Strona 1 z 2

Zawór upustowy po podniesieniu mocy przestaje pracować

PostNapisane: 5 września 2009, 05:06
przez Cotic
Cześć,

mam problem, a mianowicie


czy ktoś z was przejawia coś takiego, że silnik nie ciągnie od samego dołu tylko dopiero od ok. 4500obr/min?

Ostatnio po wykonaniu wydechu i podniesieniu mocy do 270KM w seryjnym zaworze upustowym wykryliśmy coś takiego jak na zdjęciu:
Obrazek
Po wymianie zaworu na nowy samochód zaczął normalnie ciągnąć od dołu i już słychać było kiedy wypuszcza powietrze a kiedy zatrzymuje, słychać byłą tą prace Turbo.
No i po przejechaniu 3000km zaczynam znowu przejawiać, że samochód znów osłabł.
Podobną historie ma mój kolega co ma Audi TT z tym samym silnikiem lecz z mocą 250KM.

Wcześniej próbowaliśmy z zaworem Forge Motosport, lecz ten zawór do niczego sie nie nadaje.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 września 2009, 08:53
przez krz_p
jaki zawór masz założony?
przy najnowszym o nr 06H 145 710 D nie powinno już być problemu, ma zmienioną konstrukcję

wygląda tak

http://www.awesome-gti.co.uk/product.ph ... 2&xSec=151

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 września 2009, 09:54
przez Passenger
Czy zawór upustowy w silniku 2,0 TFSI /200 KM/ jest taki sam jak w wersji 2,0 TFSI /230, 240, 265/?

U mnie póki co nie mam z tym problemu...

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 września 2009, 11:06
przez Cotic
No niestety nie mam tego zaworu.
Mam ten starej konstrukcji

jak można kupić ten zawór w polce i czy będzie działał na 100%?

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 września 2009, 11:40
przez krz_p
zawór można kupić można w dowolnym ASO VAG'a

poszukaj na A3-club-ie, jest tam temat o modach 2.0TFSI i min. o tym zaworze

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 września 2009, 12:43
przez Passenger
Passenger napisał(a):Czy zawór upustowy w silniku 2,0 TFSI /200 KM/ jest taki sam jak w wersji 2,0 TFSI /230, 240, 265/?


Już wiem, że tak.

Orientujecie się może od kiedy VAG zaczął wkładać nowy zawór?
http://www.golfmk5.com/forums/showthread.php?t=75232

Rozumiem, że sprawdzić jaki mam DV można tylko wyjmując go?

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 września 2009, 17:04
przez krz_p
jaki masz DV można sprawdzić po VIN-ie lub po numerach na nim

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 7 września 2009, 08:06
przez Cotic
Zawór u Bełtowskiego 221 PLN

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 21 września 2009, 18:53
przez hubcio
U mnie się jechało jakby miał 100kucy. Padało mi to co 5tyś km, potem zamówiłem taki za 800zł metalowy, bodajże coś na f... Ale w tym samym czasie zamówiłem w aso i nie mogłem odwołać. Więc mam na zapas ten z literą D.

Pzdr

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 22 września 2009, 06:33
przez Cotic
No ja już wymieniłem zawór na D i jest ekstra.
Auto przyspiesza jak należy, wręcz słychać że turbo prawidłowo oddycha.

Wymiana (3 śruby) : czas około 10minut

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 26 października 2009, 14:26
przez Passenger
Jaki numer kat. miał zawór starszej generacji? Litera G na końcu a numer taki sam?

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 26 października 2009, 20:52
przez krz_p
nie ten starszej generacji zkońcówką G miał inny numer, ale nie pamiętam dokładnie jaki

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 27 października 2009, 17:28
przez Passenger
Wg ASO u mnie jest DV z literą D. Auto z maja 2008r.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 27 października 2009, 18:48
przez hubcio
Ten z literką D jest bez tego condoma, to nie powinno się nic dziać..

[ Dodano: Sob 14 Lis, 2009 ]
Jak by ktoś chciał, to mam do sprzedania profesjonalny zawór Forge Motosport.

Pzdr

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 16 listopada 2009, 20:14
przez Passenger
Ech te nasze ASO... /w tym wypadku ASO w Toruniu/.
Oczywiście namieszali bo nie rozumieli o co chodzi.
Po dokładnym wytłumaczeniu /mimo, że to sprawa prosta jak konstrukcja cepa/ okazało się, że mam zawór 06F 145 710 G.

Zamówiłem dziś zawór 06H 145 710 D i przy okazji popychacz...
Co ciekawe w ASO VW części są na drugi dzień i są tańsze kilkanaście złotych w porównaniu do ASO Seata, które na dodatek karze czekać 4 tyg...

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 17 listopada 2009, 08:44
przez Cotic
Właśnie teraz sie zastanawiam.
Jak mam już zaworek z końcówką D, to chyba teraz można bez problemu założyć Forge Pop Off.
Jak był stary zawór to ta gumka pekała, teraz w sumie nie ma co się tam stać

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 11:18
przez hubcio
W tym z forge jest zupełnie inna konstrukcja, bez żadnych gumek. Może to głupie ale zauważyłem mniejsze spalanie :) Oferta nadal aktualna, dla forumowiczów 350zł :)

Pzdr

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 11:23
przez Cotic
Na allegro 280zł kosztuje

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 15:33
przez hubcio
zawór forge motosport 280zł? to chyba podróba...

mówie o takim: http://www.forgemotorsport.com/content. ... t=FMFSITVR

250$ to tak :)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 15:50
przez Sammael
hubcio napisał(a):mówie o takim: http://www.forgemotorspor...roduct=FMFSITVR

i za niego 350zł ?? ?? jeśli tak to na 95% biore a tą chwile rezerwuje.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 15:55
przez Cotic
Kurde i na allegro zniknęło. :(

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... t=FMDVFSiT
ile ten zaworek?

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 15:58
przez Sammael
Cotic napisał(a):http://www.forgemotorspor...roduct=FMDVFSiT
ile ten zaworek?


Też jestem ciekawy. Bo już go miałem zamawiać ale gość mnie wku-ten-tegował. Jak masz, też dostępne hubcio to biorę komplet.
Tyle, że dla mnie ten -> http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... ct=FMFSITR do S3, do Ciebie Cotic przecież też, bo masz k04 i DV-ałke z przodu a nie na turbo jak w k03. ten co podałeś jest do k03.
btw. Ten na allegro co był, to gość siedzi na a3-clubie, pracuje w forge'u w UK.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 16:49
przez Passenger
Cotic w FR ma K03, no chyba, że już się przesiadł na K04 ;)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 18 listopada 2009, 19:56
przez Cotic
mam K03, zaworek znajduje sie przy samym turbo od spodu

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 19 listopada 2009, 01:53
przez Sammael
sorry, myślałem, że masz cupre...

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 19 listopada 2009, 07:52
przez Cotic
Niby nie Cupra, ale jeździ lepiej niż S3 Sportback :)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 20 listopada 2009, 11:38
przez hubcio
FWD więc nie porównujmy :)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 20 listopada 2009, 11:41
przez Sammael
Cotic napisał(a):Sportback :)
szczęśliwie nie mam sportbacka. tak nie za bardzo wiem a propos czego to było.

hubcio, zadałem Ci dwa pytania - bo oferowałeś się, że sprzedajesz.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 20 listopada 2009, 13:21
przez hubcio
nie zrozumiałeś mnie, mam do sprzedania jeden zawór, taki jak tu: http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMFSITV

zawór był założony na 2 dni, ale ze względu że auto poszło na sprzedaż bo trafił się kupiec to został. Jest wszystko co dał producent: zawór, 3dysze, 2 sprężynki, wężyk. Instrukcja jest na stronie. Można dowolnie regulować.
Pzdr

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 21 listopada 2009, 13:12
przez Cotic
http://shtuning.pl/ tu masz zawór po 280zł
ja już go dostałem i oryginał :)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 22 listopada 2009, 21:00
przez hubcio

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 23 listopada 2009, 09:30
przez Cotic
Jeśli mówiz o tym zaworze to ja go wcześniej już miałem,
ale zatarł sie po 15.000km.
Lepiej kupić seryjny z końcówką ....D

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 marca 2010, 18:38
przez zwirek75
Chyba u mnie też DV się nadaje powoli do wymiany. Zdarza sie (bardzo rzadko) ze przy wcisnieciu w deche samochod nie jedzie mimo ze sprezarka laduje - co slychac (duzo NM na poczatku skali).
Wg vwortex 06H 145 710 D (ten lepszy) jest następcą 06F 145 710 G - pierwszy występuje w nowych 1.8 TSI CDAA i 2.0 TSI CCZB, poprzedni był w 1.8 TSI BZB i 2.0 BWJ/BWA

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 marca 2010, 19:40
przez pkonrad
zwirek75 napisał(a):Chyba u mnie też DV się nadaje powoli do wymiany.

U mnie nie zauważyłem jeszcze żeby coś niepokojącego się działo, ale profilaktycznie przy przeglądzie na 30k km wymienię ten zawór i od razu na wszelki wypadek popychacz w pompie paliwa.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 marca 2010, 22:46
przez hubcio
bez sensu wymieniać zawór jeśli masz już ten "ulepszony", ten 06H 145 710 D

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 5 marca 2010, 23:27
przez pkonrad
bez sensu wymieniać zawór jeśli masz już ten "ulepszony", ten 06H 145 710 D

hubcio, na ciebie to już paragrafów brak !! :spam:
Widzisz żebym gdzieś napisał ze mam nową wersję zaworu DV ?? !! ??

zwirek75 napisał(a):Wg vwortex 06H 145 710 D (ten lepszy) jest następcą 06F 145 710 G - pierwszy występuje w nowych 1.8 TSI CDAA i 2.0 TSI CCZB, poprzedni był w 1.8 TSI BZB i 2.0 BWJ/BWA

Umiesz ty czytać ze zrozumieniem ?? Pod moim avatarem (to takie logo graficzne pod nickiem i napisem LeonClub Team) masz napisane jaki mam typ silnika :zniesmaczony:

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 6 marca 2010, 13:11
przez zwirek75
Przy okazji znalazlem porownanie Forge-a z serią. Link jest tutaj: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3336171

In conclusion:
- Forge vs OEM showed no significant improvement in boost holding capability
- Forge vs OEM showed no significant change in boost ramp-up
- Forge exhibited no improvement in mid-range and upper RPM boost over OEM
- Forge showed a ~.3s decrease in response over OEM when recirculating boost
- Forge exhibited comparable rate of releasing boost to OEM
- Forge increased backpressure on turbine compared to OEM, as observed by a 3-5psi pre-throttle body spike.
- The Forge valve is still a mechanical diverter valve and still relies on vacuum from the throttle plate for recirculating boost, whereas the OEM DV relies on electricity to retract the piston and recirculate boost.
Czyli zmiana na Forge
- nie wykazała żadnej znaczącej poprawy doładowania
- nie wykazala żadnej poprawy narastania cisnienia doladowania
- nie wykazala zadnej poprawy w zakresie srednich i wysokich obrotów
- wykazala 0.3 s opoznienie przy zalączaniu (przy puszczeniu "gazu")
- wykazala niepożadany wzrost cisnienia zwrotnego na turbinie o 3-5 psi (200-350 mbar)
- Forge jest urzadzeniem sterowanym mechanicznie (prozniowo) , zawor seryjny jest sterowany elektrycznie (elektromagnes) wiec dziala szybciej

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 07:39
przez pkonrad
Wczoraj wymieniłem u sobie w Leonie zawór upustowy na najnowszy 06H 145 710 D, chociaż tak naprawdę jeszcze nie było to wymagane. Stary jest jeszcze sprawny. O dziwo mój oryginalny zawór, który był seryjnie zamontowany miał nr katalogowy: 06F 145 710 C, a nie 06F 145 710 G jak pisaliście wcześniej. Silnik 2.0 TFSI 200KM BWA.

Obrazek

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 08:55
przez zwirek75
pkonrad, O ile sie nie myle - 06F 145 710 C jest najstarszy, potem był 06F 145 710 G (miał być poprawiony - jest w moim BZB), najnowszy jest 06H 145 710 D (jest w CDAA)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 10:43
przez niq
Racja ;)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 11:07
przez pkonrad
zwirek75 napisał(a):O ile sie nie myle - 06F 145 710 C jest najstarszy

W takim razie dobrze że wymieniłem go na najnowszy model :)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 14:39
przez niq
We wrześniu auto straciło mi moc, wymieniałem na najnowszy i talala ;) na razie się trzyma :ok:

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 16:42
przez krz_p
pkonrad nie masz się co dziwić, w większości BWA był zamontowany ten zawór o nr 06F 145 710 C
u mnie też taki był, ale profilaktycznie wymieniłem na ten najnowszy

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 17:47
przez pkonrad
krz_p, kiedyś chyba Ty pisałeś, że za wymianę zaworów ASO liczy jak za zborze. Powiem Ci, że mnie w ASO Seata w Kielcach policzyli całe 24zł brutto :) Chyba, że coś z czymś pomyliłem.

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 11 kwietnia 2010, 18:10
przez niq
Ja sobie to sam wymieniałem na kanale, bo jakoś nie ufam ludziom w aso ;)

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 1 maja 2018, 10:39
przez luki530
zwirek75 napisał(a):pkonrad, O ile sie nie myle - 06F 145 710 C jest najstarszy, potem był 06F 145 710 G (miał być poprawiony - jest w moim BZB), najnowszy jest 06H 145 710 D (jest w CDAA)
Panowie wiem że odkopuje strasznie starego kotleta ale czy te zawory są wszystkie takie same? W sensie pasowania? Różnią się tylko nowością?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 30 maja 2018, 23:29
przez arons666
luki530, Tak te wszystkie oryginalne zaworki są takie same ale z zewnątrz i ich mocowanie się nie zmieniło. Jedynie czym one się różnią to konstrukcją wewnętrzną.

Na pierwszy montaż u mnie w Cuprze był 06F 145 710 G (zdjęcie poniżej).
Obrazek

Nie miałem z nim problemów, ale wiem że wyszedł nowszy o poprawionej konstrukcji wewnętrznej o nr 06H 145 710 D (zdjęcie poniżej) i taki też sobie kupiłem w ASO i zamontowałem. Tuner robiący u mnie program bardzo pochwalił tą decyzję.
Obrazek

Re: Problem - seryjny zawór upustowy

PostNapisane: 30 maja 2018, 23:50
przez ksl
Jak cos to mam taki zawór w pełni sprawny- tej nowe konstrukcji do sprzedania

Re: Zawór upustowy po podniesieniu mocy przestaje pracować

PostNapisane: 9 czerwca 2018, 08:44
przez luki530
Panowie poszukuje informacji gdzie znajdę ten zawór w 1.8 tsi CDAA, czy ktoś coś wie? Może macie dostęp do schematów?, bo ostatnio etka online przestała działać :(

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Re: Zawór upustowy po podniesieniu mocy przestaje pracować

PostNapisane: 9 czerwca 2018, 17:04
przez arons666
luki530, u Ciebie ten zawór znajduje się przy kolektorze wydechowym przy turbo (zdjęcie poniżej).

Obrazek