Reklama

Aktualizacja forum Przygotowujemy się do aktualizacji forum. Więcej informacji w tym wątku.

Swap 3.2 V6

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Swap 3.2 V6

Postprzez Michalover » 14 czerwca 2018, 20:25

Siemka.
Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem Seata Leona II w silniku 2.0 TDI. Zaczęło mi jednak brakować mocy, ale nie chciałbym się rozstawać z moim ukochanym samochodem. Dlatego zacząłem poważnie zastanawiać się nad swapem silnika na 3.2 V6 od golfa V r32. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy jeśli będę posiadał dawcę (anglika) to jestem w stanie tego swapa wykonać bez przerabiania mocowania silnika i dokupowania większej ilości części? Nie jestem mechanikiem i nim raczej nie zostanę dlatego liczę na waszą pomoc w tym temacie :D Od razu mówię, że nie dam sobie wybić tego pomysłu z głowy i komentarze typu "Nie opłaca się, lepiej kup nowy samochód" mnie nie przekonają :P
Z góry dzięki za odpowiedź :)
Zobacz Profil
Michalover
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 czerwca 2018, 21:09
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon II
Silnik: TDI pompowtryski PD

Reklama

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez miroA3 » 15 czerwca 2018, 05:31

Jesli nie jestes mechanikiem to porywasz sie z motyka na slonce

silnik r32 z poprzecznego na podwoziu golfa5, dawca moze tez byc duzo popularniejsze a3 8p czy TT
silniki te wystepowaly tylko i wylacznie w polaczeniu z napedem quattro , czesto z DSG

jesli ma to byc zrobione po bozemu, to wypadaloby przelozyc rowniez naped 4x4

1. silnik
2. skrzynia
3. hamulce, europa 345przod/312 tyl , USA audi 312/288 ( na upartego mozesz zostawic swoje bidne 288 )
4. pólosie
5. bak z całym ukladem paliwowym
6. wiazki elektryczne silnika
7. sterowniki
8. zegary
9. chlodzenie
- i jeszcze pare pierdół


- skrzynia z napedem, przerobienie blacharskie bagaznika, podpory, wał itd
- z napedem na przod, da się zrobić,

Koszt przekroczy wartosc twojego obecnego auta.

Nie wiem jaki masz silnik 2.0TDI, jesli to 16V BKD/AZV to naprawde wiele w sensownych pieniadzach mozna zrobic
( w BMM 8V tez, ale juz wiekszym nakladem kosztow )
jak masz zdrowe BKD, ze sprawnymi wtryskami, to zmieniajac turbo na GTB i przerabiajac wydech, nawet nie caly, tylko DP,
na upartego mozna zostawic seryjny FMIC, bo ten styka do wiekszych mocy, jestes w stanie uzyskac moc rzedu 220-230PS/430-450Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1578
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZ 2.0

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez michu » 15 czerwca 2018, 06:08

Koszt włożenie r32 bez napędu 4x4 to 15-20 tyś w sprawdzonym serwisie, oddajesz auto i po jakimś czasie wyjeżdzasz autem na gotowo.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michu
Cupra
Cupra
 
Posty: 2309
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Lokalizacja: Poznań / Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez miroA3 » 15 czerwca 2018, 11:51

optymistyczna kwota, same graty na szybko to koszt 13-15tys

prawda jest taka ze zakup wszystkich gratów na czesci wyjdzie drozej niz jak mamy takie auto w stodole do przekladki
angola 8p 3.2 mona kupic sensownie..

w przypadku oski, odejdzie nam koszt przerobki pod naped, ale nie przelozymy z dawcy wydechu z katalizatorami, sondami itd, tylko bedziemy musieli robic caly customowy wydech, skrzynie zaslepiac itd
jedyna zaleta takiego 3.2 jest mozliwosc wsadzenia taniej instalacji gazowej.

za 1/3 tej kwoty robimy w kilka dni szybkie TDI, ktore jedzie lepiej niz takie 3.2

czekamy na efekty, jesli sie zdecydujesz to robic, to kibicuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1578
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZ 2.0

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez michu » 15 czerwca 2018, 11:56

miroA3, kosztu nie podałem z palca, lecz interesowałem się tematem w firmach które się tym zajmują - ale tak jak pisałem to koszt bez konwersji na 4x4. Konwersja na 4x4 wymaga cięcia podłogi itd - pewnie koszt samej konwersji około 10 tyś.
Aby TDI wystroić na 250-300 KM też trzeba liczyć około 7-10 tyś, zależy też od jakiej mocy zaczynamy..

Jednak sam R32... mmrrrr
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michu
Cupra
Cupra
 
Posty: 2309
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Lokalizacja: Poznań / Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez Michalover » 15 czerwca 2018, 12:08

Przekładki na quttro nie miałem w planach i raczej nie będę tego robił :/ Jeśli michu ma racje i mój mechanik się tego podejmie, a koszty nie przekroczą 15 tysięcy to się za to biorę :D Jak będzie po wszystkim to się na pewno pochwale :D Dzięki za pomoc :)
Zobacz Profil
Michalover
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 czerwca 2018, 21:09
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon II
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez Pako162 » 16 czerwca 2018, 06:32

Do swapu napędu nie trzeba ciąć podłogi tak ja w 1m. Zostaje tylko mała przeróbka wnęki na koło zapasowe. Też interesuje się takim zabiegiem. Może jest ktoś na forum kto taki swap wykonał?
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez miroA3 » 16 czerwca 2018, 08:41

no nie trzeba, pisalem o tym juz wyzej, przerobka blacharska bagaznika, wnęki koła ( ciecie jednak jest male ) i dospawanie podpor

przy zakupie kompletu silnika ze skrzynia to naprawde ma sens, koszta calosciowe wcale nie beda duzo wyzsze przy takim projekcie
co innego osobno ( ale tez nie 10tys ) i tak musimy zmienic skrzynie, sprzeglo z dwumasem, wal napedowy z podporami, polosie, wydech, pompa abs, sterownik haldexa, instalacje .
znajac zycie i tak beda kombinacje z wydechem, z tylnym zawieszeniem, to ze jest auto na tej samej plycie podlogowej ( golf 5 ) wcale nie oznacza ze bedzie wszystko p&p

Obrazek

Obrazek


byl na cuprze swietny temat, niestety poznikaly zdjecia :
https://forums.seatcupra.net/index.php? ... st-3770627
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1578
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZ 2.0

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez michu » 16 czerwca 2018, 08:54

Dlatego najlepiej aby robił to ktoś kto zajmuje się takimi swapami itd. A nie znajomy który kiedyś przełożył jeden silnik.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michu
Cupra
Cupra
 
Posty: 2309
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Lokalizacja: Poznań / Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez piotrassenior » 16 czerwca 2018, 10:46

Jak dla mnie taki swap to nieporozumienie .. rozumiem jak ludzie swapują do youngtimerów typu Golf 1 czy 2jka silnik 3.2 .. później idą krok dalej i uturbiają itd. ale do auta pokroju 1P mija się to dla mnie z celem.
Nie lepiej kupić A3 z 3.2 i tam dołożyć pakiet S3 + pare innych szczegółów i latać niż robić taką rzeźbę w 1P ?
Rozumiem ... każdy ma swoją wizję :ok: - dla mnie jest to totalny bezsens kiedy można kupić A3 które pod każdym względem jakościowym bije 1P i mamy od razu wszystko na swoim miejscu + wyposażenie które w Seacie trzeba rzeźbić bo wiecznie czegoś nie ma .. o kosztach i problemach artystycznych po swapie nie wspominając.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2542
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Lokalizacja: WLKP
Region: wielkopolskie
Auto: SEAT Ibiza FR+
Silnik: inny

Re: Swap 3.2 V6

Postprzez bzykofm » 16 czerwca 2018, 12:04

A ja widzę sens. 8P przy 1P jest PASKUDNE i wygląda jak prawie kombi. To oczywiście moje zdanie. Przerabiałem te rozterki przy wyborze auta. Aczkolwiek oczywiście zgadzam się z tym:
piotrassenior napisał(a):kiedy można kupić A3 które pod każdym względem jakościowym bije 1P i mamy od razu wszystko na swoim miejscu + wyposażenie które w Seacie trzeba rzeźbić bo wiecznie czegoś nie ma .. o kosztach i problemach artystycznych po swapie nie wspominając.
Leon Barbarzyńca Tune-Up 144.8KM 321.4Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Warszawa
Auto: leon 1P TDI PD
Silnik: BLS 1.9


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości