Strona 1 z 1
dyfer

Napisane:
14 lipca 2010, 17:44
przez m@rcin
w moim leonie huczy dyfer. od mechanikow dowiedzialem sie ze naprawa jest nieoplacalna i w gre podobno wchodzi tylko wymiana na uzywke. pytanko czy do leona podejdzie dyfer od golfa? passata? czy oznaczenai maja znaczenie czy wszystkie byly takie same? jest roznica diesel czy benzyna?
Re: dyfer

Napisane:
14 lipca 2010, 20:17
przez maniek80
Jesteś pewien że to dyfer a nie łożyska w skrzyni ? Oleju nie jest mało?
Re: dyfer

Napisane:
14 lipca 2010, 21:50
przez dave
dyfer to chyba tyl tak?

nigdy nie slyszalem aby komus huczal dyfer. ten naped jest bardzo trwaly, wrecz bardzo ciezki do zajechania. sprawdz olej w dyfrze/haldeksie tak na wszelki wypadek

Re: dyfer

Napisane:
15 lipca 2010, 17:19
przez m@rcin
co innego haldex a co innego dyfer. oleje wymieniane w haldexie skrzyni i dyfrze. a ja slyszalem ze dyfer czesto lubi huczec gdy zrobi sie jakis luz. 3 mechanikow stwierdzilo ze dyfer wiec chyba dyfer. tylko kwestia czy podejdzie od innego samochodu bo trafic od leona z tym silnikiem to jak trafic w lotka
Re: dyfer

Napisane:
16 lipca 2010, 14:44
przez dave
a gdzie widzisz problem zczytac nr dyfra?
Re: dyfer

Napisane:
16 lipca 2010, 17:12
przez m@rcin
nie widze problemu. widze problem w znalezieniu do tego silnika. stad pytanie czy podejdzie od innego/
Re: dyfer

Napisane:
16 lipca 2010, 22:12
przez dave
matko boska..., nadal nie rozumiem w czym problem. co ma znaczenie silnik do numeru czesci dyfra? mozesz mi to jakos wyjasnic czy nie koniecznie? bierzesz numer z dyfra i widzac na allegro czy gdziekolwiek indziej pytasz o numer dyfra wiec co tu ma do rzeczy silnik? czy to bedzie leon golf czy zaporożec z przeszczepionym haldeksem ciebie interesuje numer dyfra a nie silnik czy tak?
Re: dyfer

Napisane:
16 lipca 2010, 22:52
przez m@rcin
dave napisał(a):matko boska..., nadal nie rozumiem w czym problem. co ma znaczenie silnik do numeru czesci dyfra? mozesz mi to jakos wyjasnic czy nie koniecznie? bierzesz numer z dyfra i widzac na allegro czy gdziekolwiek indziej pytasz o numer dyfra wiec co tu ma do rzeczy silnik? czy to bedzie leon golf czy zaporożec z przeszczepionym haldeksem ciebie interesuje numer dyfra a nie silnik czy tak?
po 1 u mnie nie widac numeru
po 2 czy wystarczy spasowac numer dyfra czy jeszcze haldexa?
po 3 jesli nie wiesz to nie pisz....bo teksty typu zapytaj sprzedajacego/ poszukaj itp nie pomagaja, jesli nie masz nic konkretnego do napisania to daruj sobie
po 4 moze ktos sprawdzic w ETce jaki powinien byc numer dyfra i haldexa do 2.8 bde z 2001r?
Re: dyfer

Napisane:
16 lipca 2010, 23:14
przez Kozak
m@rcin napisał(a):po 3 jesli nie wiesz to nie pisz....
myślę że na Twoje pytania odpowiada bardzo kompetentna w temacie osoba
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 06:18
przez m@rcin
nie twierdze ze jest niekompetentna.....ale odpowiedz "spisz numer i pytaj sprzedawcow" gdy praktycznie spotkanie dyfra i haldexa o tych samych numerach graniczy z cudem nie pomaga
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 09:06
przez Staszek20VT
Ot kolejny przykład forumowego lenistwa, najlepiej to przywieźć na gotowo pod sam nos, bo przecież samemu wysilić się nie można. I jeszcze twierdzić, samemu nie mając pojęcia, że ktoś jest niekompetentny...
Sorry za OT, ale czasami forumowicze przeginają na maxa...
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 10:21
przez dave
ja juz sie nie odzywam. niech sobie gosc dobiera dyfer pod motor, srednio dyfer z motorem ma cos wspolnego ale ok, bedzie zajebiscie

Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 10:55
przez tatian
Weźcie mu podajcie ten nr dyfra z Etki i będzie ok.
Albo m@rcin podaj na wszelki wypadek VIN i będziesz miał wtedy pewność numeru.
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 12:56
przez m@rcin
dave napisał(a):ja juz sie nie odzywam. niech sobie gosc dobiera dyfer pod motor, srednio dyfer z motorem ma cos wspolnego ale ok, bedzie zajebiscie

no tak sie sklada ze w zaleznosci od silnika szly inne dyfry. to tak jakbys powiedzial ze srednio ma cos wspolnego skrzynia z silnikiem. inne przelozenia?? zgadza sie ze po numerze dyfra mozna dojsc...ale tego numeru od spodu nie widac...nie bede go wykrecal zeby zczytac numer. nr win VSSZZZ1MZ2R043196
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 13:15
przez tatian
Z tego co widzę w ETCE to mechanizm różnicowy jest po prostu do LEONa-4 niezależnie od silnika a więc koledzy wyżej mają rację. Co do numeru nie umiem Ci podać. Wszystko zaczyna się od 02D i np. 525 a potem już są poszczególnie części.
BTW. po co ciągniesz jeden wątek w dwóch tematach. To bez sensu.
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 15:12
przez m@rcin
a ja jesli dobrze patrze to widze ze do benzynowych koncowka AE a do disla inna. chyba ze zle patrze
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 15:40
przez Staszek20VT
m@rcin napisał(a):a ja jesli dobrze patrze to widze ze do benzynowych koncowka AE a do disla inna. chyba ze zle patrze
No to szukaj i kupuj jak uważasz, a nie pytasz o poradę, goście obryci w temacie Ci doradzają, a Ty i tak wiesz swoje, skoro wiesz swoje, to rób jak uważasz, a nie mieszasz.
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 16:05
przez m@rcin
ale kto mi cos doradzil?? wiec moze inaczej zapytam,....czym sie roznia dyfry o tych oznaczeniach? 02D 525 554 F 02D 525 554 J?? czy ktorys podejdzie do mojego leona?? moze oba???
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 16:59
przez Sammael
Masz chłopie i nie jojcz
Każda skrzynia ma przyporządkowane oznaczenie haldexa i to jest mus. Dyfer który zamontujesz musi być od skrzyni takiej jaką masz, bądź od innej (jeśli danemu haldexowi były przyporządkowane dwie skrzynie).
I tyle. Finał.
Rzuciłeś oznaczeniem silnika wcześniej i krzyczysz o poradę. Wiesz jakie masz oznaczenie skrzyni? jake oznaczenie haldexa? to są istotne rzeczy...
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 17:16
przez m@rcin
no to musze przyznac ze teraz wiele mi sie rozjasnilo...dzieki

a jak sprawdzic jaka mam skrzynie???
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
i jak sprawdzic jakie oznaczenie haldexa?
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 17:42
przez Sammael
m@rcin napisał(a):no to musze przyznac ze teraz wiele mi sie rozjasnilo...dzieki
chciałeś technicznie to masz technicznie.
m@rcin napisał(a):a jak sprawdzic jaka mam skrzynie???
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
i jak sprawdzic jakie oznaczenie haldexa?
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
otworzyć maskę znaleźć oznaczenie skrzyni, wleźć pod auto znaleźć oznaczenie haldexa albo odczytać z nalepki w bagażniku... z resztą pierwsze co Dave Ci napisał to o przeczytaniu numerów z dyfra to się zacząłeś kłócić, że ich nie widać.
Re: dyfer

Napisane:
17 lipca 2010, 17:48
przez tatian
m@rcin naprawdę jesteś jakiś ciężki. Trzeba było sobie kupić 126P i nie miałbyś problemów. Albo zleć to wszystko mechanikowi, który jest w tym oblatany a nie sam szukasz, sam nie wiedząc czego. Stać Ciebie było na krowę tu musi Ciebie być stać i na łańcuch czyt. naprawę.
Ale jak już dalej drążysz ten temat to oznaczenie skrzyni masz na wlepce w książce lub w bagażniku lub gdzie indziej, gdzie pierwszy właściciel miał ją fantazję przymocować. Przypuszczam, że jest tam i oznaczenie haldexa, nie wiem bo czterołapa nie mam, oznaczenie skrzyni na pewno tam jednak znajdziesz.
Poza tym poszukałbym jednak dobrego mechanika do napędów 4x4, bo może masz tylko coś z satelitami a chcesz wywalać od razu cały wał a ten "nowy" używany może wcale nie być lepszy.
Re: dyfer

Napisane:
18 lipca 2010, 15:53
przez m@rcin
z nalepki w bagazniku wychodzi ze mam skrzynie DRP. a czy mozna tu odczytac jakie oznaczenie haldexa?
http://img84.imageshack.us/gal.php?g=20100718.jpg
Re: dyfer

Napisane:
18 lipca 2010, 17:00
przez Axee
m@rcin,
Manual gearbox 02M DE 6-speed, four-wheel drive, code DRP
=> Rear final drive correspondence: code FGT
Rear final drive 02D, code FGT wystepowal ze skrzyniami DRP i FHA.
Zatem tylny most w Twoim aucie ma oznaczenie FGT.
Niemniej jednak most FWS wystepujacy ze skrzyniami FMP i FMT przy silnikach 2.8 150kW tez powinien pasowac.
Jak widac w parametrach, przelozenia wszystkich mostow z Leona sa takie same, niezaleznie od silnika i skrzyni. Roznica moze byc w wytrzymalosci materialow od przenoszonej mocy.
W VW wystepowal rowniez most EUK wraz ze skrzynia DRP, a FWS byl montowany zarowno do 2.8 jak i 3.2 177kW, zatem mozna przyjac, ze to najmocniejszy most.
Re: dyfer

Napisane:
18 lipca 2010, 20:26
przez m@rcin
wielkie dzieki Axee masz u mnie duze piwo. mam jeszcze tylko pytanko co do haldexa. w etce znalazlem ze sterownik haldexa do mojego samochodu ma oznaczenie 02D 900 554D wiec domyslam sie ze haldex bedzie mial oznaczenie 02d 525 554D(nie moge znalezc w etce numeru calego haldexa) w zwiazku z tym pytanie czy podejdzie haldex 02D 525 554J? co oznacza ta literka?? moze to tylko rok produkcji??
Re: dyfer

Napisane:
18 lipca 2010, 23:04
przez Axee
Najlepiej zapytaj sprzedajacego o nr nabity na korpusie, na rysunku masz zaznaczone gdzie on jest, oraz opisane co znaczy.
Elektronika powinna pasowac, gdyby nawet nie pasowala, to mozna przelozyc ze starego haldexa.
m@rcin napisał(a):ma oznaczenie 02D 900 554D wiec domyslam sie ze haldex bedzie mial oznaczenie 02d 525 554D
zle sie domyslasz, to nie ma nic wspolnego.
m@rcin napisał(a):02D 525 554J? co oznacza ta literka?? moze to tylko rok produkcji??
to kolejna wersja czesci, oznaczenie moze byc rozne, wcale nie musi sie zaczynac od A, B, C... itp, zazwyczaj nizsze literki sa z wczesniejszych wersji.
P.S. Ile razy mam powtarzac: piwa nie pije

Kto pil ze mna, ten wie co pije
