Strona 1 z 1

zbieżność

PostNapisane: 10 czerwca 2011, 22:29
przez gelo88
Witam.

Ostatnio w seacie wymieniałem sworzeń wahacza od strony kierowcy. Skutkowało to zrobieniem zbieżności, przy okazji miałem zapieczony drążek kierwoniczy, który udało się przywrócić do normalności.

Przed naprawą leona znosiło na prawą stronę, dodatkowo ciężko mi było jechać na wprost, tzn cały czas musiałem lekko korygować tor jazdy ruchami kierownicy. Teraz po zbieżności jestem w stanie bezproblemowo jechać na wprost przy lekko skręconej kierownicy w lewo. Nie przeszkadza mi to, ale jak wyczytałem może to być złe dla opon, stąd mój post.

Moje pytanie do Was, czy moja przypadłość może być spowodowana źle wykonaną zbieżnością? Jeśli nie, co robić z tym dalej? Jechać na geometrię?

W zawieszeniu nie ma luzów.

Dziękuje i pozdrawiam.

Re: zbieżność

PostNapisane: 10 czerwca 2011, 22:53
przez Ohapara
jedz na poprawkę, po zbieznosci u mnie auto jechalo prosto, ale kierownica byla lekko skrecona zebym jechal prosto, wiec pojechalem drugi raz i juz jest ok, zrobili mi poprawke za darmo

Re: zbieżność

PostNapisane: 12 czerwca 2011, 10:28
przez Matin82
miałem to samo, też po wymianie sworznia.

Po pierwszej geometrii musiałem jeszcze raz podjechać na poprawę bo miałem lekko skręconą kierownicę przy jeździe na wprost, poprawa i jest ok.

za poprawkę nie płaciłem

Re: zbieżność

PostNapisane: 12 czerwca 2011, 12:09
przez gelo88
Dziękuje za pomoc. Tylko czy też tak mieliście, że musieliście lekko skręcić kierwonicę, żeby jechać prosto, czy po prostu była lekko skręcona w pozycji wyjściowej? Ja jak puszcze kierwonicę to niestety znosi mnie na prawo, ale delikatnie trzymam ją skręconą w lewo to jedzie jak po sznurku, stąd moje obawy czy to na pewno wina zbieżności? Czy da się temu jakoś zaradzić? Jeszcze raz dziękuje

Re: zbieżność

PostNapisane: 12 czerwca 2011, 18:11
przez Ohapara
gelo88 napisał(a):Tylko czy też tak mieliście
ja mialem po prostu skrecona kierownice, ale to "sciaganie" to na naszych drogach wystepuje czesto. bo droga pochylona w prawa strone, wiec auto naturalnie lekko skreca w prawo;)

Re: zbieżność

PostNapisane: 12 czerwca 2011, 22:26
przez airzocho
Jeżeli masz skręconą kierownicę to znaczy, że panowie od zbieżności się nie popisali. Jedna końcówka jest zbyt mocno wkręcona a druga zbyt mocno wykręcona. Niewykluczone, że zbieżność kół jest ustawiona prawidłowo, ale robota ogólnie spartolona.

Jeżeli Cię znosi pomimo poprawnie ustawionej zbieżności przy puszczeniu kierownicy (nie ważne czy panowie prosto kierę ustawili) to może oznaczać m.in.
- nierównomierne zużycie opon,
- nierówne ciśnienie w oponach,
- któryś hamulec nie odbija,
- droga jest pochylona lub nierówna,
oraz wiele innych