Strona 1 z 1

Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 8 października 2013, 19:00
przez MattDiver
Witam, z góry chciałem powiedzieć, że przeszukałem forum i nie znalazłem, żadnych konkretnych odpowiedzi na moje pytania.
Przechodząc do konkretów:

Interesuje mnie czy da się zmieniać natężenie świateł postojowych oraz oświetlenia wnętrza (procentowo) w Leonie 1P z 2010 r. z 30 bitowym sterownikiem? Wiem, że można tak regulować światła dzienne, jednak jeśli chodzi o postoje to znalazłem tylko możliwość zmiany napięcie gdzie min. jest 12,3 V. (na innym forum widziałem, że w innych sterownikach jest taka opcja, a w moim nie mogę znaleźć)

Druga sprawa to czy mogę jakoś włączyć wskaźnik kiedy optymalnie zmienić bieg na MFD, gdyż z tego co czytałem w Leonach polift takowy występuję a ja w tym miejscu mam zegar a bardziej po lewej pokazuje mi się kierunek geo. w którym się poruszam.

A teraz bardziej z ciekawości, gdyż ktoś się już o to na forum pytał jednak nie było konkretnej odpowiedzi, czy da się włączyć "test zegarów" (wskazówka leci do końca i z powrotem) po włączeniu zapłonu? :)

Z góry dzięki :)

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 9 października 2013, 07:20
przez miroA3
MattDiver napisał(a):czy da się zmieniać natężenie świateł postojowych oraz oświetlenia wnętrza


nie spotkalem sie

MattDiver napisał(a):czy mogę jakoś włączyć wskaźnik kiedy optymalnie zmienić bieg na MFD


a masz zegary ktore to umozliwiaja ?

Obrazek

MattDiver napisał(a):czy da się włączyć "test zegarów" (wskazówka leci do końca i z powrotem) po włączeniu zapłonu?


da się i mnóstwo razy padała taka odpowiedz
w zegarach z rozwijanego menu opcja "Staging" lub "Needle Sweep"

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 9 października 2013, 10:15
przez MattDiver
miroA3 napisał(a):a masz zegary ktore to umozliwiaja ?


Zegary mam takie jak na zdjęciu tylko w miejscu gdzie wyświetlony jest bieg u mnie jest zegar, a tam gdzie zegar mam kierunek geo.
Nie mam możliwości zmiany tego z poziomu MFD, więc może jakoś przez VCDS'a?

miroA3 napisał(a):da się i mnóstwo razy padała taka odpowiedz
w zegarach z rozwijanego menu opcja "Staging" lub "Needle Sweep"


Z tego co napisałeś zrozumiałem, że mogę to zmienić z poziomu MENU w MFD w aucie, jednak takiej opcji brak. Ale wcześniej nie znałem nazwy tej funkcji, faktycznie znalazłem na ang. forum jak to uruchomić przez adaptacje w VCDS, wieczorem sprawdzę. Dzieki za odpowiedź.

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 9 października 2013, 10:33
przez miroA3
MattDiver napisał(a):Z tego co napisałeś zrozumiałem, że mogę to zmienić z poziomu MENU w MFD w aucie


Nic takiego nie napisalem

z rozwijanego menu w VCDS
wejdz w zegary 17 - instruments
adaptacja
i tam rozwijane menu, z niego "Staging"
ma byc Active i tyle

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 9 października 2013, 22:11
przez MattDiver
miroA3 napisał(a):
MattDiver napisał(a):Z tego co napisałeś zrozumiałem, że mogę to zmienić z poziomu MENU w MFD w aucie


Nic takiego nie napisalem


Tak wiem po prostu nie zrozumiałem co miałeś na myśli :oops:

Zaraz idę pobawić się z VCDS'em :)

-- 9 października 2013, 23:11 --

Udało mi się ustawić "Staging" wielkie dzięki za podpowiedź :)

Jednak jeśli chodzi o wskaźnik kiedy zmieniać bieg, dalej nie udało mi się do tego dojść.

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 11 października 2013, 22:45
przez Misiek
MattDiver napisał(a):Jednak jeśli chodzi o wskaźnik kiedy zmieniać bieg, dalej nie udało mi się do tego dojść.

a po co Ci to ?? Jeździłem autami z takim "bajerem" i bardziej to wq... niż pomaga. Wygląda to tak po prostu że jak chwilę jedziesz na danym biegu to Ci pokazuje by dać wyżej (nigdy by dać niżej) a w praktyce nie masz nic pod pedałem i w razie "W" czyli potrzeby szybkiej ucieczki trzeba redukować... no sorry, ale to ja sam wiem kiedy ile mocy trzeba i na jakim biegu w danej chwili jechać.

-- 11 paź 2013, o 23:45 --

i wbrew pozorom, tak jak sporo ludzi myśli nie ma to nic wspólnego z oszczędnościami paliwa...

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 12 października 2013, 14:15
przez MattDiver
misiek_t napisał(a):
MattDiver napisał(a):Jednak jeśli chodzi o wskaźnik kiedy zmieniać bieg, dalej nie udało mi się do tego dojść.

a po co Ci to ?? Jeździłem autami z takim "bajerem" i bardziej to wq... niż pomaga. Wygląda to tak po prostu że jak chwilę jedziesz na danym biegu to Ci pokazuje by dać wyżej (nigdy by dać niżej) a w praktyce nie masz nic pod pedałem i w razie "W" czyli potrzeby szybkiej ucieczki trzeba redukować... no sorry, ale to ja sam wiem kiedy ile mocy trzeba i na jakim biegu w danej chwili jechać.

-- 11 paź 2013, o 23:45 --

i wbrew pozorom, tak jak sporo ludzi myśli nie ma to nic wspólnego z oszczędnościami paliwa...


Miałem już okazje jeździć z tym wskaźnikiem i w sumie to masz racje, a pytałem z ciekawości od czego to zależy czy jest czy go nie ma :)

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 13 października 2013, 17:26
przez szybki_xyz
Również uważam, że to niepotrzebny bajer. Jeździłem Oktawią z takim czyś :-) po każdej zmianie biegu zaraz wyświetla komunikat o tym żeby znów zmienić bieg na wyższy. Nie zawsze potrzebnie.

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 13 października 2013, 21:15
przez Fiddle
u mnie działa to "jako-tako" jesli chodzi o bieg w górę, to rzeczywiście informacja pokazuje się w odpowiednim momencie (tak żeby jechać ekonomicznie), natomiast w dół, informacja pokazywana jest na bardzo niskich obrotach, "normalny" kierowca nie zobaczy jej praktycznie nigdy.

Natomiast jak raz odwoziła mnie do domu koleżanka, to dla niej były to bardzo przydatne informacje....

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 13 października 2013, 21:32
przez Misiek
ja tutaj żadnej "ekonomi" w tym nie widzę... raz że sprzęgło dostaje po dupie a dwa to nie jesteś w stanie energicznie przyspieszyć. Chyba bardziej ekonomicznie jest szybko przyspieszyć i później "pykać" spokojnie.
Ostatnio w Chorwacji jechałem trasę ok 360km. Omiś - Dubrownik - Omiś Większość góry, zakręty itp. Celowo starałem utrzymywać się jak najniższy bieg tak co by "zmęczonego" już sprzęgła dodatkowo nie obciążać. Obroty zawsze w granicach 3tyś, logicznie myśląc powinienem spalić sporo ON a ku mojemu zdziwieniu z danej trasy średnie spalanie wyszło 5.2L
Fiddle napisał(a):Natomiast jak raz odwoziła mnie do domu koleżanka, to dla niej były to bardzo przydatne informacje....

ehhh kobiety :D

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 14 października 2013, 17:13
przez Bombel
przepraszam za pytanie z innej beczki ale jak mogę tzn. pod czym szukać w VCDS ustawienie czasu świecenia świateł mijania po wyjęciu kluczyka ze stacyjki bo długo świecą 60s. dodam ze funkcje CH/LH mam ustawiona na 15s. dziękuję za wskazówki :)

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 14 października 2013, 21:12
przez MattDiver
Z CH/LH to bywa różnie (nie wiem od czego to zależy) u mnie np. CH działa tylko jeśli zgaszę silnik z zapalonymi światłami i nie zgaszę ich aż do zamknięcia samochodu po tych 15 czy 20 sek wszystko gaśnie, natomiast z tego względu, że mam xenony, nie używam tych opcji bo nie chcę zapalać i gasić ich 3 razy zanim odpalę auto, a tak to bywa u mnie przy LH, a nie doszedłem jeszcze do tego, czy można zmienić w VCDS żeby zamiast xenonów CH/LH wykorzystywał np. światła dzienne.

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 8 marca 2015, 20:22
przez dobry440
Witam. Troszkę odkopię, ale czy ktoś ustawiał test wskazówek w Cuprze z 2007r??

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 8 marca 2015, 22:12
przez Misiek
dobry440, nie ma tego w autach przed liftem, czyli do 2009roku. Od 2009-> w poliftach da się ustawić test. Można kombinować i wsadzić licznik z polifta, do tego bramkę CAN tez z polifta i wtedy ustawisz test wskazówek.

Re: Natężenie świateł oraz inne kodowania VCDS.

PostNapisane: 9 marca 2015, 19:22
przez dobry440
misiek_t, Dzięki za odpowiedź, więc na razie zostanie tak jak jest :)