OK, i wszystko jasne. Dzięki
1. Katki przedliftowe, których numery zaczynają się od
8V0.......
W tych kratkach oprócz obracania zewnętrznym pierścieniem można dodatkowo zamykać / otwierać przepływ powietrza poprzez naciskanie / pociąganie środkowego oringa (w polifcie nie ma tej opcji). Mechanizm zamykania / otwierania wylotu powietrza jest oryginalnie zabudowany. Na filmach instruktażowych pokazane jest jak pozbyć się ewentualnie tej zabudowy.

2. Kratki poliftowe, których numery zaczynają się od
81A.......
Przepływ powietrza regulowany jest przez obrót zewnętrznego pierścienia. Mechanizm zamykania / otwierania wylotu powietrza jest oryginalnie odkryty.

Oba w/w typy kratek mają prostokątny wlot i są krótsze od oryginalnych kratek z Leona 1p.
Pierwsze dwa filmiki oraz czwarty, do których wyzej wysłałem linki dotyczą zabudowy kratek przedliftowych, a trzeci filmik dotyczy zabudowy kratek poliftowych. Piąty i szósty filmik dotyczą rozebrania kratek w celu przemalowania niektórych elementów na inny kolor. Siódmy filmik dotyczy wymiany łopatek w kratkach przedliftowych do dodatkowego zamykania / otwierania przepływu powietrza.
Ja u siebie zamontowałem kratki poliftowe
81A820901F. Polowałem na
81A820901A z czarnym pokrętłem i srebrnym pierscieniem przy pokrętle, ale nie znalazłem w zadowalającym stanie.
Najpierw trzeba wyciągnąć oryginalne kratki. Trochę pomęczyłem się przy pierwszej, żeby ją wyszarpać, ale przy drugiej już miałem plan: podwazylem materiał z kokpitu najpierw z jednego boku i odpiąłem zaczepy ramki ozdobnej za pomocą cieńkiego śrubokręta, potem zrobiłem identycznie z drugiego boku. Po zdemontowaniu ramki chwytalem nawiew za pomocą cieńkoszczypców w 4 miejscach ( godz. 2, 4, 8, 10) i stopniowo wyciągałem z otworu. Zaczepy w nawiewów są głęboko umiejscowione i ciężko do nich dojść.


Aby zamontować kratki wystarczy w kokpicie wyżłobić na końcu otwór, do którego wchodzi kratka na okrągło.


W kratce, aby weszła w otwór trzeba zeszlifować pod kątem żebrowane blokady ustalające pozycję.


Po tym zabiegu kratka wejdzie w otwór. Nie ma problemów z mechanizmem - pokrętło kręci się bez oporów.
Kratka z Audi od strony wlotu ma inny kształt i jest krotsza. Ja odciąłem z oryginalnej kratki tył o szerokości 17 mm i przykleiłem do kratki z audi. Szczeliny powstałe po połączeniu obu części zalałem uszczelniaczem, żeby układ był szczelny.




Tak wygląda po wstępnym zamontowaniu



Kratki już dopasowane pójdą teraz do malowania
