Strona 1 z 1
Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
20 marca 2009, 09:46
przez KiNiO
Witam. Moja przekładnia zaczela ciec z obu stron w zbiorniczku nie ma plynu musze dolewac co 2 dni.. i teraz co najlepiej zrobic???
Znalazlem na alledrogo 2 prekladnie:
http://moto.allegro.pl/item565613686_no ... n_hit.html
http://moto.allegro.pl/item565613683_ma ... ancja.html
Co najlepiej zrobic w tym momencie??? Kupic nowke czy poprostu kupic uzywke???
Co powiecie na temat Firmy KOYO???
Pozdrawiam....
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
20 marca 2009, 10:44
przez leemarvin
Jeśli chodzi o KOYO to robią bardzo dobre łożyska, piasty itp części, ale czy to jest orginał stosowany w leonach, tolkach i reszcie? Mnie się wydaje że orginał był ZF w tych autach, a ten jest znacznie droższy.
A nie bardziej opłaca się wymontować swoją przekładnie i zawieść do regeneracji?
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
20 marca 2009, 11:48
przez matadorRS
leemarvin napisał(a):A nie bardziej opłaca się wymontować swoją przekładnie i zawieść do regeneracji?
Wg mnie regeneracja bedzie zlym pomyslem. W moim drugim aucie (Omega B) koszt regeneracji byl wyzszy od nowej przekladi (zamiennika). A wydaje mi sie ze regenerowana przekladnia posluzy krocej niz nowy zamiennik dobrej jakosci.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
20 marca 2009, 14:31
przez leemarvin
matadorRS napisał(a): A wydaje mi sie ze regenerowana przekladnia posluzy krocej niz nowy zamiennik dobrej jakosci.
a mnie się wydaje że jeśli ktoś to porządnie zrobi na orginalnych uszczelnieniach, tulejkach i osłonach to będzie służyła znacznie dłużej niż zamiennik.
Nawet w serwisie można przecież oddać starą przekładnie i kupić nową ze zniżką, tylko że ta nowa, to wcale nie jest nowa, ale regenerowana, podobnie jak to wygląda w przypadku dwumasów i sprzęgieł.
Są przecież komplety naprawcze do przekładni, cena około 200zł, plus wymiana jakieś 500-600zł i masz teoretycznie nową przekładnie.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
24 marca 2009, 23:17
przez KiNiO
No wiec kupilem regenerowana przekladnie kierownicza. za 550zl musialem oddac stara, skusila mnie gwarancja na rok. z uzywek szukalem ale balem sie podjac poniewaz nie wiadomo ile ona posluzy...
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
14 kwietnia 2009, 13:27
przez belzi
Panowie, mam pdobny problem jak
KiNiO, jezdze cale Swieta bez wspomagania i zaraz bede mial zakwasy
Doradzcie mi, co mam kupic
Na allegro znalazlem cos takiego
http://www.allegro.pl/item594511979_nowa_maglownica_przekladnia_seat_leon_hit.html
Zakladal ktos cos takiego
Mam jeszcze mozliwosc kupienia uzywki z 4 czy 5 roku bez drazkow za 450
co polecacie
Sprawa dosyc pilna, wiec prosze o w miare szybka odpowiedz od osob, ktore juz ten temat przerabialy
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
14 kwietnia 2009, 14:07
przez bono
O ile się nie myle to
Barth tutaj chyba robił. Tak czy tak to mają dobrą opinię, więc chyba można polecić. Do tego masz gwarancję.
belzi napisał(a):Mam jeszcze mozliwosc kupienia uzywki z 4 czy 5 roku bez drazkow za 450
co polecacie
belzi, to jest układ kierowniczy, więc nie kombinuj. Najlepszym wyjściem bylo by w Twoim przypadku załozyć maglownicę od TS/FR gdzie przełozenia były przystosowane do szerszych kapci. A grzesia we wrocku nie pytałeś czy ma

On ma towar sprawdzony, więc jedynie od niego brał bym używkę.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
14 kwietnia 2009, 14:17
przez belzi
bono napisał(a):Najlepszym wyjściem bylo by w Twoim przypadku załozyć maglownicę od TS/FR gdzie przełozenia były przystosowane do szerszych kapci.
A tak jest

bo z tego co mi wiadomo, to oryginaly robil ZF i TRW i nie bylo rozroznienia jesli chodzi silnik
bono napisał(a):A grzesia we wrocku nie pytałeś czy ma

On ma towar sprawdzony, więc jedynie od niego brał bym używkę.
No to wlasnie jest od niego

Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
14 kwietnia 2009, 14:22
przez bono
belzi napisał(a):bono napisał/a:
Najlepszym wyjściem bylo by w Twoim przypadku załozyć maglownicę od TS/FR gdzie przełozenia były przystosowane do szerszych kapci.
A tak jest bo z tego co mi wiadomo, to oryginaly robil ZF i TRW i nie bylo rozroznienia jesli chodzi silnik
Jest , jest, ja właśnie założyłem sobie taką od ARL i teraz zdecydowanie lżej chodzi, zwłaszcza na szerszych kapciach. Na zwykłej już przy 205 czasami trzeba było się namęczyć, teraz jest miodzio.
belzi napisał(a):Mam jeszcze mozliwosc kupienia uzywki z 4 czy 5 roku bez drazkow za 450
co polecacie
belzi napisał(a):bono napisał/a:
A grzesia we wrocku nie pytałeś czy ma On ma towar sprawdzony, więc jedynie od niego brał bym używkę.
No to wlasnie jest od niego
Tylko weż pod uwagę, że Twoja przekładnia może mieć luzy na drążkach lub na końcówkach drążków, więc jak będziesz przekładał to sprawdż co by potem dwa razy roboty nie robić

Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
1 maja 2009, 16:43
przez Trolo
witam
moja przekładnia kierownicza zaniemogła, niestety nie można jej zregenerować (opinia firmy Lauber) zbyt mocno skorodowana, zamówiłem przekładnie w serwisie...
i tu moje pytanie przekładnia którą posiadam ma numery 1J1 422 105, na zamówieniu z serwisu jest numer 1J1 422 062 KX, czy te przekładnie stosuje się zamiennie, czy są to numery uzależnione oznaczeniem producenta takich przekładni?
mój leon to: cupra4 1,9tdi 2001rok
z góry dziękuję za odpowiedź
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
1 maja 2009, 16:53
przez belzi
Jest , jest, ja właśnie założyłem sobie taką od ARL i teraz zdecydowanie lżej chodzi, zwłaszcza na szerszych kapciach. Na zwykłej już przy 205 czasami trzeba było się namęczyć, teraz jest miodzio.
Fachowcy mowili, ze roznicy nie ma
U mnie wybor padl na nowa i chodzi tak lekko, jak u mojej mamy w Cordobie na kapciu 175 (a u mnie na 225)
Jesli miales swoja zniszczona, to roznice odczujesz straszna, a potwierdzic moje slowa moga chlopaki z wrocka, ktorzy sobie pokrecili
Trolo, ile Ci serwis krzyknal

Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
1 maja 2009, 16:55
przez Trolo
1828 i 73grosze
edit:
aha oczywiście starą muszę zwrócić
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
1 maja 2009, 17:05
przez Sammael
Trolo napisał(a):KX
z tego co ja pamiętam - część z Xem w numerze to część regenerowana

dlatego oddajesz starą...
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
1 maja 2009, 17:09
przez belzi
Trolo, ja kupilem nowa Koyo za 1000 z przesylka (kompletna z drazkami) i podobno idzie ona na pierwszy nomtaz do Skody i Ibiza takze nie jest taki shit i jest to czesc nowa

Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
1 maja 2009, 19:38
przez Trolo
Sammael,
tak wiem że dostaje tak naprawdę regenerowaną
belzi,
dzięki za info ja miałem problem bo nigdzie za cholere nie mogłem znaleźć takiej żeby pasowała do mnie, ponieważ sugerowałem się numerem 1J1422105, zresztą znajomy mechanik z seata (niestety już tam nie pracuje) mówił żebym zamawiał z takim numerem jak mam bo w cuprach4 jakoś coś tam jest inaczej i przekładnie tam są inne niż do zwykłych wersji więc nie chciałem kombinować i zamówiłem co zamówiłem, no ale serwis ma czas do 6 maja żeby mi ją dostarczyć, a z tego co wiem coś się tam u nich niezgadza, najpierw miała iść z magazynu w warszawie, potem się okazało że jej tam nie ma i idze z hiszpanii, więc jak zawalą termin to sie napewno do Ciebie odezwę

Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
3 maja 2009, 14:28
przez Axee
Trolo, przekladnia majaca numer 1J1422062KX, jest zamiennikiem regenerowanym przekladni 1J1422062K, a obie maja nabity nr na obudowie 1J1422055BK, jest to prawdopodobnie nr obudowy, niedostepny w katalogu jako czesc zamienna. Oczywiscie, ze jest kilka rodzajow przekladni, dla pojazdow zwyklych i dla pojazdow ze sportowym zawieszeniem (oznaczone pod kola 17"), taka sportowa ma np. nr 1J1422063CX.
1J1422105 wystepuje w katalogu Audi jako "obudowa", czesc wycofana, bez zamiennika.
Podaj VIN auta, to powiem Ci co tam ma byc, niemniej jednak dla Leona 1,9TDI Cupra4 typ handlowy 1M1667, oraz dla Leona Top Synchro typ handlowy 1M1767 stosowane byly przekladnie 1J1422063C, oraz 1J1422063CX jako czesc zamienna (PR-QZ4). Zatem takiej powinienes szukac. Obie maja nabite oznaczenie na obudowie jako czesc VW/Audi.
Spogladajac w katalogu VW oraz Audi, zostaly one wycofane pod koniec 2007r. i zastapione 1J1422062K lub KX (a te moga miec nabite na obudowie 1J1422055BK), w katalogu Seata nic na temat wycofania nie jest napisane, ale nie ma rowniez podanej ceny przy tych 063C i CX.
Na stronie w cenniku online wystepuja (cena w pln):
1J1422062K STEERING 4 390.02
1J1422062KX PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA 1 828.73
1J1422063C PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA 4 390.02
1J1422063CX PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA 2 625.11
Zatem zakup nowej lub regenerowanej w ASO jest nieoplacalny, skoro za 500-700 mozna kupic w pelni zregenerowana na ori oringach.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
3 maja 2009, 20:20
przez belzi
Axee napisał(a):skoro za 500-700 mozna kupic w pelni zregenerowana na ori oringach.
Nie polecam takiego rozwiazania
Lepiej szukac nowej albo uzywki nieregenerowanej z jak najmniejszym przebiegiem i z jak najmlodszego rocznika
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
3 maja 2009, 21:03
przez paul78
belzi napisał(a):Axee napisał/a:
skoro za 500-700 mozna kupic w pelni zregenerowana na ori oringach.
belzi napisał(a):Nie polecam takiego rozwiazania
Lepiej szukac nowej albo uzywki nieregenerowanej z jak najmniejszym przebiegiem i z jak najmlodszego rocznika
nie wiem czym się sugerujesz ale ja sam śmigam na regenerowanej i jak narazie odpukać jest wiecej niż idealnie

Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
4 maja 2009, 14:26
przez Trolo
Axee,
dzięki wielkie, za to wypracowanie na temat przekładni
to jest mój nr VIN: VSSZZZ1MZ2R057165
dzięki i pozdrawiam
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
4 maja 2009, 20:42
przez marcinenergy
Ja kupiłem do ARL-a zwykłą nową nieregenerowaną KOYO 1J1 422 062 D wraz z drążkami i końcówkami drążków. Mam oponki 225/45R17 i kręci się kierownicą co najmniej 2 razy lżej niż na ori którą miałem poprzednio. Wszystko pasowało plug&play.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
4 maja 2009, 21:15
przez Axee
Trolo, dla VSSZZZ1MZ2R057165 wg etki: 1J1422063C lub 1J1422063CX, drazki 1J0422803B, ...804B, koncowki drazka 1J0422811B, ...812B.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
4 maja 2009, 21:19
przez blaster
Ja powiem tak, miałem podobny przypadek, przekładnia padła, jezdzilem jakiś czas bez wspomagania ( dobrze ze była zima
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
). Potem oddałem do regeneracji. koszt w krakowie 400zł . + montaż demontaż łacznie 200zł + płyn + 80zł ustawienie (ponoć konieczne ) zbieżności . tak wiec zabawa kosztowała mnie 700zł i niby teraz autko śmiga ale nigdy pewności mieć nie bede czy się nie zepsuje.
RADA : nie jeździjcie BEZ WSPOMAGANIA

niestety moja pompa wspomagania ucierpiała na tej awarii i czasami piszczy podczas manewrowania na postoju.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
4 maja 2009, 22:20
przez Trolo
Axee napisał(a):Trolo, dla VSSZZZ1MZ2R057165 wg etki: 1J1422063C lub 1J1422063CX, drazki 1J0422803B, ...804B, koncowki drazka 1J0422811B, ...812B.
czyli jak, bo już się zakręciłem tę część którą rzekomo zamówił mi serwis o nr.1J1422062KX będzie z nią coś nie tak w przypadku mojego leona (czyt. nie pasuje, wybuchnie, rozpadnie się:P )?
pozdrawiam
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
4 maja 2009, 22:49
przez Axee
Trolo, bedzie ok, wg wszelkich przeslanek 062KX to jest zamiennik 063CX, tylko etka seata tego jeszcze nie podaje, a etka audi i etka vw wlasnie podaje, ze 062KX to zamiennik 063CX, tak jak pisalem w poprzednim poscie.
Re: Przekładnia kierownicza problem z wybraniem.

Napisane:
5 maja 2009, 07:53
przez Trolo
Axee,
no to okey jeszcze raz dzięki za wyrozumiałość i konkretne informacje
pozdrawiam