Witam
Tak, dodatkowo sterownik po stronie kierowcy i pasażera
1T0 959 701G i 702G
Analizowałem dokumentacje elektryki "erwin" i mam już pewne różnice pomiedz 2xel a 4xel
w każdym razie wtyczki są te same ale inny rozkład Pinów.
Tył auta
wersja 2x el.szyby
2 przew. audio
4 przew sterowanie zamkami - podpiete do modułu komfortu
wersja 4x el.szyby
2 przew. audio
2 przew. magistrala Can (H+L)
2 przew. zasilanie + i masa
1 przew. ? czujnik
z powyższego wynika, że wystarczy odpiąć od modułu komfortu 4 linie (lewa strona) 4 linie (prawa strona) i na ich bazie doprowadzić odpowiedni sygnał, na odpowiednie piny w drzwiach. Może niezbyt ładnie ale raczej trudno wiązkę wymienić.
Do drzwi z tyłu kupujemy wtedy komplet:
- kompletne plastikowe boczki z tapicerka i rączką z klawiszem podnoszenia
- moduł sterownika z silniczkiem 1K0 959 703 i 704 (E lub C )
- wiązkę el. drzwi tył
Moduł komfortu musi posiadac obsługę sterowania 4x el. szyby. W moim roczniku mam moduł z końcówką AK.
Address 46: Central Conv. art No: 1K0 959 433 AK
Z tego co widziałem u innego usera z Alteą (4xel.) był dokładnie taki sam moduł

.
Poniżej wyciąg z logów z informacją o wersji sterowników:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver
Part No: 1T0 959 701 C lub G (C zastąpił moduł B)
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. - komfort
Part No: 1K0 959 433 AK
-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass.
Part No: 1T0 959 702 C lub G
-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left
Part No: 1K0 959 703 E lub C
-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right
Part No: 1K0 959 704 E lub C
jeżeli się mylę proszę o korektę.
oznaczenia kabli niebawem...
pzdr
P
PS:
uwaga zdęcie boczku wymaga odpięcie podnośnika od szyby, niestety trzeba specjalnego klucza lub...

grubszego blachowkrętu w celu wyjęcia plastikowej blokady.
[ Dodano: 6 Październik 2010, 17:56 ]Uwaga:
wyżej wymieniona lista części dotyczy aut które posiadają sterowane elektrycznie szyby z przodu bez el. lusterek.
Jeżeli masz już el.szyby przód i el. lusterka, inetresuje Cie tylko zestaw części na tył.
Nie musisz wymieniac wiązek w drzwiach przód.
[ Dodano: 17 Październik 2010, 15:13 ]Tył:
Wtyczki drzwi z el. szybami róznia sie od wtyczek z recznymi szybami, tylko rozkladem PIN. W elektrycznie ster. szyb mamy inne piny z 20 zajete a w recznych inne (opis ponizej). Z tego wynika ze mozemy uzupelnic brakujace piny w gniezdzie w slupku (prowadzac odpowiednie przeowdy i sygnał + wymienic wiazke w drzwiach id..
Sposób na brakujace piny w wtyczce,
najprościej jest kupić odciete gniazda z słupków z 5cm zapasem kabla.
Po wymontownaiu pinów z tak pozyskanych wtyczek mozemy je wsunąć do naszych gniazd. Uzyskujemy w ten sposób prawidłowe bezpieczne połaczenie nowej wiazki el. drzwi z instalacja samochodu.
Tył ręczne szyby
(sterowanie zamkiem odbywa się za pomocą modułu komfortu 4 przewody)
gniazdko z słupka tył
1 - - 2
3 - - 4
5 x x 6 do comfortu (zasilanie ?)
7 - - 8
9 x x 10 Audio
11 - - 12
13 x x 14 do comfortu
15 x x 16 do comfortu
17 - - 18
19 - - 20
El. szyby tył
wtyczka tył
1 - - 2
3 - - 4
5 - - 6
7 x x 8 Can-L/Can-H
9 x x 10 Audio
11 x x 12 Masa/SC58 Fuse
13 - - 14
15 - - 16
17 - - 18
19 - - 20
[ Dodano: 17 Październik 2010, 22:43 ]UWAGA na wersje rocznikowe modułów i kabli.
moduły sterowników drzwi z serii C do roku 2007
moduły sterowników drzwi z serii G od roku 2008
posiadaja inne wyprowadzenia pod przelacznik lusterek, są róznice w wiązkach drzwi
kupując elementy najlepiej kupić od jednego samochodu całość, tj. kompletne boczki z wiązkami i sterownikami i pod nie dopiero wykonywać modyfikacje własnej elektryki...
P
[ Dodano: 20 Październik 2010, 17:57 ]aktualnie przeszedlem juz
ETAP 1
- czyli elektrycznie skladane lusterka przod
wymienione wiazki w drzwiach i sterowniki, dolozono 3 przewody pomiedzy slupkiem kierowcy a konsola pod przelacznik lusterek.
pojawil sie problem, lusterka sie skladaly w trybie regulacji ustawien, a na ustwaieniu zlozone sie rozkladaly :/
zamienilem piny w silniku skladania lusterek po obu stronach, teraz jest OK.
Uwaga na wersje schematow el. w moim, masa do przelacznika lusterek jest zapieta z klawiszy zamykania drzwi.
ETAP 2 - przedemna
przygotowanie instalacji tylnych drzwi czyli dolozenie 4 pinow w kazdym gniazdku slupka i podprowadzenie zasilania oraz lini LIN-BUS (nowa generacja elektryki drzwi) lub jezeli sie uda lini CAN-L/H.
na koniec bedzie how-to
pzdr
P
[ Dodano: 27 Październik 2010, 15:59 ]Witam
Projekt zakończony sukcesem
,
mam zainstalowaną wersje 4x el. szyby i el. lusterka+składane.
dopieszczanie to wiązka drzwi kierowcy, nie styka czujnik F2 (zamkniętych drzwi) ale to pewnie sprawa wiązki drzwi...
ASO usługę wymiany (sama robocizna) wycenili na 1000zł, powiem tak nie jest to wygórowana cena. Zdejmowanie osłon słupków i progów jest trudne nawet z dokumentacją serwisową (ERWIN).
Instrukcji How-TO raczej nie bedzie.
Mogę podpowiedzieć jak rozbroić szybę tył z podnośnika.
1. Po zdjeciu tapicerki boczku (nie plastiku)
- ustawiamy szybę w pozycji mniejwiecej 1/2 otwarcia tak aby przez otwor w boczku (zasłonięty gumową zaślepką) było widać uchwyt szyby wraz z okragłymi rureczkami klinaki ktore trzymaja szybę.
2. demontujemy glosnik
cdn.
[ Dodano: 31 Październik 2010, 15:27 ]cd.
UWAGA
boczków plastikowych nie podważamy !
oczywiście, zdjęcie tapicerki (wcześniej rączki + dwie śruby), wymontowanie głośnika i wtedy
szyba na około 3/4.
dolne śruby pod drzwiami, które są widoczne (w przednich drzwiach 2szt. dla tylnych 1szt)
trzymają spód prowadnicy szyby, NIE wykręcamy tych śrub do końca ! luzujemy je tylko na około 2cm
uwalniamy szybę dla:
- przednich drzwi widzimy 2szt uchwyty z śrubami (klucz 10) które po poluzowaniu (nie odkręcamy całkowicie, palcem z drugiej strony czujemy śrubkę) uwolnią szybę, którą podciągamy do góry i przyklejamy taśmą aby nie opadła w dół.
- tylnych drzwi wyciągamy gumową zaślepkę otworu (tuż nad kieszenią) i przez nią powinniśmy widzieć plastikowe dwie tulejki (jeżeli nie widać opuszczamy szybe tak aby było widać), jedna w drugiej, wyciskamy mniejszą a nastepnie większą , ja uzyłem wkretu ktory włożyłem od tyłu przez dziurkę w mniejszej tulejce i trzymając śrubokrętem większą tulejkę, kombinerkami ciągnęłem za wkręt wyciągając mniejsza tulejkę. wkładamy to potem na odwrót z tym że mniejsza tulejkę warto podgrzać suszarką do włosów (ostrożnie, żeby nie stopić) gdy jest miękka bardzo dobrze wchodzi w drugą

, nałożona na śrubokręt z zgrubieniem którym wciskamy ją w tą większą. Cały myk z tymi tulejkami polega na tym aby wkręt miał łepek mniejszy niż dziurka w wiekszej tulejce a równocześnie aby trzymał dobrze mniejsza tulejkę. szybę unosimy i zabezpieczamy taśmą
zwalniamy wtyczkę el. od zamka drzwi
jeżeli przednie drzwi trzeba rozpiąć lusterko
odkręcamy wszystkie widoczne troxy, poza dolnymi (które mają być poluzowane około 2cm)
plastikowy boczek unosimy do góry, przesuwamy boczek do góry, ma ruszyć o około 1-2cm
uchylamy boczek na klika cm będzie można zluzować linkę przy klamce drzwi (środkowa)
linkę cofamy z uchwytów tak aby nie łamać jej przy wyjmowaniu boczku
boczek unosimy z wyczuciem do góry następie dół cofamy tak aby prowadnice szyb wyszły poza drzwi
opuszczamy boczek tak aby prowadnice wysunęły się poza metalowe mocowanie w drzwiach
nastepnie boczek mozemy oprzeć na drzwich cakłądając dół boczku z prowadnicami na wycięciach i nie odkręconych do konca śrubach dolnych. dzieki czemu możemy operować boczkiem bez rozpinania calej instalacji el. . zakladamy go na odwrot, prowadnice maja byc przykrecone na dole do boczku i wypust/y w dolnej czesci drzwi (metalowe wyciecie coś na U) wsunięte w kwdratowe plastiki w boczku.
pzdr
P