Strona 1 z 2

multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 6 listopada 2008, 23:50
przez pirzol
Witam

zainstalowałem koło kierownicy z multi-funkcją tak jak opisują to na briskoda, http://octavia-vrs.com/cms/content/mult ... el-install

mam wszystkie podzespoly niezbedne czyli
- taśmę z serii C,
- kabelek do kierownicy i poduszki
- moduł pod kierownice 1K0 953 549 AQ

problem jest w tym ze po zalozeniu w.w. modulu i aktywowaniu VAG multifunkcji nie dziala wspomaganie kierownicy,
wszystkie inne systemy pracują, w VAG nei ma bledow wspomagania, ABS dziala prawidlowo, podgladajac VAG czujnik kata skretu widac ze pracuje prawidkowo, wskazuje tez pozycje "0".
probowalem roznych sposobow adaptacji z jazdami w kolko >20km/h i z mniejszymi raz w lewo/prawo i do prosta. uklad wspomagania nie aktywuje sie
caly czas swieci zolta kierownica.

sprobowalem zamienic spowrotem modul pod kierownica na ten ktrory mialem 1K0 953 549 AE, oczywiscie multifunkcja i sygnal nie dziala (inny kabelek pod poduszka) ale wspomaganie po 300m bez kombinacji zaadaptowalo sobie parametry i dziala...


czy ktos moze powiedziec jak sparwe rozwiazac z modulem z serii AQ ??

pozdrawiam
Piotr

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 7 listopada 2008, 07:14
przez vr6
Ja mam zalozony modul z koncowka AK i nie bylo problemu

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 7 listopada 2008, 08:40
przez Monika
pirzol, na początek zapoznaj się proszę z regulaminem i przywitaj w odpowiednim do tego temacie - pozdrawiam :)

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 7 listopada 2008, 13:10
przez pirzol
Witam

@Monika - przepraszam juz uzupełniłem braki :)

co do kwesti technicznych rozwiazałem problem przy pomocy ASO
w Nowym Sączu (Transkonspol)

reset błedu "krańcowego położenia czujnika skretu" zapisanego w module pod kierownica AQ (z rozbitego auta) , oraz wymuszenie kalibracji ukladu kierowniczego,

po 20m adaptacja przebiegla prawidlowo , wspomaganie ruszylo
:ok:

pozdrawiam
Piotr

[ Dodano: Nie 09 Lis, 2008 ]
Witam

na podstawie własnych doświadczeń oraz terści znalezionych m.in. na briskoda forum...

Jestem po operacji wymiany kierownicy na MFSW - multi funkcje i skore :)
co jest potrzebne:

- kierownica z multifunckją np. 5P0 419 091 B (pasują też od Altei)
- nowy przewód pod poduszkę i mfsw 5P0 971 584
- sprawdzamy czy taśma pod kierownicą jest z serii C czyli: 1K0 959 653 C
- moduł elektroniczny zespolonych przełączników na kolumnie kierownicy z serii, 1K0 953 549 AQ lub AK lub CC lub inny podany na wiki
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cru ... itting_(1K)

1. odpinamy akumulator
2. odkrecamy oslone kolumny kierowniczej obracajac kierownice lewo prawo 90stopni dwie sruby z przodu i jedna pod spodem pod blokada polozenia
3. zdejmujemy poduszkę
4. zdjeta poduszka odpinamy przewody odkrecajac je od poduszki i zdejmujac blokade zaczepu przy zasilaniu poduszki , uwaga zolta wtyczka z biala zapadka, zapadke ciagniemy do siebie delikatnie ciagnac wtyczke tak aby nie uszkodzic tasmy !
5. odkrecamy kierownice
6 zakladamy nowa kierownice, zwracajac uwage na ulozenie tak aby odpowiadalo kierunkowi kol, uwaga naciecie na drazku i na naszej kierownicy nie musi sie zgadzac, zostalo zrobione dla naszej starej kierownicy, u mnie to bylo o 1 frez w lewo ;)
inaczej bedziecie jezdzic z lekko skrecona kierownica a to denerwuje
7. przykrecamy kierownice MFSW
8. montujemy nowy przewod do poduszki i MF 5P0 971 584
9. teraz modul pod kierownica (troche inna metoda niz w serwisowce ;) dziala bez specjalnych narzedzi pinow do odblokowania zapadek modulu)
- modul ktory nas interesuje znajduje sie pod kolumna kierownicy czarne pudelko z jednym czarnym gniazdem i jednym żoltym
wymeiniamy i demontujemy tylko ten modul ! nie dotykamy czujnika katu skretu !!!
- odkrecamy biala srubke pod kierownica
- odpinamy zolta wtyczke z obudowy modulu (to jest od poduszki)
- delikatnie zdejmujemy zatrzaski obudowy modulu z kazdej strony tak aby zobaczyc plytke z elektronika
- pociagamy plytke z elektronika w dol najpierw od gory az wyskoczy z gniazd
- wyjeta plytka odpinamy od plytki czarny przewod (magistrala CAN itp.)
- teraz wymieniamy plytke na nowa z serii AQ lub AK / CC,
- wsowamy ja w miejsce poprzedniej plytki delikatnie wpasowujac piny !!! ostroznie
- zakladamy oslone elektroniki modulu
- podpinamy czarny kabelek oraz zolty
- przykrecamy srobe
10. sprawdzamy czy wszystko jest na swoim miejscu
11. zapinamy akumulator i liczymy ze jest all ok i nasza poducha nie wypali ;)
12. VAG - programujemy nowe funkcje sterownika kierownicy czyli np obsluge radia lub tempomatu jezeli zmienialismy tez manetki.
13. jazda testowa bo swieci sie na zolto kierownica
- kilka metrow, kierownica w lewo na max, w prawo na max i powoli <20km/h do prosta powinien zaskoczyc modul wspomagania kierownicy kontrolka kierownicy zgasnie,
* co jezeli nie (czasem jezeli modul byl z rozbitka beda zapisane bledy)
- VAG sprawdzamy bledy, kasujemy bledy krancowego polozenia kierownicy, i wymuszamy jalkibracje czujnika katu skretu kierownicy
- jazda testowa i jest ok.
14. skladamy oslone kolumny :)

pzdr
P

rysunki
Obrazek

Obrazek

zdjecia z internetu m.in. briskoda :
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: Nie 09 Lis, 2008 ]
dodatkowe moje fotki ...

Obrazek

Obrazek

Edit by Oczkolek

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 23 grudnia 2008, 09:26
przez BoRaS
Czesc,

a mozesz napisac jak zaprogramowac osluge radia w VAG krok po kroku??
Mialem wczesniej kiere z modulem do obslugi telefonu ale wymienilem na taki do obslugi radia (z funkcja mute) wraz ze sterownikiem pod kiera. Wszystko dziala pieknie procz przycisku mute wlasnie... przyciski sa sprawne bo w innej furce smigaja...
Moze cos z radiem trzeba zmienic, jesli wczesniej smigalo z telefonem???
:)

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 23 grudnia 2008, 10:18
przez pirzol
Witam

ustawienia bitow do obslugi funkcji kierownicy sa np tutaj http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... eel#Coding

czy przycisk mute bedzie dzialac bez modulu telefonu trudno mi powiedziec, programowanie funkcji w sterowniku kierownicy robilem z kolega ktory mial VAG :)

moze odczytaj kod sterownika z "innej furki" i porownaj.

pozdrawiam
Piotr

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 23 grudnia 2008, 10:23
przez BoRaS
Dzieki :)

[ Dodano: Czw 25 Gru, 2008 ]
Czy ktos wie, czy kiera i galka z FR beda pasowac od ibizy??

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:29
przez tcaputa
Witam mam pytanko ponieważ widze że bardzo dobrze się na tym znasz może mi podpowiesz jak zdjąć ten moduł sterujący ponieważ staram się pociągnąć go w dół lecz za cholere nie idzie , a musze się dostać do manetki od kierunkowskazu ponieważ jest ułamana w środku i strasznie strzela. Rozebrałem poduszke kierownice odkręciłem tą śrubke odpiołem żółtą wtyczkę lecz dalej nie wiem co zrobić jak ściągnąć taśme i td. Bardzo prosze o rade

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:41
przez pirzol
zeby wyjac manetki, nie musisz zdejmowac modulu sterujacego z pod kierownicy,
modul prosto jest zdjac wystarczy odblokowac mu zatrzaski obudowy potem wyjdzi eplytka a nastepnie gora obudowy ale nie koniecznie

tasmy nie zdejmowalem, nie musialem, ale z tego co czytalem trzeba uwazac zeby nie przestawic czujnika polozenia kierownicy, w innym przypadku czeka cie kalibracja,
polecam wiec kogos kto bedzie potrafil to zdjac....
lub dokladne przeczytanie opisow w internecie....

pozdrawiam
P

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
kolejna uwaga,

zmiana przewodu pod poduszką i zapięcie klawiszy MF spowoduje
- brak sygnału klaksona

więc jeżeli nie macie pod ręką VAG to nie wykonujcie zamiany ponieważ czeka Was jazda bez klaksona.

dopiero zaprogramowanie MF uaktywni klakson i MF :)

pzdr
P

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 14 czerwca 2010, 18:07
przez Maniek79
witam .odkrecilem oslone kolumny kierowniczej i co dalej zeby zdemontowac poduszke i co jest potrzebne do tego?

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 14 czerwca 2010, 19:11
przez belzi
Czy ktos montowal multifunkcje z 1P do 1M ??
Widzialem kiedys taka kiere w Alhambrze, wiec wdaje mi sie, ze powinna smigac

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 15 czerwca 2010, 14:17
przez pirzol
@Maniek79

1. wszelkie prace na własną odpowiedzialność, z wyłaczonym akumulatorem

2. przed operacja zpbacz np. na allegro zdjeci apoduszek jak wygladaj aod spodu i jak wyglada zaczep w kierownicy

3. zeby wyjac poduszke nie trzeba na dobra sprawe zdejmowac oslony kolumny.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


pzdr
P
PS: xxxxxxxxxxxxxxxx.


Nie piszemy o takich sprawach na forum - oczkolek.

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 3 lipca 2010, 20:48
przez Maniek79
Mam pytaniepo zdemontowaniu przedniego zderzaka i odpiwciu akulumatora swieci sie kontrolka od poduszk tzn gasnie ale zaraz sie zaswieca. Czy jest jakis sposob oprocz kosawania bledu w kompie ???

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 4 lipca 2010, 01:22
przez Axee
Maniek79, nie ma, tylko VAG i to odpowiedni, lub inny tester obslugujacy kasowanie bledow poduszki.

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 4 lipca 2010, 15:08
przez pirzol
kasowanie bledow tylko z vag lub specjalizowanym kompem.

sprawdz np. podpiecie poduszki fotela kierowcy podczas prac serwisowych czasem ten kabelek lubi sie poluzowac podczas prac serwisowych.
oczywiscie czy to ta poduszka dowiesz sie odczytujac bledy vag.

pozdrwaiam
Piotr

[ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 1 grudnia 2010, 20:45
przez michaeel
Witam serdecznie, mam do Was pytanko. Kupiłem autko Leon II 2.0 TDI 140KM 2007 rok z kierownicą od wersji FR. Niestety nie działa na niej sterowanie radiem. Czy ktoś podpowiedzieć co to może być? Domyślam się że wymieniana była kierownica, czy mogło coś zostać źle podłączone? Dodam że podświetlenie działa tych przycisków.
Dziękuję z góry za informację.

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:42
przez niq
Sprawdź i jak co zmień moduł

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:44
przez exb
może trzeba przeprowadzić kodowanie koła kierownicy. Były 2 rodzaje sterowań-dla telefonu i dla wersji bez telefonu. Oczywiście jeżeli to nie pomoże wypadałoby sprawdzić podłączenie.

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:15
przez michaeel
A jak się tam dostać? Czy to nie grozi wystrzeleniem poduszki? Możecie pomóc jak mam to podłączenie sprawdzić? THX z góry!

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 5 grudnia 2010, 01:12
przez igorpl
michaeel, musisz zdjac oslone kolumny kierownicy, przerkecasz kierownice w lewo i masz jeden torx, w prawo drugi, jeszcze jedna srubka od spodu (tam gdzie jest dzwignia od regulowania kierownicy)

a najlepiej zobaczyc w VAGU jaki masz sterownik :), mozliwe ze kwestia kodowania badz padly guziki

Re: [ALL] Sterowanie na kierownicy FR - problem

PostNapisane: 5 grudnia 2010, 11:21
przez niq
Najlepiej zdejmij poduszkę, minuta roboty a zobaczysz czy w ogóle jest podłączona

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 19:54
przez barantk
Kolego pirzol chcialbym uzyskac od ciebie porady . Mam Leona 2006 r i mam bład: sterowanie kierownicy wielofunkcyjnej - E221, a problem polega na tym ze ja mam zwykla skórzana kierownice bez multifunkcji i nie dziala mi przy tym klakson. Podejrzewam ze ktoś zmienil kierownice na zwykła i chcialbym to doprowadzic do stanu orginalnego. Teraz nie wiem co mam kupić czy wystarczy zwykła kierownica wielfounkcyjna i wiązka do multifunkcji podłanczam i powinno chodzić . Czy bede potrzebował jeszcze moduł pod kierownice ?? Jezeli wywala bład to możliwe ze ten modól pod kierownica juz mam .

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 20:13
przez Bodek_28
Panowie od dawna mam taki problem z moją kierownicą a mianowicie przyciski raz działają a raz nie działają. Dodam, że VCDS nie pokazuje żadnego błędu.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 22:13
przez coyote01
barantk napisał(a):Teraz nie wiem co mam kupić czy wystarczy zwykła kierownica wielfounkcyjna i wiązka do multifunkcji podłanczam i powinno chodzić . Czy bede potrzebował jeszcze moduł pod kierownice ?? Jezeli wywala bład to możliwe ze ten modól pod kierownica juz mam .

Sprawdź np. przy pomocy VCDSa jaki masz numer modułu pod kierownicą, dowiesz się dzięki temu czy jest to high/medium/low line czyli czy z obsługą multifunkcji+tempomatu/tempomatu/czy golas. Żeby sprawdzić czy masz wiązkę pod multifunkcję, to już trzeba poduszkę ściągnąć.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 17:10
przez barantk
coyote01, poduszke mam zdjeta jezdze bez poduszki bo samochod mam po wystrzale poduszek. Nie mam wiazki pod mulitifunkcje tylko mam zwykla wiazke od tasmy do poduszki .Nie mam rozgalezienie wiazki pod klawisze multifunkcji . Modól pod kierownica mam o takim numerze: 1K0 953 549 AG wedlug etki wycofany z produkcji i nalezy uzywac modułu zastepczego z koncówka AK wiec domyslam sie ze jest to modól pod multifunkcje . Dzwoniac do serwisu ustalilem ze orginalnie mialem kierownice wielfunkcyjna o numerze 5PO 419091 S. A czy mugłbyś mi powiedzec znajac numer modulu pod kierownica jaki on jest tak jak pisales czyli czy jest on high/medium/low line??

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 19:17
przez coyote01

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 20:59
przez barantk
No dobrze wersja Highline wiec czym moge sterowac przez multifunkcjie kierownicy majac wersje highline
?? kierownica juz podpieta i dziala wszystko brakuje mi tylko wiazki musze gdzies ja znalesc na allegro.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 21:08
przez Bodek_28
Bodek_28 napisał(a):Panowie od dawna mam taki problem z moją kierownicą a mianowicie przyciski raz działają a raz nie działają. Dodam, że VCDS nie pokazuje żadnego błędu.


Pomoże ktoś?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 23:38
przez barantk
moze cos nie laczy jakis pin jakas kostka. musisz zauwazyc kiedy przestaja przyciski dzialac?? po skreceniu kierwnica , po wyjeciu kluczyka itp?? jak nie dzialaja przyciski to masz klakson ?? to wszystko jest powiazane ze soba i sterowane jest przez jeden modul .

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 07:10
przez coyote01
barantk napisał(a):No dobrze wersja Highline wiec czym moge sterowac przez multifunkcjie kierownicy majac wersje highline
?? kierownica juz podpieta i dziala wszystko brakuje mi tylko wiazki musze gdzies ja znalesc na allegro.

Sterować możesz radiem i modułem bluetooth w zależności od wersji/kodowania.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 8 kwietnia 2014, 11:29
przez SouthMan
Witam,
czy w Leonie 1P po lifcie numery potrzebnych modułów pozostają te same ?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 12 maja 2014, 09:53
przez dudas307
Witam

Dla pewności chciałbym zapytać, czy moje myślenie jest poprawne.

Posiadam teraz w Leonie"
- zwykłą kierownicę
- moduł 1K0-953-549-F, czyli midline z obsługą tempomatu i komputera SW0050 z wbudowanym g85

Chciałbym założyć multifunkcję:
- kierownica już kupiona przedliftowa z przyciskami
- kupić moduł 1K0-953-549-G (highline), czy może być byle jaki highline i nie zwracać uwagi na SW? Ważne, żeby g85 był wbudowany - to wiem.
- zestaw przewodów 1k0-971-584-C będzie niezbędny?

Mam na allegro moduł 1K0-953-549-G wraz z pierścieniem ślizgowym za 100zł, myślicie, że warto?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 14 lipca 2014, 01:19
przez dj_overclocker
belzi napisał(a):Czy ktos montowal multifunkcje z 1P do 1M ??

Widzialem kiedys taka kiere w Alhambrze, wiec wdaje mi sie, ze powinna smigac


Witam

Podłączam się do pytania.
Też interesuje mnie taki mod, ktoś się orientuje czy jest to do zrobienia? Oczywiście bez żeźby ;)

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 29 marca 2015, 17:46
przez Iwan Reddevil
Odgrzeję kotleta

Zainstalowałem kierownicę multifunkcyjną zgodnie z opisem pirzola (no i gdyby nie Axee - nie zdobyłbym się na ten mod). Jedynie to co zrobiłem inaczej to zdjąłem cały moduł pod kierownicą (a nie płytkę ze środka - jak pisał pirzol). Do wyjęcia modułu przydał się twardy drut (dzięki misiek_t).
Zainstalowane graty to:
- 1K0 953 549 CH - moduł "nówka sztuka", nie z rozbitka/demontażu
- 5P0 419 091 G - kierownica taka jak na zdjęciu poniżej
- wiązka pod kierą (ale nie znam oznaczenia). W moim przypadku kabelki klaksonu były przykręcone do poduszki (oczko) i przypięte tylko jedną "wsówką". W przypadku 5P0 971 584 C są to trzy "wsówki". Foto kabelka poniżej.
i to co w opisach pojawia się niezbyt często:
- N 90799102 - śruba do przykręcenia kierownicy - ~17 zł w aso
- N 90944603 - torxy z obudowy kolumny kierownicy (mi się nieco 'wyrobiły' więc kupiłem nowe - w aso 3 szt. kosztowały chyba 4 zł

Kierownica
Obrazek

Kabelek (foto z aukcji allego na której go kupiłem)
Obrazek

Dodatkowo - po instalacji musłałem zrobić wszystkie adaptacje, bo na liczniku była choinka kontrolek. Wszystko poszło bez problemu (http://forum.vw-passat.pl/threads/25926 ... %82a/page5).Tyle tylko, że po całej tej instalacji nie działają mi przyciski w kierownicy i klakson :) (log VCDSa poniżej). No ku@#!cy można dostać!

Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72

VIN: VSSZZZ************ Mileage: 97670km/60689miles

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

[ciach]
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 CH HW: 1K0 953 549 CH
Component: J0527 056 0111
Coding: 0000514
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 7AFFF6DB4E1F

1 Fault Found:
01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
004 - No Signal/Communication

-------------------------------------------------------------------------------
[ciach]


W sumie trafił mnie dosyć powszechny problem tego moda. Podejrzewam, że przyciski w kierownicy są zepsute (bo dokupywałem je oddzielnie). Pytanie do praktyków czy może problemem jest tu np zbyt nowy moduł pod kierownicą? Ktoś kodował CH z taką kierownicą i ma jakieś doświadczenia?
Wszelkie uwagi mile widziane.

PS - Jeśli ktoś ma zbędne przyciski do kierownicy to proszę o kontakt na PW.

-- 29 marca 2015, 15:33 --

[edit]

Dziś sprawdziłem jeszcze tempomat - też nie działa. :(
Poniżej screeny z VCDSa z moim kodowaniem - tempomat nie działa ani przy kodowaniu "1" i "3".

Obrazek

Obrazek

Podpowiedzcie co z tym zrobić...

-- 29 marca 2015, 16:08 --

a w logach przybyło takie coś:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 SK HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1444
Revision: --H07--- Serial number: SEX7Z0H131S0PW
Coding: 0050071
Shop #: WSC 06402 785 00200
VCID: 7AFFF6DB4E1F

2 Faults Found:
005782 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Steering Column Controller
P1696 - 004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 97689 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:35:29

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.93 V
Bin. Bits: 11001100
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0

005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 97689 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:35:29

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.93 V
Bin. Bits: 11001100
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0

Readiness: 0 0 0 0 1

-------------------------------------------------------------------------------

-- 29 marca 2015, 17:46 --

[edit]
Część problemu rozwiązana - miałem błędne kodowanie. Poprawne jest 0000134. Przez nieuwagę wpisałem kodowanie dla LIN2.0.
Pozostał tylko problem z tempomatem.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 29 marca 2015, 22:46
przez exb
a jak wyglądają bloki pomiarowe odpowiedzialne za tempomat w module kiery?

Co jest w silniku w blokach pomiarowych (grupa 6) w sterowniku silnika?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 30 marca 2015, 08:09
przez Iwan Reddevil
Wczoraj sprawdziłem właśnie ten blok pomiarowy (grupa 6). Były odczyty wszystkich przycisków, gazu, sprzęgła. Nie miałem rozpisko co oznacza każda z cyferek, ale wyglądało że rozpoznaje każdy z naciśniętych guzików/pedałów. Dodatkowo sprawdziłem jeszcze raz błędy - było zero błędów. Dziś sprawdziłem samochód na autostradzie - i o dziwo tempomat działa.

Reasumując - wszystko chodzi :)

Skąd były te błędy tempomatu - nie mam pojęcia. Jedyne co zauważyłem, to że pojawiały się wtedy gdy włącznik tempomatu był ustawiony na "ON".

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 30 marca 2015, 08:17
przez exb
no bo teoretycznie masz wszystko ok dlatego mnie to zdziwiło. Jak działa to dobrze

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 7 kwietnia 2015, 17:27
przez Koniu87
Witam,
Czy ktoś montował multifunkcje z 1P do 1M?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 22 października 2015, 13:02
przez Roberto
Witam,
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, a mianowicie mam multifunkcje i RNS-510 lecz z multifunkcji działają mi tylko dwa przyciski vol+/vol- pozostałe dwa po prawej stronie już nie działają jak i wszystkie z lewej strony... Czy jest to kwestia aktualizacji samego RNS-a czy coś innego?
Z błędów koła kierownicy owszem pokazuje błąd:
00883 - przełącznik zapłonu i rozrusznika (D) zacisk S,
012 - usterka elektryczna w obwodzie - sporadyczny
ale to chyba nie ma nic wspólnego? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 10 lutego 2016, 18:22
przez kazimuro
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem, czytałem powyższy post w całości, chcę doposażyć swój samochód leon II 2008.r.
Czy mogę założyć kierę z FR wersji czy jest to wykonalne i jaki kroki muszę przedsięwziąć przed zakupem takiej kierownicy aby byc pewny że będzie działać, widzę też że moduł trzeba kupić.
Chciałem kupić coś takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/Seat-Leon-fr- ... Sw-zxWnO-B
A odnośnie tempomatu to on znajduje się w manetce? nie w kierownicy?
http://www.ebay.co.uk/itm/OE-Cruise-Con ... Sw-dBTvn3-
Pozdrawiam

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 12 lutego 2016, 11:07
przez coyote01
kazimuro napisał(a):czytałem powyższy post w całości, chcę doposażyć swój samochód leon II 2008.r.
Czy mogę założyć kierę z FR wersji czy jest to wykonalne i jaki kroki muszę przedsięwziąć przed zakupem takiej kierownicy aby byc pewny że będzie działać, widzę też że moduł trzeba kupić.

Skoro czytałeś temat w całości, to wszystko powinieneś wiedzieć ;)
Możesz poczytać jeszcze ten temat: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=41&t=18176&p=321071
kazimuro napisał(a):Chciałem kupić coś takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/Seat-Leon-fr- ... Sw-zxWnO-B

Do rocznika 2008 szukał bym kierownicy bez "skrzyneczki". Prawe klawisze połączone z lewymi taśmą i z lewych wyprowadzony przewód zakończony wtyczką (zwróć uwagę żeby były 4 piny a nie 3).
kazimuro napisał(a):A odnośnie tempomatu to on znajduje się w manetce? nie w kierownicy?
http://www.ebay.co.uk/itm/OE-Cruise-Con ... Sw-dBTvn3-
Pozdrawiam

Tak, w lewej manetce. Ale kabel z tej aukcji nie podejdzie do twojego rocznika. Szukaj takiego z jedną wsuwką i jednym oczkiem, białym zabezpieczeniem w żółtej kostce (jak ze zdjęcia które zamieścił @Iwan Reddevil).

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 7 września 2016, 10:09
przez czester007
przepraszam za mały off top
Jeżeli powinienem to pytanie zadać w innym dziale proszę o informację

Czy znacie kogoś w okolicy Warszawy kto podjąłby się na przekładkę kierownicy na MF ? aktualnie w swoim mam standardową bez MF ale brakuje mi tego dodatku po przesiadce ze służbówki w której ta opcja jest

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 25 listopada 2016, 18:34
przez facet03
Aktualnie mam kiere bez multifunkcji - leon 2008/2009 przed liftem , chce kupic kiere z FR - tak aby pasowała poduszka, poradzicie coś ?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 8 marca 2017, 16:12
przez lucasnufc
Mam jeden problem nie dziala mi przycisk mute z lewej strony. Wszystkie pozostale dzialaj

-- 8 marca 2017, 17:12 --

Rozwiazane. Zle kodowanie

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 19:51
przez Fossil
Witajcie. Do przedliftowego modelu zamontowałem kierownice z cupry 1P 2012 rok polift .
Przed wymiana miałem w standardzie sterowanie multifunkcje w kierownicy.



Pytanie brzmi czy wystarczy wymienić tylko kabel od poduszki do taśmy ??? Czy konieczna jest również wymiana sterownika pod kierownica ?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 10 października 2017, 14:31
przez bodeek
Odgrzeję trochę,

Czy ktoś się orientuje jaką wiązkę powinienem zakupić pod multifunkcje do Leona z 08r.? Aktualnie (jak już ktoś wyżej też pisał) posiadam kierownicę bez multi i wiązka do poduszki (z tego co się orientuję do 1nabój, produkcja TRW) posiada jedno oczko i jedną wsówke. Dzwoniłem do ASO i gość powiedział, że ma 3 różne rodzaje wiązki i że on nie wie którą, że musiałbym podać mu VIN samochodu które taką posiada...

Może ktoś z kolegów poratuje? zakładam, że nie będzie to wiązka 1K0971584C

Wiązka aktualna
Obrazek

Pozdrawiam!

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 2 lutego 2019, 08:40
przez Sebool2006
Odgrzeje trochę kotleta. Mam pewien problem z kierownica multifunkcyjna w swoim Leonie FR 2007 a mianowicie nie działają mi na niej przyciski od sterowania radiem. Radio jest nie oryginalne. Model radia kenwood dnx7200.
Przyciski nie działają od kiedy kupiłem samochód, ale nie miałem nigdy na to czasu by się przy tym pobawic. Chciałbym to naprawić żeby działało. Znajomy coś mi wspominał ze może być uszkodzona jakaś taśma od sterowania przycisków. Czy ktoś z was może mi podać jakis link jak ta taśma wyglada bądź co zrobić aby to działało?

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 2 lutego 2019, 23:51
przez barto128
Ja bym się nie zabierał za wymianę taśmy bo może się okazać że nie przyniesie to żadnego efektu. Trzeba by sprawdzić najpierw w specyfikacji tego radia czy ono w ogóle współpracuje ze sterowaniem po CAN ewentualnie czy nie wymaga jakiegoś dodatkowego dekodera do sterowania.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 3 lutego 2019, 00:42
przez bzykofm
Możliwe też, że musisz dokupić odpowiedni moduł.

Coś w tym stylu:

http://kawu.pl/pl/produkt/579/7416/uniw ... nwood.html

Może jest fabryczny Kenwooda, dedykowany do Twojego radia.

Re: multifunkcja w kierownicy

PostNapisane: 3 lutego 2019, 20:10
przez Sebool2006
Czyli nie pozostanie mi nic innego jak wyjąć radio i sprawdzić co z tyłu widnieje ;)

Pewnie będę potrzebował właśnie jakiś adapter by to współgrało.