LucaO napisał(a):Podłącze się do tematu , a więc mam podobny problem w moim leonie , po przekreceniu kluczyka wycieraczki same od siebie się uruchamiają i nie idzie ich wyłączyć chyba ze wyciagne bezpiecznik lub kluczyk ze stacyjki ,dodatkowo słychac cykanie w przekaźnikach ,wymieniłem przekaznik na nowy i nic sie nie zmieniło , odłączyłem kostke z manetki i
PRZED ODŁĄCZENIEM KOSTKI
Przekręcenie zapłonu - manetka w pozycji 0 wycieraczki się uruchamiają
Manetka w pozycji 1-2-3 wycieraczki działają ustawionym tempem wolno - szybko - najszybciej
PO ODŁĄCZENIU KOSTKI
Przekręcenie zapłonu - manetka w pozycji 0 wycieraczki się uruchamiają
Manetka w pozycji 1-2-3 wycieraczki nie działają ustawionym tempem tylko tempem jednym , na pozycji 0 nadal działają , więc to wina manetki ? z przekaźnika za każdym razem słychać cykanie ( tylko w przypadku przekręconego zapłonu i manetki w pozycji 0 ) hmmm wina manetki ?
Może być problem ze stycznikiem pozycją zatrzymania wycieraczek (w mechanizmie) albo z przekaźnikami w zespole w pudełeczku 377 u LucaO chyba nie powinno wcale działać jeżeli odepniesz 377 (tak mi się zdaje, nie pamiętam sam czy po odpięciu w ogóle reagowały). Możesz mieć problem ze zwarciem na gnieździe na 377 albo właśnie manetką. Po cykaniu stawiał bym na wadliwy 377.
377 pudełeczko posiada dwa przekaźniki dla wolnego biegu (dwupozycyjny przekaźnik) i dla szybkiego biegu (taki sam).
U mnie na wilgoci ostatnio zaczynało się dziać znowu. Poprawiałem już ten przekaźnik jeden (patrząc od góry płytki PCB mając na górze styki jest to chyba lewy przekaźnik). Moja poprawa wcześniej polegała na pomalowaniu styku srebrnym klejem (styku od pozycji spoczynkowej) jakiś czas chodziło, ale wcześniej było tak przegrzane, że styki w przekaźniku się okopciły i spoczynkowy odpadł.
kiedy nie wyłączały mi się wycieraczki, to podczas działania słychać właśnie cykanie w 377.
Dodatkowo u mnie podczas pracy przerywanej wycieraczki nie wracały do pozycji zero (myślałem już, że to stycznik do pozycji spoczynkowej w mechanizmie, gdyby nie moja wiedza o stanie przekaźnika w 377).
Wymieniłem ten jeden przekaźnik z 377 na zwykły samochodowy dwu pozycyjny musiałem go wyrzucić poza obudowę (bo był za duży do środka).
Wycieraczki działają prawidłowo (w trybie ciągłej pracy) i okazuje się, że wracają nawet do krawędzi szyby jak należy (w pozycji przerywanego działania).