Strona 1 z 2

Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 17:51
przez tomFR
Witam.
Podczas lekkiego naciskania na hamulec następują drgania kierownicy gdy zwiększam siłę hamowania to przechodzi. Myślałem o tarczach hamulcowych ale na letnich oponach było wszystko ok. Teraz jeżdżę na zimówkach.
Spotkał się ktoś z klubowiczów z takim problemem?

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 18:16
przez transit_master
Jak na letnich było wsio oki to trzeba by jeszcze raz spróbować wyważyć koła. Wygląda na to że coś z nimi jest nie tak. Może jakieś nie równomierne zużycie? Tyle że powinno drgać cały czas a nie jak się hamuje. ;/

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 18:17
przez orlen
niekoniecznie caly czasy... mi kiedys drgala kierownica dopiero od 130 km/h

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 18:45
przez maniek803
Wyważ koła jeszcze raz jak napisał Mirczas,
I daj znać czy pomogło ,choć nie sądzę .
Ja dość długo walczyłem z problemem u mnie problem tkwił w tarczach .
Poszperaj na forum było trochę o tym

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 18:49
przez tomFR
Dzięki za odpowiedź.
Koła zimowe kupiłem dodatkowo z autem. Nie wyważałem tylko założyłem tylne koła na przednią oś bo miały mniej zużyty bieżnik.
Pojadę jutro do wulkanizatora wyważyć to zobaczymy.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 22:00
przez orlen
tomFR napisał(a):tylko założyłem tylne koła na przednią oś bo miały mniej zużyty bieżnik


wedlug mojej wiedzy kola z lepszym bieznikiem zaklada sie na tyl... zeby dupa nie uciekala

http://www.youtube.com/watch?v=uV13xfdk ... re=related

chyba ze lubisz takie extreme :D

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 22:56
przez K_O_z_a
Miałem to samo miesiąc temu i musiałem tarcze i klocki wymienic na przodzie

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 listopada 2010, 23:22
przez KUBAS007
orlen napisał(a):
tomFR napisał(a):tylko założyłem tylne koła na przednią oś bo miały mniej zużyty bieżnik


wedlug mojej wiedzy kola z lepszym bieznikiem zaklada sie na tyl... zeby dupa nie uciekala

http://www.youtube.com/watch?v=uV13xfdk ... re=related

chyba ze lubisz takie extreme :D


Ja osobiście wolę na przód bo poślizg tyłu jeszcze idzie opanować natomiast przodu juz niekoniecznie.. Moze to tez taki nawyk z motocykla gdzie poślizg przodu jest w 99% różnoznaczny z glebą:):)

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 listopada 2010, 00:24
przez Axee
tomFR, gdyby po sprawdzeniu tarcz hamulcowych, opon i wywazeniu kol wystepowaly dalej bicia, sprawdz stan elementow zawieszenia i ukladu kierowniczego.
Przede wszystkim luzy na drazkach kierowniczych (przeguby kulowe na drazku) oraz na koncowkach drazkow kierowniczych, luz na sworzniu wahacza, stan tuleji tylnych wahacza.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 listopada 2010, 07:27
przez tomFR
Zauważyłem ostatnio ze w lewym kole słychać takie dzwonienie i chrobotanie na dziurach i wybojach. Jednak jak dam lekko na hamulec to dziwne dźwięki ustają. Jakby coś w zacisku hamulca dzwoniło.
Sprawdzałem na stacji diagnostycznej zawieszenie na szarpakach i jest ok.
Wyważę koła i posprawdzam jeszcze raz zawieszenie. Tarcze i klocki były wymieniane w Niemczech na klp. firmy ATE w 2009 roku na co mam fakturę z serwisu.

[ Dodano: 13 Listopad 2010, 19:07 ]
Wyważyłem dzisiaj koła i pomogło. Przestała bić kierownica :))
Natomiast mam problem z chrupaniem w lewym kole na wybojach i dziurach.
Gdy lekko nacisnę na hamulec to przechodzi.
Spotkał się może ktoś z klubowiczów z takim problemem?

Pulsacja przy hamowaniu

PostNapisane: 22 maja 2011, 14:17
przez arturmarki
Witam. Podczas hamowania wyczuwalne są drgania na kierownicy...całe autko buja :o Co dziwne, największe drgania są przy prędkości 60-70 km/h, i wtedy gdy lekko cisnę w hamulec. Mniejsze drgania są nawet przy setce i wyżej oraz gdy mocniej wcisnę hamulec. Tarcze przednie i tylne wymieniałem na nowe kilka tygodni temu. Bezpośrednio po wymianie drgania znacznie zmniejszyły się, ale nie zniknęły. Samochód nie był wcześniej "tłuczony", a ja nie szaleje nim i ostro nie hamuję, staram się nie jeździć po kałużach. Nie wiem co może być grane, czy to coś z układem hamulcowym /płyn, zaciski.../, czy dwumas ma na to wpływ /sprzęgło mi jeszcze nie drga :)) / ???
Autko to Leon 1,9 tdi. Dzięki.

Re: Pulsacja przy hamowaniu

PostNapisane: 22 maja 2011, 20:57
przez jamallorock
arturmarki napisał(a):Witam. Podczas hamowania wyczuwalne są drgania na kierownicy...całe autko buja :o Co dziwne, największe drgania są przy prędkości 60-70 km/h, i wtedy gdy lekko cisnę w hamulec. Mniejsze drgania są nawet przy setce i wyżej oraz gdy mocniej wcisnę hamulec. Tarcze przednie i tylne wymieniałem na nowe kilka tygodni temu. Bezpośrednio po wymianie drgania znacznie zmniejszyły się, ale nie zniknęły. Samochód nie był wcześniej "tłuczony", a ja nie szaleje nim i ostro nie hamuję, staram się nie jeździć po kałużach. Nie wiem co może być grane, czy to coś z układem hamulcowym /płyn, zaciski.../, czy dwumas ma na to wpływ /sprzęgło mi jeszcze nie drga :)) / ???
Autko to Leon 1,9 tdi. Dzięki.


A klocki masz stare? to może być powód.Do nowych tarcz nowe klocki.

Re: Pulsacja przy hamowaniu

PostNapisane: 22 maja 2011, 21:04
przez Kołek
Jedź do mechanika i niech pomierzy czy tarcze mają bicie, jak nie to jedź na wulkanizację i niech sprawdzą czy felgi proste i wyważone, jak ok to sprawdź w jakim stanie masz sworzeń wahacza i drążki kierownicze....

jamallorock, nawet jakby były stare klocki to nie powinno bić....

Re: Pulsacja przy hamowaniu

PostNapisane: 22 maja 2011, 21:14
przez Marcin_TDI
to że wymieniłeś to nie znaczy że masz dobre, jedź do tokarza i niech sprawdzi je czujnikiem zegarowym czy nie mają bicia. jak masz taki czujnik to sam sprawdzisz bez problemu

Re: Pulsacja przy hamowaniu

PostNapisane: 27 maja 2011, 19:57
przez arturmarki
Wyważenie kół pomogło, lecz lekkie tylko drgania pozostały. Wymieniłem także przy okazji przednie opony na nówki-na pewno miało to wpływ. Dzięki.

[ Dodano: 18 Czerwiec 2011, 11:45 ]
Witam. Okazało się po sprawdzeniu tarcz, że lewa tarcza jest pokrzywiona. No i wyszło, że lewa piasta z łożyskiem są przekoszone i krzywiły tą tarczę. Do wymiany piasta i tarcza do przetoczenia...Jeszcze na koniec poprawka zbieżności... i pomogło. :brawo:

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 października 2011, 21:02
przez PiterEL
Witam
Mam problem u siebie w aucie odkad zaczalem wymiane hamulcow przod. Zakupiłem najpierw komplet klocki i tarcze BOSCH. Okazalo sie ze tarcze sie pokrzywily. Mialem bicie na kierownicy i pulsacyjne jakby hamowanie. Oddalem na przetoczenie te tarcze i na tokarce bylo rzeczywiscie pokrzywienie. Jednak po przetoczeniu problem znow wrocił. Stwierdziłem ze zakupie inne... Kupiłem od sąsiada ktory sprzedaje niby sportowe układy hamulcowe. Zakupiłem kloski TRW i tarcze od niego z aukcji

Sportowe tarcze BOZARTO

Tarcze po powrocie z CHORWACJI znow byly pokrzywione. Sasiad wymienil mi na nowe. I problem teraz znow sie pojawil. Myslalem jeszcze ze to tylne wiec tez wymienilem. Dzis bylem u mechanika znajomego co tylko dotyka sie mojego Leonka i powiedzial ze jak dla niego to eweidentnie przednie tarcze. Jechal moim autem i jak byly zimne to delikatnie pulsowaly hamulce na koncu predkosci ale w miare nagrzania jak hamowal z mnie wiecej 100-120km/h zaczely byc drgania na kierownicy i czul pulsacje na pedale hamulca... Czuc tez dganie na budzie auta... Najgorsze tez jest jak po miescie sie jedzie i przy nieduzych predkosciach hamuje sie to jakbym pulsacyjnie hamowal tak przerywaja hamulce...

Czy uwazacie tez ze to hamulce albo jak jeszcze to sprawdzic ? Moze podsuniecie jakies sposoby... Chcialbym aby oddal mi pieniadze ale nie wiem czy sie uda... A jesli okaze sie na 100% ze to tarcze to jakie inne kupowac... Poprosze o konkretne przyklady.

Dosc mam juz kombinowania bo szkoda juz pieniedzy :(

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 października 2011, 21:22
przez chlorek
albo opony i felgi coś mają nie tak, ja mam też nowe tarcze i dalej drga, opony dobrze wyglądają ale że to Achilles postanowiłem pojechać wyważyć okazało się u wulkanizatora - do wymiany. Drgania często pochodzą od kół i opon, drgania od tarcz raczej od hamowania z dużych prędkości.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 11 października 2011, 21:46
przez PiterEL
Tylko ze drganie jest na kierownicy przy duzej predkosci... a juz przy niskich z ok 60km/h na kierownicy nie czuc tak, tylko na budzie tak poprostu jakbym hamowal pulsacyjnie(oczywiscie pulsacyjnie delikatnie)

Aha felgi mam nowe dopiero pierwszy sezon, opony fulda carat progresso. Opony niby wywazalem... jedyne co z nimi sie dzieje to ze bieznik sie wykrusza a opona ma dopiero 3 lata. Ale nie sadze zeby pulsacyjne hamowanie bylo od wykruszonego bieznika w kilkunastu miejscach.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 06:07
przez Tracer2
A w jakim stanie sa tarcze kamulcowe w tylnich kołach ?
Jakiej firmy są tarcze i klocki ?
Ja mam takie samo auto, z tym samym silnikiem
i u mnie na bicie kierownicy w czasie hamowania
miały wpływ tarcze z tyłu.
Ujawniło sie to przez przypadek bo w czasie wymiany opózniła sie dostawa klocków
ATE Ceramic i wymiana na przedzie była kilka dni pózniej, ale problem z biciem
kierownicy w czasie hamowania zginął własnie po wymianie kompletu tarcz i klocków z tyłu.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 07:02
przez PiterEL
Tarcze z tyłu wymienilem tez na te tarcze co dalem link w poscie wyzej a klocki zostały BOSCH bo byly w bardzo dobrym stanie. Mialy przebieg ok 10tys km wiec było ich jeszcze grubo...

A Ty jakie zakładałes ? Slyszalem ze ATE jeszcze jedyna dobra firma w tarczach reszta to kicha... Tylko jak patrzylem ATE sa zwykle i nacinane... Chcialbym wymienic na ATE ale jak sasiad odda mi za te pieniadze bo juz mowie raz mi wymienil i nic wiec kolejny raz nie chce wymiany...

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 09:07
przez chlorek
przepraszam panownie ale ATE to nieziemski syf jest w tej chwili, BOSH, EBC, FERRODO, jeździłem na ATE i niestety nie byłem zadowolony z nich.

Wracając do tematu, 3sezony to sporo dla opony, mogła złapać gdzieś guza albo wytoczyć się przez co nie równo biję na jakiejś stronie, nadal bym obstawiał że to opony, tarcze jak mówiłem raczej biją podczas hamowania.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 09:24
przez Mati1906
Ja miałem to samo gdy przy predkosci 60h i wiecej hamowałem tak mocniej. Mój znajomy mechanik powiedział mi ze to wina opon że cos źle ustawione są ;) podjechałem na diagnostyke i jest ok ;)

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 09:27
przez PiterEL
florek napisał(a):przepraszam panownie ale ATE to nieziemski syf jest w tej chwili, BOSH, EBC, FERRODO, jeździłem na ATE i niestety nie byłem zadowolony z nich.


Wracając do tematu, 3sezony to sporo dla opony, mogła złapać gdzieś guza albo wytoczyć się przez co nie równo biję na jakiejś stronie, nadal bym obstawiał że to opony, tarcze jak mówiłem raczej biją podczas hamowania.


Czemu uwazasz ze ATE to syf ? Ja znow mam takie zdanie o BOSCH ktory pokrzywil sie jako pierwszy i oddawalem na toczenie...

No ale tarcze bija... Czuć napedale hamulca i tez jakby sie pulsacyjnie hamowalo juz przy niskich predkosciach... A co lepsze jak sa zimne tak nie ma tego efektu rosnie w miare rozgrzania...

A przeciez jesli juz opony to przez opony nie byloby efektu jakbym pulsacyjnie hamowal...

Pozatym opony wywazalem w polowie lata...i byly ok.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 12:57
przez chlorek
ja do ATE nie mam zaufania, piszczą, krzywią się itp, dużo znajomy miał reklamacje, ale pewnie jak wszędzie jest ATE i ATE, co do BOSCH to nigdy nie miałem problemów a używam ich na wielu autkach w firmie, może trafiłeś jakieś chińskie podróbki - teraz o to nie ciężko.

Możesz też pomyśleć o TRW LUCAS albo TEXTAR.

Sprawdź jeszcze zacisk czy dobrze ci chodzi.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 13:11
przez PiterEL
florek napisał(a):ja do ATE nie mam zaufania, piszczą, krzywią się itp, dużo znajomy miał reklamacje, ale pewnie jak wszędzie jest ATE i ATE, co do BOSCH to nigdy nie miałem problemów a używam ich na wielu autkach w firmie, może trafiłeś jakieś chińskie podróbki - teraz o to nie ciężko.

Możesz też pomyśleć o TRW LUCAS albo TEXTAR.

Sprawdź jeszcze zacisk czy dobrze ci chodzi.


Cholerka w tym problem ze zacisk mi chodzi. Wszystko czyscilem i bez problemu rusza sie... Kurcze moze i trafilem podrobki ale od sasiada bralem dwa komplety i tez by sie pokrzywily ? hmmm... Bralem od sasiada te co w linku... Polski producent. Dzis zdejmuje je i odsylam na reklamacje tak mi kazal bo juz nie chce mi wymienic na nowe znów... On uważa ze mam luzy w zawieszeniu jednak zawieszenie mialem robione cale z przodu z wylaczeniem amorków... WIec od przed wakacji nie rozlecialoby sie juz... A zreszta bylem na przegladzie 25 wrzesnia na szarpakach i bylo wszystko bez luzów...

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 13:19
przez chlorek
to coś jest nie tak, jeśli krzywi tobie się tyle kompletów tarcz, musisz podjechać do jakiegoś innego mechanika bo to aż dziwne, najgorszy syf nie krzywi się tak jak u ciebie - chyba że na rozgrzane wjedziesz w zimną kałuże czy polejesz zimną wodą.

Mówiłeś że masz dwie przednie nowe felgi, może one powodują takie skrzywienia, ale lepiej podjedź gdzieś do porządnego mechaniora bo kupować wiecznie tarcze to bez sensu trochę.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 13:22
przez PiterEL
Nic takiego nie robilem z ta woda... Hmmm mechanik ten ktory mi robi to do niego mam zaufanie. Jest to moj kolega. Ma doswiadczenie...Kazde auto mi robil i nigdy nie mialem problemów... Wiesz on u siebie zalozyl wlasnie TRW i pokrzywilo mu tak samo...ale jakos jezdzi z tym. Nie wiem nawet co sprawdzac jak nie hamulce. Tylko na pedale mam ewidentne mrowienie i na sterze.

A uszkodzenie pompy moze wchodzic w gre ? ze np jakos pulsacyjnie pompuje ? Czy to raczej odpada?

Jedyne jeszcze co dzieje mi sie czasami ale bardzo rzadko z hamulcami to czasem nieraz jak na zakrecie zawracam badz jakos chyba gwaltownie wcisne hamulec to zaczyna mrugac mi czerwony wykrzyknik od recznego i piszcza zegary przez kilka sekund. Potem znika i nic. ALe mowie rzadko to wystepuje. Pisalem w innym watku na forum... ale nie wiem czy wogole to ma zwiazek.

Mrugajacy wykrzyknik

[ Dodano: 12 Październik 2011, 14:36 ]
Felgi mam 4 nowe jezdzone pierwszy sezon w idelanym stanie...wiec sa w 100% proste

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 14:47
przez chlorek
z wodą to był przykład od czego się krzywią, no to nie wiem, ewidentnie coś ci je krzywi, martwi mnie ten wykrzyknik, zobacz jeszcze czy w wspomaganiu masz płyn oraz czy płyn hamulcowy jest.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 12 października 2011, 19:25
przez PiterEL
florek napisał(a):z wodą to był przykład od czego się krzywią, no to nie wiem, ewidentnie coś ci je krzywi, martwi mnie ten wykrzyknik, zobacz jeszcze czy w wspomaganiu masz płyn oraz czy płyn hamulcowy jest.


Płyn od wspomagania mam i tak samo mam na full płynu hamulcowego.

Zdjąłem te tarcze i załozylem tarcze BOSCHA te pierwsze co mi sie pokrzywiły. Na tych teraz BOSCHA jeszcze bardziej biją...pedał mocniej pulsuje...i kierownica o wiele mocniej drga. Wychodzi na to ze to wina tarczy. Te co mialem ze wskazanego linka(nacinane i nawiercane) jutro oddaje na reklamacje. Reklamacja do 30 dni ma trwać... Zobacze jaka odpowiedz dostane. ALe juz nie mam pojecia od czego te trzy komplety sie pokrzywily...

[ Dodano: 13 Październik 2011, 09:01 ]
Zmienilem tarcze na te pierwsze BOSCHA i jest jeszcze gorzej... one jeszcze bardziej były pokrzywione...

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 08:32
przez chlorek
musisz szukać gdzie indziej przyczyny niż w tarczach. Jeden komplet tak ale trzy to już zastanawiające, jeśli nawet nacinane poszły.... to coś jest nie tak.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 08:34
przez PiterEL
tylko wiesz te nacinane to sa ale sportowe a tak naprawde polski producent czyli sciema troche chyba... Typu hart pewnie tyle ze nacinane. Nie wiem czy producentem tych wlasnie nie jest MIKODA...

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 08:44
przez chlorek
MIKODA jeszcze nie jest najgorsza, ale mówie dla mnie dziwne że tarcze tak szybko się krzywią u ciebie, coś masz źle ustawione i ci wybija, czy jak wymieniałeś tarcze to klocki również, bo jak nie to może być tego wina, klocki używane jeśli nie są dotarte na równo to mogą szybko zniszczyć tarczę.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 08:50
przez PiterEL
przy tych ostatnich klocki byly wymienione razem z tarcza...

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 08:54
przez chlorek
no to masz winę, dwa pierwsze komplety były pewnie dobre, a trzecia trafiła się pechowo, możliwe że też że szyny na których porusza się zaciski są wyrobione, co wymianę powinno się je smarować generalnie, przynajmniej ja tak robię i paru mechaników mi to potwierdziło.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 09:18
przez PiterEL
Tzn przy pierwszym komplecie czyli przy boschu klocki tez byly nowe, przy nastepnych tych juz nacinanych klocki zostaly tez od boscha...(starte do wyrownania na papierze sciernym), przy trzecich tych tez nacinanych znow klocki byly nowe.

Te prowadnice smarowane byly zawsze (czyli te jakby wkrecane wałeczki)

A jak sprawdzić czy sa wyrobione ?

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 10:56
przez chlorek
jak puka zacisk albo ma luzy, czuć na ręku, na dołkach często słychać je:)

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 11:14
przez PiterEL
Tzn mialem taki efekt ze jak jechalem do przodu , zatrzymałem auto i ruszałem do tyłu i naciskałem hamowanie to było stuknięcie. Ale miałem to na klockach tych pierwszych BOSCHA... Poźniej jak przy 3 komplecie tarcz dałem znów nowe klocki TRW to tego efektu nie było(ale na marginesie klocki TRW to lipa strasznie piszcza).

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 11:20
przez chlorek
no nie wiem ja na TRW jeździłem i nie piszczały, może tarcze piszczały te NIKODY.

Jak słyszałeś pukanie to od tego właśnie.

Weź podjedź do innego mechanika i niech to sprawdzi, będziesz wiedział na czym stoisz, ja do znajomych na ogół nie jeżdżę bo potem nie ma na kogo krzyczeć he.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 11:46
przez PiterEL
Mysle zeby do PZMOTu zadzwonic zapytac czy sprawdza mi czy tarcze sa krzywe...

koszt tego sprzwdzenia to az 350zł... wiec nie opłacalne...

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 19:59
przez chlorek
słuchaj mieszkasz w Łodzi to podjedź nawet i do ASO Jak to cię męczy, masz wachlarz możliwości nie szukaj prostowania tarcz, idź do innego warsztatu, wstaw go i tyle - to moja rada jeśli obecny mechanik nie wie od czego to - bez obrazy oczywiśćie do ciebie, ale tak gdybać to możemy kolejne 5 stron i nic nie wyniknie z tego.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 13 października 2011, 20:41
przez PiterEL
Oddałem na gwarancje te ostatnie. Maja do 30 dni na rozpatrzenie... ZObacze jaka bedzie odpowiedz... i wtedy jak cos zrobie jak mowisz.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 grudnia 2011, 16:21
przez mik
Odgrzewam kotleta.

Mam taki problem, Leon od kiedy go kupiłem 5 lat temu zawsze miał kłopot z hamowaniem w okolicy 100-120 km/h - ostro drżała kierownica.
Ostatnio w wakacje zmieniłem tarcze i klocki na Zimmermany i problem się troszkę zmienił. Najpierw klocki po zagrzaniu zaczynały piszczeć jak w autobusie, a po jakimś czasie kierownica na ciepłych też wpadała w wibracje przy hamowaniu, ale tym razem najgorzej przy ok 60-80 km/h.
Pojechałem do sprzedawcy, nie było problemu czuć było bicie i słychać pisk. Po odbiorze auta przez jakiś czas było ok. ale nie wiem czy minął tydzień i problem się pojawił od nowa i zniknąć nie chce.
I teraz pytanie, sugestia sprzedawcy jest taka, że skoro się poprawiło po korekcie, którą zrobił a potem znowu popsuło to coś jest nie tak z piastą i powoduje to problem przegrzewania/piszczenia/skrzywienia tarczy. I tu pytanko czy to dobra diagnoza, a jeśli tak to gdzie we Wrocławiu szukać fachowca, który sprawdzi mi tę piastę?

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 grudnia 2011, 16:33
przez Tracer2
Wymieniałeś komplet tarcz przód i tył ?

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 grudnia 2011, 20:43
przez maniek803
mik napisał(a):I tu pytanko czy to dobra diagnoza, a jeśli tak to gdzie we Wrocławiu szukać fachowca, który sprawdzi mi tę piastę?

Miałem dokładnie to samo zmieniałem tarcze co kilka tygodni .Powodem były piasty.A co do fachowca to wystarczy gość z zegarem do mierzenia bicia tarcz którym sprawdziliśmy piast.A to to chyba podstawa w dobrym warsztacie.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 grudnia 2011, 22:00
przez airzocho
U mnie w Mondeo też zmieniłem kilka kompletów tarcz zanim się okazało, że prawa piasta ma bicie. Zmieniłem obie piasty i łożyska i jak ręką odjął.

szarpanie kierownicą podczas hamowania

PostNapisane: 9 lipca 2013, 06:48
przez barteq289
Problem dotyczy Leona 1M.
Problem mój polega na tym, ze podczas hamowania szarpie kierownicą, niezależnie czy hamuję biegami+ hamulec czy tylko hamulcem.
Najbardziej odczuwalne szarpanie jest przy lekkim i średnim naciskaniu pedału hamulca...jak jest wciśnięty mocno to szarpanie jest jakby mniejsze.
Półtora roku temu z przodu zostały założone nowe tarcze i klocki (Ferodo). Myślałem, że to krzywe tarcze...kilka dni temu dałem do przetoczenia (gość stwierdził, że tarcze byly krzywe...ale okazuje się, że po przetoczeniu szarpanie kierownicą podczas hamowania jest jeszcze większe..(moze klocki się musze dopasować do przetoczonej tarczy)?
Dodam, ze problem nie występuje podczas przyspieszania i jazdy bez hamowania...
Dodam też, że powierzchnia piasty do której przylega tarcza jest dobrze wyczyszczoa i nie ma rdzy czy zgrubień....
Proszę o radę...co wymianiać-co sprawdzać? Może to po prostu kijowe klocki? za twarde i tak dziwnie biorą...?

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 9 lipca 2013, 07:12
przez oczkolek
barteq289 napisał(a):podczas hamowania szarpie kierownicą, niezależnie czy hamuję biegami+ hamulec czy tylko hamulcem.
Najbardziej odczuwalne szarpanie jest przy lekkim i średnim naciskaniu pedału hamulca...jak jest wciśnięty mocno to szarpanie jest jakby mniejsze.


barteq289 napisał(a):Półtora roku temu z przodu zostały założone nowe tarcze i klocki (Ferodo). Myślałem, że to krzywe tarcze...kilka dni temu dałem do przetoczenia (gość stwierdził, że tarcze byly krzywe...ale okazuje się, że po przetoczeniu szarpanie kierownicą podczas hamowania jest jeszcze większe..(moze klocki się musze dopasować do przetoczonej tarczy)?


Jakie tarcze były wymieniane, przód czy tył?

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 9 lipca 2013, 07:19
przez barteq289
oczkolek PIszę o tarczach wymienionych z przodu...cały komplet (Ferodo)
Tył tez był 2 miesiące temu założony kompletny zestaw Brembo..ale tył raczej nie ma znaczenia to o nim nie pisałem

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 9 lipca 2013, 07:32
przez oczkolek
barteq289 napisał(a):oczkolek PIszę o tarczach wymienionych z przodu...cały komplet (Ferodo)
Tył tez był 2 miesiące temu założony kompletny zestaw Brembo..ale tył raczej nie ma znaczenia to o nim nie pisałem


1. Sprawdź czy są dobrze przykręcone koła i tarcze.
2. Ja bym jednak przyjrzał się tyłowi dokładniej.

Re: Drganie kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 9 lipca 2013, 07:37
przez barteq289
1.Koła i tarcze są dobrze przykręcone.. :-) (może jednak zmienie jeszcze felgi na zimowe i zobaczę)
2. Dokładniej przyjrzeć się tyłowi..a na co konkretnie zwrócić uwagę? (dodam, ze wcześniej byly ori tarcze i klocki trw i problem byl ten sam...teraz na tył 2 miesiące temu założyłem nowe tarcze i klocki Brembo...) nic to nie poprawiło w opisanym problemie...jedynie hamulec sie poprawił w sensie skuteczności :-)