Strona 1 z 2

Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 13 lutego 2013, 22:43
przez coyote01
Jeśli ktoś nie chce montować dodatkowych wskaźników, a posiada duży wyświetlacz w liczniku i chciałby obserwować dodatkowe parametry, to polecam projekt Polar FIS.
Jest to niewielki moduł podłączany pod bramkę CAN.
Obrazek Obrazek
Polar FIS+ Basic [PF02] wyświetla tylko 10 parametrów (rzeczywistą prędkość, temperaturę oleju, temperaturę cieczy chłodzącej, temperaturę na zewnątrz, temperaturę w dolocie, ciśnienie doładowania, ciśnienie atmosferyczne, napięcie akumulatora, ilość paliwa w litrach, prędkość obrotową silnika)

ale Polar FIS+ Advanced [PF03] ma ich już całą masę, pozwala także zakodować niektóre ustawienia, np. światłą dzienne w trybie amerykańskim.
PF02 działą tylko z przedliftowym Leonem (czerwone wyświetlacze), ale PF03 z przedliftowym i poliftowym (białe wyświetlacze), zależy to wyłącznie od wgranego oprogramowania. Udostępniają też za darmo aktualizacje oprogramowania i mają bardzo dobry support.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 13 lutego 2013, 23:36
przez pkonrad
coyote01, super sprawa, według mnie dużo lepsza niż montaż dodatkowych wskaźników. Może skusze się na coś takiego jak trafi się jakiś zastrzyk gotówki :)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 13 lutego 2013, 23:39
przez Martinus1985
Fajna sprawa. Szkoda, że nie ma nic do Leona 1M.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 09:49
przez Piotrek_tdi
Działanie podobne do canshacka ( działa w poliftowych bo sam mam taki u siebie ) i kufateca,wskaźniki ala f&f to już przeszłość,lepiej montaż takie dodatki które działają a ich mocno nie widać :) jednym słowem warto. :-D

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 10:28
przez zwirek75
Niestety nie mam dużego FIS-a - więc coś takiego nie zadziała. Nie widział ktoś jakiegoś emulator-a FIS-a do 1P, który da się wkomponować w tapicerkę ?
Może być coś a'la wskaźnik (doładowania/temperatury), tylko z wyświetlaczem LCD zamiast wskazówką/cyferblatem ?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 10:49
przez miroA3
zwirek75 napisał(a):Niestety nie mam dużego FIS-a - więc coś takiego nie zadziała.


to moze warto zegary zmienic i wtedy tego polarf

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 10:54
przez zwirek75
miroA3, poluję od długiego czasu i nie ma szans kupić do 1.8 TSI
Ale znalazlem cos takiego:
http://www.reveltronics.com/pl/produkty ... ladowy-ukp

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 11:04
przez miroA3
zwirek75 napisał(a):poluję od długiego czasu i nie ma szans kupić do 1.8 TSI


musi byc typowo do 1.8 ?

wydaje mi sie ze od 2.0tfsi tez z powodzeniem beda pracowac, czy nawet od Cupry

nie mam doswiadczenia z leonem, tylko z a3 8p
ale w benzynie mozna kazde zegary wsadzic byle byly od benzyny, tak samo jest w dieslu
nawet Ci co maja stare czerwoen zegary, wsadzaja nowe biale, kwestia zakodowania tylko
tak samo ci co nie maja fisa w w ogole, legalne zegary, manetka i wizyta w aso, przegranie wsadu i immo, koszt u beltowskiego 170zl

nie jestes pewien pochodzenia zegarow to mozna je sklonowac, da sie to w kraku zrobic, ale to juz na pw

mysle ze zegary z twojego rocznika z 2.0tfsi podejda bez problemu

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 11:11
przez coyote01
zwirek75 napisał(a):Może być coś a'la wskaźnik (doładowania/temperatury), tylko z wyświetlaczem LCD zamiast wskazówką/cyferblatem ?

Można sobie samemu zrobić w oparciu o jakiś prosty mikrokontroler, np. płytkę do prototypowania typu Arduino. Tu przykład czegoś takiego: http://www.arduinodev.com/hardware/obd-kit/ tylko, że czyta dane z OBD, ale czytać dane z CANa to też nie problem wystarczy: CAN-BUS Shield.
Albo gotowiec który sam znalazłeś :)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 11:14
przez Piotrek_tdi
miro a obroty i prędkość max ? Chyba że żwirek podmieni tarcze pod siebie i będzie banglało.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 11:15
przez zwirek75
miroA3, chyba podejdzie od 2.0 TSI/TFSI czyli FR TSI/Cupra, ale dostać pełnego FISa nie jest łatwo, jeżeli są to do Diesli.
coyote01, oczywiscie mam taki kontroler na arduiono i na STM32, ale aż tyle wolnego czasu nie mam

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 11:38
przez miroA3
Piotrek_tdi napisał(a):miro a obroty i prędkość max ? Chyba że żwirek podmieni tarcze pod siebie i będzie banglało.


to chyba nie jest problem, kolega ma mocno zmodzone auto i wartosci seryjne go chyba zbytnio nie interesuja

mozna tez przeskalowac zegary
nie zdziwilbym sie jesli 1.8 i 2.0 maja dokladnie te same zegary

wracajac do tematu,
Piotrek, ty masz innego producenta taki komputer, jak porownujesz obydwa ?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 12:36
przez martig
A takie ustrojstwo jest trudne do podłaczenia ? czy średnio ogarniety auto magik da radę ? A idze to np podpiącć pod wyswietlacz RNSa ?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 16:34
przez Piotrek_tdi
Ja mam canshack,ma 46 funkcji w kufatecu jest chyba mniej,plus kufateca ze można mieć wyświetlone 4 wartości na raz a u mnie trzeba przeskakiwać po menu http://www.youtube.com/watch?v=bcHprg5D ... wQ&index=1

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 17:51
przez coyote01
martig napisał(a):A takie ustrojstwo jest trudne do podłaczenia ? czy średnio ogarniety auto magik da radę ?

Podłączenie jest bardzo proste, nie zajmuje więcej jak 15 minut przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych (zimno było jak podłączałem :) ). Wystarczy wypiąć kostkę z bramki CAN, wpiąć ją do przewodu który jest dołączony do modułu Polar FISa i jeden z końców przewodu podłącza się do bramki CAN, a drugi do modułu.
Obrazek

martig napisał(a):A idze to np podpiącć pod wyswietlacz RNSa ?

Niestety nie.

piotrek_tdi napisał(a):Ja mam canshack,ma 46 funkcji w kufatecu jest chyba mniej,plus kufateca ze można mieć wyświetlone 4 wartości na raz a u mnie trzeba przeskakiwać po menu

W Polar FIS+ w sofcie dla czerwonych wyświetlaczy może wyświetlać 4/5 albo 6 parametrów na stronę (w zaleznosci od tego jak sobie skonfigurujemy), w sofcie pod białe zegary tylko 4 parametry na stronę. Dodatkowo soft pod czerwone zegary instaluje się w bramce CAN jako moduł telemetrii (75-Telematics) i jest dostępny w menu jako niezależna pozycja. Soft pod białe zegary podszywa się pod moduł bluetooth (modułu BT wciąż jest dostępny).
Moduł canshack podszywa się chyba pod radio?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 21:16
przez martig
A w jaki sposób to konfigurować? Z poziomu wyświetlacza czy wcześniej musimy urządzenie podłączać pod coś ?

Czyli które z wymienionych urzadzeń najlepsze , kuftec i polar fis wydaja mi sie rozsadniejsze bo mozna kilka parametrów naraz wysietlać

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 14 lutego 2013, 23:03
przez coyote01
martig napisał(a):A w jaki sposób to konfigurować? Z poziomu wyświetlacza czy wcześniej musimy urządzenie podłączać pod coś ?

Już po zamontowaniu w opcjach Polar FISa ustawiasz ile parametrów na danym ekranie chcesz widzieć i jakie to mają być parametry.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 15 lutego 2013, 14:53
przez martig
coyote01, dzieki za pomoc , chyba się na to zdecyduję , jeszcze jedno pytanko , czy to urządzono ma też funkcję ostrzeżenia o przekroczonych parametrach , bo jakoś w opisie nie mogę doczytać tej informacji

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 16 lutego 2013, 10:38
przez Piotrek_tdi
coyote01 tak canshack pod radio,to był jedyny moduł który działał z białymi zegarami,teraz jest parę opcji do wyboru co powinno cieszyć przyszłych kupujących. :-D

martig wątpie żeby miało tym bardziej że w sterowniku masz limitery danych wartości ( egt itp )

-- 16 lut 2013, o 11:38 --

Mam na sprzedaż 2 moduły canshacka - więcej info w dziale sprzedam :)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 16 lutego 2013, 15:24
przez coyote01
martig napisał(a):jeszcze jedno pytanko , czy to urządzono ma też funkcję ostrzeżenia o przekroczonych parametrach , bo jakoś w opisie nie mogę doczytać tej informacji

Nie ma czegoś takiego, ale są dosyć otwarci na propozycje ze strony użytkowników. Można im pomysł na oficjalnym forum podrzucić i może dodadzą taką funkcję.

potrek_tdi napisał(a):to był jedyny moduł który działał z białymi zegarami,teraz jest parę opcji do wyboru co powinno cieszyć przyszłych kupujących. :-D

Tak było, ekipa Polar FISa pracowała wtedy nad wersją softu pod białe zegary, ale nie miała jeszcze gotowej.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 16 lutego 2013, 15:28
przez Tom-Tdi
Piotrek, ten twój jest tylko pod białe zegary??

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 16 lutego 2013, 15:34
przez coyote01
Tom-Tdi napisał(a):Piotrek, ten twój jest tylko pod białe zegary??

Tak.
Cytat z oficjalnej strony:
Voraussetzungen (wymagania):
- VW mit der weißen / farbigen hochauflösenden MFA (białe/kolorowe MFA).
- Ältere, rote Displays funktionieren nicht! (z czerwonymi nie działa)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 16 lutego 2013, 15:59
przez Klikoś
Wypas ten Polar Fis trzeba przyznać. Fajnie, że można sobie tworzyć własne ekrany z wybranymi parametrami. No i przede wszystkim dużo więcej przydatnych parametrów. :)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 18 lutego 2013, 18:15
przez marcus415
Martinus1985 napisał(a):Fajna sprawa. Szkoda, że nie ma nic do Leona 1M.

Nie pisz glupot, bo od dawna juz takie bajery byly w 1M.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 18 lutego 2013, 20:48
przez martig
Widzę jeden powazny minus, podczas szybkiej jazdy , np wypadu na tor ( czyli tak napawde wtedy wskaźnki są potrzebne) nik nie da rady patrzec na to co pokazuje sie na wyswietlaczu , a tym bardziej przełączać miedzy ustawieniami , ale generalnie jako gadzet super

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 18 lutego 2013, 21:05
przez marcus415
martig napisał(a):Widzę jeden powazny minus, podczas szybkiej jazdy , np wypadu na tor ( czyli tak napawde wtedy wskaźnki są potrzebne) nik nie da rady patrzec na to co pokazuje sie na wyswietlaczu , a tym bardziej przełączać miedzy ustawieniami , ale generalnie jako gadzet super

Nie wiem jak to dziala w 1P ale podobny modul w 1M mozna tak ustawic, ze bedzie nas informowal alarmem dzwiekowym o przekroczeniu danego parametru lub parametrow.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 18 lutego 2013, 21:42
przez martig
marcus415 napisał(a):Nie wiem jak to dziala w 1P ale podobny modul w 1M mozna tak ustawic, ze bedzie nas informowal alarmem dzwiekowym o przekroczeniu danego parametru lub parametrow.


Polar FIs tego nie ma , napisałem do nich czy jest taka opcja zeby uruchomić cos takiego, ale narazie cisza

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:07
przez marcus415
martig napisał(a):Polar FIs tego nie ma

No to troche lipa

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 24 lutego 2013, 13:05
przez Tom-Tdi
Wczoraj przesiadłem się z E-mfa Kufatec'a na Polar FIS+ Advanced (PF03) i nie mogę póki co wyjść z samochodu :mrgreen:
Polar ma naprawdę szerokie pole manewru i masę konfiguracji-jestem naprawdę pod wrażeniem :shock:

Nie mam czujnika oleju w misce przez co E-mfa nie był w stanie wyświetlić prawidłowej wartości temp.oleju, Polar Fis nie ma z tym najmniejszego problemu-dane czyta z CAN'a mało tego temp. oleju mierzy któryś czujnik w silniku i teraz ukazują się prawa fizyki-olej szybciej łapie temp. niż ciecz chłodząca, a ta różnica jest w granicy ca. 10 stopni, ale zaznaczam że jest to temperatura pobierana z silnika a nie z miski.Myślę że jest to zaletą bo wiadomo kiedy odpuścić przy mocniejszej jeździe.
Jeśli olej osiąga temp. 110 stopni w misce to na silniku można powiedzieć "kipi" :x

Po za tym Polar wyświetla jeszcze między innymi parametry MAF, temp. otoczenia silnika, temp. paliwa, parametry EGR i wiele innych ciekawostek :D Obsługuje także dużą część modułu komfortu do której normalnie potrzebny jest VAG .
Także bardzo przydatne urządzenie :-D

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 09:54
przez klokaj
Może trochę głupie pytanie ale czy po instalacji tego Polar FISa pozostaje też fabryczne menu komputera/wyświetlacza tj spalanie, śr prędkość, car settings, itd ?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 11:01
przez Tom-Tdi
klokaj napisał(a):Może trochę głupie pytanie ale czy po instalacji tego Polar FISa pozostaje też fabryczne menu komputera/wyświetlacza tj spalanie, śr prędkość, car settings, itd ?


TAK :wink:
Po podłączeniu Polar FIS'a, w głównym menu komputera jest dostępna nowa opcja "Polar Fis"

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 14:37
przez marcus415
Tom-Tdi napisał(a): i teraz ukazują się prawa fizyki-olej szybciej łapie temp. niż ciecz chłodząca, a ta różnica jest w granicy ca. 10 stopni, ale zaznaczam że jest to temperatura pobierana z silnika a nie z miski.Myślę że jest to zaletą bo wiadomo kiedy odpuścić przy mocniejszej jeździe.
Jeśli olej osiąga temp. 110 stopni w misce to na silniku można powiedzieć "kipi"

Nie wiem czy wiesz, ale np. w Audi S3 8p gdzie jest juz fabrycznie wyswietlana temperatura oleju, info o tym pobierane jest z czujnika w misce olejowej, a nie gdzies na silniku. Dodatkowo nie jest prawda ze olej sie szybciej nagrzewa niz G12, bo najgoretszym miejscem w silniku sa cylindry, a ich chlodzeniem zajmuje sie G12, a nie olej i nie ma mozliwosci by bylo tak jak piszesz.
W misce olejowej jest tak jakby srednia temeratura oleju i taka powinnismy znac podczas jazdy.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 16:59
przez pugi_FR
martig napisał(a):Widzę jeden powazny minus, podczas szybkiej jazdy , np wypadu na tor ( czyli tak napawde wtedy wskaźnki są potrzebne) nik nie da rady patrzec na to co pokazuje sie na wyswietlaczu , a tym bardziej przełączać miedzy ustawieniami , ale generalnie jako gadzet super

A ile tych strasznie ważnych parametrów potrzebuejsz? 2-3? Które mozesz sobie ustawic żeby sie wyświetlały akurat tak jak chcesz? Jeżdze po Poznaniu regularnie i jakoś nie mam problemów z patrzeniem w tzw miedzy czasie na zegary...

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 18:17
przez marcus415
pugi_FR napisał(a):Jeżdze po Poznaniu regularnie i jakoś nie mam problemów z patrzeniem w tzw miedzy czasie na zegary...

Pewnie ze tak, jesli chodzi np. o temperature oleju czy tez powietrza w dolocie, ale jesli chodzi o doladowanie, to juz nie jest takie latwe.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 21:55
przez Tom-Tdi
marcus415 napisał(a):Dodatkowo nie jest prawda ze olej sie szybciej nagrzewa niz G12, bo najgoretszym miejscem w silniku sa cylindry, a ich chlodzeniem zajmuje sie G12, a nie olej i nie ma mozliwosci by bylo tak jak piszesz


Od zewnętrznej strony cylindra jest G12, zaś od wewnętrznej jest???? olej.....chyba że u Ciebie G12 smaruje motor :mrgreen:
Czyli mam rozumieć że ECU bierze temperaturę oleju z kosmosu?? To w takim razie jestem ciekaw którego "czynnika" w aucie jest to wskazanie :shock:

marcus415 napisał(a):W misce olejowej jest tak jakby srednia temeratura oleju i taka powinnismy znac podczas jazdy.


Tutaj się zgodzę z Tobą, ja musiałbym zmieniać miskę i "doinstalować" czujnik, mało tego musiałbym założyć wskaźnik itp,itd...

ps. wchodząc Vagiem w bloki pomiarowe, temp. oleju jest ta sama co wskazuje Polar Fis

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 25 lutego 2013, 23:43
przez marcus415
Tom-Tdi napisał(a):zaś od wewnętrznej jest???? olej.....chyba że u Ciebie G12 smaruje motor

Dobre :hahaha: Od wewnetrznej jest tlok, a u Ciebie jest olej?? Lepiej jedz do mechanika bo cos masz z wozem nie tak :mrgreen: chyba ze chodzi Ci o film olejowy na gladzi cylindra ktory po wybuchu mieszanki zostaje spalany, ale co to ma do temperatury oleju?? :-D
Wystarczy spojrzec na swoj samochod i zobaczyc jaka ma on chlodnice oleju(o ile takowa posiada) a jak wyglada chlodnica plynu chlodzacego i wszystko staje sie jasne :mrgreen:
Tom-Tdi napisał(a):Czyli mam rozumieć że ECU bierze temperaturę oleju z kosmosu??

ECU nie bierze zadnej informacji o temp. oleju w silniku.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 00:34
przez Tom-Tdi
marcus415 napisał(a):Dobre :hahaha: Od wewnetrznej jest tlok, a u Ciebie jest olej?? Lepiej jedz do mechanika bo cos masz z wozem nie tak :mrgreen: chyba ze chodzi Ci o film olejowy na gladzi cylindra ktory po wybuchu mieszanki zostaje spalany, ale co to ma do temperatury oleju??


Stary ile Ty oleju musisz wlewać skoro zostaje spalany??? Do tego zostaje film olejowy zerwany/spalony - nie mam pytań....

"Na chłodzenie silnika spalinowego składają się dwa elementy: chłodzenie cieczą chłodzącą i chłodzenie olejem. Ciecz odprowadza ciepło z bloku silnika i jego głowicy, oraz – pośrednio – ze ścianek tłoka. Pozostałe elementy silnika, a zwłaszcza elementy układu korbowego oraz częściowo elementy rozrządu (wałek, trzonki zaworów itp) i ścianki cylindrów oraz tłoki są chłodzone przez olej. Wyłącznie przez olej są chłodzone korbowody i wał korbowy wraz ze współpracującymi z nim łożyskami i panewkami, bowiem kanały chłodzące są poprowadzone ściankami bloku i głowicy silnika."

Ja kończę tego offtopa bo nie o tym jest temat :wink:

To w takim razie czego to jest temperatura jak nie oleju?? G12-ale w którym miejscu??

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 01:45
przez marcus415
Tom-Tdi napisał(a):Stary ile Ty oleju musisz wlewać skoro zostaje spalany???

Ta sa spalane bardzo znikome ilosci, co w rezultacie daje ~0,5 - 1L na 10kkm. A Ty myslales ze gdzie sie ten olej podziewa ktorego ubywa z silnika?
Tom-Tdi napisał(a):"Na chłodzenie silnika spalinowego składają się dwa elementy: chłodzenie cieczą chłodzącą i chłodzenie olejem. Ciecz odprowadza ciepło z bloku silnika i jego głowicy, oraz – pośrednio – ze ścianek tłoka. Pozostałe elementy silnika, a zwłaszcza elementy układu korbowego oraz częściowo elementy rozrządu (wałek, trzonki zaworów itp) i ścianki cylindrów oraz tłoki są chłodzone przez olej. Wyłącznie przez olej są chłodzone korbowody i wał korbowy wraz ze współpracującymi z nim łożyskami i panewkami, bowiem kanały chłodzące są poprowadzone ściankami bloku i głowicy silnika."

To wszystko sie zgadza, a czy ja w ogole napisalem gdzies ze olej nie chlodzi silnika?? Pisze jedynie, ze to nie jest prawda:
Tom-Tdi napisał(a):olej szybciej łapie temp. niż ciecz chłodząca, a ta różnica jest w granicy ca. 10 stopni

Czyli nie radze w Twoim przypadku wierzyc w to co pokazuje Polar FIS :wink:
" Jak długo rozgrzewa się olej silnikowy?
Musimy zdać sobie sprawę, że olej silnikowy osiąga temperaturę roboczą około dwa razy dłużej niż ciecz chłodząca. W rezultacie większość kierowców pozwala sobie mocniej wcisnąć gaz, gdy tylko silnik uzyska standardową temperaturę pracy (ok. 90 stopni Celsjusza). Sugerując się tylko wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej przyspieszamy zużycie poszczególnych elementów silnika, w tym tych najkosztowniejszych – turbosprężarki, panewek, łożysk wałka rozrządu czy pierścieni. Dlaczego? Po prostu olej silnikowy, który nie uzyskał odpowiedniej temperatury jest gęstszy przez co słabiej smaruje, penetruje oraz chłodzi poszczególne elementy jednostki napędowej. "
:wink:
Tom-Tdi napisał(a):To w takim razie czego to jest temperatura jak nie oleju?? G12-ale w którym miejscu??

Podaj oznaczenie silika.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 02:34
przez Tom-Tdi
marcus415 napisał(a):Podaj oznaczenie silika.


Ten sam co Twój- BKD
Z tego co wiem to czujnik ciśnienia oleju podaje także temperaturę do ECU..., ale nie z miski olejowej stąd te wyższe wskazania.

marcus415 napisał(a):" Jak długo rozgrzewa się olej silnikowy?
Musimy zdać sobie sprawę, że olej silnikowy osiąga temperaturę roboczą około dwa razy dłużej niż ciecz chłodząca. W rezultacie większość kierowców pozwala sobie mocniej wcisnąć gaz, gdy tylko silnik uzyska standardową temperaturę pracy (ok. 90 stopni Celsjusza). Sugerując się tylko wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej przyspieszamy zużycie poszczególnych elementów silnika, w tym tych najkosztowniejszych – turbosprężarki, panewek, łożysk wałka rozrządu czy pierścieni. Dlaczego? Po prostu olej silnikowy, który nie uzyskał odpowiedniej temperatury jest gęstszy przez co słabiej smaruje, penetruje oraz chłodzi poszczególne elementy jednostki napędowej. "


Zgadza się,dlatego zależy mi na wartościach które pokazuje Fis przy ostrzejszej jeździe-a dokładnie kiedy odpuścić.
Olej zasysany jest z miski olejowej gdzie panuje zupełnie inna temperatura (czyt. niższa) niż na "filmie olejowym" , nie jeżdżę totalną serią więc temat rozgrzewania i chłodzenia silnika znam na pamięć.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 11:54
przez marcus415
Tom-Tdi napisał(a):Ten sam co Twój- BKD

Moj to polaczenie BKD i ARL-a wiec nie do konca jest taki sam :wink:
Tom-Tdi napisał(a):Z tego co wiem to czujnik ciśnienia oleju podaje także temperaturę do ECU..., ale nie z miski olejowej stąd te wyższe wskazania.

Czujnik cisnienia dziala na zasadzie 0-1 i nie mierzy temperatury oleju. Temperature i poziom oleju mierzy czujnik w misce, a ECU napewno nie bierze zadnych informacji na temat temperatury oleju. Mozliwe ze dane o temperaturze masz z czujnika G82(ten przy termostacie) lub z czujnika temp. paliwa (G81).

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 13:22
przez Tom-Tdi
marcus415 napisał(a):Czujnik cisnienia dziala na zasadzie 0-1 i nie mierzy temperatury oleju. Temperature i poziom oleju mierzy czujnik w misce, a ECU napewno nie bierze zadnych informacji na temat temperatury oleju. Mozliwe ze dane o temperaturze masz z czujnika G82(ten przy termostacie) lub z czujnika temp. paliwa (G81).


na A3-clubie cos jest wlasnie o tym wspomniane,ale sam sie zastanawiam nad tym....
Czujnik paliwa wskazuje temp. paliwa a ta jest raczej OK :roll:

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 21:08
przez Piotrek_tdi
Ok jak zamawiam polar fis'a to jaki mam wsad fabrycznie ? Chodzi mi o wersje najbardziej rozbudowaną,na stronie polara jest możliwość pobrania aktualizacji ale niestety link nie działa.Tom-tdi mogłbyś zrobić konkretne foto co przyszło w zestawie ? kabel usb ? Jakieś oprogramowanie ? Polar nic nie odpisuje na maile itp :( Długo czekałeś na wysyłkę ?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 21:59
przez coyote01
To jakie oprogramowanie będzie wgrane fabrycznie nie ma znaczenia, wgrasz sobie najnowszy soft dla białych zegarów wchodząc na stronę: http://www.auto-polar.com/index-load-support.htm (Tylko przez tą stronę i niestety przy pomocy Internet Explorera można zrobić update. Chyba, że ma się plik ze wsadem (HEXa), to można wgrać aplikacją którą przygotowali do ratunkowego wgrywania softu, gdy onlineowy updater wywala błąd, że urządzenie zostało uszkodzone.)

W zestawie masz to co na zdjęciach z pierwszego posta. Moduł, kabel do podłączenia w samochodzie, kabel USB i krótka instrukcja (PF02 różni się od PF03 tylko oprogramowaniem, sprzętowo to są te same moduły).
Do mnie paczka przyszła w ciągu 2 dni chyba.

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 22:11
przez Piotrek_tdi
Thx za info,będziemy zamawiali parę sztuk,więc jak ktoś chętny to na http://www.vag-racing.pl jest lista do dopisania się....

http://www.polarteam.net/en/65-polar-fis-advanced.html

Rozumiem że zamawiam do siebie ten model i dogrywam softa pod białe zegary ? soft 3.4 z PL językiem ?

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 22:34
przez Tom-Tdi
Najwyższy model to ten http://www.polarteam.net/en/65-polar-fis-advanced.html stronka nie jest do końca zaktualizowana, ale otrzymujesz dokładnie taki czarny box jaki jest w pierwszym poście coyote01, tego tematu. \
Mało tego można tam wyczytać że jest tylko pod czerwony fis-nieprawda, obsługuje białe/kolorowe i czerwone wyświetlacze http://www.youtube.com/watch?v=k132Z821lRQ

W zestawie jest kabel Usb, oraz kabel/rozgałęzienie który wpina się w bramkę Can i do Polara (wyżej kolega coyote01, wstawił fajny obrazek jak się montuje i w którym miejscu) co do oprogramowania to nie ma znaczenia,ale zapewne będziesz miał najnowszy soft, z resztą ja zanim zainstalowałem go w aucie sprawdziłem który mam soft i zaktualizowałem do najwyższej wersji 3.4 pod czerwone zegary,( w Twoim przypadku pod białe).

Co do aktualizacji musisz kliknąć zakładkę UPDATE ZONE na stronie http://www.auto-polar.com/index-load-Polar_Fis.htm i jeśli Ci nie wyświetli aktualizacji to będzie opisane co masz w przeglądarce zmienić aby było widoczne główne menu-dalej można wejść po podpięciu Boxa do kompa (po podpięciu polara do kompa i odpaleniu UPDATE ZONE sam wyszuka jaki masz model, który soft i ładnie pokaże Ci dostępne aktualizacje). Jest to naprawdę banalne :-D
Do PF03 najnowszy soft to 3.4 i jest podzielony na 4 paczki- dwie pod czerwone zegary i dwie pod białe/kolorowe, a te różnią się tylko pakietami językowymi, ale jak już wspomniałem wcześniej, każdy ma polski mimo że nie jest wyszczególnione.

Tutaj jest ich oficjalne forum http://www.auto-polar.com/forum/forum.php i zawsze ktoś od nich się tam udziela. :mrgreen:

Co do samego zamówienia to zamawiasz->przelewasz kase->po około dwóch dniach dostajesz info że przelew dotarł i wysyłają-> dostajesz numer przesyłki oraz info że w ciągu 3-5 dni roboczych dostaniesz przesyłkę. Ja czekałem 5 dni od zrobienia przelewu. Wysyłają FedEX-em.

ps. Piotrek nie dostałeś PW ode mnie?? Bo ja tu takie wypracowania wale... :evil:

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 22:37
przez Piotrek_tdi
Tom-tdi dostałem thx za info,chcemy się dowiedzieć na 100% żeby nie było wpadki jak będziemy zamawiali 5-6 sztuk bo pewnie tyle się uzbiera chętnych :)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 22:50
przez Tom-Tdi
spox- bangla to na golfach 6 R-kach i wszystkich innych octaviach czy "poliftowych wynalazkach" :wink:

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 22:53
przez Michałek
W takim razie i u Nas będzie :-) :wink:

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 23:11
przez Piotrek_tdi
Dokładnie będzie działało i u nas,mam nadzieje że jak mam navi rns 510 z zewnętrznym modułem bluetooth to też będzie ok działało :)

Re: Polar FIS+ - dodatkowe parametry na FIS/MFD

PostNapisane: 26 lutego 2013, 23:27
przez Tom-Tdi
wydaje mi się że tak bo jest też zakładka w menu - bluetoth, i RNS, ale jeszcze nie grzebałem z resztą u mnie nie ma tych zabawek więc nic mi to nie da