Strona 1 z 1

[ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 16:37
przez rafi2002
szpery Quaife...ktory konkretny model pasuje do leona 1P 'manual 6 biegów'? i czy sa inne firmy które możecje polecic ?

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 17:09
przez Passenger
Jeśli skrzynia 02Q to szpera Quaife QDF16R - polecam.
Polecany też jest Peloquin i robi szperę do tej skrzyni - kolega Biloowa chyba ma właśnie Peloquina.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 17:17
przez rafi2002
(Quaife u tomsona... ale dosyc drogo teraz maja)... a gdzie mozna jeszcze je dostać? i czy założenie jest plugnplay czy raczej dla złotej rączki ;)?

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 17:23
przez Passenger
Tomson lub ebay - około 3000-3500 pln trzeba liczyć przy dzisiejszym kursie.
Do tego dolicz śruby montażowe /bo seryjnie mechanizm różnicowy jest nitowany i nity trzeba wywalić/ w VW około 600 pln, ew. śruby ARP - ciężko dostać do tej skrzyni i są droższe.
Montaż - trzeba zdjąć skrzynię oczywiście. Wszędzie gdzie pytałem wołano 1000 pln.
Na gotowo około 5000 pln. Chyba, że znajdziesz znajomego mechanika, który złoży to taniej.

Peloquin w zakupie wychodzi podobnie, tylko śruby chyba dają w komplecie.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 18:33
przez olus
sam sie nad taka inwestycja zastanawialem, ale narazie odpuscilem (troche za droga impreza)

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 18:44
przez noktoto
olus, do podobnych wniosków doszedłem, o ile to jeszcze miało jakiś sens jak $ był po 2PLN, to teraz już nie bardzo.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 4 lutego 2010, 19:37
przez rafi2002
No wychodzi sporo ... ale wydaje sie ze warto ;) albo sprzedac seat-a +5000 i kupic audi s4 ;) (troche starsze)... jak tylko wpadnie troche kaski to zamontuje ;)

[ Dodano: Czw 04 Lut, 2010 ]
niedlugo bedzie wiecej ;)... duuuzo lepsza trakcja i w takich warunkach jak teraz tez pomaga... nie jest to 4x4 ale zawsze chociaz 2 kola ciagna rowno

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 23 marca 2014, 17:13
przez raflo83
odświeżając temat. Ktoś planuje zainstalować w niedługim czasie szperę do 1P? Zastanawia mnie, czy nie jest to lepsza "inwestycja", niż pakowanie kasy na kolejne KM. Nie miałem nigdy okazji jeździć mocną FWD ze szperą, tak więc nie mam porównania.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 24 marca 2014, 22:22
przez Qrczaq
U mnie wleci niedługo.

Do 350HP nie ma większego sensu, chyba, że latasz po torach.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 25 marca 2014, 09:47
przez AntY
W moim przypadku gdzie stosunek cena/moc jest mierny wole zainwestować kilka tysi w szpere.
Moim zdaniem jest to lepsza inwestycja, jeśli faktycznie masz zamiar bawić się na torze.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 25 marca 2014, 09:50
przez raflo83
Qrczaq napisał(a):U mnie wleci niedługo.
jaka? Gdzie kupowałeś?
Qrczaq napisał(a):Do 350HP nie ma większego sensu, chyba, że latasz po torach.

no tu bym się nie zgodził, bo problemy z trakcją występują już w warunkach "drogowych" przy serii, a już nie mówiąc o mocy pod 300KM.
To tylko teoria, ale jak poczytałem trochę na zagranicznych forach, to ludzie sobie bardzo sobie chwalą w Seatach i Golfach V.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 25 marca 2014, 10:25
przez AntY
Własnie pochwal sie co wyszperałes...
Ja mysle nad Quaife. Bezpośrednio od nich bym brał, bo w PL krzyczą min. tysiaka więcej.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 25 marca 2014, 11:17
przez Qrczaq
Szpera tylko da Ci przewagę na torze w szybkich zakrętach gdzie nie odpuścisz gazu nic więcej, nie polepszy trakcji na drodze zwykłej na tyle żeby to odczuł jakoś szczególnie. Lepiej lepsze gumy kupić.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 17:07
przez spinpoint
Mam problem z odpowiednim doborem śrub które podobno potrzebuje do montażu świeżo kupionej QDF116R. W salonie nie wiedzieli, od VW mam informacje, że jest kilka rodzajów i każdy dość drogi od 400 do 800 zł. Czy ktoś to montował w/w szpere do Cupry 1P może mnie pokierować co i gdzie najlepiej kupić ? W sumie to każda informacja związana z montażem będzie cenna :-)

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 17:21
przez Qrczaq
Co to jest szpera, bo po google wychodzi, że to koło zamachowe. Śruby arp. Powinien CI podać producent szpery,

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 18:58
przez raflo83
spinpoint napisał(a):Mam problem z odpowiednim doborem śrub które podobno potrzebuje do montażu świeżo kupionej QDF116R. W salonie nie wiedzieli, od VW mam informacje, że jest kilka rodzajów i każdy dość drogi od 400 do 800 zł. Czy ktoś to montował w/w szpere do Cupry 1P może mnie pokierować co i gdzie najlepiej kupić ? W sumie to każda informacja związana z montażem będzie cenna :-)

ponieważ też się zacząłem interesować zapytałem się bezpopośrednio w Quaife - jeszcze nie odpowiedizeli. W FAQ na ich stronie jest napisane: "There are no special parts required to install a QUAIFE differential, beyond what may normally be needed to install a stock unit. The basic parts needed will be: differential bearings, transmission or rear end gaskets, and possibly some shims if required."

[ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 19:09
przez caligator
raflo83 napisał(a):
spinpoint napisał(a):Mam problem z odpowiednim doborem śrub które podobno potrzebuje do montażu świeżo kupionej QDF116R. W salonie nie wiedzieli, od VW mam informacje, że jest kilka rodzajów i każdy dość drogi od 400 do 800 zł. Czy ktoś to montował w/w szpere do Cupry 1P może mnie pokierować co i gdzie najlepiej kupić ? W sumie to każda informacja związana z montażem będzie cenna :-)

ponieważ też się zacząłem interesować zapytałem się bezpopośrednio w Quaife - jeszcze nie odpowiedizeli. W FAQ na ich stronie jest napisane: "There are no special parts required to install a QUAIFE differential, beyond what may normally be needed to install a stock unit. The basic parts needed will be: differential bearings, transmission or rear end gaskets, and possibly some shims if required."


Zamierzasz jezdzic na tor reularnie! Jesli nie to po co ci szpera? Chyba nie szalejesz po drogach tak zeby byla niezbedna w zakretach.:p


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 19:20
przez spinpoint
To równie dobrze można się pokusić o pytanie czy zakup Cupry był niezbędny do dojazdów do pracy :-)
Mi Quaife nie odpowiedział na zapytanie już z 3 tygodnie, gdybyś miał jakieś niusy proszę o info.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 19:44
przez raflo83
spinpoint napisał(a):Zamierzasz jezdzic na tor reularnie! Jesli nie to po co ci szpera? Chyba nie szalejesz po drogach tak zeby byla niezbedna w zakretach.:p

uważam, że jest to lepsze rozwiązanie, niż dodawanie kolejnych KM. W końcu jest to seryjne wyposażenie w Megane RS, Focus RS i w nowej Cuprze, a nawet one mają mniej KM (oprócz Focusa), niż Twoja, czy moja Cupra. Zapewne inżynierowie Renault, Forda, czy Seata wiedzą, co robią.
P.S.
W mieście jeżdżę tylko na 1 i 2 biegu, ale na AOW już wrzucam 3ci :mrgreen:

[ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 20:08
przez caligator
Powiem tak... Kazdy kupuje i montuje co chce:) Passenger montujac Quaife stwierdzil po jakims czasie z tego co pamietam ze roznicy zbytnio nie odczul wiec osobiscie nie widze sensu zwlaszcza ze dla mnie to dodatkowe wyzwanie - jazda bez szpery... Jesli pojezdze troche po torze w tym sezonie, poznam granice sterowalnosci auta to moze wtedy sie zdecyduje ale do normalnej jazdy po prostu nie widze sensu bo nikt o zdrowych zmyslach w ruchu ulicznym nie ryzykuje w zakretach na drogach publicznych tak zeby szpera sie przydala - zreszta to zawsze bedzie FWD tak czy inaczej... Na AOW na pewno nie zrobisz uzytku ze szpery:) i nie wiem gdzie ty jezdzisz po tym wrocku bo ja nawet czasem wrzucam 5-tke:p


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 21:07
przez raflo83
to sobie "teoretycy" pogadaliśmy :) Będę czekał z niecierpliwością, jak wypowie się osoba (może Spinpoint), która zamontuje i podzieli się wrażeniami.

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 06:37
przez Passenger
caligator napisał(a):Passenger montujac Quaife stwierdzil po jakims czasie z tego co pamietam ze roznicy zbytnio nie odczul


Owszem w codziennej jeździe różnica nie jest porażająca, ale IMO na torze była znaczna poprawa.
Przy ostrym ruszaniu, na mokrym/"brudnym" asfalcie, gdzie koła nierównomiernie tracą przyczepność i bez szpery cała moc idzie w nieprzyczepne koło, szpera daje moc równomiernie na oba koła i start jest efektywniejszy... Także nie tylko zakręty, chociaż w zakrętach efekt był najlepszy. Można znacznie wcześniej docisnąć gaz przy wychodzeniu z zakrętu...

A propos montażu:
Seryjnie mechanizm różnicowy jest przynitowany do przełożenia głównego. Trzeba te nity "odnitować" i w zamian potrzebne są śruby mocujące.
Tu pojawia się problem bo Quaife śrub nie załącza (w przeciwieństwie do firmy Peloquin).
Ja kupiłem śruby w ASO VW, ale kompletnie nie pamiętam numeru części.
Dobrym wyjściem są śruby ARP - dostępne np. w www.tomson.com.pl

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 14:29
przez raflo83
spinpoint napisał(a):To równie dobrze można się pokusić o pytanie czy zakup Cupry był niezbędny do dojazdów do pracy :-)
Mi Quaife nie odpowiedział na zapytanie już z 3 tygodnie, gdybyś miał jakieś niusy proszę o info.

ja miałem większe szczęście, bo odpisali po jednym dniu:

"The item you need is QDF16R price is £615.00 + VAT
You need a bolt kit aswell. F8R206KIT price is 112.50 + VAT
Shipping to Poland is £49"

P.S.
jak to jest z VAT, jeśli jestem osobą prywatną i chcę kupić z Angli?

Re: [ALL] szpera do 1P

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 17:56
przez Qrczaq
płacisz normalnie vat 23%