sterowanie szybami i blokowaniem drzwi

Napisane:
7 lutego 2009, 16:12
przez Cyngielx
witam
Mój problem polega na tym, że czasami w dzwiach kierowcy czasami mogę otwierać i zamykać tylnią szybe a czasami nie.
Podobny problem jest z zamykaniem drzwi od środka czasami jest wszystko ok a czasami zamykanie jest po naciśnięciu przycisku odblokowującego drzwi, natomiast po zablokowaniu ich i mogę je odblokować tylko przez włączenie i wyłączenie alarmu.
czy jedno z dugim ma jakiś związek??
Co może być tego przyczyną i jak to naprawić.
Re: sterowanie szybami i blokowaniem drzwi

Napisane:
7 lutego 2009, 16:20
przez pawel_ns
Re: sterowanie szybami i blokowaniem drzwi

Napisane:
7 lutego 2009, 19:36
przez Cyngielx
hmm bede musiał sprubować. Ale według mnie przyczyną nie bedzie modół, bardziej mi to wygląda jakby gdzieś sie dostawała wilgoć bo latem wszystko było ok jak przyszła jesień odbiło sterowaniu blokowaniem drzwi, a wczesną zimą problem pojawił sie z szyba
[ Dodano: Sob 07 Lut, 2009 ]
niestety to nie to
[ Dodano: Sob 07 Lut, 2009 ]
ale przyciskając przycisk otwierania szyby słychać tykanie w silniczku tylnych drzwi. Przycisk w drzwiach tylnych funkcjonuje bez zarzutu
Re: sterowanie szybami i blokowaniem drzwi

Napisane:
8 lutego 2009, 01:38
przez Axee
cyngielx, sprawdz inaczej. Jak szyba sie nie otwiera, to otworz kluczem w zamku wszystkie szyby do polowy (przekrec w pozycje zamka otwieranie i przytrzymaj), lub otworz tylnym przyciskiem jesli dziala. Nastepnie zobacz co sie dzieje, jesli nacisniesz otwieranie tylnej szyby na przednim panelu, najprawdopodobniej szyba sie zamkne. Cos jest nie tak, szyba zawsze chce sie zamykac niezaleznie czy nacisniesz otwieranie czy zamykanie, dlatego jak naciskasz otwieranie, silnik chce zamknac szybe, a poniewaz dalej nie moze krecic, to slychac cykniecie z ogranicznika przeciazeniowego. Nalezy sprawdzic panel przedni przelacznikow, podmienic np. na inny. Wiazke czy nie jest gdzies przetarta, czy nie przywiera do masy itp. Sterowanie szyba odbywa sie na zasadzie zmiany poziomow napiecia, realizowanych za pomoca rezystorow przywieranych przyciskiem do linii sterujacej. Przednie szyby maja 5 mozliwosci (rozwarcie, i 4 rezystancje), tylne 3 mozliwosci (rozwarcie i 2 rezystancje). Zatem przywarcie do masy powoduje zmiane rezystancji i fixowanie sterowania.