Strona 1 z 1

Zmiana kierownicy na multifunkcyjną w 1P po 2010r + tempomat

PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 20:42
przez rengifo
Witam,

Mam problem dotyczący wymiany kierownicy na multifunkcję w Leonie 1P z 2010 roku (druga połowa roku). Chcę jeszcze dołożyć tempomat.
Przeczytałem wszystkie tematy na forum, kupiłem kierownice, manetki... i dzisiaj rozebrałem kierownicę i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że nic nie jest tak jak w Leonie przed 2010 rokiem, dobrze że nie kupiłem jeszcze modułu pod kierownicę oraz taśmy.

Czy mógłby ktoś podpowiedzieć co mam kupić żebym mógł przeprowadzić taką wymianę oraz dołożyć tempomat, kierownicę już mam:

Obrazek

zrobiłem też kilka zdjęć jak to wygląda po rozebraniu:

Obrazek
ten numer na środku to 5K0 953 521BJ, po prawo 5K0 953 502L
Obrazek
Obrazek

Re: Zmiana kierownicy na multifunkcyjną w 1P po 2010r + temp

PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 09:53
przez oczkolek

Re: Zmiana kierownicy na multifunkcyjną w 1P po 2010r + temp

PostNapisane: 1 maja 2016, 21:06
przez rengifo
oczkolek napisał(a):http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=41&t=24565&hilit=zmiana+kierownicy


dzięki, tak jak mówiłem czytałem to wszystko, ale właśnie u mnie jest całkowicie inaczej, mam zupełnie inne manetki i tego modułu pod kierownicą też nie widzę.

-- 22 kwietnia 2016, 16:33 --

Dobra, trochę się naczytałem na innych forach i Rosstechu (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... K0-953-549)

i kupiłem:

5K0-953-569-H - taśmę/moduł kierownicy (wg Rosstech z obsługą multifunkcji i tempomatu)
5K0-953-502M/5K0-953-521 - przełącznik zespolony/manetki z tempomatem

zdjęcia poniżej:
Obrazek
Obrazek

Mam już kierownicę i nową wiązkę pod airbag.
Może ktoś mógłby mi powiedzieć czy to wystarczy i czy będzie problem z ustawieniem tego (w sensie z zaprogramowaniem)?

-- 1 maja 2016, 21:06 --

Udało mi się zamontować już wszystko i tak podsumowując potrzebne były:
nowy moduł z taśmą airbag - 5K0 953 569H
przełącznik zespolony/manetki z tempomatem 5K0-953-502M/5K0-953-521
nowa kierownica
nowy kabelek poduszki z wtyczką do multifunkcji (u mnie był razem z kierownicą po zakupie, więc nie musiałem kupować)

Sam montaż/demontaż był banalny. Najpierw udało mi się zdjąć plastikową obudowę za kierownicą, trzy śruby mocujące - jedna na dole, dwie po bokach widoczne po przekręceniu kierownicy. Następnie zdjąłem poduszkę, odkręciłem kierownicę. Taśma airbag trzyma się na trzech śrubkach po których odkręceniu schodzi sama po lekkim pociągnięciu. Manetki trzymają się na zatrzaskach, jeden u dołu a dwa po bokach trzeba nacisnąć i wychodzi. Przy przekładaniu poduszki do nowej kierownicy już myślałem że coś nie będzie pasować bo w nowej wiązce była trochę inna wtyczka do poduszki, ale okazało się że pasuje, tylko inne zabezpieczenie było przed przypadkowym wypadnięciem i trochę inaczej wygląda ale najważniejsze że pasuje.

Co najlepsze po podłączeniu wszystkiego i podłączeniu akumulatora nie pojawił się żaden błąd, z wyjątkiem żółtej kierownicy która zniknęła po przejechaniu 2m i kręceniu nią w lewo i prawo. Multifunkcja od razu działała :mrgreen: widocznie w module już było wszystko zaprogramowane bo pochodził z leona z multifunkcją. Tempomat aktywowałem u elektryka w VCDSie.