Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez nikolas-0512 » 3 stycznia 2015, 20:26

Panowie czy jest ktos tutaj kto dokładnie opisze powód zacierajacych sie panewek i wyjscia korbowodu z bloku silnika w 1.9 tdi BXE :roll: Czy za tym stoi jakas wada fabryczna typu słaby materiał czy smarowanie :?: czy wina stoi po stronie uzytkownika typu słaby olej,długie przebiegi na oleju,jazda na duzym biegu przy małych obrotach silnika itp.czy ktos wie w jakim czasie wychodziły te wadliwe silniki(rok,miesiąc)-bo duzo sie zdarza takich awarii w skodach i golfach 5 gdzie na głowicy jest wybity napis POLAND..a tez sa silniki gdzie jest napis GERMANY i teraz jest jakas róznica pod wzgledem jakosci i zywotnosci miedzy silnikiem POLAND a GERMANY.pytam bo mam SEAT LEON II 1.9 BXE 2007r i po zakupie sciagnelismy miske u mechanika i wszystko wydaje sie OK,nie było zadnych opiłków na spodzie miski czy innego syfu ani luzu pomiedzy korbowód a wał korbowy,czyli powinno byc dobrze :-) olej wymieniam co 10000km motul specyfic 5w-40..więc gdzie i wczym tkwi problem :twisted: pozdrawiam.. :-D
Zobacz Profil
nikolas-0512
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 12:05
Auto: seat leon II
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez Lesoto » 3 stycznia 2015, 20:42

Poczytaj na OCP. Tam to nagminny problem. W skrocie: nie znasz dnia ani godziny :-|
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez nikolas-0512 » 3 stycznia 2015, 21:31

no tak :-) czyli problem był najczęsciej w skodach :shock:
Zobacz Profil
nikolas-0512
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 12:05
Auto: seat leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez Lesoto » 3 stycznia 2015, 22:22

Bo jest ich najwięcej... wszystkie 105ki potrafią kleknac bez ostrzezenia ;-)
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez miroA3 » 4 stycznia 2015, 00:02

nikolas-0512 napisał(a):no tak :-) czyli problem był najczęsciej w skodach :shock:


silniki 1.9 BXE i BLS bo to one są najbardziej narażone we wszystkich poprzecznych są takie same
nie ma znaczenia czy to golf, a3 , leon, touran, passat ( tak pasek też ma teraz silniki poprzeczne ) czy octavia

dokładnie, najwięcej o tym piszą na forach octavii i golfa 5 bo jest ich z tymi silnikami najwięcej...

" W silniku BXE zasadniczy problem dotyczy obracania się panewek korbowych. Co ciekawe podobne dolegliwości ma coraz więcej nowoczesnych turbodiesli. W sytuacji gdy dojdzie do przekręcenia się jednej z półpanewek, feralny korbowód blokuje się po czym siła wału korbowego wybija go poza blok silnika. W takiej sytuacji pozostaje nam tylko wymiana silnika na drugi. Nowy to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych, używany wraz z osprzętem ok. 5000 zł.



1.9 TDI : wymiana panewek korbowych
Jeśli uszkodzona panewka zaczyna hałasować, ale nie spowodowała destrukcji jednostki napędowej, koniecznie trzeba ją wymienić na nową. Zawsze powinno się instalować nowy komplet panewek na wszystkich korbowodach. Koszt to ok. 2000 zł (wraz z wykonaniem szlifu wału).

1.9 TDI : przyczyna awarii panewek
Co jest powodem awarii panewek? Winą obarcza się najczęściej słabej jakości materiały z jakich wykonano panewki korbowodów. Były one z czasem wymieniane (bardzo niechętnie) na lepsze przez producenta. Problem jednak moim zdaniem dotyczy przede wszystkich złego smarowania panewek (zwłaszcza górnej półpanewki). Winę za to zapewne ponosi m.in. wydłużony okres interwalów pomiędzy przeglądami. Wymiana oleju w trybie Long Life zalecana jest dopiero co 30 tys. km. Auta użytkowane w mieście, mają mocno zabrudzony olej (od sadzy i paliwa) przez co kanały olejowe, przy tak dużych przebiegach na jednym oleju, ulegają częściowemu zapchaniu. Olej znacznie dłużej dociera do panewek (zwłaszcza gdy silnik jest zimny) co skutkuje ich powolnym wycieraniem. Najczęściej awarie spotykane są w egzemplarzach serwisowanych właśnie w trybie Long Life. Wbrew obiegowej opinii winy raczej na 100 % nie ponoszą panewki bez zamków (zamki nie służą trzymaniu panewek).

1.9 TDI : pompa oleju
Być może seria BXE miała też pewne kłopoty z pompą oleju, która nie dawała rady przepompowywać zbyt gęstego oleju silnikowego do wszystkich jego newralgicznych obszarów. Musimy bowiem pamiętać, że to odpowiednia ilość oleju decyduje o jakości smarowania ruchomych elementów w silniku. Wiemy natomiast, że problemy z pompą oleju miały już wcześniej VW Passaty z silnikami 2.0 TDI.

1.9 TDI: awaryjne modele
Awarie silnika 1.9 TDI BXE dotyczą przede wszystkim auta wyprodukowanych w latach 2006-2008. Awarie zdarzały się średnio przy 100-150 tys. km. Czasem silnik ulegał zniszczeniu już po zaledwie 50 tys. km. "


tematy do poczytania ( można się przestraszyć )
generalnie głowica w 2.0 16V to przy tym pikuś 8)

http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582

http://forum.vw-passat.pl/threads/10410 ... -BXE/page3

http://www.audi-sport.net/xf/threads/bxe-engine.146231/

http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... -problems/

https://www.facebook.com/AudiUK/posts/176998382444558

i takie :

http://autokult.pl/13934,konstrukcja-uk ... ki-czesc-1

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... 3godhVgA5Q
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez nikolas-0512 » 4 stycznia 2015, 08:20

dzięki za obszerny opis :-o czyli to jest wielka loteria z tymi BXE :brawo: bo jedne siadają pomiedzy 100 a 200tyś km,i tez sa takie które maja ponad 300tys i nic sie nie dzieje :-) pozyjemy zobaczymy,jak cos sie stanie to trzeba bedzie kupic inny i od razu wymiana panewek i do przodu 8)
Zobacz Profil
nikolas-0512
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 12:05
Auto: seat leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez Jarol » 6 lipca 2015, 13:14

Lesoto napisał(a):Bo jest ich najwięcej... wszystkie 105ki potrafią kleknac bez ostrzezenia ;-)


Nie wszystkie bo silnik BKC nie miał takiej wady.
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505 123 250
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 208
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez kaparri » 7 lipca 2015, 12:15

ja też mam BXE przebieg 180tys. po zdjęciu miski nie było do czego się przyczepić
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaparri
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 21:17
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez Moder11 » 7 lipca 2015, 12:17

Ile powinna kosztować profilaktyczna wymiana panewek?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Moder11
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 21 czerwca 2015, 13:08
Auto: Seat Leon
Silnik: BXE 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez lucasnufc » 7 lipca 2015, 13:15

Moder11, Ostatnio pytałem u siebie mechanika to powiedział że weźmie 200zł za robociznę. Swoją drogą w najbliższym czasie też wymienię profilaktycznie bo mam 245tys przebiegu ale teraz walczyłem z turbo i funduszy brakło...
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 391
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez PiotrM » 29 sierpnia 2015, 20:23

Witam, dołączę się i zapytam.... mam 1.9 TDI BXE - przebieg ok 131000 KM i zastanawiam się czy przy najbliższej wymianie nie zastosować ceramizera http://www.ceramizer.pl/sklep/glowna/248-ceramizer-do-silnika-CS-dodatek-do-silnika-preparat-do-silnika.html
Co o tym myślicie?
Z własnego doświadczenia mogę dodać że jakiś czas temu miałem Forda Scorpio 2.0 DOHC - silnik tłukł się tak że tylko patrzeć kiedy tłoki wypadną... zastosowałem ceramizer - efekt? jeździłem jeszcze rok i sprzedałem samochód :)
Zobacz Profil
PiotrM
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 sierpnia 2015, 20:49
Auto: Leon II 1.9 TDI
Silnik: BXE 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez Omega » 29 sierpnia 2015, 22:56

Nie LEJ tego G.......
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

Postprzez PiotrM » 30 sierpnia 2015, 22:13

Dlaczego? Czy myślisz że może to jakoś zaszkodzić?
Zobacz Profil
PiotrM
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 sierpnia 2015, 20:49
Auto: Leon II 1.9 TDI
Silnik: BXE 1.9


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości