Strona 1 z 1

Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 22 listopada 2012, 11:34
przez Norbertoo
Czy posiada może ktoś z was schemat kostki + opis kabli które za jakie światła odpowiadają ?

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 23 listopada 2012, 22:39
przez Axee
Norbertoo napisał(a):Czy posiada może ktoś z was schemat kostki + opis kabli które za jakie światła odpowiadają ?

Posiada.

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 27 listopada 2012, 00:13
przez Axee
Obrazek

Bi-x:
L13 - Żarówka lewej lampy wyładowczej (ksenonowej)
M1 - Żarówka lewego światła pozycyjnego
M5 - Żarówka przedniego lewego kierunkowskazu
M30 - Żarówka lewego światła drogowego
T14d - Złącze 14-stykowe
V48 - Siłownik układu regulacji zasięgu lewego reflektora
V294 - Siłownik przesłony lewego światła mijania

L14 - Żarówka prawej lampy wyładowczej (ksenonowej)
M3 - Żarówka prawego światła pozycyjnego
M7 - Żarówka przedniego prawego kierunkowskazu
M32 - Żarówka prawego światła drogowego
T14e - Złącze 14-stykowe
V49 - Siłownik układu regulacji zasięgu prawego reflektora
V295 - Siłownik przesłony prawego światła mijania

H7/H1:
M1 - Żarówka lewego światła pozycyjnego
M5 - Żarówka przedniego lewego kierunkowskazu
M29 - Żarówka lewego światła mijania
M30 - Żarówka lewego światła drogowego
T10i - Złącze 10-stykowe
V48 - Siłownik układu regulacji zasięgu lewego reflektora

M3 - Żarówka prawego światła pozycyjnego
M7 - Żarówka przedniego prawego kierunkowskazu
M31 - Żarówka prawego światła mijania
M32 - Żarówka prawego światła drogowego
T10j - Złącze 10-stykowe
V49 - Siłownik układu regulacji zasięgu prawego reflektora

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 27 listopada 2012, 07:56
przez Norbertoo
Wielki dzięki :piwo: Przeszukałem chyba cały Internet i nie znalazłem nic w tym temacie :)

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 12 października 2014, 22:00
przez Tomuss
Witam, nosze się z zamiarem zmiany na bi-xenon skretny ale bez modułów. Chciałbym pozostawić bez tych modułów skrętu. Pytanie brzmi czy wystarczy zakodować xenon w module komfortu i po przepinać piny?

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 13 października 2014, 01:19
przez Axee
Tomuss, nie będzie długich na przysłonie, zatem lepiej założyć lampy nie skrętne na dodatek przerobione pod zwykle kostki i zwykle poziomowanie. Nie ma potrzeby ruszać instalacji auta wtedy i działa ręczne poziomowanie.

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 13 października 2014, 22:33
przez Tomuss
Rozumiem, że jeżeli zakupie lampy bi xenon bez sekretnych, to jesteś wstanie przerobić to tak, abym włożył lampy plug and play. Czyli jeżeli gościu pisze na aukcji ze BI-XENON skrętny to sciema?

Jeszcze mam pytanie odnośnie kodowania, mój jest z 2006 model 2007. Bordentza mam tego w którym nie można włączyć doświetlenia zakrętów jeszcze.

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 13 października 2014, 22:53
przez Axee
Tomuss napisał(a):Rozumiem, że jeżeli zakupie lampy bi xenon bez sekretnych, to jesteś wstanie przerobić to tak, abym włożył lampy plug and play.
tak
Tomuss napisał(a):jeżeli gościu pisze na aukcji ze BI-XENON skrętny to sciema
nie - dlugie w tych lampach chodza na silniku pozycjonowania, a nie na przeslonie. A zeby dzialal silnik pionowy to musi byc wszystko poskladane jak w oryginale, lacznie z czujnikami na wahaczach.
Tomuss napisał(a):Jeszcze mam pytanie odnośnie kodowania, mój jest z 2006 model 2007. Bordentza mam tego w którym nie można włączyć doświetlenia zakrętów jeszcze.
Pod wzgledem xenonu, bordnetz nie ma znaczenia, kazdego zakodujesz. Co do doswietlania bordnetz musi byc 30 bajtowy, a takie dawali dopiero w MY08. Mozna oczywisnie wymienic starszy na nowszy i odpowiednio zakodowac i bedzie doswietlanie.

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 13 października 2014, 23:04
przez Tomuss
Dziękuje, wszystko mi wyjaśniłeś. Czyli szukać lamp bi xenon tych starszych bez modułów skrętnych. Chcę tylko xenony i nie bawić się z czujnikami w wahaczu itd.

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 24 marca 2015, 20:22
przez Tomekttt
to ja sie podepne jeszcze

mam skretne xenony takie mi wpadły w rece po dobrej kasie / nie skretne na chwile obecna ceny kosmos /

i takie pytanie czy da sie je podpiąć poprostu tak na prosto pomijając moduł skrętu tzn odcinam zbędne kable

wtyczkę przerabiam pod obecne ustawienie świateł / krutkie to normalnie zapalony zarnik itp / i pytanie czy w opcji długie otworzy sie przysłona od długich i czy będzie działać poziomowanie reczne z kabiny

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 31 marca 2015, 14:08
przez Qrczaq
Będą Ci latały w kloszach jak są skrętne a olejesz poziomowanie.

Ja kupiłem ostatnio 2 lampy nowe nieskrętne na allegro za dobre pieniądze.
Wysłałem na przeróbkę do Axee, efekt piorunujący !!

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 22:27
przez Axee
Tomekttt napisał(a):i takie pytanie czy da sie je podpiąć poprostu tak na prosto pomijając moduł skrętu tzn odcinam zbędne kable

na upartego sie da ... ale efekt koncowy slaby.
Tomekttt napisał(a):wtyczkę przerabiam pod obecne ustawienie świateł / krutkie to normalnie zapalony zarnik itp / i pytanie czy w opcji długie otworzy sie przysłona od długich
nie otworzy sie, bo w skretnych przeslona rest jest zrealizowana na cyfrowym silniczku tym samym ktory obsluguje poziomowanie gora dol. Xenony nieskretne maja elektromagnes i ten mozna zewnetrznie bez problemu obsluzyc.
Tomekttt napisał(a):czy będzie działać poziomowanie reczne z kabiny
nie bedzie dzialac poziomowanie, zwykle lampy maja analogowe silniczki pozycjonujace, obslugiwane potencjometrem. Xenony skretne maja dwa cyfrowe silniczki obslugiwane modulem. Xenony nieskretne maja jeden cyfrowy silniczek obslugiwany modulem.

Mozna to przerobic ...
Lampy nieskretne moge przerobic tak, aby dzialalo poziomowanie gora/dol z potencjometru w kabinie i dlugie na przeslonie xenon oraz H1.
Lampy skretne moge przerobic tak, aby dzialalo poziomowanie gora/dol z potencjometru w kabinie i dlugie tylko na H1, xenon swieci tylko jak krotkie. W obydwu przypadkach przerobione lampy maja zainstalowana koske 10pin pasujaca do instalacji auta pod zwykle lampy. Lampy nie sa rozklejane.

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 22:35
przez Tom-Tdi
Axee napisał(a):Lampy skretne moge przerobic tak, aby dzialalo poziomowanie gora/dol z potencjometru w kabinie i dlugie tylko na H1, xenon swieci tylko jak krotkie.


w tym przypadku jest lipa z długimi, bo same H1 bez xenona świecą prawie wcale, lepszą opcją jednak jest przerobienie xenonu nieskrętnego :-D

Re: Bi-xenon nieskrętny - schemat kostki

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 14:41
przez wojtek1303
Witam,
koledzy mam problem. Potrzebuję kupić Xenon nieskrętny. Numer mojego Xenona to 1p1 941 039. Znalazłem na alledrogo kilka sztuk ale o numerze 1p1 941 031. Teraz pytanie czy będą pasowały do mojego pojazdu? Dodam, że obydwa sa NIEskrętne. Podsyłam też link do lampy, która jest niedaleko mojej miejscowości tylko że nie ma numerów seata a sam Valeo.

http://allegro.pl/leon-altea-cupra-04-0 ... 98348.html

Ktoś może podpowiedzieć w temacie??

-- 17 kwietnia 2015, 14:41 --

Pytanie powyżej nieaktualne. Wybrałem się na wycieczkę i zakupiłem lampę z linku Alledrogo. Dokładnie to samo co 1P1 941 039. Pozdrawiam