Strona 1 z 2

Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 17:31
przez pabloono
Niedawno zauważyłem ubytki płynu chłodniczego. Muszę co jakiś czas robić dolewkę. W ciągu miesiąca zebrało się koło 1 litra.
Czy taki ubytek jest możliwy ze względu na niskie temperatury? Sporo jeżdżę. Jakieś 250 km dziennie.
Dzisiaj mechanik oglądał komorę silnika i nie stwierdził żadnych wycieków. Dodam, że samochód ma instalację gazową.

Czy ktoś się wie lub domyśla się w czym jest problem?

P.S. Jaki płyn chłodniczy lać? 1.6, 16V

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 19:11
przez posadka
witam
prawdopodobnie masz przepaloną uszczelkę pod głowicą od strony kolektora wydechowego i z płynu robi się para i wylatuje wydechem bardzo ciężko to zdiagnozować ale miałem podobne obiawy gdy miałem auto z gazem dopiero wymiana uszczelki pomogła jeszcze jedno pytanie czy z tłumika nie wydobywa się więcej białego dymu przy gazowaniu niż zwykle i czy w czasie jazdy na gazie podczas jazdy nagle auto nie staje a reduktor od gazu jest cały w lodzie ponieważ brak jest płynu który go podgrzewa i gaz zamarza ja tak miałem gdy płyn musiałem dolewać codziennie a co dziwne nigdzie nie było widać wycieku i auto wcale nie było słabsze ,musisz sprawdzić na początku to co napisałem
pozdrawiam

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 20:08
przez AdamekMMz
pabloono, jeżeli jest tak jak kolega posadka, napisał. to odpal samochód wciśnij gaz i jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze to na 100% uszczelka.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 09:32
przez pabloono
W zasadzie nic dziwnego z samochodem się nie dzieje.
Przynajmniej nic nie zauważyłem. Ale sprawdzę to.
Dzięki za rade.
Słyszałem jeszcze, że może to być wyciek z nagrzewnicy (nagrzenniczki - nie wiem jak to się dokładnie nazywa). Wiecie coś o tym?

[ Dodano: Nie 24 Sty, 2010 ]
Sprawdziłem.
Przy dodaniu gazu w zbiorniczku płyn zaczyna bulgotać.
Zatem uszczelka. To pilne, czy mogę trochę jeszcze z tym pojeździć?

[ Dodano: Nie 24 Sty, 2010 ]
Jeszcze jedno pytanie.
Instalację gazową mam na gwarancji. Nie jest tak, że wina leży po stronie instalacji?

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 marca 2010, 08:52
przez albertuning
Jaki może być koszt takiej uszczelki z wymianą (bo pewnie jest dużo rozbierania)?

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 marca 2010, 13:36
przez wit3k
albertuning napisał(a):Jaki może być koszt takiej uszczelki z wymianą (bo pewnie jest dużo rozbierania)?

Koszt samej uszczeli to z jakieś 200-300zł robocizna jest droższa bo troche rozbierania jest,ja przy wymianie uszczelki pod głowicą zdecydowałem się na rozrząd przy okazjii.Tak więc na oko zapłaciłem 500zł z robocizną za wymiane uszczelki :)

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 marca 2010, 20:48
przez bartek_gliwice
Witam, jeździłem golfem IV w tdi'ku, tam początkowo dolewałem pół litra płynu raz w miesiącu, potem coraz więcej i więcej, aż w końcu na trasie Wrocław - Gliwice zeżarł cały zbiorniczek wyrównawczy.

Okazało się ze uszkodziła się uszczelka pod głowicą, koszt regeneracji głowicy aby było to porządnie zrobione razem z robocizną, nową uszczelką itd. to około 1500zl.

Jeśli nie masz białych osadów na silniku w miejscach innych niż okolice zbiorniczka wyrównawczego, to prawdopodobnie niestety uszczelka. Sprawdź więc najpierw szczelność układu,

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 22 marca 2010, 07:03
przez novy
Ja ostatnio też miałem ubytki i to po zmianie oleju u mechanika - myślałem że uszczelka pod głowicą a tu okazało się że uciekało przy samej chłodnicy - obluzowała się obejma na wężu i to tak delikatnie że nie było widać dopiero po jakimś czasie zrobił się zaciek.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 12:03
przez pabloono
przyczyną była padająca pompa wody

xxxxxxxxx

PostNapisane: 26 lutego 2012, 12:32
przez Sebool2006
U mnie jak uciekał płyn to okazało się,że mam pęknięty zbiorniczek. Na wymianę już czeka :)
cena za zbiorniczek 90 zł w ASO
z allegro nie kupię bo nie wiadomo czy też nie jest pęknięty a zresztą się nie opłaca.

Re: Uciekający płyn chłodzący

PostNapisane: 5 marca 2012, 20:58
przez tomi130
SEBOOL2006 napisał(a):U mnie jak uciekał płyn to okazało się,że mam pęknięty zbiorniczek. Na wymianę już czeka :)
cena za zbiorniczek 90 zł w ASO
z allegro nie kupię bo nie wiadomo czy też nie jest pęknięty a zresztą się nie opłaca.

Też tak miałem w którymś aucie i okazało się że zbiorniczek przy mocowaniu do karoserii był pęknięty, płyn uciekał dopiero po rozgrzaniu bo się pęknięcie od ciepla rozszerzało. Jak był zimny to był szczelny, a ciepły płyn wiadomo odparowuje i trudno wyciek zlokalizować chyba że lało by się litrami :)

Re: Uciekający płyn chłodzący

PostNapisane: 6 marca 2012, 06:41
przez Sebool2006
tomi130 napisał(a):
SEBOOL2006 napisał(a):U mnie jak uciekał płyn to okazało się,że mam pęknięty zbiorniczek. Na wymianę już czeka :)
cena za zbiorniczek 90 zł w ASO
z allegro nie kupię bo nie wiadomo czy też nie jest pęknięty a zresztą się nie opłaca.

Też tak miałem w którymś aucie i okazało się że zbiorniczek przy mocowaniu do karoserii był pęknięty, płyn uciekał dopiero po rozgrzaniu bo się pęknięcie od ciepla rozszerzało. Jak był zimny to był szczelny, a ciepły płyn wiadomo odparowuje i trudno wyciek zlokalizować chyba że lało by się litrami :)


Owszem zgadzam się z tym co napisałeś. Dopiero po rozgrzaniu widać wyciek i dokładnie przy karoserii.

Re: Uciekający płyn chłodzący

PostNapisane: 19 marca 2012, 20:03
przez Cielmus
Witam !

Kurde ja po zimie zajrzałem pod maskę a tu płyn na minimum przebieg 40 000 km to chyba coś nie halo... jak myślicie?

Re: Uciekający płyn chłodzący

PostNapisane: 28 maja 2012, 09:52
przez Tygrysek
SEBOOL2006, trudna wymiana zbiorniczka była? bo u mnie też ucieka, a dziwne syczenie słysze właśnie spod zbiorniczka wyrównawczego.

Re: Uciekający płyn chłodzący

PostNapisane: 21 czerwca 2012, 23:44
przez Klakson
Tygrysek, u mnie też syczy dzisiaj dopiero usłyszałem. już się bałem że uszczelka pod głowicą :boje: :beksa:

Re: Uciekający płyn chłodzący

PostNapisane: 10 lipca 2012, 17:31
przez Tygrysek
Klakson, no u mnie diagnoza jednak padła na uszczelke... :beksa: bo po wymianie zbiorniczka i korka zero poprawy.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 23 lipca 2012, 07:44
przez -=PAWEL=-
U mnie w tdiku (ALH) również znikał płyn, początkowo myślałem, że to uszczelka pod głowicą. Po zdemontowaniu górnej osłony silnika zauważyłem wyciek w okolicach termostatu.
Dla potomnych rady:
1. Wymienić uszczelkę pod termostatem oraz na metalowym króćcu wchodzącym w blok silnika zaraz obok termostatu. Koszt 8 zł. 2. Na tym króćcu są 2 typy uszczelek wąska i szersza, proponuje zakupić obie (żeby nie mieć niemiłych niespodzianek)
Pozdrawiam.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 4 października 2012, 03:46
przez Tygrysek
Ile litrów płynu wchodzi w pełen układ chłodzenia?

-- 4 paź 2012, o 04:46 --

ok, znalazłem - 6 litrów.

kolejne pytanie: można zalać innym niż G12?

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 4 października 2012, 05:13
przez Tracer2
Nie praktykuje sie zalewania innym płynem. Jest ryzyko przecieków na gumowych uszczelkach.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 4 października 2012, 14:40
przez Tygrysek
Tracer2 napisał(a):Nie praktykuje sie zalewania innym płynem. Jest ryzyko przecieków na gumowych uszczelkach


nie zamierzam mieszać!!!
spuszczę cały płyn z układu i naleję nowy. bez mieszania. bo nie ukrywam, cena za koncentrat febi a cena np. borygo....

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 4 października 2012, 14:49
przez chlorek
oryginalny koncentrat 1L koszt - 29zł + 1zł woda oczywiście w Skodzie.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 4 października 2012, 17:42
przez Tracer2
Tygrysek napisał(a):
Tracer2 napisał(a):Nie praktykuje sie zalewania innym płynem. Jest ryzyko przecieków na gumowych uszczelkach


nie zamierzam mieszać!!!
spuszczę cały płyn z układu i naleję nowy. bez mieszania. bo nie ukrywam, cena za koncentrat febi a cena np. borygo....


Tylko nie miej pretensji ,ze Cie nie ostrzegałem jak Ci pompa zacznie ciec.
Gumowe oringi nie lubia zmiany płynu chłodzacego, a szcególnie borygo.
Nie wiadomo tez co bedzie z uszczelka pod głowicą.....

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 4 października 2012, 20:55
przez Marcadir
florek napisał(a):oryginalny koncentrat 1L koszt - 29zł + 1zł woda oczywiście w Skodzie.

Nie wiem skąd taka cena, jak kupowałem do swojego auta w autolandzie to za febi G12 1l koncentratu chcieli coś ok. 60 zł więc szukałem gdzie indziej, nawet nie myślałem żeby zajechać do skody czy seata spytać się po ile, bo myślałem że tam musi być drogo.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 października 2012, 01:00
przez Tygrysek
Tracer2 napisał(a):Tylko nie miej pretensji ,ze Cie nie ostrzegałem jak Ci pompa zacznie ciec.
Gumowe oringi nie lubia zmiany płynu chłodzacego, a szcególnie borygo.
Nie wiadomo tez co bedzie z uszczelka pod głowicą.....


pompa jest nowa, uszczelka pod głowicą też nowa. do układu wlana była czysta nowa woda.
ale temat przemyślałem, wystarczy że upuszcze odpowiednią ilość wody z układu i doleje ze dwie bańki febi g12. powienno być ok.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 października 2012, 07:42
przez chlorek
Marcadir, trzeba dobrze szukać :-D ja w takiej kupowałem sam.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 października 2012, 11:43
przez Cubaza
Marcadir napisał(a):
florek napisał(a):oryginalny koncentrat 1L koszt - 29zł + 1zł woda oczywiście w Skodzie.

Nie wiem skąd taka cena, jak kupowałem do swojego auta w autolandzie to za febi G12 1l koncentratu chcieli coś ok. 60 zł więc szukałem gdzie indziej, nawet nie myślałem żeby zajechać do skody czy seata spytać się po ile, bo myślałem że tam musi być drogo.

U mnie cena w Skodzie. G12 1 litr koncentrat to 25zł. Natomiast w salonie VW cena za 1,5l to 35 złotych. Jednak trzeba kupić najpierw na Allegro, a potem się do nich przejechać po towar :P W sklepie stacjonarnym jest coś drożej ;)

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 października 2012, 18:13
przez Marcadir
Gdybym nie pominął ASO to nie zalałbym Tolka zamiennikiem G12+... człowiek uczy się na błędach

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 17 października 2012, 12:11
przez Evo
jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze to na 100% uszczelka.


przyczyną była padająca pompa wody



To jak to w końcu jest ? Bulgot w zbiorniczku zawsze się równa uszczelce pod głowicą, czy mogą być też inne przyczyny ?

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 20 października 2012, 16:46
przez Marcadir
Evo napisał(a):To jak to w końcu jest ? Bulgot w zbiorniczku zawsze się równa uszczelce pod głowicą, czy mogą być też inne przyczyny ?


Nie zawsze, ale to jedna z wielu przyczyn, po prostu praw fizyki nie oszukasz...
Jeżeli cały układ jest szczelny (pracuje w podciśnieniu), to bulgotania nie będzie... w przypadku nieszczelnego układu, który zasysa "obce" powietrze, cały czas będzie bulgotał.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 maja 2013, 12:14
przez pitero
Mam takie pytanie... czy zbiorniczek wyrównawczy kazdego syczy przy odkręcaniu nawet jak silnik jest zimny??? plyn raz mi wywalo zaworem ale delikatnie i sie zastanawiam czy to normalne syczenie? Nie waha się różnica poziomów przed odkreceniem i po. Dzieki za pomoc

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 maja 2013, 13:13
przez marcin7x5
Zalezy jak długo stoi ten zimny silnik i ci dla ciebie oznacz zimny silnik. Jeżeli po calej nocy masz jeszcze lekkie cisnienie w zbiorniczku to przyjrzalbym sie korkowi. Natomiast jeżeli sprawdzasz np po 2 3 godzinach to owszem może jeszcze "zasyczeć" podczas odkręcania.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 14:24
przez pitero
po 2 dniach nawet stania syczy :P tzn delikatnie ale syczy. W najbliższym czasie wymienie korek.

-- 5 sierpnia 2013, 14:24 --

Zepsuta uszczelka byla w takim malym stopniu, że wąchacz nie wykrywał spalin w układzie. Niestety wyszlo to po wymianie pompy szkoda ,że nie przed :P Mam chlopaki takie pytanie, czy pokazuje Wam temperature silnika na zegarze wyższą niż 90 stopni? Bo mi w 3 warsztatach w 3mieście powiedzieli ,że "ten typ tak ma " co jest bezsensowne bo po co wtedy ta temperatura na zegarze..?? ale zadzwonilem do Serwisu seata i czlowiek mi powiedzial, że musi pokazywać każda temperature czyli wyższą też. Przez niesprawny wentylator poszla uszczelka bo..czujnik nie pokazywal mi wyższej niz 90 st temperatury. ..Ale do tych 90 stopni szlo równo bez zadnych takich anomalii za kazdym razem jak jechalem. Wymienilem czujnik i jak sprawdzic czy teraz pokaze wyzej niz 90 st??? pomoze ktos proszę??
Jak ktoś się zna z Trójmiasta to chetnie podjade pogodać.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 07:01
przez LoozaQ
pitero napisał(a):o mi w 3 warsztatach w 3mieście powiedzieli ,że "ten typ tak ma "

Bo to prawda... Jak już w innym temacie napisałem, jedynym sposobem na sprawdzenie realnej temperatury cieczy chłodzącej jest podpięcie komputera i sprawdzanie na VAGu :)

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 07:42
przez pitero
no tak ale na zegarze musi sie wskazówka pojawic dalej niz 90 st jezeli silnik sie gotuje!bo bez sensu bylby ten wskaznik... kazdy woli wiedziec ,ze cos jest nie tak a nie zeby oszukalo i nie pokazalo wiecej niz 90 st.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 08:20
przez LoozaQ
No i wychyli się, jak już temperatura jest w granicach 105-110 stopni. Jeżeli zareagujesz szybko to nic się nie powinno stać. Z resztą w instrukcji jest napisane, że nie ma co się martwić dopóki lampka przy wskaźniku temperatury nie zacznie migać...

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 09:59
przez pitero
Płyn się gotował a sam to widziałem a wskazówka NIE PRZEKROCZYŁA 90 stopni...Więc Sie NIE wychylila. A chce być pewny ,że nastepnym razem jezeli by sie cos takiego stalo to bede mogl to zobaczyc na zegarze :) i Przez to ,że nie nie wychylila mam spaliny w ukladzie wiec albo uszczelka albo glowica wiec stalo sie.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 11:47
przez jamallorock
Według mnie coś jest nie tak. Jeżeli płyn się gotuje a lampka się nie świeci ani wskazówka nie drgnie powyżej 90 stopni. VAG , bo tak wróżymy z fusów.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 12:09
przez pitero
Kupilem juz tego Vaga jutro bede mial i sam sie do tego zabiore :P Tylko samochod byl podlaczany pod komputer i diagnosta pokazywal mi ze temp idzie na wskazniku...ale to bylo i tak przed tym jak sie plyn gotowal czyli komp nic nie wykazal albo diagnosta tego nie ogarnal...Moze byc tak ,ze wskazówka leci do tych 85 rowno i tak jak na kompie ale powyzej (i jak sie plyn gotuje) to juz nie pokaze??? Jak sprawdzic bez naraznia silnika na przegrzanie czy kontrolka badz wskazówka pokaze ,ze silnik sie gotuje znacie jakies domowe sposoby???

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 13:12
przez LoozaQ
jamallorock napisał(a):Według mnie coś jest nie tak. Jeżeli płyn się gotuje a lampka się nie świeci ani wskazówka nie drgnie powyżej 90 stopni.

Tak po prostu jest. Wskaźnik na desce nie pokazuje temperatury "w locie" i tyle. Niestety w tym przypadku inżynierowie VAG się nie popisali :) Jedynie jego cyfrowy przekaz odczytany na VAGu jest miarodajny pod warunkiem, że czujnik jest sprawny.
Przy ok. 105 stopniach termostat jest maksymalnie otwarty, w międzyczasie pracuje I bieg wentylatora (92-97), II włącza się bodajże przy 99 do 105 i to jest zakres normalnej pracy układu chłodzącego. Awaria, któregoś z tych czynników powoduje, albo niedogrzanie płynu, albo przegrzanie. Przy przekroczeniu dopuszczalnej granicy temperatury cieczy chłodzącej, odłączona zostaje sprężarka klimatyzacji i zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów, a z doświadczenia powiem wam, że wskazówka temp. zacznie się odchylać dopiero po chwili.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 14:22
przez pitero
No rozumiem tylko w tym problem ,ze u mnie się w ogole nie odchylala ani nie bylo zadnego znaku /sygnalizacji ze silnik sie przegrzewa co chyba nie jest normalne bo po to chyba jest ta wskazówka zeby pokazala jak temperatura nie jest odpowiednia..

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 14:30
przez jamallorock
pitero, chłopie ile razy mamy to pisac:) jedynie pomiar na VAGu jest miarodajny. Tak to możesz gdybać sobie ;) tłumaczy ci LoozaQ, że dopiero przy jakimś zakresie temperatury wskazówka drgnie a tak to VAG.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 16:55
przez pitero
no dobra dobra jutro bede mial VAGa to sobie sprawdze te temperature :P i domowym sposobem po prostu pod czujnik ktos zapalniczke zapali i bede widzial czy na wskazniku pokaze wyzsza temp jezeli nie to cos nie dziala :) a VAG swoja droga :P

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 08:09
przez LoozaQ
pitero napisał(a):i domowym sposobem po prostu pod czujnik ktos zapalniczke zapali i bede widzial czy na wskazniku pokaze wyzsza temp jezeli nie to cos nie dziala


Tu masz procedury sprawdzania czujnika na VAGu:
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI


G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.

- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.

- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].


Źródło: VWGolf.pl FORUM

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 08:25
przez pitero
dzieki dam znac co wyszlo u mnie :)

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 08:27
przez leo2002
Witam. Panowie a jak sprawdzic czy czujnik temperatury jest uszkodzony w benzynie 1.6 bcb?;>

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 09:00
przez QQmonzter
Odnośnie wskazania temperatury zapytam o rzecz, która od jakiegoś czasu mnie interesuje.
Czy u was wskazanie temperatury działa płynnie tzn wskazówka ciągłym ruchem podnosi się przy nagrzewaniu się silnika czy raczej skokowo?
U mnie działa płynnie ale kolega, który ma skodę twierdził, że u niego wskazówka działała skokowo czyli np od 40 do 80 pokazywało "ćwiartkę", od 90 do np 105 pokazywało połowę (konkretne temperatury podaję dla przykładu bo czy tak faktycznie było to nie wiem) i dopiero po przestawieniu czegoś w vagu zaczęło wskazywać płynnie.

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 09:15
przez marcin7x5
działa płynnie

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 14:14
przez pitero
Juz "wszystko" wiem tzn wiem ,ze cos jest nie tak... wyjalem podlaczony czujnik temp i podgrzalem go zapalniczka... Do 85 st szlo wszystko fajnie a pozniej wskazówka stoi i stoi ( grzana ciagle ogniem) i dopiero po dlugim czasie, jak temp na pewno byla duzo wyzsza to wskazówka poleciala dalej do góry do 120 st i wlaczyla sie lampka... Wiec nic dziwnego ,ze wskazówka na liczniku nie dala mi znac ze silnik sie gotuje jak np dopiero od 150 st wskazówka idzie dalej niz 90... :( i teraz sie schody zaczynaja co robic???

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 15:59
przez sieran
Wymień czujnik na nowy oryginał... coś złego z autem się dzieje? Czemu Ci się płyn gotuje? Wiatraki działają? Pompa wody sprawna?

Re: Uciekający płyn chłodniczy

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 21:13
przez LoozaQ
sieran napisał(a):Wymień czujnik na nowy oryginał


To nic nie da :) Nowy sprawny będzie działał tak samo... no ale ile można pisać jedno i to samo. Ja jeżdżę od kilku dni na pełnej piździe w tych temperaturach i jakoś w moim padle nic się nie przegrzewa. Masz żywcem problem w układzie chłodzenia, czujnik nic do tego nie ma....
Sprawny układ chłodzenia nie pozwoli na przegrzanie silnika...