Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana BORDNETZ

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana BORDNETZ

Postprzez niq » 5 sierpnia 2010, 17:12

Po wizytach u elektroników, po męczarniach, tracąc kupe kasy dowiedziałem się że mam uszkodzony sterownik BORDNETZ. Dzisiaj zakupiłem nowy. Pytanie, czy jak skopiuje długie kodowanie, przełożę sterownik, wkleję kodowanie to będzie wszystko okey? Mechanik powiedział mi, że nie ma jutro czasu a to nie jest trudne do zrobienia, więc postaram się pomęczyć sam. Pod wieczór wyjeżdżam.

Pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Reklama

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez Sammael » 5 sierpnia 2010, 22:26

niq, zależy jakiego BORDNETZA kupiłeś, jeśli takiego samego to owszem będzie ok.
Jeśli kupiłeś jakiegoś z niższą literką alfabetu - bliżej A to niestety nie będzie dobrze.

Najwcześniejsze literki alfabetu mają za małą pamięć - są różne bordnetzy 17,19,20,21,23 a nawet i 30 bajtowe w autach z wypasionym wyposażeniem.
Jeśli kupiłeś bordnetza akceptującego mniejszą długość słowa kodowego to niestety będzie lipa - obetnie ostatnie bajty i coś nie będzie działać.

Oszczędzając Ci roboty i nerwów - wtyczki w bordnetzie pasują tylko w jedno określone miejsce - ułatwienie.
Żeby odpiąć wtyczki są takie dwie fioletowe zasuwki - trzeba je przestawić. Jak zobaczysz będziesz wiedział o co chodzi.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez niq » 5 sierpnia 2010, 22:41

Kupiłem identyczny jaki siedział u mnie, z literką E. Dzięki za pomoc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez Sammael » 5 sierpnia 2010, 22:49

niq napisał(a):literką E

21 bajtowy, ostatni bajt odpowiada za xenon. To tak dla potomnych :)
Wszystko będzie ok.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez niq » 6 sierpnia 2010, 17:20

Zaraz coś mnie strzeli, po przełożeniu, wklejeniu kodowania- odpalam. Patrze na zegary - spalona żarówka. Zapalam światła a xenony migają jak stroboskopy, z tyłu nie świecą wcale. Włączam długie - to już w ogóle dyskoteka. Spryskiwaczy, jaki i przeciwmgielnych jak nie było, tak nie ma. Zamieniałem identyczne przkaźniki, nic. Założyłem stary sterownik - nie ma prawego xenonu, prawa żarówka migacza spalona. Zaraz działa okey. Już mnie coś bierze, jestem umownio do elektronika - ponoć szpeca. Spróbuję wymienić kupiony sterownik na inny. Dzięki za pomoc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez Sammael » 6 sierpnia 2010, 17:29

Bordnetz, który kupiłeś najprawdopodobniej był uwalony...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez niq » 6 sierpnia 2010, 21:04

Wymienię i zobaczymy.... teraz głupia sprawa, włączałem na chwile auto i sprawdzałem wszystko, włączyłem klimę a jak gasiłem silnik to słyszałem, że chodzi wentylator od chłodnicy. A silnik był zimny... :x
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez Sammael » 6 sierpnia 2010, 21:22

niq napisał(a):włączyłem klimę

niq napisał(a):wentylator od chłodnicy
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez maniek23 » 11 marca 2020, 09:10

Odgrzeję temat.

Chcę wymianić moduł bordnetz na 30 bitowy. Czy będzie ktoś tak uprzejmy i krok po kroku wyjaśni jak to zrobić? Co kopiować ze obecnego (z jakiej zakładki), czy wymieniać kostki w zakupionym (bo przyszedł z kostkami)?

Z góry dzięki za pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez mm.max » 19 marca 2020, 09:39

Jezeli kupicie BordNetz kupujcie od Leona nie od innych VAGów bo będą jaja ze światłami jak powyżej.
Za problemy ze światłami odpowiada bajt 18 (chyba z tego co pamiętam) i w żadnym wypadku nie należy tam nić ruszać tym bardziej wybierać z listy która sie rozwija jak jest w kodowaniu 00 tak ma zostać !
Kopiowanie kodowania też na niewiele pomoże... Bajt 18 pod wartością 00 ma "maskowaną" / "ukrytą" w rzeczywistości jest to inna wartość którą producenci Ukrywają i przypisują do odpowiedniej konfiguracji świateł w konkretnym samochodzie.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez bzykofm » 19 marca 2020, 15:49

Dokładnie, miałem tak u siebie. Bordnetz z Golfa nie widział bocznych kierunków. Golf VI ma kierunki w lusterkach a Leon nie.
Problem rozwiązał Vag Can Pro i a raczej przede wszystkim kolega Axee :-)
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez maniek23 » 20 marca 2020, 10:52

mm.max napisał(a):Jezeli kupicie BordNetz kupujcie od Leona nie od innych VAGów bo będą jaja ze światłami jak powyżej

Kupiłem 30 bitowy AJ niby z Leon-a, więc zobaczymy co wyjdzie.
Dzięki za pomoc, jak coś jeszcze to będę dopytywał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Wymiana BORDNETZ

Postprzez _carlos- » 29 grudnia 2020, 00:48

Mam moduł 23 bajtowy 3C0 937 049 AE. Czy mogę go zastąpić modułem z serii 3C8?

Opis wtyczek modułu bordnetz:
wtyk A
1-Terminal 30
2-prawy przód żarówka, światła mijania
3-prawy przód żarówka- światła drogowe
4-prawy przód żarówka - światła przeciwmgłowe
5-prawy przód żarówka - światła ksenonowe
6-prawy przód żarówka - kierunkowskaz
7-lewe światło postojowe
8-pusty
9-uziemienie
10-przekaźnik pompy paliwa 2
11-przekaźnik zasilania

wtyk B
1-prawa tylna żarówka - światła cofania
2-przekaźnik podgrzewania przedniej szyby
3-pusty
4-lewa tylna żarówka - światło przeciwmgłowe
5-prawa tylna żarówka - światło stop
6-pusty
7-oświetlenie przestrzeni nóg
8-pusty
9-prawy tył żarówka - światło pozycyjne
10-prawy tył żarówka - kierunkowskaz
11-przednie oświetlenie wnętrza
12-Terminal 58d

wtyk C
1-sterownik podgrzewania foteli przednich
2-lewa tylna żarówka - światło stop
3-prawy tył żarówka - światło przeciwmgłowe (RHD)
4-pusty
5-pusty
6-pusty
7-pusty
8-oświetlenie tablicy rejestracyjnej
9-Żarówka światła stop wysokiego poziomu
10-lewy tył żarówka - światło pozycyjne
11-lewy tył żarówka - kierunkowskaz
12-lewa tylna żarówka - światła cofania (RHD)

wtyk D
1-Terminal 30
2-lewy przód żarówka- światła przeciwmgłowe
3-lewy przód żarówka- światła drogowe
4-lewy przód żarówka, światła mijania
5-uziemienie
6-lewy przód żarówka - światła ksenonowe
7-przekaźnik zasilania
8-przekaźnik mycia reflektorów
9-pusty
10-prawe światło postojowe
11-lewy przód żarówka - kierunkowskaz

wtyk E
1-przełącznik świateł - terminal 58
2-włącznik świateł stop
3-pusty
4-pusty
5-pusty
6-przełącznik świateł przeciwmgłowych
7-uziemienie (manualna skrz.) lub mechatronika (DSG)
8-przełącznik świateł - terminal 56
9-pusty
10-pusty
11-pusty
12-pusty
13-przełącznik świateł (tylne przeciwmgłowe)
14-przełącznik świateł (asystent świateł)
15-pusty
16-przełącznik świateł (DRL)

wtyk F
1-przekaźnik zasilania - terminal 50
2-przekaźnik zasilania - terminal 15
3-silnik przednich wycieraczek, sensor deszczu
4-alternator
5-przełącznik kontaktowy maski silnika
6-włącznik świateł cofania
7-Terminal 30
8-Terminal 31

wtyk G
1-sterownik kolumny kierownicy - terminal 50
2-Kontrolka świateł awaryjnych
3-pusty
4-regulator intensywności oświetlenia przyrządów
5-pusty
6-pusty
7-bramka Can bus low
8-bramka Can bus high
9-włącznik świateł awaryjnych
10-regulator intensywności oświetlenia przyrządów
11-sterownik kolumny kierownicy - terminal 15
12-regulator intensywności oświetlenia przyrządów

wtyk I
1-wejście terminal 75
2-wyjście terminal 75

wtyk J
1-bezpiecznik dla pompy mycia przedniej i tylnej szyby - wejście
2-silniczek tylnej wycieraczki, pompy mycia przedniej i tylnej szyby
3-bezpiecznik klaksonu
4-silniczek tylnej wycieraczki, pompy mycia przedniej i tylnej szyby
5-uziemienie
6-Dźwięk tonów wysokich i niskich klaksonu

wtyk K
1-ogrzewanie tylnej szyby
2-pusty
3-pusty
4-pusty
5-bezpiecznik - terminal 30g
6-bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby
7-pusty
8-pusty
9-pusty
10-Terminal 30g

wtyk L
1-wejście terminal 15
2-wyjście terminal 15
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości