Strona 1 z 1

Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 22 stycznia 2013, 14:06
przez miroA3
CS od paru juz lat robi auta z DSG i takimi mocami, maja to dopracowane w kazdym calu
moj bratanek ma GTI5 E30 z DSG, zrobione 4 lata temu na 350PS/420Nm . auto jezdzi bezawaryjnie

wlozenie DSG to tez juz nie jest problem, w a3 klubie szykuja sie dwa takie wiosenne projekty,
CS tez to robi, tylko koszta nie male, bo skrzynia droga

quattro wkladaja, a jest wiecej roboty, to i skrzynie mozna.


lokos napisał(a):Na tą chwilę poszukuję podłokietnika czarno szarego (seat) wiem że tanio będzie w kielcach i to rozważę , no chyba że Panowie macie inny pomysł?


tanio raczej nie bedzie, oryginal w ASO i tak pod 1tys zl
na ebayu taniej, ale tez kolo 700zl

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 22 stycznia 2013, 14:44
przez AntY
Jak juz o tym mowa: CS wyceniło mi ostatnio quattro na 25k.

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 22 stycznia 2013, 14:53
przez miroA3
AntY napisał(a):Jak juz o tym mowa: CS wyceniło mi ostatnio quattro na 25k.


no licza sie chlopaki, za DSG cenia 15k

mysmy wiliczali dokladnie quattro i nie powinno wyjsc wiecej jak 6-7tys, polujac na czesci, oczywiscie uzywane (choc np sprzeglo z dwumasem dobrze by bylo wsadzic nowe) i robiac sporo samemu

tez sie szykuja 2 takie wiosenne projekty w a3clubie

duzo roboty mechanicznej, od skrzyni do wydechu, ale za to blacharskiej praktycznie nie ma, tylko podniesienie wneki na kolo zapasowe
gdybym wiedzial ze pojezdze dluzej swoim FR-em, to juz bym zbieral czesci

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 22 stycznia 2013, 15:01
przez Piotrek_tdi
Na wiosnę będzie jedno sciro z 4x4 więc podam jakie koszty zostały poniesione :)

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 22 stycznia 2013, 16:47
przez AntY
Piotrek_tdi napisał(a):Na wiosnę będzie jedno sciro z 4x4 więc podam jakie koszty zostały poniesione :)


Masz cos wiecej wspolnego z tym projektem?

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 23 stycznia 2013, 10:08
przez Piotrek_tdi
AntY napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):Na wiosnę będzie jedno sciro z 4x4 więc podam jakie koszty zostały poniesione :)


Masz cos wiecej wspolnego z tym projektem?


Narazie info nie podajemy,jak będzie to będzie na forach :-)

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 23 stycznia 2013, 10:47
przez psiko
Na Octavia Club Polska jest kolega Miśiek z Wrocławia który od kilku miesięcy przerabia octavie 2.
Zaczął od zmiany przodu na poliftingowy a teraz jest na etapie montażu zamiast 2.0TDI DSG 2.0 tfsi z golfa R z dsg i 4x4.
Jest plan na ponad 300KM Octavie jestem ciekaw co z tego wyjdzie :-D

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 23 stycznia 2013, 15:02
przez Qrczaq
AntY napisał(a):Mowisz o tym co na allegro wyladowalo?


No na przykład :twisted:

Co do haldexa, to koszt w Leonie ok. 10.000zł na używanych częściach + sprzęgło i osprzęt.

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 23 stycznia 2013, 17:00
przez miroA3
Qrczaq napisał(a):Co do haldexa, to koszt w Leonie ok. 10.000zł na używanych częściach + sprzęgło i osprzęt.


taa, w zaglebiu tnacych auta na czesci mieszkasz, a wypisujesz ...
wybierz sie jutro na gilede i policz ile Ci to wyjdzie
za 10tys + sprzeglo + to kupisz angola a3 Q do rozbiorki

wspomniany wyzej kolega z forum octavi, za silnik 2.0T CDLA + skrzynia DSG dal 8tys zl, jeszcze elektroniki pelno
a na allegro same skrzynie po tyle sa.

cale, kompletne zawieszenie, z walem, podporami, wydechem, bakiem, sterownikiem haldexa, skrznynia ze sprzeglem 10tys zl

chlopak z a3clubu ktory robi na wiosne, ma wszystko pozbierane, zostal mu bak i wydech, kosztowalo go to 7tys

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 23 stycznia 2013, 21:40
przez Qrczaq
Ja nie piszę o seryjnej mocy. dla mnie dołożenie haldexa idzie od razu z założeniem sprzęgła wytrzymującego te 500NM, no i nie chciałbym dostać części które leżały rok.
Lepiej żeby było taniej, ale jak zaczniesz zakładać, to okaże się, że jeszcze wiele trzeba dołożyć i pozmieniać...

PS. Jak tak jesteś w temacie, to mam pytanie?? Bo sam myślę o haldexie ale z S3, czy w zwykłej A3 np 3.2 PB lub 2.0 FSI występowały słabsze wały itp?? Bo wiesz inaczej jest budować furę na co dzień a co innego tak jak ja na tor..

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 24 stycznia 2013, 09:25
przez AntY
Qrczaq napisał(a):
AntY napisał(a):Mowisz o tym co na allegro wyladowalo?


No na przykład :twisted:

Co do haldexa, to koszt w Leonie ok. 10.000zł na używanych częściach + sprzęgło i osprzęt.


No to raczej zle swiadczy o żywotności takiego samochodu :P Zakładając, ze koleś zaczął dłubać po gwarancji, to pojeździł nim rok i sprzedaje? Po wladowaniu w moc jakies 20k... Wyglada to podejrzanie.

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 24 stycznia 2013, 09:47
przez Piotrek_tdi
To auto Lucasa wisi na allegro i dbułał już na gwarancji,sprzedaje bo urodziła mu się córka i sciro jest za małe.

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 24 stycznia 2013, 09:50
przez pampi
Piotrek_tdi napisał(a):To auto Lucasa wisi na allegro i dbułał już na gwarancji,sprzedaje bo urodziła mu się córka i sciro jest za małe.

Z tego co wiem to dodatkowo było uderzone.

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 24 stycznia 2013, 12:01
przez noktoto
W sumie fajna lektura o konwersjach na DSG czy AWD ale temat koledze zaśmieciliście dość mocno ;) Może warto by to wydzielić?

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 24 stycznia 2013, 12:13
przez Piotrek_tdi
pampi napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):To auto Lucasa wisi na allegro i dbułał już na gwarancji,sprzedaje bo urodziła mu się córka i sciro jest za małe.

Z tego co wiem to dodatkowo było uderzone.


Stłuczka jak już a nie uderzone,bo nagle pójdzie fama,że dach i 2 słupki wspawane ;) Z resztą właściciel niczego nie ukrywa,na innym forum są zdjęcia itp...

Re: Dupowóz Lukas Seat Leon FR 2.0TFSI

PostNapisane: 24 stycznia 2013, 12:54
przez miroA3
Qrczaq napisał(a):Jak tak jesteś w temacie, to mam pytanie?? Bo sam myślę o haldexie ale z S3, czy w zwykłej A3 np 3.2 PB lub 2.0 FSI występowały słabsze wały itp?? Bo wiesz inaczej jest budować furę na co dzień a co innego tak jak ja na tor..


z tego co wiem i podpowiada ETKA, to rozroznienie jest tylko na diesel lub turbobenzyna/3,2 i zastosowana skrzynie biegow
do 2009 DSG + Quattro w a3, dostepne bylo tylko z silnikiem 3.2

niestety nie znam nikogo kto robilby, mialby zamiar cos takiego robic w benzynie , tylko diesel

ale, jest pare sztuk u nas przerobionych mocno "zwyklych" a3 na moce ok 400ps/500Nm, jezdza i nic sie nie dzieje, nikt napedu nie ruszal
Patryk z CS, jezdzi kilka lat juz na stage 420/520 , auto bezawaryjne

jak widac, najlepiej byloby kupic komplet z jednego auta i to wkladac. na cupranet byl swietny temat, ale teraz zdjec nie ma, albo trzeba byc zarejestrowanym.
o Quattro do leona tez jest temat w odpowiednim dziale, mysle ze tutaj nie ma co wlascicielowi juz bruzdzic

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 14:00
przez czarny_

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:17
przez martig
A w RS5 jest torsen chyba , to fajnie musi smigać leon na torsenie

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:26
przez Qrczaq
martig napisał(a):A w RS% jest torsen chyba , to fajnie musi smigać leon na torsenie

Tak jest torsen, ale chyba do Cupry to lepiej haldex nie ma takich strat.

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:30
przez miroA3
wracajac do tematu i pytania Qrczaq

pierwsze S3 8p (my 2007) mialy te same skrzynie co normalne 2.0TFSI (147KW)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 3969343298

jesli chodzi o opis w leonie, to byl superdokladny opis tej seledynowej, niestety poznikaly zdjecia

http://www.seatcupra.net/forums/showpos ... tcount=382

http://www.seatcupra.net/forums/showpos ... tcount=406

http://www.seatcupra.net/forums/showpos ... tcount=406

http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... ost3770627


Qrczaq, co znaczy do cupry lepiej haldex ?

nie da sie innego wlozyc

torsen jest przy silnikach wzdluznych

haldex przy poprzecznych, wiec sila rzeczy do leona musisz wsadzic haldex

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:38
przez Lesoto
[OT]
Zastanowiliście się kto od Was odkupi takiego frankenstein'a za ludzką kasę jak się już Wam znudzi?
No chyba, że auto ma dożywocie to 'voilà' :mrgreen:
[/OT]

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:50
przez pkonrad
Lesoto, zawsze można nowemu potencjalnemu właścicielowi nie mówić jakim modyfikacjom auto zostało poddane :hahaha:

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 17:01
przez Lesoto
pkonrad napisał(a):Lesoto, zawsze można nowemu potencjalnemu właścicielowi nic nie mówić jakim modyfikacjom auto zostało poddane :hahaha:

O tym samym pomyślałem... To chyba jedyne rozsądne wyjście, bo u nas nie ma rynku na modyfikowane auta... Jednak patrząc na temat w Offtopic'u o Leonach na sprzedaż, to nic nie umknie uwadze ludzi, po zdjęciach całą historię auta opowiedzą :mrgreen:

Niezłe zdziwienie na jeździe próbnej miałby potencjalny nabywca: "Spalę sobie laczka! ..." Ups! Ni chuchu :rotfl:

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 17:09
przez pkonrad
Lesoto, sporo osób w ogóle nie ma pojęcia o tym, że Leon 1P nie wychodził w wersji z napędem na 4-koła i nie każdy czyta fora dyskusyjne przed zakupem auta ;) Ja generalnie takiego "ulepa" bym nie kupił nawet jakby cena była atrakcyjna.

Re: Seat Leon 1P Haldex

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 17:17
przez Lesoto
pkonrad napisał(a):Ja generalnie takiego "ulepa" bym nie kupił nawet jakby cena była atrakcyjna.

I tak to idealnie podsumowałeś co również myślę o takim pomyśle :mrgreen:

Inna sprawa, że po ostatnich akcjach zimowych (niech mi ktoś wyskoczy, że jesteśmy świadkami globalnego ocieplenia :twisted: ) następne auto będzie 4x4 (może i haldex :mrgreen: ), ale z odpowiednim prześwitem na zaspy :mrgreen: Ale to jeszcze rok, dwa... o ile nie stracę cierpliwości :-D