Strona 1 z 1
Słabe hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
5 grudnia 2015, 10:21
przez Piątal
Witam
Mam Leona 2007r, 1.9 TDI BXE, 170k km przebiegu.
Byłem z samochodem u mechanika, ale chyba nie chciało mu się szukać dokładnie problemu, bo mówi, że wszystko jest OK. Mam jednak następujące problemy:
1) Na gorącym silniku(np. po 100 km na autostradzie) samochód trudno zapala. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem i startuje z szarpnięciem. Mechanik przypuszczał, że to problem z dawką startową paliwa, ale twierdzi, że podłączył do komputera i jest OK. Jakieś inne pomysły?
2) Przy bardzo wolnej jeździe z górki hamulce czasem bardzo słabo hamują. Pedał się utwardza i samochód ledwo hamuje. Martwi mnie to, bo zagraża bezpieczeństwu. Mechanik podejrzewał problem z podciśnieniem, ale też niczego nie znalazł. Wie ktoś, co to może być?
Może ewentualnie mi ktoś polecić dobrego mechanika z okolic Szczecina, który podejdzie poważnie do tematu?
Pozdrawiam
Tomek
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
7 grudnia 2015, 14:13
przez kaparri
Jeśli chodzi o 1 pytanie to z tego co wyczytałem to wina rozrusznika, rozwiązaniem jest wymiana, a niektórzy radzą sobie z tym problemem zmieniając dawkę startową paliwa
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
7 grudnia 2015, 18:03
przez Piątal
kaparri napisał(a):Jeśli chodzi o 1 pytanie to z tego co wyczytałem to wina rozrusznika
Ale gdzie tu logika? Dlaczego rozrusznik odpala zimny silnik w czasie mrozów, gdy jest to trudne, a ma problemy na ciepłym, zalanym olejem i "rozruszanym" silniku?
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
8 grudnia 2015, 09:41
przez kaparri
Piątal, nie jestem mechanikiem, mówię tylko co wyczytałem bo nieraz u mnie też dłużej zakręci na ciepłym, ale tym zajmę się na wiosnę.
Rzuć okiem na ten temat, bo był już poruszany ->
viewtopic.php?f=39&t=42182btw pytałem o to 2 mechaników u mnie w mieścinie i obaj od razu stwierdzili rozrusznik
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
8 grudnia 2015, 18:36
przez mlynek
Sprawdz z tym odpalaniem nie po 100 km, ale po kilku, gdy temperatura silnika nie wzrosnie wyżej jak 60 stopni. Zgas i odpal. To samo zrób, gdy temperatura wzrosnie do 80 i wyzej. Jesli do 60 bedzie OK, a przy 80 źle, to pomoze tylko korekta softu lub regeneracja/czyszczenie rozrusznika i zadbanie o akumulator. Tu chodzi o to że powyzej 80 stopni komputer czeka az silnik osiagnie predkosc obrotową powyzej 250 rpm. Wtedy poda paliwo. Ochrona dwumasy - podobno.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
8 grudnia 2015, 18:45
przez Piątal
A czy możliwe, że to wina akumulatora? Mam jeszcze oryginalny akumulator (tak, 8.5 roku!). Zamierzam go wymienić jak będę w Polsce, czyli za 2 tygodnie. Myślałem, że skoro auto pali na zimnym silniku, a po kilkuset kilometrach akumulator jest dobrze naładowany, to to nie akumulator, ale może faktycznie coś w tym jest...
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
11 grudnia 2015, 19:18
przez artur_r0
Piątal napisał(a):A czy możliwe, że to wina akumulatora? Mam jeszcze oryginalny akumulator (tak, 8.5 roku!). Zamierzam go wymienić jak będę w Polsce, czyli za 2 tygodnie. Myślałem, że skoro auto pali na zimnym silniku, a po kilkuset kilometrach akumulator jest dobrze naładowany, to to nie akumulator, ale może faktycznie coś w tym jest...
Moim zdaniem to niemożliwe. Po 100km to masz pełny akumulator. Skoro odpala po nocy na zimno to po takiej trasie też musi odpalać bez problemu. Poza tym zauważyłbyś, że rozrusznik słabiej "kręci".
Piątal napisał(a):WitamMam Leona 2007r, 1.9 TDI BXE, 170k km przebiegu.Byłem z samochodem u mechanika, ale chyba nie chciało mu się szukać dokładnie problemu, bo mówi, że wszystko jest OK. Mam jednak następujące problemy:1) Na gorącym silniku(np. po 100 km na autostradzie) samochód trudno zapala. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem i startuje z szarpnięciem. Mechanik przypuszczał, że to problem z dawką startową paliwa, ale twierdzi, że podłączył do komputera i jest OK. Jakieś inne pomysły?2) Przy bardzo wolnej jeździe z górki hamulce czasem bardzo słabo hamują. Pedał się utwardza i samochód ledwo hamuje. Martwi mnie to, bo zagraża bezpieczeństwu. Mechanik podejrzewał problem z podciśnieniem, ale też niczego nie znalazł. Wie ktoś, co to może być?Może ewentualnie mi ktoś polecić dobrego mechanika z okolic Szczecina, który podejdzie poważnie do tematu?PozdrawiamTomek
Zmień mechanika.

Ja niestety z drugiego końca Polski także nie podpowiem, ale może ktoś z Twoich okolic pomoże.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
12 grudnia 2015, 14:05
przez Piątal
artur_r0 napisał(a):Moim zdaniem to niemożliwe. Po 100km to masz pełny akumulator. Skoro odpala po nocy na zimno to po takiej trasie też musi odpalać bez problemu.
Masz tylko częściowo rację. Nie jestem mechanikiem,ale sekret może leżeć w tym, o czym wspominał kol. Młynek, czyli o rozkręcaniu gorącego silnika do 250rpm. Akumulator może być naładowany i mieć wystarczająco dużo energii zgromadzonej, ale może nie ma już tego "kopa", żeby rozbujać silnik do 250 rpm. Zimny silnik widocznie zapala przy niższej prędkości.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
12 grudnia 2015, 22:41
przez mlynek
Na tym screenie widać dlaczego auto ma problemy z odpalaniem na ciepłym. W czerwonych ramkach pokazane jest przy jakiej temperaturze i jakich obrotach podawane jest paliwo. To jest mapa z mojego ASV, było jak po lewej stronie i poprawiłem tak jak po prawej. Po problemie!

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
12 grudnia 2015, 22:48
przez Piątal
OK, ale rozumiem, że to tylko leczenie objawów. A w czym tak na prawdę leży problem? Rozrusznik, akumulator?
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
12 grudnia 2015, 23:01
przez mlynek
I rozrusznik i akumulator... no i może to jest leczenie objawów, ale kiedyś auta nie miały takich wartości w mapach i wszystko było OK. Niby teraz robione to jest dla ochrony dwumasy, ale korekte w mapie zrobisz raz i masz problem z głowy, a rozrusznik i aku będzie dobry tylko na jakiś czas a potem znów to wróci. Ale to tylko moje prywatne zdanie.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
13 grudnia 2015, 10:18
przez Piątal
Na razie zacznę od wymiany akumulatora, bo to i tak muszę zrobić po prawie 9 latach. Inaczej następnej zimy będę musiał co wieczór dygać z baterią do ładowania

Zobaczymy czy coś to pomoże.
A co z problemem z hamulcami z pierwszego posta? Jaka może być przyczyna takiego "utwardzania się" pedału hamulca?
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
13 grudnia 2015, 15:59
przez dobry440
Jak słyszę pytanie o silnik i hamulce jednocześnie, pierwsze co mi przychodzi na myśl to pompa vacum.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
13 grudnia 2015, 16:02
przez Piątal
Mechanik twierdzi, że sprawdził i że jest OK. Pytanie, czy dobrze sprawdził...
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
15 grudnia 2015, 14:09
przez kaparri
mlynek, czy jest gdzieś manual jak to zrobić samemu? i jaki kabel do tego jest potrzebny ?
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
15 grudnia 2015, 15:19
przez DanielFM
mlynek napisał(a):Na tym screenie widać dlaczego auto ma problemy z odpalaniem na ciepłym. W czerwonych ramkach pokazane jest przy jakiej temperaturze i jakich obrotach podawane jest paliwo. To jest mapa z mojego ASV, było jak po lewej stronie i poprawiłem tak jak po prawej. Po problemie!

Nie polecam przerabiania mapy w ten dokładnie sposób jak to jest na fotkach

Poza tym jest jeszcze kilka myków samym vcds, żeby poprawić rozruch

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
15 grudnia 2015, 15:47
przez jendrek1975
DanielFM,zatem prosimy o wskazówki.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
15 grudnia 2015, 16:42
przez DanielFM
jendrek1975 napisał(a):DanielFM,zatem prosimy o wskazówki.
Z obrabianiem map nie pomogę, nie dzielę się swoją wiedzą w internecie.
Podpowiem, że pomaga prawidłowe ustawienie synchronizacji wałka rozrządu (w PD) większość aut ma z tym problem. W TDI VP jest co najmniej kilka rzeczy, które można poprawić zanim weźmiemy się za soft.
Oczywiście zakładając, że rozrusznik kręci, a nie ledwo dociąga do 200RPM.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
15 grudnia 2015, 18:59
przez kaparri
no tak

wiedza = $
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
15 grudnia 2015, 20:25
przez mlynek
DanielFM, no szkoda, bo to forum jest po to by sobie pomagać... tak jak zrobił to
Maras2003, dzięki któremu udało mi się poprawić mapę. Ale bez łaski
DanielFM, dla chętnego, wystarczy pomoc od kogoś takiego jak
Maras2003, trochę poczytania w necie i 100zł.
DanielFM napisał(a):W TDI VP jest co najmniej kilka rzeczy, które można poprawić zanim weźmiemy się za soft.
Oczywiście zakładając, że rozrusznik kręci, a nie ledwo dociąga do 200RPM.
No tak, producent coś spierdzielił, no bo na czymś kasę trzeba zarabiać, to ja zamiast poprawić sobie soft, to będę co 2 lata kupował nowy aku i regenerował rozrusznik, bo oczywiście dzisiejsze aku też tracą swe właściwości po roku - dwóch. Mój rozrusznik zakręci wtedy 246rpm/min zamiast 250rpm, a komputer już to wychwyci i zaś problemy z odpalaniem. Można poprawić VCDSem w adaptacjach po zalogowaniu się, ale to są naprawdę znikome wartości jak sam wiesz zapewne i przeważnie nic to nie pomaga.
DanielFM napisał(a):Nie polecam przerabiania mapy w ten dokładnie sposób jak to jest na fotkach
Nieee? A co ty na to?
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fixMoże nie za pomocą tego samego programu, bo VAGEDCSuite jest łatwiejszy w obsłudze i użyciu jak WINOls, ale dokonuje tego samego w mapach. A co najważniejsze (przynajmniej dla mnie)
DZIAŁA.Pozdrawiam.
Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
16 grudnia 2015, 17:00
przez DanielFM
mlynek napisał(a):Nieee? A co ty na to?
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fixMoże nie za pomocą tego samego programu, bo VAGEDCSuite jest łatwiejszy w obsłudze i użyciu jak WINOls, ale dokonuje tego samego w mapach. A co najważniejsze (przynajmniej dla mnie) DZIAŁA.
Nie mówię, że program, którego używasz jest zły. Do 1.9TDI jest pomocny, bo wynajduje mapy ale jeżeli chodzi o edycję map do Winolsa dzieli go przepaść. Ale nie o tym mowa.
W tym co piszą w internecie oraz poradnikach typu EDC15 Tuning Guide jest masę błędów, ale żeby się o tym przekonać trzeba jednak trochę softów przerzucić

Re: Problemy techniczne: Hamulce + start gorącego silnika

Napisane:
16 grudnia 2015, 20:56
przez mlynek
DanielFM napisał(a):ale żeby się o tym przekonać trzeba jednak trochę softów przerzucić
Nie mówię że nie, ale nie chcemy tu czipować auta, tylko sprawić, żeby lepiej odpalało. Po lekturze tychże poradników wywnioskowałem, że na pewno jest sporo pracy przy pokumaniu całego tego chiptuningu. Na pewno są też i błędy, ale moim zdaniem, zmiana dawki rozruchowej jest na tyle prosta, że raczej nie da się tam popełnic większego błędu. Martwiłbym się raczej samym sprzętem (laptop, kabel), żeby w trakcie zgrywania/wgrywania nie przestał działać, bo może być niezły klops
