Strona 1 z 1

Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 11 lipca 2009, 13:04
przez yorgi
Witam,

zakupiłem 100W żarówki mijania, do tego na wszelki wypadek przekaźniki.
Zastanawia mnie tylko, czy biorąc pod uwagę, że to lampy DEPO, to nie potopi mi samych reflektorów :hmmm:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 11 lipca 2009, 15:08
przez kalumet
yorgi zanim ci się reflektory stopią to prędzej jakiś wk... kierowca Ci je rozwali :killer:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 12 lipca 2009, 09:55
przez MAREK84
Lepiej ich nie zakładaj. Te żarówki nie sa przeznaczone do jazdy na "codzień". Jak bym Cie w nocy spotkał to chyba sam bym Ci te lampy rozwalił :peace:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 12 lipca 2009, 13:06
przez kamil_n
yorgi napisał(a):zakupiłem 100W żarówki mijania

W rajdach będziesz startował...? Bo właśnie tam je można stosować. Nie obowiązują przepisy ruchu drogowego i auta maja odpowiednio do takich żarówek przystosowane instalacje.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 12 lipca 2009, 14:30
przez yorgi
przyznaję rację.
Jak mam oślepiać innych na drodze, to bez sensu.
Z tego co wyszukałem na forum to chyba stanie na Philips Blue Vision.

lub philips diamond vision (fot. - po lewej), co prawda z dystrybucją w Polsce będzie trzeba pogrzebać. :hmmm:


MAREK84, a co u ciebie siedzi?

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 13 lipca 2009, 06:44
przez roosman
jak są dobrze ustawione światła to nie oślepiają. W Lanosie miałem przez 4lata 100 watowe żarówki i nawet przeglądy przechodził bez problemu. W każdym motocyklu mam zawsze 100wat. W Leonie miałem zamiar założyć ale trochę się bałem ze względu na rozmiar lamp - bo przy powolnej jeździe miejskiej mogą się strasznie grzać i pękać klosze.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 13 lipca 2009, 07:49
przez bdbartek
rozwiązaniem zamiast kupna 100 watowych żarówek jest założenie instalacji świateł ksenonowych i przystosowanie jej by spełniała nasze wymogi prawne : )


ps. chociaż by moja instalacja spełniła wszelkie wymogi brakuje mi wielu rzeczy poza spryskiwaczami :D :tancze:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:23
przez Violetta W-ch
Witam!
Jak i również układ samopoziomowania świateł?-prawda kolego bdbartek
Miałam w Compakcie jak również w Corolli mocniejsze zarówki 100 Wat mijania i 130 na długich- lampy często kontrolowane pod względem ustawienia i przeregulowywane jak auto załadowane-nikt mi nie mrugał ale tam było szkło na czele lampy a nie plastik.
Nie ma co zakładać bo plastik nim pęknie to się zmatowi, co do ksenonów to sam palnik i przetwornica nie wystarczy, chyba że dla polskiej drogówki i diagnostów bo oni przeciez jeszcze nie chcą wiedziec że do lamp ksenonowych powinien być system samopoziomujący lampy oraz spryskiwacz lamp.Potem jedzie taki -bez obrazy- z przerobionymi lampami na ksenon kid made in China i z chomologacją na GB- a Ty na przeciwko i rzucasz miesem.
Mam w swoim leonku spryskiwacze ale takiego modu jak założenie ksenonów nie zastosuje,zamiast 230 na Allegro dałam 150 za zarówki Philipsa i tez mam jasno przed maską.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 07:18
przez bdbartek
po pierwsze droga Violetta W-ch nie bardzo rozumiem Twoje zdanie
Violetta W-ch napisał(a):.Potem jedzie taki -bez obrazy- z przerobionymi lampami na ksenon kid made in China i z chomologacją na GB- a Ty na przeciwko i rzucasz miesem.


po drugie mając na myśli przystosowanie ksenonu do wymogów prawnych miałem rówież na myśli samopoziomowanie , aczkolwiek ja takowego nie posiadam i posiadał nie będę. Mam obecnie żarniki ksenonowe, NIE - made in China, o barwie 4300, do tego spryskiwacze , światła ustawione na stacji diag. i jestem pewien że nie przeszkadzają innym użytkownikom drogi.

co do żarówek 100W i mocniejszych jestem przeciwny

A to co piszesz o żarówkach Philipsa z wyższej półki jestem za i uważam że jakością światła i widocznością jaką dają są lepsze od żarników HID made in China

Pozdrawiam ; ) :piwo:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 08:54
przez kamil-leon
Violetta W-ch napisał(a):oni przeciez jeszcze nie chcą wiedziec że do lamp ksenonowych powinien być system samopoziomujący lampy oraz spryskiwacz

O spryskiwaczach wiedzą bardzo dobrze i ścigają za ich brak ;)

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:21
przez roosman
i o samopoziomowaniu też - ostatnio marcin_kielce się przekonał że polska drogówka patrząc na kod nabity na lampie jest w stanie rozpoznać czy są one przystosowane do x czy nie.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:03
przez bdbartek
poza :kreci: tym jeśli w aucie nie wychodziły seryjne ksenony to też zakwestionują ich legalność

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:04
przez kamil_n
Drogówka jest teraz specjalnie szkolona do wyłapywania xenonów niezgodnych z przepisami. Tak jak pisze roosman, wystarczy, że otworzą maskę, odczytają oznaczenia na lampie i po zabawie. Na nic się zdadzą spryskiwacze, samopoziomowanie, wzorowe ustawienie świateł. Jeśli klosz lampy nie jest przystosowany fabrycznie do użycia xenonu to policjant ma prawo zabrać dowód. Jedynym rozwiązaniem jakie tak naprawdę można zastosować w Leonie 1M jest zakup oryginalnego reflektora Hella z xenonem. Ale tu cena...

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:17
przez bdbartek
Kamil_n ale również nasze klosze nie są przystosowane do 100W żarówek pozatym i przepisy to kwesionują. Więc jak nie kijem to pałą w myśl polskiego przysłowia.

Ani 100W żarówki ani HIDY nie są legalne, poza tym żarówki 100W zrobią większe szkody w naszych kloszach :nauka: :nauka:

używany zestaw hella do leona za 2700zł----> ORI HELLA XENON

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:24
przez kamil_n
bdbartek napisał(a):Kamil_n ale również nasze klosze nie są przystosowane do 100W żarówek pozatym i przepisy to kwesionują. Więc jak nie kijem to pałą w myśl polskiego przysłowia

bdbartek, ja miałem na myśli coś takiego:
http://www.allegro.pl/item685809565_sea ... a_p_l.html

Chodzi o całe lampy Hella na soczewce, które mają homologację na xenon, to już jest jak najbardziej legalne, ale cenę każdy widzi... :)

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 12:19
przez roosman
bdbartek napisał(a):poza :kreci: tym jeśli w aucie nie wychodziły seryjne ksenony to też zakwestionują ich legalność
nie prawda.. chodzi tu tylko o lampy. bo są przecież modele aut w których w uboższych wersjach masz H7 a w bogatszych X. chodzi tylko o lampy.


Zaraz z naszymi gadkami polecimy do kosza.. coś czuję.. proponuję zakończyć dywagacje i wrócić do sedna.

Podsumowanie

PostNapisane: 16 lipca 2009, 14:31
przez Violetta W-ch
Plastikowe klosze nie zniosą mocnych żarówek (np.100Watt)-tu Policja światłomierzem nie sprawdzi jaką ma moc żarówka no chyba że zdemontują i zobaczą na oprawce- odpada
Xenon do Leonka tylko na bazie lamp dopuszczonych przez producentów do takiego rodzaju światła z homologacją na E.U a nie na G.B.-te ostatnie mają oznaczenie H11 i są homologowane na Anglie-czesto spotykane na Allegro. Wysoka cena- odpada.
Co do Helli to znajomy miał w pasku lampy black(czarne szkło-przednie dla wyjaśnienia)-pojechał do stolicy i mało nie stracił dowodu- policja nie znała niemieckiego a lampy miały całą dokumentacje. To też nawet z orginałem dedykowanym można mieć problem.
bdbartek-co z tego że ustawiłeś lampy po ich założeniu pewnie na pustym aucie a tu na weekend wybierasz się z rodziną, grill z 10 kg kiełbachy no i browarek a światełka nie przestawisz i świecisz ptaszkom po "oknach" :PPP , ale o.k założyłes to niech Ci służą jak najlepiej.
The winner is- dobra orginalna żarówka np.: Philips.
p.s Co z tego ze palnik xsenonowy wytrzymuje dłużeji pobiera tylko 35 watt mocy (wyładowanie robi przetwornica z 12V na około 20-30 kilo Volt a potem po rozgrzaniu utrzymuje 75 Volt) jesli za jedna żarówkę a trzeba wymieniać parami płaci się od 150 zł na aukcji do 350 zł/szt.- ile to żarówek np.Philips Blue Vision?-odpowiedzcie sobie sami.
Dla wyjaśnienia palnik jak się przepala to dostaje barwę bursztynową-ktoś pisał że niebieską. Kolor natomiast barwy światła palnika okresla się w stopniach Kalwina- 4300 jest zbliżona do światła białego-dziennego, w bawarce męza są palniki 8000K i świecą na fiolet z niebieskim,dostępne są już palniki 12000K ale to prawie ultrafiolet no i przetwornica musi być silniejsza. Jesli chodzi o samopoziomowanie to czujnik nie jest w lampie tylko na tylnej osi-działa podobnie jak korektor siły hamowania mierząc wartość kąta ugięcia auta od wartości nominalnej,optymalnej.Przy zapalaniu świateł lampa od punktu 0 nachyla się na dół potem maxymalnie do góry i ustawia sie na wartosci wyregulowanej mechanicznie na diagnostyce- stale utrzymuje punkt granicy światło cienia w wartości jaka powinna byc.

Re: Podsumowanie

PostNapisane: 16 lipca 2009, 16:05
przez roosman
Violetta W-ch napisał(a):Plastikowe klosze nie zniosą mocnych żarówek (np.100Watt)
W GSX 1300 jest plastikowy klosz i lata na 100watach (a jak Ci zapewne wiadomo motocykle zawsze musiały jeździć na światłach 24h) i nic się nie wypala ani nie żółknie - kwestia wielkości lampy - dowód stoi w garażu, mogę wkleić fotki.


Violetta W-ch napisał(a):bdbartek-co z tego że ustawiłeś lampy po ich założeniu pewnie na pustym aucie a tu na weekend wybierasz się z rodziną, grill z 10 kg kiełbachy no i browarek a światełka nie przestawisz i świecisz ptaszkom po "oknach"
od takich sytuacji jest sterowanie w kabinie, do opuszczania lamp. No, chyba że Ty masz ustawione lampy "pod zderzak" wtedy możesz nie wiedzieć o jego istnieniu.


Violetta W-ch napisał(a):Co z tego ze palnik xsenonowy wytrzymuje dłużeji pobiera tylko - ile to żarówek np.Philips Blue Vision?-odpowiedzcie sobie sami.
Jeżeli BV mają taką samą żywotność jak Osram NightBreaker to Xenon wyjdzie duuuuużoooo taniej..

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 16:17
przez Violetta W-ch
GSX-1300- pojemność mówi sama za siebie- motorem w korkach nie stoisz-jedziesz kolego i sie chłodzi klosz.
"światełka nie przestawisz"-w sensie zapomniesz albo nie będzie Ci się chciało, a o mozliwości przestawiania z kokpitu wiem dobrze.
Co do żywotności B.V- to narazie pół roku świecą
No nie wiem czy aby było legalnie 2700pln + spryskiwacze 700pln jak ktoś nie ma wyjdzie taniej?
Mówimy o legalnym modzie a nie o załóż ksenony za 250 zł i oddaj dowód miśkom albo I.T.D-krokodylom.
Sens miał byc jak to zrobić by być legalnym.
Pozdrawiam

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 16:27
przez roosman
Violetta W-ch napisał(a):GSX-1300- pojemność mówi sama za siebie
na motocyklach też się znasz??? :PPP

Violetta W-ch napisał(a): kolego
koleżanko :piwko:


Violetta W-ch napisał(a):Co do żywotności B.V- to narazie pół roku świecą
to dobrze, bo mi się te osramy paliły średnio po 3 miesiącach.... No ale jaka nazwa, taka firma.. :dupa:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 20:17
przez bono
Pseudo xenony zawsze będą pseudo i nie da rady aby były legalne, choćby nie wiem jak dobrze były ustawione. Tak ktoś ustalił i trzeba tego przestrzegać ;-) chociaż ja najlepszym przykładem nie jestem bo jeżdżę na HID'ach.
Żarówka 100 W w normalnym reflektorze raczej uszkadza odbłyśniki niż klosze. Temperatura robi swoje. Do tego często też upalają się styki (kostka), sztywnieją kable.
Także to rozwiązanie jest również do d***.
Każda żarówka OSRAM czy PHILIPS jak ma tylko dodatek typu X% jaśniejsza, dłuższa droga świecenia zawsze będzie miała krótszą żywotność. Na ogół takie żarówki mają cieńsze włókna a co za tym idzie słabsze. Jednak dzięki temu intensywniej świecą. U mnie żadna z tych super żarówek nie poświeciła dużej jak pół roku. Miałem i Osramy I PHILIPSY.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 16 lipca 2009, 23:43
przez Axee
Jesli chodzi o samopoziomowanie to czujnik nie jest w lampie tylko na tylnej osi-działa podobnie jak korektor siły hamowania mierząc wartość kąta ugięcia auta od wartości nominalnej,optymalnej.Przy zapalaniu świateł lampa od punktu 0 nachyla się na dół potem maxymalnie do góry i ustawia sie na wartosci wyregulowanej mechanicznie na diagnostyce- stale utrzymuje punkt granicy światło cienia w wartości jaka powinna byc.
Prawie dobrze ... czujniki poziomowania sa na przedniej i na tylnej osi pojazdu, przykladowo w Leonie podlaczone do przeniego lewego wahacza i do belki tylnej. Dzialanie ukladu polega na porownywaniu rezystancji czujnikow, rezystancja jest zmienna w funkcji wychylenia wahacza/belki, na podstawie powyzszych danych uklad koryguje pochylenie swiatel, zgodnie z zadanym poziomem zerowym.

Co do zarowek XX% wiecej ich zywotnosc jest licha, pomimo iz sa produkowane przez wiodacych producentow, a cena jest dosc wysoka. HID 6000 czy 4300 za 200pln, zdecydowanie lepiej oswietla jezdnie i pobocze niz ktorakolwiek z powyzszych zarowek, zywotnosc HIDa jest wieksza niz zywotnosc powyzszych zarowek w ilosci za 200pln.
W przypadku wtopy mozna zmienic HIDa na H7 na miejscu i prosic o ulaskawienie, w razie zabrania dowodu badanie dodatkowe kosztuje 20pln, tylko kolejka w urzedzie moze zniechecac.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 07:20
przez bdbartek
To zawsze będzie kwestia sporna co do mocnych żarówek, ksenonu nie do końca legalnego a żarówek + xx% . Każdy ma jakiś pogląd i bez względu na wszystko osiągnięcie konsensusu będzie trudne :) Każdy typ oświetlenia ma jakieś + i - , ( poza samymi plusami ori xenonu / bixenonu ) :piwo:

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 11:54
przez Violetta W-ch
Prawdą jest ze mocne 100W żarówki przepalają się o wiele szybciej i oficjalnie dopuszczone są w sporcie motorowym(z reszta jak kazda inna powyżej 55/65Watt.+ do tego uszkadzają odbłyśnik i klosz jeśli plastikowy reflektora.
Prawdą jest że palniki X dają lepszą widoczność i doświetlenie pobocza. m.in przez to właśnie w nieryflowanych reflektorach X jest ważne spryskiwanie klosza by był czysty i nie rozpraszał światła tracąc granicę światło-cienia (soczewkowa lampa żarówka D2S).Przy ryflowanym szkle (palnik D2R)też brudny klosz moze rozczepiać niekontrolowanie wiązkę świetlną choć tam granicę światło-cienia nadaje ryflowanie reflektora i przesłona w samym palniku wyładowaczym. Jakosć i jasność światła palników X nie da się zestawić z żadną lampą żarówkową dlatego aby nie oślepiać innych i wyeliminować zawodzący czynnik ludzki zastosowano automatyczną regulacją tych świateł.
Jesli chodzi z kąd bierze się większa jasność w zarówce np.: Philips B.V niz w tradycyjnej to bierze się to że wolfram w normalnej zarówce pracuje w otoczeniu próżni a w zarówkach które maja takie same parametry mocy ale są jaśniejsze (jak w/w przykład)w nich to żarnik żarzy się w otoczeniu mieszaniny gazów(bodajze mieszanka xenonu,argonu)-suchych ale szlachetnych.Nie koniecznie musi byc cienszy by byc jasniejszym.
Tak jak mój przedmówca napisał wszystko ma plusy i minusy.
Niech kolega który zadał pytanie co załozyć sam sobie odpowie- czesta wymiana żarówek- jesli to np B.V
Wymiana kloszy czy całych lamp przy żarówkach mocniejszych niż dopuszczone do ruchu.
Montaz X z gotowych zestawów w miejsce fabrycznych zarówek-możliwość stracenia dowodu i stanie w kolejce po jego odbiór,problemy z drogówką i koniecznosć (jeśli ma na względzie bezpieczenistwo innych)przestwiania świateł względem masy obciążenia pojazdu.
Porządna inwestycja w zgodne homologowane lampy xenonowe.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:08
przez bdbartek
Violetta W-ch napisał(a):Porządna inwestycja w zgodne homologowane lampy xenonowe.


szczerze prędzej zmienił bym auto na posiadające ori zestaw X niż inwestował ( w moim przypadku 7 letniego ) w leona 4000 zł w porządny zestaw

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:14
przez roosman
Violetta W-ch napisał(a):Prawdą jest ze mocne 100W żarówki przepalają się o wiele szybciej i oficjalnie dopuszczone są w sporcie motorowym(z reszta jak kazda inna powyżej 55/65Watt.+ do tego uszkadzają odbłyśnik i klosz jeśli plastikowy reflektora.
Prawdą jest że palniki X dają lepszą widoczność i doświetlenie pobocza. m.in przez to właśnie w nieryflowanych reflektorach X jest ważne spryskiwanie klosza by był czysty i nie rozpraszał światła tracąc granicę światło-cienia (soczewkowa lampa żarówka D2S).Przy ryflowanym szkle (palnik D2R)też brudny klosz moze rozczepiać niekontrolowanie wiązkę świetlną choć tam granicę światło-cienia nadaje ryflowanie reflektora i przesłona w samym palniku wyładowaczym. Jakosć i jasność światła palników X nie da się zestawić z żadną lampą żarówkową dlatego aby nie oślepiać innych i wyeliminować zawodzący czynnik ludzki zastosowano automatyczną regulacją tych świateł.
Jesli chodzi z kąd bierze się większa jasność w zarówce np.: Philips B.V niz w tradycyjnej to bierze się to że wolfram w normalnej zarówce pracuje w otoczeniu próżni a w zarówkach które maja takie same parametry mocy ale są jaśniejsze (jak w/w przykład)w nich to żarnik żarzy się w otoczeniu mieszaniny gazów(bodajze mieszanka xenonu,argonu)-suchych ale szlachetnych.Nie koniecznie musi byc cienszy by byc jasniejszym.
Tak jak mój przedmówca napisał wszystko ma plusy i minusy.
Niech kolega który zadał pytanie co załozyć sam sobie odpowie- czesta wymiana żarówek- jesli to np B.V
Wymiana kloszy czy całych lamp przy żarówkach mocniejszych niż dopuszczone do ruchu.
Montaz X z gotowych zestawów w miejsce fabrycznych zarówek-możliwość stracenia dowodu i stanie w kolejce po jego odbiór,problemy z drogówką i koniecznosć (jeśli ma na względzie bezpieczenistwo innych)przestwiania świateł względem masy obciążenia pojazdu.
Porządna inwestycja w zgodne homologowane lampy xenonowe.
ale co to wnosi do tematu?? poza tym że praktycznie przepisuje to co zostało już napisane wcześniej?? Każdy z nas może sobie wejść na wiki i doczytać o drucikach.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:28
przez Sammael
Wiecie co...
Obrazek

Ja jeżdżę na xenonach made in china, bo jestem ślepy a na nich lepiej widzę.
Nie oślepiam, dowodu mi nie zabrali i nikt się nie czepił póki co, odpukać, mam je od roku, zrobiłem ponad 30 tys. kilometrów, możnaby to przeliczyć na motogodziny i zenon, nie zenon a i tak będzie świecił dużo dłużej niż zwyczajna żarówka.
Zwykłe na dziurach padały mi co chwile.

A miśki zamiast się czepiać o dość dobrze wyregulowany chiński ksenon - powinny się czepiać ludzi, którzy w deszczu zapieprzają na halogenach zapewniając mi cudowne refleksy świetlne od mokrej nawierzchni. O! i tak powiem!

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:32
przez roosman
Sammael napisał(a):A miśki zamiast się czepiać o dość dobrze wyregulowany chiński ksenon - powinny się czepiać ludzi, którzy w deszczu zapieprzają na halogenach zapewniając mi cudowne refleksy świetlne od mokrej nawierzchni. O! i tak powiem!
a na dowód tego zaraz dostaniemy kolejny 200 wersowy wykład z Wikipedii :D

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:39
przez Sammael
roosman napisał(a):
Sammael napisał(a):A miśki zamiast się czepiać o dość dobrze wyregulowany chiński ksenon - powinny się czepiać ludzi, którzy w deszczu zapieprzają na halogenach zapewniając mi cudowne refleksy świetlne od mokrej nawierzchni. O! i tak powiem!
a na dowód tego zaraz dostaniemy kolejny 200 wersowy wykład z Wikipedii :D


Krótko mówiąc powierzchnia mokrego asfaltu odbijając światło z halogenów ustawionych nisko i świecących bepośrednio na nią posiada wysoką luminancję, którą możemy wyliczyć wzorem

Obrazek

gdzie:
L - luminancja,
p - współczynnik odbicia,
pi - stała = 3,141592, (tak znam ją na pamięć do milionowego miejsca po przecinku!)
E - natężenie oświetlenia na płaszczyźnie.

Natomiast

Luminancja (w określonym kierunku, w punkcie powierzchni źródła albo odbiornika promieniowania) jest to iloraz strumienia świetlnego wychodzącego, padającego lub przenikającego przez elementarne pole powierzchni otaczające rozpatrywany punkt i rozchodzącego się w określonym stożku obejmującym ten kierunek, przez iloczyn kąta bryłowego tego stożka i rzutu prostokątnego elementarnego pola na płaszczyznę prostopadłą, do tego kierunku. Luminancja odzwierciedla ilość światła, która jest widziana przez obserwatora:


Obrazek

Luminancja jest też istotnym parametrem dotyczącym ksenonów. Im wyższa temperatura barwna (wyrażona w Kelvinach nie Kalwinach i nie stopniach Kelvina) tym niższa luminancja.
A dzieje się tak dlatego, że im wyższa temperatura barwna, tym mniejszy strumień świetlny - podstawiając do powyższego wzoru za FI (przy reszcie stałych wartości), ponieważ FI jest w liczniku, jest wartością wprost proporcjonalną więc im mniejsze FI tym mniejsza luminancja :D

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 12:41
przez roosman
Sammael napisał(a):Krótko mówiąc powierzchnia mokrego asfaltu odbijając światło z halogenów ustawionych nisko i świecących bepośrednio na nią posiada wysoką luminancję, którą możemy wyliczyć wzorem

Obrazek

gdzie:
L - luminancja,
p - współczynnik odbicia,
pi - stała = 3,141592, (tak znam ją na pamięć do milionowego miejsca po przecinku!)
E - natężenie oświetlenia na płaszczyźnie.

Natomiast

Luminancja (w określonym kierunku, w punkcie powierzchni źródła albo odbiornika promieniowania) jest to iloraz strumienia świetlnego wychodzącego, padającego lub przenikającego przez elementarne pole powierzchni otaczające rozpatrywany punkt i rozchodzącego się w określonym stożku obejmującym ten kierunek, przez iloczyn kąta bryłowego tego stożka i rzutu prostokątnego elementarnego pola na płaszczyznę prostopadłą, do tego kierunku. Luminancja odzwierciedla ilość światła, która jest widziana przez obserwatora:


Obrazek

Luminancja jest też istotnym parametrem dotyczącym ksenonów. Im wyższa temperatura barwna (wyrażona w Kelvinach nie Kalwinach i nie stopniach Kelvina) tym niższa luminancja.
Violetto - co Ty na to ??

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 19:00
przez Violetta W-ch
Zbiegacie z tematu, by tylko się czepić. Jeśli coś cytuję bądz przytaczam czyjś wykład to pisząc nie swoje słowa daję cudzysłów oraz podaje źródło i autora.
Rozpisałam się o żarówkach aby ktoś kto czyta ten temat miał go zgłębionego.
Ma to pomóc komuś w wyborze a nie sugerować załuż bo ja mam założone- to jest chyba istota każdego forum tematycznego.(podejdz do plota jak i ja podchodze),zobaczcie na elektrodzie jak są pisane posty albo na BMW Klub Polska.
Jako użytkownicy Leonów i korzystający z tego forum wymieniajmy się doswiadczeniami a nie dyskryminujecie mnie bo mam jakąś tam wiedzę własną.
Pozdrawiam.

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:42
przez Sammael
Violetta W-ch napisał(a):Zbiegacie z tematu, by tylko się czepić.
Szanowna Wiolu chyba sama zaczęłaś opisywać nam jak działa ksenon, jak działa układ samopoziomowania, napisałaś już o całym świecie, jakie żarówki, ile watów pobierają, na jakim napięciu działają, o rozpraszaniu światła.

a pytanie pierwotne autora brzmiało:
yorgi napisał(a):astanawia mnie tylko, czy biorąc pod uwagę, że to lampy DEPO, to nie potopi mi samych reflektorów

Więc kto tutaj odbiega od tematu? Paradoksalnie, mój wywód o luminancji i strumieniu świetlnym ma dużo więcej wspólnego z jego pytaniem.

Violetta W-ch napisał(a):zobaczcie na elektrodzie jak są pisane posty

akurat dokładnie wiem jak tam są pisane posty.

Violetta W-ch napisał(a):a nie dyskryminujecie mnie bo mam jakąś tam wiedzę własną.

Z całym szacunkiem - to wyglądało jak kopiowanie Wikipedii, byle dużo napisać, jak już kilka osób zauważyło.

Nie sztuką jest zrobić z jakiejś sprawy "uniwersytet", też rzuciłem paroma wzorami i mam myśleć, że jestem fajny? ja je rozumiem, bo m.in ich musiałem się kiedyś uczyć a reszta? Którego szarego użytkownika obchodzi czy ksenon działa na napięciu kilkunastu kilowoltów?
Sztuką jest przekazać rzeczy trudne jak najprościej. Chyba, że wejdziemy jeszcze troche w fizykę i matme 8) 8) i tak sobie popiszemy

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:16
przez wrzc
http://allegro.pl/item791504822_zestaw_ ... on_fv.html omawiane były te "ksenony" na forum ? Powiecie, ja się domyślam ale upewnijcie mnie ;D

Re: Lampy DEPO i 100Wat

PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:21
przez Sammael
wrzc napisał(a):http://allegro.pl/item791504822_zestaw_ksenonowy_xenon_wawa_montaz_ksenon_fv.html omawiane były te "ksenony" na forum ? Powiecie, ja się domyślam ale upewnijcie mnie ;D


jak to 'omawiane'?

Temat jest o żarówkach. To jest HID - "cHińskie I Dobre". Tu nie ma co omawiać. Wszystko to jeden sort z Chin.