Strona 1 z 1

[TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 14:38
przez jaro4444
Przejrzałem sobie konstrukcję najnowszych motorów CR 2.0 TDI (np. CBB) i śmiem twierdzić, że turbo od tych motorów (wyrób KKK o wydajności i kostrukcji identycznej jak CAHA z B8) podejdzie do BMN praktycznie P&P. Co by to nam dało - turbo, które styka na ok. 215 KM (ja na identycznej konstrukcyjnie turbinie CAHA mam 216 KM) i dostępne w zasadzie cały czas (produkcja BMN jak widomo zakończyła się).

Jak więc to zrobić? Oczywiście są to przypuszczenia, poparte analizą konstrukcji motorów.
Bierzemy więc turbinę 03L253016G z jakiegokolwiek porzeczniaka. Najlepiej jakby miała od razy przy sobie od razu spływ oleju w podporze turba i przykręcony od wylotu części zimnej tłumik szmerów przepływu.
Dla niedowiarków informuje, że kolektor wydechowy od CR pasuje do głowicy 2.0 16V PD (sprawdzone na moim wozie).
Montujemy więc turbinę do głowicy (na uszczelkę pod wydech od BKD), EGR pasuje też kolektora wydechowego. Spływ oleju powinien pasować w miejsce w bloku BMN. Turbina jest podpata i zamontowana.
Dalej podłączamy rurkę smarowania dostarczającą olej od podstawy filtra z silnika BMN i mamy załatwioną kwestię smarowania.
Teraz zasilanie w powietrze - rura od BMN pasuje P&P do turbiny od CR.
Wydech przypuszczam że stożek do wydechu jest identyczny.
Jedyne miejsce gdzie może być przypuszczlnie mały problem mechaniczny to wylot sprężonego powietrza z turbiny i połaczenie go z rurą idącą do IC. Jeśli nie będzie pasować oryginalny wąż po obcięciu szybkozłączki, to sprawę załawi odpowiednio dobrane kolanko silikonowe.
Pozostaje kwestia czujnika połżenia membramy w aktutatorze (wtyczka w mieszku) - jeśli kostki są te same, to i pewnie informacje podawane do ECU są identyczne.

W przypadku silnika BMN cała to operacja ma sens jak zdechnie nam seryjne turbo. Nieco inaczej jest z BKD i AZV. Tam seryjne turbiny są do du...
Wymaga to jednak znacznie więcej zachodu. To co "na oko trzeba by wymienić, by wszystko złożyć P&P na oryginalnych częściach VW:
- turbo,
- wąż smarujący - od BMN,
- dolot z filtra powietrza do turba (harmonijka) z odmą - od BMN,
- pokrywa zaworów silnika - od BMN,
- rura aluminiowa od turba do IC z lewej strony samochodu + kolaka gumowe - od BMN,
- rura od IC do kolektora dolotowego - od BMN,
- chłodnica spalin EGR z wężami gumowymi.
- przedłużenie rury wydechowej o kilkadziesiąt cm, bo turbo BKD wisi w dół, a BMN/CR stoi podniesione do góry.
Teoretycznie wiele elementów, ale ja się dobrze poszuka to można to dostać za psią kasę.
Wszystko co napisałem trzeba jeszcze sprawdzić w naturze, ale może przyda się jako wskazanie drogi ;)

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 15:00
przez pampi
Jeszcze kolego policz ile by taka operacja kosztowała ;p

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 18:45
przez Tom-Tdi
jaro4444 napisał(a):- pokrywa zaworów silnika - od BMN,
- rura aluminiowa od turba do IC z lewej strony samochodu + kolaka gumowe - od BMN,
- rura od IC do kolektora dolotowego - od BMN,

tego nie trzeba wymieniać w przypadku BKD,a z EGR po co walczyć jak najlepiej wywalić cały recyrkulator. A najlepiej pytać dobrego tunera, bo u nich wychodzi najtaniej i najszybciej,bez większej rzeźby

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 20:02
przez jaro4444
pampi napisał(a):Jeszcze kolego policz ile by taka operacja kosztowała ;p


Kolego w przypadku BMN to koszt turba + ewentualne jedno kolanko silikonowe.

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 20:04
przez pampi
jaro4444, a w przypadku BKD chyba więcej ;p

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 20:09
przez jaro4444
Tom-Tdi napisał(a): tego nie trzeba wymieniać w przypadku BKD,a z EGR po co walczyć jak najlepiej wywalić cały recyrkulator. A najlepiej pytać dobrego tunera, bo u nich wychodzi najtaniej i najszybciej,bez większej rzeźby


Trzeba jak chcesz mieć wszystko na oryginale, a nie customa.
Poza tym zaóżenie było takie, że wszysko ma być jak w serii z pełną funkcjonalnością. Jakbym chciał wywalić EGR i inaczej odme poprowadzić to wyjdzie jeszcze taniej.
Poza tym wybacz, ale trochę takich rzeczy robiłem w życiu i gwarantuje Ci, że jak dobrze poszukasz gratów to wyjdzie ok. połowy, no max 65% tego co wybuliłeś za swoją turbinę BMN... ;]

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 20:13
przez pampi
jaro4444 napisał(a):Poza tym wybacz, ale trochę takich rzeczy robiłem w życiu i gwarantuje Ci, że jak dobrze poszukasz gratów to wyjdzie ok. połowy, no max 65% tego co wybuliłeś za swoją turbinę BMN... ;]


Brzmi coraz ciekawiej...powiedz więcej. Myślałem o takiej operacji ale szczerze to nie wiem czy się w to bawić, bo nie wiem ile kasy na to potrzeba i kto by coś takiego zrobił.

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 20:26
przez tatian
pampi napisał(a):i kto by coś takiego zrobił
jak to kto jaro4444 :PPP

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 11 października 2010, 20:29
przez pampi
tatian, no tego to już bym nie był taki pewien...ciekaw jestem po prostu szacunkowo ile taka operacja by kosztowała.

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 12 października 2010, 11:41
przez jaro4444
tatian napisał(a):
pampi napisał(a):i kto by coś takiego zrobił
jak to kto jaro4444 :PPP

Jeszcze nie założyłem, ale założyłem turbo z 2.0 TDI CAHA do 2.0 PD BLB. Poszukaj w dziale "wykresy" ;]

Tu masz manual do montażu CAHA: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=126217.60

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 12 października 2010, 19:51
przez Tom-Tdi
jaro4444 napisał(a):to wyjdzie ok. połowy, no max 65% tego co wybuliłeś za swoją turbinę BMN... ;]


na używanych gratach to napewno,ale ja się zraziłem do używanych turbin za pół ceny-potem auto więcej stoi niz jeździ a przez dobrego tunera można naprawdę za fajną kasę wyhaczyć nówke, i jak by się nawet coś posypało to zawsze można sie dogadać i wymienić

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 14 października 2010, 15:25
przez jaro4444
Tom-Tdi naprawdę mało wiesz o życiu i modach. Obejrzałeś sobie mój manual? Spójrz jaka tam jest turbina i czy jest używana...

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 14 października 2010, 18:55
przez Tom-Tdi
jaro4444 napisał(a):Tom-Tdi naprawdę mało wiesz o życiu i modach. Obejrzałeś sobie mój manual? Spójrz jaka tam jest turbina i czy jest używana...

ok-rozumiem,nie chce się kłócić bo jest to forum dyskusyjne,ale nie wierze że zrobiłeś to wszystko wraz z nową turbiną za raptem 1500 zł????

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 14 października 2010, 19:45
przez jaro4444
Tom-Tdi napisał(a):zgadza się. Ja mam właśnie założoną turbinę z BMN'a w silniku BKD i wyszło mnie to właśnie w granicach 4 tyś.na gotowo. Co do BRD to różne plotki krązą na temat jakości tych turbin-jedne są dobre drugie zaś to jakieś odpady poprodukcyjne,ale ile w tym prawdy...??


Tom mała zagadka matematyczna:
4000 zł x 0,65 = ????

Kolego albo w innych postach nie wiesz co piszesz, albo konfabulujesz. :P

W kwocie będącej rozwiązaniem zagadki zmieściłem się z bardzo dużą rezerwą, a po odjęciu przychodu za moje używane turbo BRD koszt był naprawdę śmieszny :yes:

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 14 października 2010, 22:21
przez Tom-Tdi
to naprawdę musiałeś kupić graty za groooooooosze bo nowe turbo po rabatach też nie kosztuje 1200zł,nie licząc gdzie robocizna i strojenie-zwracam honor. ps.ale trzeba się naprawde troche nagimnastykować żeby wyjść w kwocie 2500 ;)

Re: [TDI PD] Montaż turbiny od 2.0 CR do BMN, AZV, BKD

PostNapisane: 14 października 2010, 22:39
przez bubolak
Tom-Tdi, turbo kosztuje 1500zł wg. wątku na a4-klub z manualem jaro4444, Tak poza tym, to operacja kozak. Ja mam u siebie hybrydę i zanim wstanie, to już jestem na miejscu :hahaha: takie turbo ładnie Ci wstaje. Tylko BKD to zupełnie inna bajka, tam chyba lepiej wstawić BigT, zestaw z turbo BMN za wspomniane 4 tyś, lub hybrydę, bo podchodzi p&p.