Strona 1 z 1

Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 22 maja 2013, 16:42
przez ggregorii
Witam czy w Leonie 1P wymiana idzie identycznie jak w 1M czy też Golfie 4 itp itd i czy dalej jest to beznadziejne wkręcanie tłoczka z tyłu ???

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 22 maja 2013, 17:31
przez m4niac
Mi wymieniali parę dni temu tarcze i klocki z tyłu trwało to z 40 minut .Stare klocki wyjął , przejechał papierkiem zacisk , psiknął jakimś rudym preparatem zacisk ,założył nowe klocki i widziałem że tłoczki z tyłu wkręcał żeby zacisk z tłoczkiem wszedł na klocki.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 06:56
przez Soldi
Wczoraj wymieniłem klocki na ATE - wszędzie opisane były, że powinny być z czujnikiem zużycia i w IC też takowe zakupiłem - okazało się po demontażu starych, że czujnik jest zbyteczny - nie ma go gdzie podłączyć :shock:, więc odciąłem kabelek i bez problemu wszystko jest OK.
Jak to wygląda u Was :?: - pytam z ciekawości... :-)
A tak BTW - to wymiana prosta jak barszcz.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 07:30
przez miroA3
Czujnik a wlasciwie jeden kabelek w instalacji to kolejna oszczednosc grupy VAG w autach Seata

niestety ale nawet w Cuprze jest on w opcji, gdzie w najubozszej a3 jest w standardzie

wystarczy zoczyc swoje kody wyposazenia

9U0 - without brake pad wear indicator
9U1 - brake pad wear indicator

Zdecydowana wiekszosc producentow klockow nawet nie ma w ofercie "tych wiekszych" bez czujnika, wiec tak czy tak musisz takowe kupic i go obciac
choc np idacy na pierwszy montaz Bosch jest bez czujnika

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 08:08
przez brucelee
Soldi napisał(a):Wczoraj wymieniłem klocki na ATE - wszędzie opisane były, że powinny być z czujnikiem zużycia i w IC też takowe zakupiłem - okazało się po demontażu starych, że czujnik jest zbyteczny - nie ma go gdzie podłączyć :shock:, więc odciąłem kabelek i bez problemu wszystko jest OK.
Jak to wygląda u Was :?: - pytam z ciekawości... :-)
A tak BTW - to wymiana prosta jak barszcz.

Przód wymiana prosta, z tyłu trzeba kręcić tym tłoczkiem i schodzi troszkę. Też wymieniłem na ATE i musiałem uciąć nieszczęsny kabel :/ Do tego tarcze TRW, komplet wyniósł mnie 390zł przód. (288)

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 08:59
przez Soldi
Ja za klocki w IC po zniżkach zapłaciłem 178 zł - normalna cena 258,00 zł.

Z tyłu klocki na jesień też będę musiał wymienić. brucelee, jakie klocki na tył zakładałeś?? Masz jakiś nr katalogowy??

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 10:07
przez miroA3
maja z czego zrobic ten rabat, jak ATE kosztuje w normalnym sklepie nie wiecej niz 165-175 zl, a TRW jakies 5zl mniej
3C0 698 151 C dla tarczy 288 i 312. wiec cena z IC po znizkach szału nie robi
250-260 to ATE ceramic

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 10:52
przez Soldi
miroA3 napisał(a):maja z czego zrobic ten rabat, jak ATE kosztuje w normalnym sklepie nie wiecej niz 165-175 zl, a TRW jakies 5zl mniej
3C0 698 151 C dla tarczy 288 i 312. wiec cena z IC po znizkach szału nie robi
250-260 to ATE ceramic


Oczywiście masz racjęmiroA3, tylko weź pod uwagę ilu jest takich "Kowalskich", którzy wchodzą do IC i kupują po normalnej cenie....
Ja osobiście szukałem Textarów, ale nie mieli, a klocuszki sprawdzone i bardzo dobre IMO

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 2 lipca 2013, 14:58
przez brucelee
Na tył zarzuciłem jakieś chinole, bo miałem trasę, a potrzebowałem szybko klocków i tylko takie miałem pod ręka.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 3 lipca 2013, 11:32
przez ggregorii
A ja mogę mieć takie ceny :)

Zastanawiam sie nad bosch bo rajdowcem nie jestem :)



Klocki przód:

ATE 151zł kpl

TRW 161zł kpl

BOSCH 135zł kpl

REMSA 123zł kpl.

Klocki Tył:

ATE 116zł kpl

TRW 116zł kpl

BOSCH 105zł kpl

REMSA 89zł kpl.

:D

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 3 lipca 2013, 17:42
przez m4niac
Proponuje ATE sam ostatnio zmienialem tarcze + klocki i nie mam problemów

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 3 lipca 2013, 17:49
przez ggregorii
A właśnie co jest seryjnie pchane na tarcze :?:

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 3 lipca 2013, 20:31
przez Soldi
Ja na przodzie miałem od nowości klocki JURID jeszcze z logiem VW. Tyłu jeszcze nie rozbierałem, ale przypuszczam, że też tam to znajdę...

-- 3 lipca 2013, 20:31 --

ggregorii napisał(a):A ja mogę mieć takie ceny :)

Zastanawiam sie nad bosch bo rajdowcem nie jestem :)



Klocki przód:

ATE 151zł kpl

TRW 161zł kpl

BOSCH 135zł kpl

REMSA 123zł kpl.

Klocki Tył:

ATE 116zł kpl

TRW 116zł kpl

BOSCH 105zł kpl

REMSA 89zł kpl.

:D



ggregorii, podaj jakiśkod produktu na te ATE 116zł kpl na tył.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 3 lipca 2013, 21:37
przez ggregorii
Napisałem do dostawcy jak odpowie to dam znać :-)

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 13 lipca 2013, 19:28
przez kkasper
Ja w zeszłym tygodniu wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Powodem wymiany było szarpanie kierownicy podczas hamowania. Założyłem komplet TRW, koszt 407,50 PLN, wymiana samodzielna. Pewnie za kilka miesiecy trzeba będzie tył zrobić ale z tego co patrzyłem to nieco trudniejsza operacja. Niech ktoś sie podzieli jakąś poradą odnośnie wymiany. Wiem że trzeba tłoczek wkręcić aby go cofnąć, zacisk też sie ściaga trudniej bo widzę że jest inaczej niż z przodu bo wężyki się kończą na specjalnym mocowaniu i do zacisku już idą sztywne przewody hamulcowe.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 22 lipca 2013, 19:22
przez m4niac
Mechanik mi wymienil na tyle w 15 minut widzialem że wkręcał tłoczki.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 22 lipca 2013, 21:03
przez Soldi
ggregorii napisał(a):Napisałem do dostawcy jak odpowie to dam znać :-)


I co jest jakieś info od "dostawcy"?? :-) Trochę już odpisuje.... 8)

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 23 lipca 2013, 08:58
przez Chopin
Ja zmieniałem ostatnio z tego co było założone w salonie na TRW. Zarówno przód i tył, tarcze i klocki. Jak ułoży się wszystko to sprawdzę jak hamują naprawdę. Za całość zapłaciłem 692 zł w IC, ale wymiana samemu.

Z przodu wystarczy dwie śruby gwiazdki (zacisk) odkręcić i zacisk nawet lewarkiem rozeprzeć. Tarcza trzyma się na jednej śrubie.
Z tyłu są zwykłe śruby, ale potrzebne jest urządzenie aby rozeprzeć zacisk.
Używałem takiego, pożyczonego od kolegi:
Obrazek

Hamulce wytrzymały 120k km od nowego. Klocków jeszcze trochę zostało, tarcze się skończyły. Hamowały słabiej jak kiedyś ale wystarczyły. Od miesiąca zaczęła bić kierownica przy hamowaniu to trzeba było wymienić.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 23 lipca 2013, 19:39
przez ggregorii
Soldi napisał(a):I co jest jakieś info od "dostawcy"?? Trochę już odpisuje....


Pan grzecznie mi powiedział że nie podaje takich info. Bo ludzie pytają o te numery a pożnie j szukają po innych sklepach po numerach bo może ktoś coś ma 2 zł taniej :). Moge ewentualnie podać namiar na PW

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 19 marca 2016, 22:11
przez artur_r0
Odkopuję.
Czy ktoś z forumowiczów dorabiał klucz do tłoka tylnych zacisków hamulcowych? Z tego co udało się dowiedzieć, tłok ten jest wkręcany i bez klucza nie uda się go cofnąć. Czy mógłby się ktoś podzielić wymiarami takiego klucza? :wink:

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 20 marca 2016, 11:25
przez Haker248
Ja nie używałem żadnego klucza, miałem ściśnięte ściskiem stolarskim i ja dokręcałem ścisk, a z pomocą przyszedł mi tata i kręcił tłok i bez problemu udało się wymienić.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 20 marca 2016, 20:57
przez siwy1982
Można użyć klucza od kątówki tylko trzeba troche te bolce podszlifować :-D

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 20 marca 2016, 21:34
przez artur_r0
Dzięki za podpowiedzi. Też wezmę ojca do pomocy, myślę że jakoś to ogarniemy. :wink:

Spróbuję też z tym kluczem od kątówki. Standardowy do kątówek z tarczami 115 i 125 czy ten większy? :wink:

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 20 marca 2016, 22:20
przez siwy1982
Ja użyłem standardowego, tylko bolce podszlifowałem bo nie chciały dobrze złapać tłoczka. Tak jak pisze Haker248, lepiej miec kogoś do pomocy, jeden kręci a drugi wciska.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 21 marca 2016, 18:31
przez facet03
Jaka jest normalne grubości tarczy? Ktoś się orientuje?

Don't be the same, be better.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 21 marca 2016, 19:19
przez miroA3
zależnie od wielkości tarczy

masz 1.9 więc tarczy 280, jej grubość to 22mm
( 288 - 25 , 312- 25 , 345 - 30 )

tył 255 - 10mm ( 286 - 12mm, 272- 10mm )

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 21 marca 2016, 19:35
przez facet03
To jest podana grubość nowości, a dopuszczalna to -2 do - 3mm?

Don't be the same, be better.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 21 marca 2016, 19:43
przez miroA3
to często zależy od producenta, podaje na pudełku dopuszczalne zużycie ( powinien podawać wartość graniczną )
średnio jest to 1,5 - 2

czyli jak masz 20, to minimum 18

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 21 marca 2016, 19:52
przez facet03
Pytam, bo przy przekładce kół chce sprawdzić czy tarcze są też do wymiany czy nie. Wcześniejsze nie ja zakładałem

Don't be the same, be better.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 21 marca 2016, 21:34
przez artur_r0
A jest w ogóle sens mierzyć grubość tarczy? Jej zużycie widać przede wszystkim po grubości tzw "garba" który powstaje na zewnętrznej krawędzie. Oczywiście pod warunkiem że nikt nie przetoczył ani nie szlifował tych tarcz.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 29 czerwca 2018, 18:33
przez promort
Panowie ma ktoś doświadczenie z wymianą tarcz hamulcowych z tylu w Leonie 1P? Tarcza schodzi bez odkręcania jarzma czy trzeba jarzmo ściągać? Jeżeli tak to jak bo dzisiaj próbowałem wymienić tarcze i poległem jak zobaczyłem jaki jest dostęp do śrub od jarzma. Zastanawiam się czy nie trzeba będzie zdejmować całej piasty z tylu razem z jarzmem i dopiero odkręcać jarzmo, aha u mnie tarcza 286mm jak coś.

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 08:46
przez luki530
Zmieniłem i nie ma żadnego problemu odkręcić jarzmo bez odkręcania piasty

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 09:39
przez promort
Tam jest klucz spiline M14 jak założę klucz to za cholerę nie mam jak pociągnąć kluczem żeby odkręcić jarzmo, od dołu przeszkadzają wahacze od lewej amortyzator i sprężyna od góry też nie da rady bo kolejny wahacz a od prawej rura od zbiornika paliwa więc nie wiem jak ty to zrobiłeś. Robiłeś na kanale lub podnośniku, odkręcałeś coś jeszcze oprócz zacisku oczywiście? Kluczem nasadowym robiłeś czy płasko oczkowym? Grzechotkę miałeś długą czy krótką. Da się to w ogóle zrobić bez podnośnika lub kanału? Występuje różny rodzaj zawieszenia w leonie 1P w zależności od rodzaju silnika?

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 11:17
przez miroA3
dawno bys film na youtube znalazl
tyle powieniens wiedziec ze 1p to nie prom kosmiczny, tylko to samo co golf5, tt, audi a3 8p itd itp

https://www.youtube.com/watch?v=WzoorQ7ENQc

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 16:44
przez luki530
Klucz na grzechotce robione na podwórku na lekarku i kobyłce.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana klocków w Leonie 1P

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 19:56
przez promort
No super jarzmo przykręcone momentem może ze 25Nm jak by u mnie tak było to już z pięć aut bym rozkręcił i skręcił z powrotem do kupy, u mnie śruby są tak do....ane że nie idzie ich ruszyć. No nic będę walczył dalej może dam rade, dzięki za informacje i filmik instruktażowy.