Strona 1 z 1

Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 1 marca 2015, 17:35
przez sebseat
Witam. Szukałem wątku ale nie znalazłem. Ma ktoś zwas założone kasowniki? http://www.goapr.com/products/rfd_20t_ea113.html Noszę się z zamiarem ale nie wiem czy to dobry traf. Co z pracą silnika gdy jest zimny? Bedzie szarpał?

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 1 marca 2015, 19:06
przez gryczu
Hejo,
Michał od nas z Gdańska ma dokładnie ten kit. Ja u siebie również mam wyrzucone te klapki, ale bez tego kitu, który wysłałeś.
Praca silnika na zimnym mega głośno do czasu ustabilizowania obrotów.
Spalanie na komputerze przez chwilę utrzymują się na poziomie 5l/100, po około minucie spada do swojego poziomu 0.9-1.1l.
Można te klapki zawrzeć w sofcie, problem pracy silnika zniknie :) Generalnie daję to minimalny przyrost, turbo lekko później wstaję.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 1 marca 2015, 22:29
przez sebseat
Dzieki gryczu za odp. Jeszcze sie zastanowię nad tym modem. Czytałem na zagranicznych forach i w większości przypadków chwalili te kasowniki. Soft też jest zmieniony po usunięciu klapek czy tylko mechanicznie zostały zdięte u ciebie i u Michała?

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 1 marca 2015, 22:58
przez gryczu
Nie wiem jak u Michała, czy w sofcie wzięli pod uwagę brak klapek wirowych. Ja z kolei jestem przed softem.
Idzie się przyzwyczaić - benzyna szybko się nagrzewa. Moje pierwsze wrażenie po wyrzuceniu klapek to jakby coś większego siedziało niż 2.0 TFSI :)

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 2 marca 2015, 16:37
przez sebseat
Wywalam w takim razie ;-) I tak kolektor będzie czyszczony. Zmieniałeś uszczelkę czy nie?

-- 2 marca 2015, 17:37 --

Nic nie będzie hałasować na zimnym jak zmienisz softa. Rozmawiałem dzisiaj z R-Performance i gwarantowali taką samą pracę silnika na zimnym silniku bez kalpek jak z klapkami.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 2 marca 2015, 22:12
przez gryczu
nie zmieniałem. Napisałem, wyżej że można to wyregulować w sofcie :)

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 3 marca 2015, 13:26
przez Qrczaq
Ja mam ten kit, radzę, nie robić tego bez klapek, bo rozszczelniasz kolektor !!
W sofcie Ci tuner ogarnie błędy.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 3 marca 2015, 17:00
przez sebseat
Qurczaq możesz bardziej sprecyzować, bo nie bardzo łapię twoje pierwsze zdanie :-( Radzisz nie wyrzucać klapek?

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 00:04
przez Qrczaq
Albo kit APR albo nic nie rób, zresztą to bez sensu do mocy rzędu 360KM

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 08:39
przez sebseat
Robię Kit Apr ;-) IC + Dolot APR + Down Pipe+ parę innych gratów. Mam być zacnie :-D Oczywiście odpowiednie strojenie i ma hulać.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 10:19
przez gryczu
Qrczaq napisał(a): W sofcie Ci tuner ogarnie błędy.


jakie błędy??

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 10:47
przez Qrczaq
gryczu napisał(a):jakie błędy??


Błędy klap w kolektorze.

sebseat napisał(a):Robię Kit Apr ;-) IC + Dolot APR + Down Pipe+ parę innych gratów. Mam być zacnie :-D Oczywiście odpowiednie strojenie i ma hulać.


DO BWJ, to obowiązkowo jakaś pompa co Ci da 136-140 bar na Railu.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 20:11
przez sebseat
Qurczaq powoli. Nie mam tyle sosu żeby kolejne tysiące wydawać. A co do kolektora i klapek nie zgadzam się z tobą bo można je wywalić przy każdym modzie. Nie musi być 360KM. Widziałeś jak są rozwiazane klapy w nowszych typach TFSI? otwieraja sie w taki sposób że nie stoja na przeszkodzie powietrzu. Dla nich (inżynierów VW) widocznie ma to jakis sens. Nie widze innej tańszej opcji jak wywalenie klap dla poleprzenia "air flow". Oczywiscie można kupic cały kolektor jakiejś firmy tunerskiej i wtedy wszystko jest lepiej ale ile kasy trzeba zostawić. Nie rozumiem także czemu kolektor miałby sie rozszczelnić??? Jakby to nie miało znaczenia czy są klapy czy nie to dlaczego już teraz w nowszych modelach TFSI klapki w pozycji otwartej są tak jakby ich w ogóle nie było. Proste rozumowanie. Nie ma klap wiecej powietrza obojetnie od tego co masz namodzone w aucie. :mrgreen:

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 20:18
przez Qrczaq
Zrobisz jak chcesz, przecież idzie grubo z modami, ja mam serię i się nie znam.
Albo zrób coś do porządku albo nie rób nic.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 21:11
przez sebseat
Ja wyraziłem swoje zdanie. Nic nie pisałem że się nie znasz. Poprostu masz zrobione swoje a ja robię swoje i tyle. Albo mów rzeczowo i przedstaw argumenty albo nie mów nic.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 4 marca 2015, 21:25
przez gryczu
Qrczaq napisał(a): Błędy klap w kolektorze.


nie wysypał mi się żaden taki błąd od usunięcia klapek.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 5 marca 2015, 08:32
przez Qrczaq
ehh. Gryczu, jak wyciąłeś klapki, to sterownik ich nie widzi, dlatego w kompie są błędy, oczywiście nie świeci się nic na desce. Może Ci Rob wyłączył to przy programie.
sebseat, Ten kit do usuwania jest po to, żeby przy większym ciśnieniu nie było przedmuchów na kolektorze, bo uszczelka nie jest w stanie tych dziur na brzegach dobrze uszczelnić, które pozostały po "amatorskim" wycięciu.
Panowie, ta cena tych klapek APR po rabacie wychodzi uczciwa, więc po co kombinować.
Z drugiej strony ja nie zauważyłem różnicy w tym modzie na standardowym K04 i mocy ok 380KM. Może na większym turbo będzie różnica.

Re: Kasownik Klapek w kolektorze 2.0 TFSI.

PostNapisane: 5 marca 2015, 10:48
przez gryczu
Jeżeli nie świeci się na desce, to powinienem komputer zgłaszać błąd jako "oczekujący". A mianowicie błąd tak bardzo nie przeszkadza komputerowi, że jeszcze nie wywala go na desce, ale podpinając się pod VCDS'a możesz go zobaczyć. Miałem podobna sytuację z czujnikiem zmiennych faz rozrządu.
Jak mówię, że nie mam błędów, to nie mam Mariusz a jeszcze jestem przed softem a nie po ;-)