Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez sylwesters7 » 24 grudnia 2018, 11:31
Witajcie. Zaobserwowałem coś bardzo dla mnie dziwnego. Jako że wyczytałem o awaryjnej odmie czy tam zaworze odpowietrzenia skrzyni korbowej zakupiłem zestaw do usuwania tego zaworu. Od czasu do czasu występuje u mnie małe falowanie obrotów oraz wypadanie zapłonu. Sterownik silnika nie widzi błędów. Obstawiałem że to pomoże bo podobno lepsze rozwiązanie jak zakup odmy. Zamontowałem. Chwilę pojeździłem i coś mnie tknęło odkręciłem na zapalonym silniku korek oleju i moim oczom ukazał się biały dym a raczej para bo nie było czuć spalinami. W silniku było ciśnienie jak by zawory nie trzymały ( podobny objaw jest na przedmuchach) tylko wtedy i z miarki oleju leci dym. Wkurzyłem się bo jak kupowałem auto nic takiego się nie dzialo a spalanie oleju jest na poziomie 200-300 ml na każdy tysiąc u wirzuciłem spowrotem stary zawór. Efekt taki że teraz nie ma śladów żadnych dymków i jest w silniku podciśnienie. Może nie jakieś straszne ale zasysa korek. Czy tak ma być? Bo kutwa ile aut nie miałem to tam zawsze było jakieś mniejsze lub większe ciśnienie ale z pod ciśnieniem się nie spotkałem.... Czy może odma jest walnieta? W środku była i jest czysta. Bez korka oleju występuje falowanie obrotów.
-
Zobacz Profil
sylwesters7
- Stella +

-
- Posty: 33
- Dołączył(a): 2 września 2018, 16:50
- Region: lubelskie
- Auto: Leon Cupra 1P
- Silnik: BWJ 2.0
przez Zehiel » 27 grudnia 2018, 07:06
Hej,
Jako ,że jeżdze pare miesięcy z wywaloną odmą to dołącze się do tematu. Również zauważyłem siebie niewielkie ilości pary(?) po odkręciu korka. Wypadanie zapłonów w moim przypadku okazało się być problemem puszczającej uszczelki pokrywy zaworów która lała mi na 4 cewke. Obecnie po wymianie świec i cewek zero wypadania także raczej skłaniałbym się do rozdzielenia tych objawów (dodam ze zero falowania obrotów). Aktualnie jako ,że z autem nic dziwnego się nie działo nie grzebałem w temacie ale już widze pare tematów na zagranicznych forach także pogrzebie.
-
Zobacz Profil
Zehiel
- Stella +

-
- Posty: 40
- Dołączył(a): 1 czerwca 2018, 18:05
- Region: łódzkie
- Auto: Seat Leon 1P Cupra
- Silnik: BWJ 2.0
przez sylwesters7 » 31 grudnia 2018, 20:11
Mnie to bardzo zdziwiło to podciśnienie w silniku bo nigdy się w tym nie spotkałem a jutro, trochę aut miałem....przy okazji zbliżającego się serwisu olejowego też zmienię świecę i rzucę okiem na uszczelkę choć u mnie silnik jest idealny od dołu bez zapoceń
-
Zobacz Profil
sylwesters7
- Stella +

-
- Posty: 33
- Dołączył(a): 2 września 2018, 16:50
- Region: lubelskie
- Auto: Leon Cupra 1P
- Silnik: BWJ 2.0
przez Zehiel » 9 stycznia 2019, 01:55
U mnie przynajmniej wycieku na dole nie było, natomiast olej zbierał się z tyłu pokrywy blisko ściany grodziowej. Mało tam widać albo wystarczy rekawiczka i przejechać po krawedzi z tyłu i będziesz wiedział, cewki też nie siędzą niewiadomo jak (da się reką wyjąc jak dobrze złapiesz) także możesz zajrzeć i obejrzeć. Wspomniałeś o wypadaniu zapłonu także najlepiej zacznij od przeskanowania VCDS'em. Powinnien ci zwrócić na którym cylindrze następuje wypadanie i od tej cewki zacznij.
-
Zobacz Profil
Zehiel
- Stella +

-
- Posty: 40
- Dołączył(a): 1 czerwca 2018, 18:05
- Region: łódzkie
- Auto: Seat Leon 1P Cupra
- Silnik: BWJ 2.0
przez sylwesters7 » 23 stycznia 2019, 20:29
Silnik wszędzie suchutki bez żadnych zapoceń itp. W okolicy cewek też sucho. Zmieniłem świece i na 4 cylindrze świeca była bardziej czarna jak na innych. Także teraz zakup cewki a jeśli nie pomoże to wtrysk może coś nie do końca podaje jak trzeba. Komp nie widzi błędów.
-
Zobacz Profil
sylwesters7
- Stella +

-
- Posty: 33
- Dołączył(a): 2 września 2018, 16:50
- Region: lubelskie
- Auto: Leon Cupra 1P
- Silnik: BWJ 2.0
Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości