Strona 1 z 2

[ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 22:43
przez Runner79
Witam!

Dzis bylem ustawic zbieznosc i okazuje sie, ze przy tym zabiegu przekrzywili mi lekko kierownice. Gosc kazal to sprawdzic i jutro mam zamiar do niego podjechac jeszcze raz. Pytanie tylko, czy "prostowanie" to raz jeszcze ta sama procedura co przy ustawianiu zbieznosci czy to juz mala sprawa jakas. Nie chce, zeby gosc mnie zrobil w balona, jak bedzie mi ustawial kierowice... No i w jaki sposob powinien to zrobic prawidlowo?

Dzieki i pozdr
Runner79

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 22:58
przez Staszek20VT
Taka sama procedura jak ustawianie zbieżności. Ale skoro tak zrobili to zawalili sprawę za pierwszym razem, bo przed ustawieniem zbieżności powinni ustawić kierownicę prosto, a potem dopiero bawić się zbieżnością.

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:05
przez Runner79
Gosc niby ustawil - ale nie robil tego z poziomu kierowcy (siedzac na fotelu) - tylko z boku przez otwarte drzwi... A szczerze mowiac jak widzialem, czy blokuje mi kierownice to bylem przerazony... Jakies druty, ktore tylko czekac jak rozpruja skore z kiery... Masakra!!! No i jutro bede musial mu zasugerowac, zeby cos tam podlozyl, bo dzis sie udalo wyjechac bez dziur, ale jutro moze juz nie byc tak fajnie ;)

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:19
przez belzi
jesli geometria jest ok (tzn. np. tylna belka nie jest skrzywiona), i auto jedzie prosto to opcje moga byc 2:
1. jesli liczba obrotow od max do max jest ok i geometria wyszla ok, to wystarczy odkrecic poduche i przestawic kiere o kilka zabkow,
2. jesli liczba obrotow jest inna, to znaczy ze zdupili geometrie na maxa, bo tak jak Staszek napisal
Staszek20VT napisał(a):przed ustawieniem zbieżności powinni ustawić kierownicę prosto, a potem dopiero bawić się zbieżnością.

co sie stalo, ze pojechales na ustawienie zbieznosci ??
grzebales cos w ukladzie kierowniczym, czy zaliczyles jakis kraweznik ??

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:24
przez Runner79
Jak robilem badanie techniczne, to gosc zauwazyl, ze jedno kolo jest nie bardzo ustawione. Najprawdopodobniej zaliczylem jakas wieksza dziure... No i stwierdzil, ze dobrze by bylo skontrolowac to... Wiec mowie, jak wymienie na zimowki to wpadne i zobaczymy. Faktycznie ustawil mi geometrie na 0 z jednej i 0 z drugiej strony - auto nie bylo bite. Wszystko OK, tylko ze kierownica jest leciutko przekrzywiona - a nie byla i wkurza mnie to zwyczajnie ;)

PS. Co to znaczy liczba obrotow od max do max - ile?
Czytalem inne fora i tam przestrzegaja przed zdejmowaniem kierownicy i przestawianiem - wiekszosc sugeruje drazki.

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:30
przez belzi
Runner79 napisał(a):gosc zauwazyl, ze jedno kolo jest nie bardzo ustawione

ale przod czy tyl
Runner79 napisał(a):Wszystko OK, tylko ze kierownica jest leciutko przekrzywiona - a nie byla i wkurza mnie to zwyczajnie ;)

no tak, tylko przyczyna tego moze byc tez skrzyniony czop na tylnej belce, ale prawidlowy pomiar geometrii powinien to wykazac
Dlatego z takimi rzeczami warto jezdzic do zakladow specjalizujacych sie w tego typu rzeczach
IMO to "na oko" nie ma opcji, zeby stwierdzic, czy zbieznosc jest ok, czy nie (jesli oczywiscie auto jezdzi prosto)

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:33
przez Runner79
moze tylko faktycznie zle ustawil kierownice na poczatku i pozniej juz "po ptokach" bylo ...

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:38
przez belzi
Runner79 napisał(a):PS. Co to znaczy liczba obrotow od max do max - ile?

od max lewej do max prawej ;)
Czytalem inne fora i tam przestrzegaja przed zdejmowaniem kierownicy i przestawianiem - wiekszosc sugeruje drazki.

na kierownicy i na kolumnie masz znacznik (taka pionowa kreska na kolumnie i na kierownicy, zeby na po sciagnieciu kierownicy bylo wiadomo jak ja znow na prosto zalozyc)
jesli nie beda sie ze soba pokrywaly, istnieje duze prawdopodobienstwo, ze cos bylo kombinowane przy kierownicy
regulacja drazkami, to wlasnie ustawianie zbieznosci
Ja kiedys tak mialem w jednym aucie, ze zbieznosc byla zle ustawione (kierownica przekrzywiona i regulacja poprzez sciagniecie i przestawienie kiery). Efekt byl taki, ze auto jechalo prosto, ale jak w jedna strone na max skrecilem, to kolo tarlo, a w druga storne juz nie. Bedac nieswiadomy tego jezdzilem od mechanika do mechanika, dopiero za ktoryms razem pewien kumaty fachowiec postanowil scianac poduche i wyszlo szydlo z worka ;]

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 17 listopada 2009, 23:55
przez Cichy
nie wiem jaka powinna być zbieżność w leonie ale przy przednionapędowych powinna być rozbieżność a nie na zero chyba ze leon tak wymaga

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 18 listopada 2009, 00:03
przez Kozak
Runner79 napisał(a):Czytalem inne fora i tam przestrzegaja przed zdejmowaniem kierownicy i przestawianiem

przecież to czynność jak każda inna ( prosta jak wysikanie dziury w śniegu ) , zdejmujesz Air Bag , kierownice , prawidłowo ustawiasz , składasz wszystko w odwrotnej kolejności i tyle

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 18 listopada 2009, 07:52
przez Runner79
Co do ust kierownicy jestem pewien, ze bylo OK. Auto jezdzilo prosto jak po szynach... Teraz zaczynam zalowac, ze do tego dziubalem... Jade do goscia - niech jeszcze raz to ustawia na drazkach. Tym bardziej, ze zaczelo mi lekko sciagac w lewo samochod. Co mnie podkusilo? :)

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 18 listopada 2009, 09:01
przez nixu
A od kiedy po ustawianiu zbieżności/geometrii kierownice ustawia się poprzez jej zdejmowanie?


Jak zdup.. i nie ustawił wcześniej to niech zakłada przyrządy i kombinuje na gałkach kierowniczych.

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 24 grudnia 2010, 11:13
przez siemi1
Mam pytanie do was w kwestii tylnij belki czy w wersji sport jets taka sam jak w TOP sporcie czy wszysskie mozna zakładac zamiennie? Słyszałemze w początkowych rocznikach były hamulce bębnowe, czy taka belka podejdzie do samochdu z tarczami?

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 24 grudnia 2010, 11:22
przez Kozak
siemi1, nie ma różnicy w belkach i w Leonie I nigdy nie było bębnów z tylu

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 24 grudnia 2010, 11:27
przez erol
Kozak napisał(a):nie ma różnicy w belkach i w Leonie I nigdy nie było bębnów z tylu


No raczej jest... różnią się grubością stabilizatora. W TS są grubsze.

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 24 grudnia 2010, 11:43
przez Kozak
erol, tak , masz rację ale sama belka jest taka sama

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 24 grudnia 2010, 11:44
przez erol
no, ok ;]

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 26 grudnia 2010, 19:35
przez siemi1
Czyli wzmocnione belki były powyżej wersji TS, czyli zawieszenie będzie z tylu jeszcze twardsze i tyle? I każda będzie pasować.

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 26 grudnia 2010, 19:51
przez jagood
A ja mam przy okazji pytanie czy da się ustawić geometrie na tylnej osi? Ostatnio wymieniałem końcówki drążków i mechanik mówił, że z tyłu jest coś źle i pasowało by to ustawić?

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 26 grudnia 2010, 23:37
przez nixu
jagood napisał(a):A ja mam przy okazji pytanie czy da się ustawić geometrie na tylnej osi? Ostatnio wymieniałem końcówki drążków i mechanik mówił, że z tyłu jest coś źle i pasowało by to ustawić?


Z tyłu jest sztywna bela więc nie ma jak ustawić.

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 27 grudnia 2010, 09:52
przez jagood
nixu napisał(a):
jagood napisał(a):A ja mam przy okazji pytanie czy da się ustawić geometrie na tylnej osi? Ostatnio wymieniałem końcówki drążków i mechanik mówił, że z tyłu jest coś źle i pasowało by to ustawić?


Z tyłu jest sztywna bela więc nie ma jak ustawić.

no właśnie też tak sobie pomyślałem a on do mnie, że mi opony tylne zetnie jak tego nie ustawie...

Re: [ALL] Krzywa kierownica po ustawieniu zbieznosci.

PostNapisane: 28 grudnia 2010, 14:59
przez AdamekMMz
widocznie musiałeś dobrze bokiem krawężniki zaliczyć jak belkę masz mocno pokrzywioną. jedyny sposób to wymiana na nową bo używki na allegro też na pewno nie są proste.

Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 22 stycznia 2012, 14:59
przez Piotrek_86
Witam wszystkich
Mam pytanie, czy jest normalnym zjawiskiem jest ze po ustwieniu zbierzności skrzywiła się kierownica?
Czały czas było wszystko ok, tylko musiałem wymienić sworzeń w prawym wachaczu, i po tym było ok, ale postanowiłem zrobić zbierzność żeby wszystki było ok. No i od tego zaczęły się problemy, bo żeby auto jechało prosto to muszę mieć kierownicę lekko skręconą w lewo.
Po 2 Powiedzmy reklamacjach problem dalej ten sam, pojechałem nawet do innego zakładu i tam stwierdzili ze łożyska przednich amortyzatorów mają luz i je wymienili. Na początku wydawało mi sie ze jest lepiej ale teraz znów jest tak jak było, tłumacza niby ze nie da rady tego idealnie ustawić bo na gałkach nie jest drobnozwojowy, tylko zwykły gwint i ze to bardzo cieżko tak ustwić zeby było idealnie.
Powoli brakuje mi już pomysłu co z tym zrobić. Zamieniałem już koła z zimowych na letnie i to samo, zamieniałem miejscami i dalej tak samo, na stacji diagnostycznej byłem i powiedzieli ze zawieszenie jest idealne. O co chodzi z tym??? Trafiam z złych fachowców czy tak musi być??

Re: Krzywa kierownica

PostNapisane: 22 stycznia 2012, 15:09
przez Krzysiek_ost
Chyba trafiasz na złych fachowców. Kierownice musi się dać ustawić prosto, tak jak fabryka dała. Ja po wymianie wahacza też mam krzywo, ale u mnie wynikło to z faktu ze w czasie ustawiania zbieżności miałem założony zapas. Na dniach jadę na korektę i będzie wszystko jak należy.

Re: Krzywa kierownica

PostNapisane: 22 stycznia 2012, 15:45
przez sławek
Ściąga Ci auto podczas jazdy?

Re: Krzywa kierownica

PostNapisane: 22 stycznia 2012, 15:49
przez PaVLo
Jeździj do skutku aż wyprostują kierownicę, ja parę miesięcy temu sprawdzałem zbieżność, to robiłem dwie korekty kierownicy aż wyprostowali.

Re: Krzywa kierownica

PostNapisane: 22 stycznia 2012, 15:52
przez Piotrek_86
sławek napisał(a):Ściąga Ci auto podczas jazdy?

raczej nie, tzn. kiedy trzymam kierownice prosto tak jakbym chciał zeby ona była no to auto jedze mi w prawo, ale gdy ustawie lekko w lewo kierownice to auto jedzie prosto i nic nie sciaga

Re: Krzywa kierownica

PostNapisane: 22 stycznia 2012, 17:50
przez untaztood
No to ktoś skopał ustawianie zbieżności...

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 23 stycznia 2012, 14:30
przez marcin7x5
Pytanie tylko czy ustawiali ci sama zbieżnośc czy też kąty. Po wymianie sworznia może byc kąt delikatnie zly i bedzie kierę przekrzywiało pomomo prawidłowej zbiezności.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 23 stycznia 2012, 14:51
przez Wasill
A czy w koszt usługi ustawienia zbieżności wchodzi też ustawienie kątów? Bo to chyba żeby ustawić kąty to trzeba sanki luzować. Dobrze mowie?

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 23 stycznia 2012, 15:15
przez marcin7x5
Delikatnie kąt reguluje sie własnie na sworzniu wachacza.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 24 stycznia 2012, 12:29
przez Piotrek_86
Dzisiaj jade na poprawienie tej zbiezności, dzwoniłem i kazali przyjechać więc zobacze czy uda sie to poprawić

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 08:45
przez bentley
Witam

Mam podobny problem. Jakiś czas temu musiałem wymienić osłonę przegubu wewnętrznego. Po tej zmianie aby jechać prosto muszę mieć kierownice lekko w lewą stronę. Samochodu wogóle nie znosi, jedzie prosto. Po oponach również nie widać większego zuzycia po którejś ze stron. Czy w mojej sytuacji wystarczyłoby ustawienie zbiezności ? Ile taka operacja kosztuje ?

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 09:36
przez chlorek
zbieżność i ustawienie kątów kosztuję różnie. Ja płaciłem 150zł.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 09:46
przez Kozak
a pewni jesteś cie że poprzednio było dobrze ustawione ?? nie mówię tu o ustawieniu zbieżności bo to można ustawić na krzywej kierownicy, tylko o kierownicy. Może w przeszłości jakiś paprok ustawił zbieżność nie ustawiając kierownicy a następnie przestawił kierownice ?? Jeżeli tak to teraz można ustawiać do śmierci a kiera i tak będzie krzywa

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 10:19
przez eko_zgonuś
kiedys miałem taka propozycję od magika hehe mówie mu, że kierownica krzywo, a on to trzeba o 1 lud 2 ząbki przełożyć :killer:
Oczywiście nie skorzystałem :)

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 11:57
przez bentley
W listopadzie zmieniałem z alufelg na stalowe koła z oponami zimowymi i nie było żadnego problemu. Kierownica była równo ustawiona, samochodu nie znosiło. Po wymianie osłony przegubu wewnętrznego nagle aby jechać prosto kierownica musi być lekko w lewo. Bardzo to w jeździe nie przeszkadza, trochę się przyzwyczaiłem, ale wolałbym to naprawić. Dzwoniłem później do mechaniora i mówił, że przy wymianie osłony nie miało prawa nic się przestawić. Troszkę dziwne. Czy możliwe jest, że sama kierownica mogła przeskoczyć o jakiś ząbek czy coś w tym stylu ? Podczas zmieniania jej położenia ?

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:04
przez grabarz18
bentley napisał(a):Po wymianie osłony przegubu wewnętrznego nagle aby jechać prosto kierownica musi być lekko w lewo.

Ustaw zbieżność.
bentley napisał(a):Dzwoniłem później do mechaniora i mówił, że przy wymianie osłony nie miało prawa nic się przestawić

Nie mogło, a jednak się przestawiło... ustaw zbieżność
bentley napisał(a):Czy możliwe jest, że sama kierownica mogła przeskoczyć o jakiś ząbek czy coś w tym stylu ? Podczas zmieniania jej położenia ?

NIE

Jak wam ktoś ustawia zbieżność i wyjeżdżacie z przestawioną kierownicą, to jesteście sobie sami winni. Jeżeli wcześniej była prosto, to teraz też powinna być. Też raz miałem takich specjalistów co mi ustawili zbieżność i kierownica była skręcona. Mówili, że inaczej się nie da, 5 razy poprawiali aż zrobili to dobrze, więc jednak się da, tylko trzeba chcieć i wiedzieć jak.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:05
przez ajni
Jak się buraki biorą za ustawianie zbieżności to tak jest. Przecież jak jedną końcówkę drążka wkręcą o obrót a drugą wykręcą to zbieżność zostanie ta sama a kierownica się przestawi. Normalne.
Przy ustawianiu zbieżności po to się trzyma prosto kierownicę i po to są tylne skale wieszane na oponach aby to zostało na prosto.
Propozycja przestawienia o ząb jest śmieszna, jak zbieżności nie umieją to ja bym ich do ściągania poduchy nie dopuścił bo jeszcze mi taśmę urwą od poduchy.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:24
przez eko_zgonuś
ajni napisał(a):Propozycja przestawienia o ząb jest śmieszna, jak zbieżności nie umieją to ja bym ich do ściągania poduchy nie dopuścił bo jeszcze mi taśmę urwą od poduchy.
dlatego podziękowałem, a co sobie pomyślałem to tylko ja wiem hehe. Niestety banda oszołomów nadal dzielnie łapie się za różnego rodzaju naprawy nie mając o tym w ogóle pojęcia.
Piotrek_86 napisał(a):Dzisiaj jade na poprawienie tej zbiezności, dzwoniłem i kazali przyjechać więc zobacze czy uda sie to poprawić
jak się nie da to zmień warsztat.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 16:15
przez Piotrek_86
Już problem rozwiązany :)
Byłem dzisiaj poprawili tak ze kierownica jest idealnie:)
Szkoda tylko ze tyle razy musiałem tam jezdzić i poprawiać, ja za zbieżnośc zapłaciłem 60zł, razem z faktura i wydrukiem zbieżności.
Dziekuje wszystkim którzy sie wypowiedzieli i pomogli rozwiązać mi problem :D

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 13:28
przez bentley
No cóż, mam nadzieje że u mnie również ustawienie zbieżności rozwiąże problem.

-- 28 kwi 2012, o 13:48 --

Witam

Jestem dziś po ustawieniu zbieżności. Efekt dokładnie ten sam. Nadal aby jechać prosto musze mieć kierownice lekko w lewo. Byłem przy badaniu geometrii. Urządzenie po poprawkach wskazywało dobre wartości. Obraz wydruku poniżej:

Obrazek

Po pierwszej poprawce zapłaciłem 120zł i wyjechałem. Niestety efekt był niezadowalający, nadal kierownica musiała być lekko skręcona. Dodam, że ciśnienie w oponach również poprawił na prawidłowe. Od razu zawróciłem i znowu do poprawki. Koleś znowu coś próbował, ale efekt ten sam, a maszyna faktycznie wskazywała że wszystko jest ok, kierownica przy ustawianiu również była idealnie równo. Poradził mi zamienić opony tył na przód - wątpie aby coś to dało bo na zimówkach miałem to samo. No nic to, za tydzień w sobote znowu mam podjechać i będzie myślał. Czy na krzywą kierownice może mieć wpływ coś innego niż zbieżność kół ?

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 13:28
przez tkoczi
Hmm może stary właściciel ustawiał zbierznośc, kierownice miał lekko krzywo i przesunął kierownicę o kilka ząbków?

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 13:39
przez miroA3
skoro masz dobrze ustwione, auto jezdzi prosto, to przestaw kolo kierownicy na wieloklinie,
nie szukaj problemow, tam gdzie ich nie ma

gdyby sie nie udalo ustawic zbieznosci, to bylby problem.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 14:30
przez marcus415
Na kierownicy i wieloklinie sa fabryczne punkty prawidlowego ustawienia, na 95% u Ciebie nie sa one w jednej linii i kierownice trzeba przestawic.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 14:41
przez bentley
Czyli sugerujecie przestawienie samej kierownicy. Czy przesunięcie kierownicy na wieloklinie można zrobić tylko przez jej zdjęcie ? Niestety nie znam się za dobrze w tych sprawach.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 14:43
przez bieniu25
tak

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 14:57
przez miroA3
bentley napisał(a):Czyli sugerujecie przestawienie samej kierownicy. Czy przesunięcie kierownicy na wieloklinie można zrobić tylko przez jej zdjęcie ? Niestety nie znam się za dobrze w tych sprawach.


wiec jak sie nie znasz, to sie za to nie bierz, bo bedziesz godzine kierownice odkrecal, a potem urwiesz tasme
podjedz do kogos, komu zajmie to 10min z zapasem

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 1 maja 2012, 19:30
przez ajni
Ale jak ma przekręconą niewiele kierownicę to przestawi o ząb i będzie miał przekręconą w druga stronę :D
Jeśli by tak było to trzeba jedną końcówkę kierowniczą wkręcić np. o pół obrotu a drugą wykręcić, tylko trzeba pomyśleć którą wkręcić żeby kiera poszła w dobrą stronę.

Re: Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności

PostNapisane: 24 czerwca 2012, 00:58
przez zajkos10
Mam podobny problem co koledzy wyzej, kierownica jak byla prosto ,sciagalo w prawo ,ustawialem zbieżność juz 2 razy i nadal to samo ,z wydruku wynika ,ze wszystko ok ,zmienilem kola przod na tyl ,dalej to samo, mechanior powiedzial zwrotnice :/. Patrze na wasze wypowiedzi i moze rzeczywiscie cos nie tak jest z ustawieniem kiery i mozę ją przełożyc...