Strona 1 z 1

Kontrolka ESP i ciśnienia w oponach

PostNapisane: 6 maja 2013, 17:43
przez Mylith
Witam,

podczas majowego wypadu w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ESP i ciśnienia w oponach. Zatrzymałem się, sprawdziłem ciśnienie w oponach ( na drugi dzień także ) ubytku nie odnotowałem. Obie kontrolki palą się dalej.

Dwa tygodnie wcześniej zmieniałem opony, tydzień temu wymieniałem poduszkę pod silnikiem i poduszki przednich wahaczy, a dzień przed wystąpieniem problemu montowałem podstopnice :mrgreen: wtedy też chwilowo przestawiałem kierownicę ( w tym samym dniu jeździłem i problemu nie było ).

Sprawdziłem poniższe tematy, niestety w żadnym finalnie nie rozwiązano problemu, a przynajmniej nikt się nie podzielił.

[All]Awaria ESP i kontroli trakcji co prawda to 1M
[All]Awaria ESP i kontroli trakcji
TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Błąd sprawdzałem v-scan vag 5053 (tylko to miałem od ręki) - 00778 Czujnik skrętu koła-G85

Co z tym dalej zrobić, gdzie szukać?

Czy problem który się ujawnił mógł wpływać na ściąganie samochodu na jedną stronę po puszczeniu kierownicy (pomimo ustawionej zbieżności)?

Z góry dzięki za pomoc :?

Re: Kontrolka ESP i ciśnienia w oponach

PostNapisane: 6 maja 2013, 17:54
przez miroA3
kontrolka cisnienia w oponach swieci dlatego ze korzysta z czujnikow ABS, tak samo jak ESP
(w leonie nie ma prawdziwych czujnikow w kolach)

podepnij cos normalnego i zczytaj bledy VAG/vcds

sprobuj skasowac, ew zrobic kalibracje czujnikow

od a do z podawalem w temacie ktorego linka wkleiles

moze miec i zapewne ma to wplyw na sciaganie samochodu

mozna zaczac od sprawdzenia punktu 0

tak jak tutaj, sterring angle ma byc 0

http://img199.imageshack.us/img199/963/scr1444.jpg

Re: Kontrolka ESP i ciśnienia w oponach

PostNapisane: 9 maja 2013, 19:11
przez Mylith
Dzisiejsza wizyta u znajomego elektronika z Seata i podłączeniu się pod komputer, dała następujący rezultat: wspomniane 00778 wskazało na uszkodzenie mechaniczne G85. Co ciekawe póki co udało się problem usunąć poprzez wykonanie adaptacji G85 opisanej przez Ciebie miroA3, przy czym wywaliło błąd i zniknęło wspomaganie, trzeba było zrobić adaptację krańcowego położenia kierownicy po tym zabiegu kontrolki zgasły i na tę chwilę jest ok. Jeśli pojawią się prawdopodobnie czujnik do wymiany / rozbiórka sprawdzenie taśmy, taka była sugestia znajomego.

Co do konta kierownicy jest git, wartość 0. Problem ściągania będę weryfikował dalej.

-- 9 maja 2013, 20:11 --

Mylith napisał(a):Co do konta kierownicy jest git, wartość 0. Problem ściągania będę weryfikował dalej.

Dzisiaj miałem okazję trochę pojeździć i wygląda na to że wykonane operację rozwiązały także problem ściągania samochodu :mrgreen: :brawo: