Strona 1 z 1

Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 października 2008, 13:55
przez RosenG
Serwus , mam problem z tylną piastą, huczy mi koło i byłem na przeglądzie powiedzieli ze musze wymienic łożysko ale trzeba kupić całą piastę ponieważ osobno nie można tego zrobić.
Pytanko czy jest jakiś sposób zeby wymienić tylko łożysko, czy jak kupie łóżysko dam rade zdemontowac to z pisaty bo koszt wymiany to 700zł troche sporo jak na taką pierdołę. Jeszcze jedno czym grozi jak tego nie wymieni moze uszkodzic ABS??
Dzięki9 za jakąkolwiek odpowiedź

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 października 2008, 14:19
przez Axee
RosenG, takie lozysko wymienia sie razem z piasta, numer oe czesci 1J0598477, na allegro w zamienniku okolo 80-100pln (np. tu: http://www.allegro.pl/item451228537_loz ... _golf.html ). Taka piasta wystepuje tez miedzy innymi w octavii, golfie IV, audi a3. Koszt robocizny wymiany pomiedzy 50-100pln. W przypadku niewymienienia, luz moze sie powiekszac, lozysko sie grzac, zacierac, teoretycznie koronka na piascie moze uszkodzic czujnik abs, ale praktycznie tak duzy luz nie powinien wystapic. W najgorszym przypadku mozna zerwac kolo, wiec lepiej wymienic. Zatem za 300-400pln mozna wymienic obie strony. Mozna tez pokusic sie o samodzielna wymiane, niemniej jednak nalezy posiadac nastepujace narzedzia: klucz dynamometryczny duzy, nasadkowy klucz 30 dwunastokatny, sciagacz sredni lub duzy, gumowy mlotek, lewarek. Warto tez zastosowac nowe nakretki piasty (nr oe N90654502).

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 października 2008, 14:49
przez bacardi
Poszukaj cos z zamienników (najlepiej chyba FAG -o ile sie nie myle idzie na pierwszy montaz albo SKF), kiedys myslalem ze cos mi sie dzieje ze piasta i przerobilem temat, poniżej numerki cześci jakie udało mi się kiedyś wynotowac :]

Nr. orginalny:
Audi - 1J0 598 477
Seat - 1J0 598 477
Skoda - 1J0 598 477
VW - 1J0 598 477

Zamienniki:
FAG No: 713 6102 20
SKF No: VKBA 3456
FEBI No: 24236
KAGER No: 83-0394
RUVILLE No: 5720
SWAG No: 32 92 4236
MAGNETI No: 361111182992, R157.20, KKR2992
OPTIMAL No: 102 115

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 października 2008, 15:37
przez RosenG
Dzięki serdeczne Axee już wylicytowane, czekam na odpowiedź od gościa.
Podziękował

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 11:08
przez Madżi
witam wszystkich klubowiczow w moim leosiu 19 tdi 2000r wyje łożysko z tyłu mechanik stwierdził wm łożyska i co lepiej łożysko czy piastę z tego co wiem to z tyłu wymienia się całość servis zaśpiewał 650 zł ja znalazłem zamiennik skf vkba 3456za 250zł lub master sport 3456 za110zł imam pytanko co lepsze może macie namiary na coś lepszego z góry wielkie dzięki

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 11:13
przez belzi
Madżi, z tylu lozysko jest razem z cala piasta i koronka od ABSu
Ja u siebie zalozylem SKFa, ale godny polecenia jest tez FAG
Madżi napisał(a):master sport 3456 za110zł

odradzam takie wynalazki

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 czerwca 2009, 11:38
przez kamil_n
belzi napisał(a):Ja u siebie zalozylem SKFa, ale godny polecenia jest tez FAG
U siebie też wymieniłem na SKF, zrobione 5 tys km i wszystko OK.

belzi napisał(a):
Madżi napisał(a):master sport 3456 za 110zł

odradzam takie wynalazki
Dokładnie. Jeśli łożysko zamiennik to tylko wysokiej jakości, reszta to szmelc i się szybko wysypie.

Madżi napisał(a):znalazłem zamiennik skf vkba 3456 za 250zł
Tyle to kosztuje w Intercarsie łożysko SKF na oś przednią, za łożysko z piastą SKF na tył ja dałem ok. 350 zł, w Intercarsie cena ok. 335 zł.

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 6 czerwca 2009, 08:54
przez Axee
belzi napisał(a):ale godny polecenia jest tez FAG
;/ u mnie na przedniej osi FAG wytrzymal jakies 3 miesiace i ok 5000km, i dostal 1mm luzu i szumi. Kolo nie wlecialo nawet w zadna wieksza dziure, co ciekawe w drugim kole mam oryginalne lozysko, z przebiegiem i latami auta, ktore przeszlo wysoki kraweznik i nic sie tam nie dzieje.
Zatem z zamiennikow pozostaje SKF.

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 6 czerwca 2009, 10:57
przez tatian
Axee napisał(a):Zatem z zamiennikow pozostaje SKF.
Polecam również SKF. Montowałem na przód, cena ok. 140 zł.

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:11
przez Madżi
dzięki za informacje zamawiam skf i wymieniam

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 19:32
przez Felype
Witam,
U mnie pojawiły się następujące objawy:
-narastające wraz z prędkością buczenie z tyłu samochodu(chyba z tyłu), ciężko mi zlokalizować które to dokładnie koło, najgłośniej jest przy 120-130km/h
-myślałem że to wina zimówek ale po zmianie na letnie koła jest to samo, opony mają jakieś 20 tyś km i są w dobrej kondycji, koła wyważone, samochód nie ściąga
-dzisiaj zauważyłem, że jak skręcam ostrzej w lewo to buczenie ustaje, jak skręcam w prawo to cały czas buczy
-buczeniu towarzyszą wibracje, wsteczne lusterko całe drży przy większych prędkościach
Łożyska są oryginalne, mają 32 tyś pewnego przebiegu, tyle co samochód, to możliwe żeby tak szybko się wysypały?

Pytanie do Was, czy to objawy padniętego łożyska czy może czegoś innego? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 10:59
przez AdamekMMz
Felype, a przypadkiem nie "driftowałeś" trochę w zimę. jak Ci przy szybkim wchodzeniu w łuk w lewo ustaje to znaczy że to lewe tylne łożysko. Środek ciężkości przenosi się bardziej na prawą stronę i koło nie jest tak obciążone i nie wyje.

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 11:52
przez Felype
AdamekMMz napisał(a):Felype, a przypadkiem nie "driftowałeś" trochę w zimę


no właśnie nie ;/
AdamekMMz napisał(a):to znaczy że to lewe tylne łożysko


tak też mi moje ucho podpowiadało...

Czyli łożysko na 100%?

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 12:20
przez AdamekMMz
Felype, nic innego tam nie ma co by mogło wyć...

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 12:31
przez Felype
AdamekMMz napisał(a):Felype, nic innego tam nie ma co by mogło wyć...


No trudno, trzeba zamawiać ;/ Dzięki za info.

[ Dodano: Pon 05 Kwi, 2010 ]
To prawda, że wymienia się parami??

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 11:46
przez roosman
Felype napisał(a):To prawda, że wymienia się parami??
nie

Re: Problem z piastą i łożyskiem

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, 08:57
przez Liakon
A ja mam pytanko z jaką siłą w 1M trzeba dokręcać łożyska przód/tył? Gdzies tu na forum o tym czytalem o teraz jak dzis planuje wymiane tego z przodu nie moge znalezc. Korzystam i z forumowej wyszkiwarkii i tej googlowej i nie moge na to trafic. Cos bylo o dokrecaniu i potem odkreceniu o 90 stopni, cos kojarze.
Z gory dzieki za pomoc.