Strona 1 z 1

Swap 3.2 V6

PostNapisane: 14 czerwca 2018, 20:25
przez Michalover
Siemka.
Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem Seata Leona II w silniku 2.0 TDI. Zaczęło mi jednak brakować mocy, ale nie chciałbym się rozstawać z moim ukochanym samochodem. Dlatego zacząłem poważnie zastanawiać się nad swapem silnika na 3.2 V6 od golfa V r32. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy jeśli będę posiadał dawcę (anglika) to jestem w stanie tego swapa wykonać bez przerabiania mocowania silnika i dokupowania większej ilości części? Nie jestem mechanikiem i nim raczej nie zostanę dlatego liczę na waszą pomoc w tym temacie :D Od razu mówię, że nie dam sobie wybić tego pomysłu z głowy i komentarze typu "Nie opłaca się, lepiej kup nowy samochód" mnie nie przekonają :P
Z góry dzięki za odpowiedź :)

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 15 czerwca 2018, 05:31
przez miroA3
Jesli nie jestes mechanikiem to porywasz sie z motyka na slonce

silnik r32 z poprzecznego na podwoziu golfa5, dawca moze tez byc duzo popularniejsze a3 8p czy TT
silniki te wystepowaly tylko i wylacznie w polaczeniu z napedem quattro , czesto z DSG

jesli ma to byc zrobione po bozemu, to wypadaloby przelozyc rowniez naped 4x4

1. silnik
2. skrzynia
3. hamulce, europa 345przod/312 tyl , USA audi 312/288 ( na upartego mozesz zostawic swoje bidne 288 )
4. pólosie
5. bak z całym ukladem paliwowym
6. wiazki elektryczne silnika
7. sterowniki
8. zegary
9. chlodzenie
- i jeszcze pare pierdół


- skrzynia z napedem, przerobienie blacharskie bagaznika, podpory, wał itd
- z napedem na przod, da się zrobić,

Koszt przekroczy wartosc twojego obecnego auta.

Nie wiem jaki masz silnik 2.0TDI, jesli to 16V BKD/AZV to naprawde wiele w sensownych pieniadzach mozna zrobic
( w BMM 8V tez, ale juz wiekszym nakladem kosztow )
jak masz zdrowe BKD, ze sprawnymi wtryskami, to zmieniajac turbo na GTB i przerabiajac wydech, nawet nie caly, tylko DP,
na upartego mozna zostawic seryjny FMIC, bo ten styka do wiekszych mocy, jestes w stanie uzyskac moc rzedu 220-230PS/430-450Nm

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 15 czerwca 2018, 06:08
przez facet03
Koszt włożenie r32 bez napędu 4x4 to 15-20 tyś w sprawdzonym serwisie, oddajesz auto i po jakimś czasie wyjeżdzasz autem na gotowo.

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 15 czerwca 2018, 11:51
przez miroA3
optymistyczna kwota, same graty na szybko to koszt 13-15tys

prawda jest taka ze zakup wszystkich gratów na czesci wyjdzie drozej niz jak mamy takie auto w stodole do przekladki
angola 8p 3.2 mona kupic sensownie..

w przypadku oski, odejdzie nam koszt przerobki pod naped, ale nie przelozymy z dawcy wydechu z katalizatorami, sondami itd, tylko bedziemy musieli robic caly customowy wydech, skrzynie zaslepiac itd
jedyna zaleta takiego 3.2 jest mozliwosc wsadzenia taniej instalacji gazowej.

za 1/3 tej kwoty robimy w kilka dni szybkie TDI, ktore jedzie lepiej niz takie 3.2

czekamy na efekty, jesli sie zdecydujesz to robic, to kibicuje.

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 15 czerwca 2018, 11:56
przez facet03
miroA3, kosztu nie podałem z palca, lecz interesowałem się tematem w firmach które się tym zajmują - ale tak jak pisałem to koszt bez konwersji na 4x4. Konwersja na 4x4 wymaga cięcia podłogi itd - pewnie koszt samej konwersji około 10 tyś.
Aby TDI wystroić na 250-300 KM też trzeba liczyć około 7-10 tyś, zależy też od jakiej mocy zaczynamy..

Jednak sam R32... mmrrrr

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 15 czerwca 2018, 12:08
przez Michalover
Przekładki na quttro nie miałem w planach i raczej nie będę tego robił :/ Jeśli michu ma racje i mój mechanik się tego podejmie, a koszty nie przekroczą 15 tysięcy to się za to biorę :D Jak będzie po wszystkim to się na pewno pochwale :D Dzięki za pomoc :)

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 16 czerwca 2018, 06:32
przez Pako162
Do swapu napędu nie trzeba ciąć podłogi tak ja w 1m. Zostaje tylko mała przeróbka wnęki na koło zapasowe. Też interesuje się takim zabiegiem. Może jest ktoś na forum kto taki swap wykonał?

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 16 czerwca 2018, 08:41
przez miroA3
no nie trzeba, pisalem o tym juz wyzej, przerobka blacharska bagaznika, wnęki koła ( ciecie jednak jest male ) i dospawanie podpor

przy zakupie kompletu silnika ze skrzynia to naprawde ma sens, koszta calosciowe wcale nie beda duzo wyzsze przy takim projekcie
co innego osobno ( ale tez nie 10tys ) i tak musimy zmienic skrzynie, sprzeglo z dwumasem, wal napedowy z podporami, polosie, wydech, pompa abs, sterownik haldexa, instalacje .
znajac zycie i tak beda kombinacje z wydechem, z tylnym zawieszeniem, to ze jest auto na tej samej plycie podlogowej ( golf 5 ) wcale nie oznacza ze bedzie wszystko p&p

Obrazek

Obrazek


byl na cuprze swietny temat, niestety poznikaly zdjecia :
https://forums.seatcupra.net/index.php? ... st-3770627

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 16 czerwca 2018, 08:54
przez facet03
Dlatego najlepiej aby robił to ktoś kto zajmuje się takimi swapami itd. A nie znajomy który kiedyś przełożył jeden silnik.

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 16 czerwca 2018, 10:46
przez piotrassenior
Jak dla mnie taki swap to nieporozumienie .. rozumiem jak ludzie swapują do youngtimerów typu Golf 1 czy 2jka silnik 3.2 .. później idą krok dalej i uturbiają itd. ale do auta pokroju 1P mija się to dla mnie z celem.
Nie lepiej kupić A3 z 3.2 i tam dołożyć pakiet S3 + pare innych szczegółów i latać niż robić taką rzeźbę w 1P ?
Rozumiem ... każdy ma swoją wizję :ok: - dla mnie jest to totalny bezsens kiedy można kupić A3 które pod każdym względem jakościowym bije 1P i mamy od razu wszystko na swoim miejscu + wyposażenie które w Seacie trzeba rzeźbić bo wiecznie czegoś nie ma .. o kosztach i problemach artystycznych po swapie nie wspominając.

Re: Swap 3.2 V6

PostNapisane: 16 czerwca 2018, 12:04
przez bzykofm
A ja widzę sens. 8P przy 1P jest PASKUDNE i wygląda jak prawie kombi. To oczywiście moje zdanie. Przerabiałem te rozterki przy wyborze auta. Aczkolwiek oczywiście zgadzam się z tym:
piotrassenior napisał(a):kiedy można kupić A3 które pod każdym względem jakościowym bije 1P i mamy od razu wszystko na swoim miejscu + wyposażenie które w Seacie trzeba rzeźbić bo wiecznie czegoś nie ma .. o kosztach i problemach artystycznych po swapie nie wspominając.