Strona 1 z 1

Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 21:20
przez CptPrice
Witajcie, mam niemały problem i zwracam się do was z prośbą o radę i ewentualną pomoc.
Cupra 2.0 Tfsi, 240 PS seria - zwiększone na 310 PS. 162 tys. km

Do silnika (pierwszy cylinder) dostała się część klapy kolektora. Taka jest diagnoza serwisu. Przypadek ten spowodował wygięcie zaworów, zniszczona świeca. Z tego co mówią tłok jest cały.
Według nich trzeba
- zamontować nową głowicę
- duże prawdopodobieństwo konieczności honowania cylindra lub wymiana tulei
- nowy kolektor
- nowy rozrząd
- uszczelki, świeca itp.
koszt kosmiczny

Zapytałem oczywiści znajomego mechanika czy da się to jakoś zrobić inaczej:
- powiedział, że najłatwiej to kupić silnik i zrobić przekładkę (gdyby ktoś dysponował takim motorem to proszę napiszcie ile byście chcieli, skąd ten silnik i czy jesteście w stanie udokumentować przebieg )


A co powiedzie na regenerację silnika?
- planowanie głowicy, wymianę samych zaworów. Czy to w tak wyciągniętym silniku w ogóle ma sens.

Wszelkie rady i sugestie mile widziane.

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 11:06
przez sleeper
Nie wiem na ile wycenili Ci naprawę auta, ale jakby nie patrzeć to wymiana całego silnika jest rozwiązaniem najrozsądniejszym moim zdaniem.
Oczywiście wszytko pod warunkiem że "trafisz" dobry silnik, a o to w Polsce wcale nie łatwo. Te 30-dniowe gwarancje sprzedawców to taki chwyt marketingowy. Tu po prostu trzeba mieć szczęście. Decyzja nie jest wcale łatwa - wiem coś o tym.
BTW te 310 KM to skąd Ci się wzięło? Jakie modyfikacje w aucie oprócz programu?

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 12:03
przez Premo
sleeper napisał(a):Nie wiem na ile wycenili Ci naprawę auta, ale jakby nie patrzeć to wymiana całego silnika jest rozwiązaniem najrozsądniejszym moim zdaniem.
Oczywiście wszytko pod warunkiem że "trafisz" dobry silnik, a o to w Polsce wcale nie łatwo. Te 30-dniowe gwarancje sprzedawców to taki chwyt marketingowy. Tu po prostu trzeba mieć szczęście. Decyzja nie jest wcale łatwa - wiem coś o tym.
BTW te 310 KM to skąd Ci się wzięło? Jakie modyfikacje w aucie oprócz programu?


Wydech i program wystarczy. Też tak miałem i 310 niby wypluło w vtech. Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 13:38
przez sleeper
Premo napisał(a):Wydech i program wystarczy. Też tak miałem i 310 niby wypluło w vtech. Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.

opis sugeruje że to samym programem stąd moje pytanie ...

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 8 września 2017, 11:50
przez CptPrice
Dokładnie tak - wystarczył program i wydech.
W standardzie Cupra z wydechem wypluła 270 kunia a po modyfikacji 310 (poza tym nie jestem pierwszym właścicielem i już kupiłem tak wystrojone auto)


Trochę tu nie zaglądałem więc sytuacja się nieco zmieniła .
Wziąłem Cupre z serwisu i zaprowadziłem do innego warsztatu a tam okazało się, że sytuacja jest nie tak zła jak opisywał to serwis.

- regeneracja głowicy
- 16 nowych zaworów
- nowy zestaw rozrządu
- uszczelki, śruby, itp.
- usunęli klapy z kolektora.


Silnik pracuje super ale przy mocnym dodaniu gazu szarpie. Czytałem gdzieś, że powyżej 300 km klapy są nie potrzebne jednak w moim przypadku chyba tak nie jest. Czeka mnie zatem jeszcze sprawa z tymi klapami. Chyba, że jest jakiś patent ?

Premo napisał(a): Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.


Dobrze przypuszczasz. Zerknąłeś w profil ? czy może masz z innego źródła tą wiedzę ? :) a może pracujesz w serwisie bądź w warsztacie gdzie Cupra stała ? :D

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 8 września 2017, 19:14
przez Premo
CptPrice napisał(a):
Premo napisał(a): Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.


Dobrze przypuszczasz. Zerknąłeś w profil ? czy może masz z innego źródła tą wiedzę ? :) a może pracujesz w serwisie bądź w warsztacie gdzie Cupra stała ? :D


Twoja Cupra stała wcześniej pod moim oknem :D Moja z resztą też :D

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 26 listopada 2017, 21:35
przez lukamen
Jeśli to nie tajemnica to ile cię wyszedł remont? Nie dawno stałem się właścicielem Cupry 240 km i plany są na nowy wydech z milltek, i mape na 300 km, ostatnio miałem problem bo olej zjadł było mało i sam sobie gazu do 2.5k dodawał :D

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 26 listopada 2017, 22:18
przez tatian
Jak się dowiadywałem o remont 2.0 tfsi w Audi A5 i problem olejowy to gość z Wawy ogarniający te silniki podał mi koszt 8-15 tys. zł.

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 27 listopada 2017, 08:37
przez chlorek
tatian napisał(a):to gość z Wawy ogarniający te silniki podał mi koszt 8-15 tys. zł.

Jeden z forumowiczów poprawiał pierścienie u nich. Nic to nie wniosło. Jak żarł olej tak żre...

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

PostNapisane: 27 listopada 2017, 21:53
przez tatian
chlorek, ale Ty pewnie mówisz o http://krasnobrodzka-racing.com pierścienie to oni za 800 zł robią. Też o tym myślałem, potem na forum A5 poczytałem o tym gościu Corling Łukasz Snoch ponoć ogarnia temat, ale jakoś 2.0 tfsi odpuściłem.