Strona 1 z 1

Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 3 stycznia 2015, 20:26
przez nikolas-0512
Panowie czy jest ktos tutaj kto dokładnie opisze powód zacierajacych sie panewek i wyjscia korbowodu z bloku silnika w 1.9 tdi BXE :roll: Czy za tym stoi jakas wada fabryczna typu słaby materiał czy smarowanie :?: czy wina stoi po stronie uzytkownika typu słaby olej,długie przebiegi na oleju,jazda na duzym biegu przy małych obrotach silnika itp.czy ktos wie w jakim czasie wychodziły te wadliwe silniki(rok,miesiąc)-bo duzo sie zdarza takich awarii w skodach i golfach 5 gdzie na głowicy jest wybity napis POLAND..a tez sa silniki gdzie jest napis GERMANY i teraz jest jakas róznica pod wzgledem jakosci i zywotnosci miedzy silnikiem POLAND a GERMANY.pytam bo mam SEAT LEON II 1.9 BXE 2007r i po zakupie sciagnelismy miske u mechanika i wszystko wydaje sie OK,nie było zadnych opiłków na spodzie miski czy innego syfu ani luzu pomiedzy korbowód a wał korbowy,czyli powinno byc dobrze :-) olej wymieniam co 10000km motul specyfic 5w-40..więc gdzie i wczym tkwi problem :twisted: pozdrawiam.. :-D

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 3 stycznia 2015, 20:42
przez Lesoto
Poczytaj na OCP. Tam to nagminny problem. W skrocie: nie znasz dnia ani godziny :-|

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 3 stycznia 2015, 21:31
przez nikolas-0512
no tak :-) czyli problem był najczęsciej w skodach :shock:

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 3 stycznia 2015, 22:22
przez Lesoto
Bo jest ich najwięcej... wszystkie 105ki potrafią kleknac bez ostrzezenia ;-)

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 4 stycznia 2015, 00:02
przez miroA3
nikolas-0512 napisał(a):no tak :-) czyli problem był najczęsciej w skodach :shock:


silniki 1.9 BXE i BLS bo to one są najbardziej narażone we wszystkich poprzecznych są takie same
nie ma znaczenia czy to golf, a3 , leon, touran, passat ( tak pasek też ma teraz silniki poprzeczne ) czy octavia

dokładnie, najwięcej o tym piszą na forach octavii i golfa 5 bo jest ich z tymi silnikami najwięcej...

" W silniku BXE zasadniczy problem dotyczy obracania się panewek korbowych. Co ciekawe podobne dolegliwości ma coraz więcej nowoczesnych turbodiesli. W sytuacji gdy dojdzie do przekręcenia się jednej z półpanewek, feralny korbowód blokuje się po czym siła wału korbowego wybija go poza blok silnika. W takiej sytuacji pozostaje nam tylko wymiana silnika na drugi. Nowy to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych, używany wraz z osprzętem ok. 5000 zł.



1.9 TDI : wymiana panewek korbowych
Jeśli uszkodzona panewka zaczyna hałasować, ale nie spowodowała destrukcji jednostki napędowej, koniecznie trzeba ją wymienić na nową. Zawsze powinno się instalować nowy komplet panewek na wszystkich korbowodach. Koszt to ok. 2000 zł (wraz z wykonaniem szlifu wału).

1.9 TDI : przyczyna awarii panewek
Co jest powodem awarii panewek? Winą obarcza się najczęściej słabej jakości materiały z jakich wykonano panewki korbowodów. Były one z czasem wymieniane (bardzo niechętnie) na lepsze przez producenta. Problem jednak moim zdaniem dotyczy przede wszystkich złego smarowania panewek (zwłaszcza górnej półpanewki). Winę za to zapewne ponosi m.in. wydłużony okres interwalów pomiędzy przeglądami. Wymiana oleju w trybie Long Life zalecana jest dopiero co 30 tys. km. Auta użytkowane w mieście, mają mocno zabrudzony olej (od sadzy i paliwa) przez co kanały olejowe, przy tak dużych przebiegach na jednym oleju, ulegają częściowemu zapchaniu. Olej znacznie dłużej dociera do panewek (zwłaszcza gdy silnik jest zimny) co skutkuje ich powolnym wycieraniem. Najczęściej awarie spotykane są w egzemplarzach serwisowanych właśnie w trybie Long Life. Wbrew obiegowej opinii winy raczej na 100 % nie ponoszą panewki bez zamków (zamki nie służą trzymaniu panewek).

1.9 TDI : pompa oleju
Być może seria BXE miała też pewne kłopoty z pompą oleju, która nie dawała rady przepompowywać zbyt gęstego oleju silnikowego do wszystkich jego newralgicznych obszarów. Musimy bowiem pamiętać, że to odpowiednia ilość oleju decyduje o jakości smarowania ruchomych elementów w silniku. Wiemy natomiast, że problemy z pompą oleju miały już wcześniej VW Passaty z silnikami 2.0 TDI.

1.9 TDI: awaryjne modele
Awarie silnika 1.9 TDI BXE dotyczą przede wszystkim auta wyprodukowanych w latach 2006-2008. Awarie zdarzały się średnio przy 100-150 tys. km. Czasem silnik ulegał zniszczeniu już po zaledwie 50 tys. km. "


tematy do poczytania ( można się przestraszyć )
generalnie głowica w 2.0 16V to przy tym pikuś 8)

http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582

http://forum.vw-passat.pl/threads/10410 ... -BXE/page3

http://www.audi-sport.net/xf/threads/bxe-engine.146231/

http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... -problems/

https://www.facebook.com/AudiUK/posts/176998382444558

i takie :

http://autokult.pl/13934,konstrukcja-uk ... ki-czesc-1

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... 3godhVgA5Q

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 4 stycznia 2015, 08:20
przez nikolas-0512
dzięki za obszerny opis :-o czyli to jest wielka loteria z tymi BXE :brawo: bo jedne siadają pomiedzy 100 a 200tyś km,i tez sa takie które maja ponad 300tys i nic sie nie dzieje :-) pozyjemy zobaczymy,jak cos sie stanie to trzeba bedzie kupic inny i od razu wymiana panewek i do przodu 8)

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 6 lipca 2015, 13:14
przez Jarol
Lesoto napisał(a):Bo jest ich najwięcej... wszystkie 105ki potrafią kleknac bez ostrzezenia ;-)


Nie wszystkie bo silnik BKC nie miał takiej wady.

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 7 lipca 2015, 12:15
przez kaparri
ja też mam BXE przebieg 180tys. po zdjęciu miski nie było do czego się przyczepić

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 7 lipca 2015, 12:17
przez Moder11
Ile powinna kosztować profilaktyczna wymiana panewek?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 7 lipca 2015, 13:15
przez lucasnufc
Moder11, Ostatnio pytałem u siebie mechanika to powiedział że weźmie 200zł za robociznę. Swoją drogą w najbliższym czasie też wymienię profilaktycznie bo mam 245tys przebiegu ale teraz walczyłem z turbo i funduszy brakło...

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 20:23
przez PiotrM
Witam, dołączę się i zapytam.... mam 1.9 TDI BXE - przebieg ok 131000 KM i zastanawiam się czy przy najbliższej wymianie nie zastosować ceramizera http://www.ceramizer.pl/sklep/glowna/248-ceramizer-do-silnika-CS-dodatek-do-silnika-preparat-do-silnika.html
Co o tym myślicie?
Z własnego doświadczenia mogę dodać że jakiś czas temu miałem Forda Scorpio 2.0 DOHC - silnik tłukł się tak że tylko patrzeć kiedy tłoki wypadną... zastosowałem ceramizer - efekt? jeździłem jeszcze rok i sprzedałem samochód :)

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 22:56
przez Omega
Nie LEJ tego G.......

Re: Uszkodzenia silnika 1.9 tdi BXE

PostNapisane: 30 sierpnia 2015, 22:13
przez PiotrM
Dlaczego? Czy myślisz że może to jakoś zaszkodzić?