Wszystko zależy do czego chcesz używać auta, w skórcie o Leon4 (Haldex):
+ zdecydowanie lepsza trakcja (szczególnie na mokrej lub sypkiej nawierzchni)
+ lepsze prowadzenie w zakrętach (zasługa wielowachaczowego zawieszenia tylnych kół i rozłożenia masy)
+ praktycznie bezawaryjny napęd
+ wieksze hamulce (przód 312mm, tył 256mm)
+/- krótsze przełożenia skrzyni biegów
- większe zużycie paliwa (0,5-1,5l z zależności o trasy i stylu jazdy)
- większa masa (+180kg)
- mniejszy bagaznik (270l zamiast 340l)
- mniejsza paleta silników (tylko 1,8T 180KM lub 1,9 TDI 150KM, było jeszcze 2,8 V6 204KM - dzięki Sammeal

, ale tylko na początku produkcji )
- wyższa cena od ośki
- bardzo trudno jest o zadbany (bezwypadkowy) egzemplarz, szczególnie że auta z tym napędem produkowane były do połowy 2003 roku
Z chlodnej kalkulacji wynika, że więcej jest minusów. Jednak takiego auta nie kupuje księgowy. Jest dla prawdziwych fanatyków (niemieckiej technologii i hiszpańskiego temperamentu

).