Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Słabe hamulce + start gorącego silnika

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Słabe hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 5 grudnia 2015, 10:21

Witam

Mam Leona 2007r, 1.9 TDI BXE, 170k km przebiegu.

Byłem z samochodem u mechanika, ale chyba nie chciało mu się szukać dokładnie problemu, bo mówi, że wszystko jest OK. Mam jednak następujące problemy:

1) Na gorącym silniku(np. po 100 km na autostradzie) samochód trudno zapala. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem i startuje z szarpnięciem. Mechanik przypuszczał, że to problem z dawką startową paliwa, ale twierdzi, że podłączył do komputera i jest OK. Jakieś inne pomysły?

2) Przy bardzo wolnej jeździe z górki hamulce czasem bardzo słabo hamują. Pedał się utwardza i samochód ledwo hamuje. Martwi mnie to, bo zagraża bezpieczeństwu. Mechanik podejrzewał problem z podciśnieniem, ale też niczego nie znalazł. Wie ktoś, co to może być?

Może ewentualnie mi ktoś polecić dobrego mechanika z okolic Szczecina, który podejdzie poważnie do tematu?

Pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Reklama

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez kaparri » 7 grudnia 2015, 14:13

Jeśli chodzi o 1 pytanie to z tego co wyczytałem to wina rozrusznika, rozwiązaniem jest wymiana, a niektórzy radzą sobie z tym problemem zmieniając dawkę startową paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaparri
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 21:17
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 7 grudnia 2015, 18:03

kaparri napisał(a):Jeśli chodzi o 1 pytanie to z tego co wyczytałem to wina rozrusznika

Ale gdzie tu logika? Dlaczego rozrusznik odpala zimny silnik w czasie mrozów, gdy jest to trudne, a ma problemy na ciepłym, zalanym olejem i "rozruszanym" silniku?
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez kaparri » 8 grudnia 2015, 09:41

Piątal, nie jestem mechanikiem, mówię tylko co wyczytałem bo nieraz u mnie też dłużej zakręci na ciepłym, ale tym zajmę się na wiosnę.
Rzuć okiem na ten temat, bo był już poruszany -> viewtopic.php?f=39&t=42182

btw pytałem o to 2 mechaników u mnie w mieścinie i obaj od razu stwierdzili rozrusznik
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaparri
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 21:17
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez mlynek » 8 grudnia 2015, 18:36

Sprawdz z tym odpalaniem nie po 100 km, ale po kilku, gdy temperatura silnika nie wzrosnie wyżej jak 60 stopni. Zgas i odpal. To samo zrób, gdy temperatura wzrosnie do 80 i wyzej. Jesli do 60 bedzie OK, a przy 80 źle, to pomoze tylko korekta softu lub regeneracja/czyszczenie rozrusznika i zadbanie o akumulator. Tu chodzi o to że powyzej 80 stopni komputer czeka az silnik osiagnie predkosc obrotową powyzej 250 rpm. Wtedy poda paliwo. Ochrona dwumasy - podobno.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 8 grudnia 2015, 18:45

A czy możliwe, że to wina akumulatora? Mam jeszcze oryginalny akumulator (tak, 8.5 roku!). Zamierzam go wymienić jak będę w Polsce, czyli za 2 tygodnie. Myślałem, że skoro auto pali na zimnym silniku, a po kilkuset kilometrach akumulator jest dobrze naładowany, to to nie akumulator, ale może faktycznie coś w tym jest...
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez artur_r0 » 11 grudnia 2015, 19:18

Piątal napisał(a):A czy możliwe, że to wina akumulatora? Mam jeszcze oryginalny akumulator (tak, 8.5 roku!). Zamierzam go wymienić jak będę w Polsce, czyli za 2 tygodnie. Myślałem, że skoro auto pali na zimnym silniku, a po kilkuset kilometrach akumulator jest dobrze naładowany, to to nie akumulator, ale może faktycznie coś w tym jest...

Moim zdaniem to niemożliwe. Po 100km to masz pełny akumulator. Skoro odpala po nocy na zimno to po takiej trasie też musi odpalać bez problemu. Poza tym zauważyłbyś, że rozrusznik słabiej "kręci".

Piątal napisał(a):WitamMam Leona 2007r, 1.9 TDI BXE, 170k km przebiegu.Byłem z samochodem u mechanika, ale chyba nie chciało mu się szukać dokładnie problemu, bo mówi, że wszystko jest OK. Mam jednak następujące problemy:1) Na gorącym silniku(np. po 100 km na autostradzie) samochód trudno zapala. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem i startuje z szarpnięciem. Mechanik przypuszczał, że to problem z dawką startową paliwa, ale twierdzi, że podłączył do komputera i jest OK. Jakieś inne pomysły?2) Przy bardzo wolnej jeździe z górki hamulce czasem bardzo słabo hamują. Pedał się utwardza i samochód ledwo hamuje. Martwi mnie to, bo zagraża bezpieczeństwu. Mechanik podejrzewał problem z podciśnieniem, ale też niczego nie znalazł. Wie ktoś, co to może być?Może ewentualnie mi ktoś polecić dobrego mechanika z okolic Szczecina, który podejdzie poważnie do tematu?PozdrawiamTomek

Zmień mechanika. :wink: Ja niestety z drugiego końca Polski także nie podpowiem, ale może ktoś z Twoich okolic pomoże.
Zobacz Profil
artur_r0
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 11 maja 2015, 21:51
Auto: Leon 1P 07-08
Silnik: BSE 1.6

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 12 grudnia 2015, 14:05

artur_r0 napisał(a):Moim zdaniem to niemożliwe. Po 100km to masz pełny akumulator. Skoro odpala po nocy na zimno to po takiej trasie też musi odpalać bez problemu.

Masz tylko częściowo rację. Nie jestem mechanikiem,ale sekret może leżeć w tym, o czym wspominał kol. Młynek, czyli o rozkręcaniu gorącego silnika do 250rpm. Akumulator może być naładowany i mieć wystarczająco dużo energii zgromadzonej, ale może nie ma już tego "kopa", żeby rozbujać silnik do 250 rpm. Zimny silnik widocznie zapala przy niższej prędkości.
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez mlynek » 12 grudnia 2015, 22:41

Na tym screenie widać dlaczego auto ma problemy z odpalaniem na ciepłym. W czerwonych ramkach pokazane jest przy jakiej temperaturze i jakich obrotach podawane jest paliwo. To jest mapa z mojego ASV, było jak po lewej stronie i poprawiłem tak jak po prawej. Po problemie!Obrazek
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 12 grudnia 2015, 22:48

OK, ale rozumiem, że to tylko leczenie objawów. A w czym tak na prawdę leży problem? Rozrusznik, akumulator?
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez mlynek » 12 grudnia 2015, 23:01

I rozrusznik i akumulator... no i może to jest leczenie objawów, ale kiedyś auta nie miały takich wartości w mapach i wszystko było OK. Niby teraz robione to jest dla ochrony dwumasy, ale korekte w mapie zrobisz raz i masz problem z głowy, a rozrusznik i aku będzie dobry tylko na jakiś czas a potem znów to wróci. Ale to tylko moje prywatne zdanie.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 13 grudnia 2015, 10:18

Na razie zacznę od wymiany akumulatora, bo to i tak muszę zrobić po prawie 9 latach. Inaczej następnej zimy będę musiał co wieczór dygać z baterią do ładowania :) Zobaczymy czy coś to pomoże.

A co z problemem z hamulcami z pierwszego posta? Jaka może być przyczyna takiego "utwardzania się" pedału hamulca?
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez dobry440 » 13 grudnia 2015, 15:59

Jak słyszę pytanie o silnik i hamulce jednocześnie, pierwsze co mi przychodzi na myśl to pompa vacum.
Zobacz Profil
dobry440
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 4 marca 2015, 11:28
Auto: Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez Piątal » 13 grudnia 2015, 16:02

Mechanik twierdzi, że sprawdził i że jest OK. Pytanie, czy dobrze sprawdził...
Zobacz Profil
Piątal
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 września 2010, 12:11
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon II

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez kaparri » 15 grudnia 2015, 14:09

mlynek, czy jest gdzieś manual jak to zrobić samemu? i jaki kabel do tego jest potrzebny ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaparri
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 21:17
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez DanielFM » 15 grudnia 2015, 15:19

mlynek napisał(a):Na tym screenie widać dlaczego auto ma problemy z odpalaniem na ciepłym. W czerwonych ramkach pokazane jest przy jakiej temperaturze i jakich obrotach podawane jest paliwo. To jest mapa z mojego ASV, było jak po lewej stronie i poprawiłem tak jak po prawej. Po problemie!Obrazek


Nie polecam przerabiania mapy w ten dokładnie sposób jak to jest na fotkach :)

Poza tym jest jeszcze kilka myków samym vcds, żeby poprawić rozruch 8)
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez jendrek1975 » 15 grudnia 2015, 15:47

DanielFM,zatem prosimy o wskazówki.
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez DanielFM » 15 grudnia 2015, 16:42

jendrek1975 napisał(a):DanielFM,zatem prosimy o wskazówki.


Z obrabianiem map nie pomogę, nie dzielę się swoją wiedzą w internecie.

Podpowiem, że pomaga prawidłowe ustawienie synchronizacji wałka rozrządu (w PD) większość aut ma z tym problem. W TDI VP jest co najmniej kilka rzeczy, które można poprawić zanim weźmiemy się za soft.

Oczywiście zakładając, że rozrusznik kręci, a nie ledwo dociąga do 200RPM.
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez kaparri » 15 grudnia 2015, 18:59

no tak :D wiedza = $
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaparri
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 21:17
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez mlynek » 15 grudnia 2015, 20:25

DanielFM, no szkoda, bo to forum jest po to by sobie pomagać... tak jak zrobił to Maras2003, dzięki któremu udało mi się poprawić mapę. Ale bez łaski DanielFM, dla chętnego, wystarczy pomoc od kogoś takiego jak Maras2003, trochę poczytania w necie i 100zł.
DanielFM napisał(a):W TDI VP jest co najmniej kilka rzeczy, które można poprawić zanim weźmiemy się za soft.
Oczywiście zakładając, że rozrusznik kręci, a nie ledwo dociąga do 200RPM.

No tak, producent coś spierdzielił, no bo na czymś kasę trzeba zarabiać, to ja zamiast poprawić sobie soft, to będę co 2 lata kupował nowy aku i regenerował rozrusznik, bo oczywiście dzisiejsze aku też tracą swe właściwości po roku - dwóch. Mój rozrusznik zakręci wtedy 246rpm/min zamiast 250rpm, a komputer już to wychwyci i zaś problemy z odpalaniem. Można poprawić VCDSem w adaptacjach po zalogowaniu się, ale to są naprawdę znikome wartości jak sam wiesz zapewne i przeważnie nic to nie pomaga.
DanielFM napisał(a):Nie polecam przerabiania mapy w ten dokładnie sposób jak to jest na fotkach
Nieee? A co ty na to? https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
Może nie za pomocą tego samego programu, bo VAGEDCSuite jest łatwiejszy w obsłudze i użyciu jak WINOls, ale dokonuje tego samego w mapach. A co najważniejsze (przynajmniej dla mnie) DZIAŁA.

Pozdrawiam.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez DanielFM » 16 grudnia 2015, 17:00

mlynek napisał(a):Nieee? A co ty na to? https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
Może nie za pomocą tego samego programu, bo VAGEDCSuite jest łatwiejszy w obsłudze i użyciu jak WINOls, ale dokonuje tego samego w mapach. A co najważniejsze (przynajmniej dla mnie) DZIAŁA.


Nie mówię, że program, którego używasz jest zły. Do 1.9TDI jest pomocny, bo wynajduje mapy ale jeżeli chodzi o edycję map do Winolsa dzieli go przepaść. Ale nie o tym mowa.
W tym co piszą w internecie oraz poradnikach typu EDC15 Tuning Guide jest masę błędów, ale żeby się o tym przekonać trzeba jednak trochę softów przerzucić :-D
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Postprzez mlynek » 16 grudnia 2015, 20:56

DanielFM napisał(a):ale żeby się o tym przekonać trzeba jednak trochę softów przerzucić
Nie mówię że nie, ale nie chcemy tu czipować auta, tylko sprawić, żeby lepiej odpalało. Po lekturze tychże poradników wywnioskowałem, że na pewno jest sporo pracy przy pokumaniu całego tego chiptuningu. Na pewno są też i błędy, ale moim zdaniem, zmiana dawki rozruchowej jest na tyle prosta, że raczej nie da się tam popełnic większego błędu. Martwiłbym się raczej samym sprzętem (laptop, kabel), żeby w trakcie zgrywania/wgrywania nie przestał działać, bo może być niezły klops :)
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości