Strona 1 z 2
Źle pokazuje wskaźnik paliwa

Napisane:
22 lutego 2009, 20:25
przez turbognojek
Witam!
Czy u was też po zatankowaniu do pełna (do pierwszego odbicia dystrybutora) wskaźnik nie pokazuje że bak jest pełny?
U mnie pokazuje mniej więcej tak:

Jeszcze nie próbowałem tankować na siłę do pełna przez wciskanie odpowietrznika może wtedy wskaźnik by pokazywał full ?
Błędów żadnych nie ma.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
22 lutego 2009, 20:28
przez Kozak
turbognojek, powinien pokazywać do końca
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
22 lutego 2009, 20:36
przez turbognojek
co można z tym zrobić ? jakaś korekta i kodowanie vagiem czy może ingerencja w pływak w baku ?
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
22 lutego 2009, 20:44
przez Axee
turbognojek, VAG. Zestaw wskaznikow (17), adaptacja i kanal 30, tam mozna przesunac w lewo lub w prawo te wskazowke.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
22 lutego 2009, 21:03
przez turbognojek
Fajnie dzięki za podpowiedź

może jakiś dokładniejszy opis co i jak ustawić w vagu bo nie widzę teraz tego przed sobą

może jutro znajdę trochę czasu na kombinacje vagiem

Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
22 lutego 2009, 21:49
przez Axee
turbognojek, po kolei: wybierasz zestaw wskaznikow (17), adaptacja (10), tu mozesz zrobic zerowanie: kanal 00, odczyt, zapis, nastepnie wybierasz kanal 30, odczyt, najprawdopodobniej jest tam wartosc 100 i zmieniasz ja w zakresie 85-115 o ile sie nie myle (w Twoim przypadku, wiecej niz 100), po wpisaniu nowej wartosci testuj, zapisz. Wylaczasz, wlaczasz zaplon i wskazowka paliwa powinna byc przesunieta.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
23 lutego 2009, 09:06
przez turbognojek
Rozumiem, że jeżeli przesunę vagiem wskazówkę w prawo to automatycznie rezerwa zacznie palić się przy mniejszej ilości paliwa w baku(niż dzieje się to teraz) czy może nie będzie miało to wpływu ?
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
23 lutego 2009, 09:33
przez Axee
turbognojek, dobrze rozumiesz, bedzie mialo wplyw. Gdyby to ustawienie nie dalo wlasciwego rezultatu, wtedy rozbierz bak od gory i zajmij sie plywakiem i potencjometrem przy nim. Jeszcze mozesz w VAGu sprawdzic ustawienia zegarow, czy wskazowka nie jest przesunieta wzgledem osi, zestaw wskaznikow (17), testy el. wyk. (03), nastepny ... i tam zaobserwuj ruch wskazowki paliwa.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
23 lutego 2009, 11:42
przez turbognojek
Axee napisał(a):Jeszcze mozesz w VAGu sprawdzic ustawienia zegarow, czy wskazowka nie jest przesunieta wzgledem osi, zestaw wskaznikow (17), testy el. wyk. (03), nastepny ... i tam zaobserwuj ruch wskazowki paliwa.
Niedawno robiłem test i wskazówki ruszały się w pełnym zakresie i zatrzymywały się równo na połowie więc chyba to nie problem tkwi w zegarach lecz w pływaku
filmik z testu
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
24 lutego 2009, 17:04
przez matadorRS
U mnie za to po zalaniu do pelna przez pierwsze 150Km nawet nie drgnie (jest MAX)

Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
25 lutego 2009, 10:31
przez kicoro
turbognojek, jest jeszcze taka możliwość że zegary nie "zauważają" (sygnał nie łączy) że otwierałeś wlew paliwa i przez jakiś czas utrzymują starą wartość - bo wskazują z opóźnieniem aby nie było wahań poziomu np. na zakrętach
Ale jeśli cały czas pokazują za mało to masz coś z pływakiem np. może zablokował się albo przewodami do niego..
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
25 lutego 2009, 11:22
przez Marcin_TDI
matadorRS napisał(a):U mnie za to po zalaniu do pelna
a do pełna to znaczy ile ?
bak ma 55l
tyle wlewasz ?
u mnie jak odbija to na upartego jeszcze 10l doleje i efekt ten sam, szczególnie na trasie, przez 200km nawet nie drgnie a wskazówka wychodzi lekko poza skalę.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
25 lutego 2009, 11:30
przez kicoro
Ja jak wlewam pod korek (czyli 55 + 10l) to podobnie, przez 150km, wskazówka nie drgnie,
dzieje się tak dlatego że pływak nie może się wynurzyć powyżej pewnego poziomu,
sufit w baku go zniechęca
nawet jak się zatankuje do pierwszego odbicia to wskazówka rusza się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu km..
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
25 lutego 2009, 11:51
przez turbognojek
kicoro napisał(a):nawet jak się zatankuje do pierwszego odbicia to wskazówka rusza się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu km..
też tak mam, tylko tak jak pisałem wskazówka nie pokazuje na maxa pełnego baku.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
25 lutego 2009, 12:12
przez kicoro
turbognojek, to spróbuj poruszać wtyczką przy pompie paliwa,
(jest pod prawym siedzeniem z tyłu, trzeba taki dekielek odkręcić pod nim są wtyczki)
możliwe że jest zły styk i jest duża rezystancja przejścia na obwodzie od pływaka
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
25 lutego 2009, 20:52
przez turbognojek
Axee napisał(a):turbognojek, po kolei: wybierasz zestaw wskaznikow (17), adaptacja (10), tu mozesz zrobic zerowanie: kanal 00, odczyt, zapis, nastepnie wybierasz kanal 30, odczyt, najprawdopodobniej jest tam wartosc 100 i zmieniasz ja w zakresie 85-115 o ile sie nie myle (w Twoim przypadku, wiecej niz 100), po wpisaniu nowej wartosci testuj, zapisz. Wylaczasz, wlaczasz zaplon i wskazowka paliwa powinna byc przesunieta.
Przed chwilą zrobiłem jak pisałeś miałem wartość 128 zmieniłem na maxymalną jaką dało się wklepać czyli 136 i wskazówka trochę się przesunęła ale wydawało mi się że nie do konca tak jak powinno być więc pojechałem dotankować do pełna (do pierwszego odbicia dystrybutora) i jescze to nie jest chyba to bo wskazówka pokazuje tak:

po tym zabiegu obawiam się żeby nie było sytuacji kiedy zaświeci się rezerwa to mogę nawet do stacji nie dojechać bo będę myślał że mam jeszcze kilka litrów a tu nagle zonk
dodam jeszcze że w 17instruments -> Measuring Blocks -> kanał 002 po zatankowaniu do pełna pokazuje 49L a jak ustawiłem auto tak żeby tył był trochę wyżej to pokazuje ~52L więc chyba pływak ok nie wiem już sam czy dobrze rozumuję
kicoro napisał(a):turbognojek, to spróbuj poruszać wtyczką przy pompie paliwa,
(jest pod prawym siedzeniem z tyłu, trzeba taki dekielek odkręcić pod nim są wtyczki)
możliwe że jest zły styk i jest duża rezystancja przejścia na obwodzie od pływaka
wtyczka ok
poprawka do mojego poprzedniego posta chyba jednak wskazówka zaczyna opadać od razu a nie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów

Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
26 lutego 2009, 09:33
przez kicoro
To zaczyna wygladać jakby odbijał ci wcześniej niż powinien, spróbuj zatankować dużo powyżej odbicia (wciskając guziczek po lewej stronie w wlewie paliwa).
Jeśli wskazówka wyjdzie ci poza koniec skali to chyba potwierdzi tą teorię.
Normalnie wskazówka powinna gdzieś wyjść na połowę swojej szerokości poza ostatnia kreskę.
Sprawdź też wtedy co pokaże kanał 2 w instruments.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
26 lutego 2009, 13:31
przez bogdan201
Axee napisał(a):turbognojek, po kolei: wybierasz zestaw wskaznikow (17), adaptacja (10), tu mozesz zrobic zerowanie: kanal 00, odczyt, zapis, nastepnie wybierasz kanal 30, odczyt, najprawdopodobniej jest tam wartosc 100 i zmieniasz ja w zakresie 85-115 o ile sie nie myle (w Twoim przypadku, wiecej niz 100), po wpisaniu nowej wartosci testuj, zapisz. Wylaczasz, wlaczasz zaplon i wskazowka paliwa powinna byc przesunieta.
Czy mógłbyś po kolei napisać jak analogicznie ustawić wskazówkę temperatury silnika ?
Zrobiłem w żony Arosie test wskaźników gdyż nurtowało mnie, że po zatankowaniu do pełna nawet z odpowietrzeniem zbiornika wskazówka pokazuje około 1mm przed pełnym. Okazało się, że w trakcie testu paliwowskazu jak i wskaźnika temperatury wskazówki dochodzą maksymalnie na 1 mm przed końcem skali więc w tej Arosie problemem będzie prawdopodobnie złe osadzenie wskazówek na ośkach wskaźników. Wskazuje na to także zatrzymanie wskazówek nie w połowie a około 1mm przed polową.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
26 lutego 2009, 14:35
przez kicoro
Wskazówki temperatury nie da ustawiać się w analogiczny sposób..
Generalnie to ta adaptacja służy nie do korygowania złego osadzenia wskazówek tylko do korygowanie wartości którą komputer wylicza - np
po zmianie tylko wysokości tylnego zawieszenia, zmieni się nachylenie pojazdu
i wyliczona ilość paliwa będzie obarczone błędem
Modyfikacja tego tylko w celu skorygowania położenia wskazówki
może spowodować to że komputer będzie myślał że ma więcej paliwa w baku niż w rzeczywistości co w przypadku jazdy na rezerwie może mieć zaskakujący efekt..
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
26 lutego 2009, 19:08
przez turbognojek
A ile wam wchodzi paliwa jak tankujecie na rezerwie do pierwszego odbicia bo mi ok 45L~46L
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
26 lutego 2009, 19:43
przez Axee
turbognojek, prawie pusty bak 52-55L do pierwszego odbicia, a z dotankowywaniem z 66L wejdzie, odpowietrzam tak: jak odbije zakrecam korek, odkrecam korek, dolewam pod korek, zakrecam korek, odkrecam ... i tak z 3-4 razy
bogdan201 napisał(a):Czy mógłbyś po kolei napisać jak analogicznie ustawić wskazówkę temperatury silnika ?
Moze nie analogicznie, ale fizycznie... nalezy rozebrac przednia czesc licznikow, tak aby miec dostep do wskazowek, i przesunac wskazowke wzgledem oski w lewo lub prawo (robi sie to w koncowym polozeniu), nastepnie wykonac test licznika, w pewnym momencie wskazowki powinny byc ustawione na pionowo

tak sie sprawdza.
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
27 lutego 2009, 09:11
przez kicoro
turbognojek, mnie gdzies 49l, ale pytaniem będzie w którym momencie się u kogo rezerwa zapala..

bo to zalezy od kalibracji i u każdego może się troche różnić -
takie pytanie nie daje ci żadnej pewnej odpowiedzi
Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
27 lutego 2009, 12:18
przez turbognojek
kicoro napisał(a):turbognojek, mnie gdzies 49l, ale pytaniem będzie w którym momencie się u kogo rezerwa zapala..

bo to zalezy od kalibracji i u każdego może się troche różnić -
takie pytanie nie daje ci żadnej pewnej odpowiedzi
więc wygląda na to że u mnie po zapaleniu się rezerwy mam teoretycznie więcej paliwa niż inni
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Żeby to sprawdzić chyba trzeba będzie dostać się do baku przez pływak ale na to muszę poczekać aż się ociepli bo nie posiadam garażu

Re: Wskaźnik paliwa

Napisane:
27 lutego 2009, 12:52
przez kicoro
no właśnie możesz mieć więcej po zapalaniu rezerwy albo tylko z jakiegoś powodu wcześniej ci odbija np niesprawnego odpowietrzania,
tego właśnie nie wiadomo.
samo to że fizycznie dostaniesz się do baku to niewiele ci powie, no chyba ze znajdziesz buta w środku
możesz też pojechać do ASO aby ci wykalibrowali, jest taka procedura, wysysają całe paliwo z baku, nalewają ściśle określoną ilość i kalibrują wskazania
albo próbować zrobić to samemu
Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 18:18
przez Lukass94
Witam.
Od bardzo niedawna posiadam leona 1.8 T (179km).
Co mnie dzis zaciekawilo to dzialanie wskaznika poziomu paliwa. A mianowicie jego zeskalowanie. Czy ktos zastanawial sie jak wyskalowany jest ten licznik. Dzis postanowilem sprawdzic ile litrow jest miedzy maksymalnym wychyleniem, a nastepna kreska (wiem, nie zbyt to miarodajne). Przejechalem jakes 125km (spokojna jazda 50/50 miasto i podmiejskie drogi). Spodziewalem sie ze bedzie to 10-12, a wyszlo mi, ze do pierwszej kreski jest 13.8 l . Jesli bak ma 55litrow to jak wskazowka wskazuje polowe to ile jest w baku w tym momencie? Czy moze moj wskaznik szwankuje.
Dodam, ze wczesniej zalalem bak do pelna (weszlo 47litrow). Teraz nalewalem dosc powoli do 2giego odbicia i weszlo wlasnie niecale 14l. Wiem, ze metoda nie jest dokladna, ale 14 litrow do pierwszej kreski?
Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:17
przez rejdi2000
a od której kreski od małej czy od dużej?
Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:22
przez Lukass94
Od pierwszej maksymalnej, do nastepnej. Tak jak zaznaczylem na obrazku:

Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:28
przez rejdi2000
od tej 1 kreski do drugiej powinno Ci dokładnie wejść 6,87 litra
Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:32
przez Lukass94
Nie sadze by licznik byl liniowy... tzn, ze nie dzieli sie 55 przez 8 kresek...
Bylem ciekawy czy ktos kiedys sprawdzał empirycznie ile powinno zejsc paliwa w tym zakresie.
Ale dziekuje za odpowiedz.
Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:36
przez rejdi2000
ja sprawdzałem taki sposób że gdy miałem na drugiej kresce i zatankowałem do pełna to mi weszło 13 z groszami więc rachunek jest prosty
Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:38
przez Tony Hawk
Licznik jest orientacyjny. Zauważyłem też, że od połowy do rezerwy leci szybciej niż od pełnego w dół. Co prawda mam diesela, ale licznik raczej z tej samej linii produkcyjnej

Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 20:43
przez colin23
Dokładnie jest tak jak
Tony Hawk napisał. było już na ten temat na forum. Generalnie przy maksymalnie zalanym dieslu kreska rusza się z maxa nawet po 250km

A końcówka baku to w oczach leci.
Re: Wskaznik poziomu paliwa

Napisane:
25 marca 2010, 21:32
przez Lukass94
Czyli rozumiem, ze te 13-14 litrow na tej kresce to norma. Liczniki tak maja.
Balem sie, ze z moim cos nie tak i np. bedzie mi pokazywal polowe stanu a ja bede juz na oparach jezdzil.
Dzieki wszystkim za odpowiedz.
Złe wskazania wskaźnika poziomu paliwa

Napisane:
1 kwietnia 2010, 22:19
przez andzikkuc
Witam
Założyłem ten temat bo nie znalazłem odpowiedzi na tym forum w której uzyskałbym odpowiedz na moje pytanie.Ale przejdźmy do rzeczy.
Nie działa mi wskaźnik poziomu paliwa po przekreceniu zapłony wskaźnik podnosi się do 0 czyli napięcie jest na wskaźniku ale cały czas jest na 0 nawet jak zatankuje do pełna a nie świeci mi kontrolka od rezerwy.Ja podejrzewam że to bedzie wina przewodów które idą od baku do zegarów skoro nie działa ani kontrolka ani wskaźnik. I tutaj jest moje pytanie którędy idą te przewody, może jest tam jakaś złączka i zaśniedziały tylko styki i dlatego coś niełączy.
Z góry dziękuje za odpowiedz
pozdrawiam
Re: wskaźnik i kontrolka poziomu paliwa - problem

Napisane:
2 kwietnia 2010, 07:25
przez Marcin_TDI
masz albo czujnik poziomu paliwa walnięty albo eeprom w zegarach skopany.
Re: wskaźnik i kontrolka poziomu paliwa - problem

Napisane:
2 kwietnia 2010, 10:19
przez Sammael
Wyjmij pompe z baku i zmierz oporność na maksymalnym wychyleniu pływaka i na milnimalnym. I już będzie wszystko jasne
Z racji posiadania benzyny, radziłbym nie palić w pobliżu gdy będziesz to robił

Re: wskaźnik i kontrolka poziomu paliwa - problem

Napisane:
2 kwietnia 2010, 11:45
przez andzikkuc
A gdzie jest ten czujnik pozimu paliwa lub jak wyjąć tą pompe?
W oplu miałem to pod tylnią kanapą a tu?
Re: wskaźnik i kontrolka poziomu paliwa - problem

Napisane:
2 kwietnia 2010, 11:54
przez kamilwsp
tu tez pod tylna kanapa.
[TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
1 października 2010, 17:17
przez Amazon
Mam pewien problem, oszukuje mi wskaźnik poziomu paliwa, tzn. zdarzyło mi się wyjeździć paliwko do włączenia sygnalizacji rezerwy, po zalaniu do pełna, wskaźnik pokazuje raptem tuż nad poziom rezerwy, na vagu 9 litrów, spotkał się ktoś z Was może z czymś takim?
Test wskaźnika robi mi normalnie. Co mogło się stać?
Re: [TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
1 października 2010, 17:54
przez kornat
Pływak Ci się przywiesił.
Re: [TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
2 października 2010, 15:29
przez Amazon
a jak go odwiesić?
trzeba się dobrać do baku czy jest jakiś inny prostszy sposób?
Re: [TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
2 października 2010, 18:48
przez Sammael
Amazon napisał(a):a jak go odwiesić?
trzeba się dobrać do baku czy jest jakiś inny prostszy sposób?
Moźna się wpompować razem z paliwem do baku
A tak serio to zdejmujesz tylne siedzisko i tam masz dojście do pływaka. Jest przykręcony takim plastikowym pierścieniem, żeby go zbić musisz użyć dużego płaskiego śrubokręta oraz dynamizatora siły (czytaj młotka).
Po wyjęciu, rozsądnym jest, zmierzyć rezystancje (czytaj opór, w wyrażony w tajemnych jednostkach fizycznych układu SI, mianowicie ohmach). Rezystancja pomiędzy górnym a dolnym wychyleniem pływaka, z tego co pamiętam powinna zmieniać się w zakresie 55-310 ohmów.
Re: [TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
5 października 2010, 12:23
przez czarny 1975
miałem podobny przypadek. Po wyjęciu pływaka o ile dobrze pamiętam przeczyściłem taką blaszkę z podziałką przy pływaku i wskazówka paliwa pokazuje już dwa lata poprawnie
Re: [TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
5 października 2010, 13:03
przez Marcin_TDI
jak wyciągniesz to zerknij jak wyglądają styki - może już się skończyły..
Re: [TDI VP] Oszukujący wskaźnik paliwa

Napisane:
5 października 2010, 13:37
przez Amazon
dzięki za podpowiedzi, jutro powalczę z tym
[ Dodano: 7 Październik 2010, 15:25 ]dzięki
czarny1975 czyszczenie pomogło

[ALL] Zawyżający wskaźnik poziomu paliwa

Napisane:
26 listopada 2010, 09:58
przez Arek84
Jak zatankuję do pełna to dopiero po przejechaniu ok 150km wskazówka zaczyna lekko opadać, po przejechaniu 230km wskaźnik pokazuje 3/4 baku. Jak zapaliła się rezerwa to do baku weszło ok 50l. Moim zdaniem wskazówka zawyża o ok 1/8 baku.
Czy da się to jakoś skorygować?
Re: [ALL] Zawyżający wskaźnik poziomu paliwa

Napisane:
26 listopada 2010, 10:05
przez sleeper
Arek84 napisał(a):Jak zatankuję do pełna to dopiero po przejechaniu ok 150km wskazówka zaczyna lekko opadać, po przejechaniu 230km wskaźnik pokazuje 3/4 baku. Jak zapaliła się rezerwa to do baku weszło ok 50l. Moim zdaniem wskazówka zawyża o ok 1/8 baku.
To normalne we wszystkich Leonach
Arek84 napisał(a):Czy da się to jakoś skorygować?
Nie da się. A wynika to z nieregularnych kształtów zbiornika paliwa. Przynajmniej ja sobie tak to tłumaczę

Re: [ALL] Zawyżający wskaźnik poziomu paliwa

Napisane:
26 listopada 2010, 11:30
przez LoozaQ
Ja mam takie wrażenie, jakby wskazówka wahała się w zależności od sposobu jazdy i dostosowywała się do średniego zużycia paliwa. Jak butuje to leci na łeb, po czym chwila spokojniejszej jazdy i znowu sią podnosi.
Re: [ALL] Zawyżający wskaźnik poziomu paliwa

Napisane:
26 listopada 2010, 12:06
przez paul78
LoozaQ napisał(a):Jak butuje to leci na łeb, po czym chwila spokojniejszej jazdy i znowu sią podnosi.
Dokładnie też to mam

np w Golfie 4 kolegi czy przy butowaniu czy przy spokojnej jezdzie wskazówka stoi w miejscu.
może tęgie głowy tego forum wyjaśnia to zjawisko?
Re: [ALL] Zawyżający wskaźnik poziomu paliwa

Napisane:
26 listopada 2010, 17:22
przez Arek84
Najbardziej nie podoba mi się ta rezerwa bo 5l to trochę mało :/