22:53
przez Sober
Zamawiam z S3.

Jak będzie mało, to jeszcze zawsze można trochę skrócić sam drążek....

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 10 lutego 2011, 23:09
przez Piotrek_tdi
Z shortem z s3 będzie ok krócej nie ma sensu bo może być już za bogato i skończy się to wbijaniem 1 zamiast 3,zapytaj Passnegera czy już zamontował shorta bo miał kupionego z cupry r/s3 własnie :)

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 30 marca 2011, 08:51
przez Sober
Short shifter z Cupry R założony. Niby tylko 20% skrócenie skoku, ale jak dla mnie robi robotę - przyjemność z jazdy wzrosła wyraźnie :) Polecam każdemu. 113zł to żadne pieniądze za taki mod.

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 30 marca 2011, 14:58
przez olus
moze i ja sobie takie cudo zamowie? :) Sober gdzie zakladales?

Re: Short Shifter w 1P

PostNapisane: 30 marca 2011, 15:04
przez Sober
W ASO mi założyli na poczekaniu za 80zł, także nie chciało mi się samemu z tym bawić.

Nawet się nie zastanawiaj, ten element powinien być montowany seryjnie. Nie jest chyba tylko dlatego żeby Cupra R czymś się różniła ;-)