W moim przypadku (jazda leonem już 2 lata):
- Uszkodzenie zamka kierowcy (mikropęknięcia w zamku) - koszt naprawy 50zł, bo musiałem kupić drugi taki sam zamek i podmienić płytkę elektroniczną (stara płytka byłą nie do na prawienia). To jest słaby element w leonach, który lubi padać, albo mikropęknięcia, albo mikrostyki do wymiany.
- Cieknące drzwi (wszystkie 4) - czyli standard w tych leonach - koszt naprawy - kupno sylikonu i czas na łatanie wszystkich drzwi

- 1.6 16V - EGR - zmora tych silników - 150zł używany - nowy ponad 400-500zł z Pierburga - robocizna free bo można samemu wymienić.
- 1.6 16V - Zamarzająca odma (do silnika AZD również zmora) - naprawa - koszty uszczelek odmy chyba 5 zł, reszta sam robiłem (wykręcenie, płukanie odmy, założenie na nowo).
- Zapiekające się cięgła od zmiany biegów - często czytałem o tym elemencie i uznałem, że to też jest taka mała zmora leonów, lubią się zapiekać, przez co po nagrzaniu silnika skrzypi drążek zmiany biegów i ciężko biegi wbić

.
- Pęknięta plecionka wydechu - kupno nowej + wspawanie - 120zł za całość:)
- Olejów, rozrządu, klocki, tarcze, końcówki drążków nie liczę, bo to standardy, które się wymienia, ale nie za często.
- Cewka zapłonowa - również lubią padać, jednak nie za często - koszt 120zł, wymiana w własnym zakresie.
A tak, to mogę powiedzieć, że to auto się praktycznie nie psuje, jazda to czysta przyjemność
